سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
بازهم تحریم های جدید ضد ایران
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 11:42 صبح

علت اعمال تحریم‌های جدید از زبان رئیس کمیسیون امنیت ملی/ در صورت لزوم جلسه فوق‌العاده برگزار می‌کنیم

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در واکنش به دور جدید تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: این اقدام آمریکا نقض آشکار توافق ژنو است.

علاءالدین بروجردی در واکنش به دور جدید تحریم‌های ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، گفت: این تحریم‌های جدید عکس‌العمل آمریکا در قبال شکست رژیم صهیونیستی در غزه است.

اقدام منفعلانه آمریکا
وی افزود: باتوجه به حمایت‌های افسارگسیخته آمریکا از رژیم صهیونیستی و شکست این رژیم کودک‌کُش برای پنجمین بار از مقاومت - و سومین بار در غزه از سال 2000 تاکنون  که برخلاف همه محاسبات آمریکا و رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد - و حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت در بالاترین سطح، آمریکا در یک اقدام منفعلانه و علی‌رغم تعهد خویش در توافق ژنو، اقدام به وضع تحریم‌های جدید کرد.

نقض آشکار توافق ژنو
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: این اقدام آمریکا نقض آشکار توافق ژنو است.

واکنش 5+1 به پیمان‌شکنی آمریکا

وی ادامه داد: دیگر اعضای گروه 1+5 که این توافق به حیثیت آنها نیز گره خورده است باید در قبال این پیمان‌شکنی آمریکا عکس‌العمل نشان دهند.

اعتراض شدید تیم مذاکره‌کننده

نماینده بروجرد گفت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران نیز اعتراض شدید خود را در اولین دور مذاکرات اعلام و خواستار لغو این تحریم‌ها که برخلاف توافق ژنو است، شود.

اثبات مجدد غیرقابل اعتماد بودن آمریکا

بروجردی خاطرنشان کرد: در هر صورت این اقدام که از سوی آمریکا برخلاف توافق ژنو صورت گرفته محکوم است و آمریکا یک بار دیگر نشان داد به هیچ وجه قابل اعتماد نیست.

برگزاری جلسه فوق‌العاده در صورت لزوم
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: این کمیسیون  علی‌رغم تعطیلات تابستانی مجلس تحولات هسته‌ای و دیگر تحولات را رصد و در صورت لزوم جلسه فوق‌العاده برگزار خواهد کرد.

تحریم 8 شخصیت و 20 شرکت

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ پایگاه اینترنتی متعلق به کاخ سفید اعلام کرد ایالات متحده دور جدید از تحریم ها را بر ضد "جمهوری اسلامی ایران" اعمال کرد تا از این طریق بتواند فشارهای بیشتری بر تهران در موضوع فعالیت‌های هسته‌ای این کشور وارد کند.  

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد این دور از تحریم‌ها اشخاص و شرکت‌هایی را که با ایران در رابطه بوده و در فعالیت‌های مربوط به برنامه‌های هسته‌ای و موشکی تهران همکاری می‌کنند هدف قرار داده است.

این وزارت مدعی شد؛ هدف این تحریم‌ها افرادی است که تحریم‌های ضد ایرانی را دور زده و از تروریسم حمایت می‌کنند!

براساس بیانیه‌ای که در سایت وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته است 8 شخصیت به همراه 20 شرکت و موسسه مالی از جمله 6 نفتکش ایرانی در لیست جدید تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.
 

همچنین اصلاحاتی در اطلاعات مربوط به 5 موسسه صورت گرفته است.
 
از جمله شرکت‌ها و موسسه‌هایی که به لیست تحریم‌ها افزوده شده‌اند؛" بانک آسیا"،" شرکت پشتیبانی هوانوردی آسیا"، "خطوط هوایی کاسپین"،" بانک قرض الحسنه رسالت (تمام شعب در جهان)"،" بانک قوامین (تمام شعب در جهان)"، "موسسه مالی «گلدن تکس»"،"شرکت جهان تک رویان پارس"،" بانک خاورمیانه بانک بین المللی کیش"، "شرکت ماندگار بسپار کیمیا"، "خطوط هوایی معراج"، "موسسه علوم هسته‌ای و تحقیقات فناوری،" شرکت سازه مرکب "و "سازمان نواری و تحقیقات دفاعی" از جمله شرکت‌هایی هستند که به لیست جدید تحریم‌های وزارت خزانه‌داری اضافه شده‌اند. 

منبع: باشگاه خبرنگاران



کلمات کلیدی : امریکا
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats