سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
زمزمه های تازه آمریکا
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 10:11 صبح
گزارش خبری تحلیلی کیهان از زمزمه‌های تازه آمریکا

اول برنامه هسته‌ای ایران سپس حقوق بشر!

چهارشنبه هفته گذشته و همزمان با روز ملی فناوری هسته‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس، مدیران، متخصصان و کارشناسان سازمان انرژی اتمی، بیانات مهم و قابل تاملی را درخصوص مذاکرات جاری هسته ای، بایدها و نبایدهای این مذاکرات و استراتژی غرب و در راس آنها، آمریکا در قبال جمهوری اسلامی ایران بیان فرمودند.


ایشان در بخشی از بیانات خود به کشمکش و جنجال طولانی مدت غرب علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران پرداخته و در مورد ریشه های اصلی این تقابل، تصریح کردند: تحریم و فشار ناشی از موضوع هسته‌ای نیست بلکه آنها با هویت مستقل ملت ایران و جمهوری اسلامی که از ایمان و اعتقاد اسلامی سرمنشأ می گیرد، و همچنین با افق‌های آینده این ملت و نظام و زیربار حرف زور نرفتن آنها مخالفند.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: اینکه گفته شود، تحریم ها و فشارها هزینه دستاوردهای هسته ای است، موضوع صحیحی نیست زیرا اگر موضوع هسته ای هم نبود، آنها بهانه دیگری می گرفتند، همانطور که اکنون و در حین مذاکرات، امریکاییها بهانه حقوق بشر را مطرح می کنند.
مروری بر مواضع آشکار آمریکایی ها طی ماه های اخیر، بخصوص از نیمه های دوم سال گذشته نشان می دهد آنان یک استراتژی چند لایه و گام به گام را در قبال جمهوری اسلامی در پیش گرفته اند که در این استراتژی، با توجه به شرایط میدان بازی، هر بار جبهه ای جدید علیه ایران گشوده می شود.
شواهد و قرائن حاکی است، جبهه ادعاهای حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی، یکی از اصلی ترین حربه ها یا بهتر است گفته شود بهانه های آنان است تا دشمنی خود علیه مردم مقاوم ایران را توجیه کنند.
 جان کری  وزیر امور خارجه آمریکا و معاون او  وندی شرمن، تاکنون بارها به صراحت اعلام کرده‌اند آنچه در تحت عنوان لغو تحریم در مذاکرات ایران و 1+5 مورد بحث قرار می گیرد، مربوط به تحریم‌های هسته ای است و تحریم هایی که به بهانه هایی مانند نقض حقوق بشر و حمایت ایران از تروریسم اعمال شده، پابرجا خواهند ماند.
آخرین مورد از این مواضع مربوط به هفته گذشته و توسط  کری  اتخاذ شد. وی که به سنا رفته بود، در کمیته سیاست خارجی به سناتورهای آمریکایی اطمینان داد که کاخ سفید به موازات موضوع هسته ای، موضوع حقوق بشر را نیز درباره ایران تا جایی که بتواند، ادامه خواهد داد و تحریم ها علیه جمهوری اسلامی همچنان پابرجا خواهد بود.
وندی شرمن نیز که به دلیل اظهارات توهین آمیز خود علیه ایرانی‌ها معروف است، سال گذشته در جلسه پرسش و پاسخ با سناتورهای آمریکایی گفته بود؛  ما به طور شفاف به ایرانی‌ها گفته‌ایم که مذاکرات تنها درباره برنامه هسته‌ای و تحریم‌های مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای این کشور بوده و اینکه تحریم‌های مربوط به حقوق بشر، فعالیت‌های تروریستی آن‌ها هنوز روی میز است .
شرمن که فریبکاری را جزئی از ژن ایرانی ها دانسته بود، در ادامه ادعاهای خود مبنی بر عدم رعایت حقوق بشر در ایران و حمایت ایران از گروه‌های تروریستی تاکید کرد؛  این یعنی آن‌ها باید در حوزه حقوق بشر پیشرفت‌های قابل توجهی داشته باشند. باید دست از حمایت تروریسم برداشته و باید اقدامات خود مبنی بر بی‌ثبات کردن منطقه و دیگر بخش‌های جهان را متوقف کنند .
نگاهی به مقاله اخیر روزنامه آمریکایی هافینگتون پست، ابعاد جدیدی از برنامه آمریکایی ها را روشن می کند. هافینگتون پست در مقاله ای به غربی ها توصیه کرد در مقابل ایران، به موازات مساله هسته‌ای، جبهه دیگری به نام حقوق بشر و دموکراسی باز کنند!
در این مقاله تصریح شده، غرب می تواند روی کسانی که پس از انتخابات سال 88 دست به شورش زدند، برای خنثی کردن بمب اتمی ایران از داخل، حساب کند. هافینگتون پست ادعا می کند فتنه گران «تشنه اصلاحات» هستند و آنان که « تشنه اصلاحاتند از داخل می توانند بمب اتمی این کشور را خنثی کنند.»!
جالب تر آنکه هافینگتون پست جذابیت  مصرف گرایی  و  دموکراسی از نوع غربی  برای برخی عناصر داخلی را سلاح مخفی غرب علیه جمهوری اسلامی دانسته و در این باره می نویسد: « باید از حق آنان برای آزادی بیان و رفت و‌آمد درخواست برای آزادی زندانیان سیاسی حمایت کرد و به موازات مساله هسته ای، جبهه دیگری به نام حقوق بشر و دموکراسی را علیه نظام این کشور باز کرد.»
البته بهانه های آمریکایی ها محدود به حقوق بشر نشده و ادعای حمایت ایران از تروریسم و لزوم ادامه و افزایش تحریم ها به بهانه این ادعای کهنه، از دیگر موارد قابل بررسی است.
مقاله روزگذشته رئیس سابق سازمان سیا در واشنگتن پست، در این زمینه خواندنی و قابل تامل است. وی که به عنوان یکی از ژنرال های آمریکایی پرونده سیاهی در کشتار مردم بی گناه عراق و افغانستان داشته و پاکسانی ها و یمنی ها همچنان کابوس قاتلان بدون سرنشینی را که به دستور او به پرواز درمی آمدند را می بینند، به گستاخی هر چه تمام تر ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده و جالب تر آنکه راهکار افزایش تحریم‌ها در این زمینه را به روسای سابق خود پیشنهاد می کند.
وی که به خوبی ضعف های آمریکا و قوت های ایران را در میدان نظامی می داند، آشکارا گزینه نظامی علیه برنامه هسته ای ایران را رد می‌کند. همان گزینه ای که هر از گاهی آمریکایی ها ادعا می کنند روی میزشان است.
پترائوس در این زمینه می‌نویسد؛ « گزینه جایگزین دیپلماسی موفق، یعنی اقدام نظامی، هزینه‌ها و خطرات خود را برای ثبات منطقه و اقتصاد جهان دارد.همچنین اقدام نظامی در مقایسه با توافق دیپلماتیک از طریق مذاکرات ، شانس کمتری برای پایان دادن قطعی به تهدیدات هسته ای دارد.»
رئیس سابق سیا توافق هسته ای با ایران را تنها گزینه عملی آمریکا می داند و تاکید می کند در صورت این توافق آمریکا دیگر بهانه ای برای ادامه تحریم ها نخواهد داشت. پس باید پیش از آنکه به چنین نقطه ای رسید، بهانه ای دست و پا کرده و برای آن برنامه ریزی کرد!
وی در این زمینه می نویسد: «ما نیاز داریم برای رژیم جدید تحریمها پس از توافق با ایران برنامه ریزی کنیم.
با برداشته شدن تحریمهای مرتبط با مسئله هسته ای ایران ، پولهای بیشتری به ایران سرازیر خواهد شد.
اما باید تحریمهای مرتبط با تروریسم را حفظ کرد و حتی باید به فکر تحریمهای جدیدی بود تا شرکتها، بانکها و افراد ایرانی مرتبط با فعالیتهای مخل ثبات در منطقه همچنان لای منگنه باشند و از فضای باز شده پس از توافق، سوءاستفاده نکنند.برنامه ریزی برای چنین تحریمهایی باید پیش از توافق هسته ای انجام شود.
همچنین باید طرح روشنی برای برقراری سریع و مجدد تحریمهای فلج کننده را در صورتی که ایران به اندازه کافی از توافقنامه پیروی نکرد، تنظیم کرد.»
رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی اخیر خود، درباره بهانه‌جویی های آمریکا فرمودند: «اگر موضوع حقوق بشر هم حل شود آنها دنبال بهانه دیگری خواهند رفت، بنابراین تنها راه این است که به مسیر پیشرفت خود، با قدرت ادامه دهیم و زیربار حرف زور نرویم.»
ملت مقاوم ایران علی رغم تمامی مشکلات و فشارها، در بزنگاه‌های حساس و سرنوشت ساز نشان داده‌اند که زیربار حرف زور نمی روند. اینک و در این کاراز، نوبت مسئولان و دولتمردان است که از خود تعصب نشان داده و به عنوان منتخبان ملت، از حقوق و دستاوردهای ملت دفاع کنند.  منبع: کیهان


کلمات کلیدی : امریکاانرژی هسته ای
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats