سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
خاتمی خیانت کرد 2
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 1:49 عصر

قسمت دوم...



نامه سرگشاده یوسف صانعی به میر حسین موسوی/ ماموریت لاریجانی


شیخ یوسف صانعی با نامه ای سرگشاده خطاب به میرحسین موسوی نوشت: همه ملت را به آرامش و حفظ نظم دعوت می‌نمایم تا بتوانند حقوق و مطالبا خود را که از اعظم آنها رای و انتخابشان می باشد، از مجاری قانونی و آگاهی هنده عینیت بخشند."

ایلنا آورده است: در پی بروز برخی اتفاقات ناگوار در برخی از نقاط از جمله کوی دانشگاه تهران، دکتر علی لاریجانی هیئتی را به سرپرستی حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد مامور رسیدگی به این امر کرد.

در متن حکم علی لاریجانی آمده است: "جناب آقایان حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد، دکتر الیاس نادران، دکتر حمیدرضا کاتوزیان، دکتر علی عباسپور تهرانی، دکتر کاظم جلالی، دکتر علیرضا زاکانی. پس از مشارکت کم نظیر ملت ایران در انتخابات روز بیست و دوم خرداد ماه 88، اینک که مردم شریف ما در جشن حضور خود بسر می برند، بعضا اخباری از اتفاقات ناگوار در برخی نقاط از جمله کوی دانشگاه تهران می رسد و دست هایی درصدد تهیه خوراک تبلیغاتی برای رسانه های بیگانه می باشند و همچنین گزارش هایی مبنی بر برخورد با مردم به مجلس شورای اسلامی واصل شده است.

بدین منظور به شما ماموریت داده می شود با مدیریت جناب آقای ابوترابی نایب رئیس محترم مجلس شورای اسلامی در اسرع وقت گزارش جامع و بی طرفانه ای در مورد آنچه اتفاق افتاده، تهیه و به اینجانب ارائه نمائید."

محسن سازگاراز از عناسر اپوزیسیون در گفتگو با رادیو فردا گفت: "رئیس جمهور قانونی مملکت، با وجود رای بزرگ ملت آقای موسوی است و حالا خبرهایی هم به گوش می رسد که او را وادار به حبس خانگی کرده اند. احتمال دستگیری ایشان هم هست."

وی ادامه داد: "قطعا مردم برنده این ماجرا خواهند بود. به این شرط که آقای موسوی که این نفوذ کلام را مابین مردم دارد و بحق در جایی ایستاده است که اکثریت مطلق مردم پشت او هستند، رهبری این مبارزات را به دست بگیرد و برای احقاق حق مردم مبارزه کند و مبارزه را ادامه دهد و البته باید مراقب باشد که کسانی را که از دسترس حکومت خارج هستند و در خارج از ایران زندگی می کنند، به عنوان جانشین معرفی کند تا اگر دستگیر شد، آن افراد بتوانند کار رهبری مردم را به عهده بگیرند. به شرط آنکه آقای موسوی و آقای کروبی به رهبری آقای موسوی که رئیس جمهور قانونی ایران است، ایستادگی کنند و مبارزات مردم را هدایت کنند."


سه شنبه، 26 خرداد، اظهارات رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان ستاد کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری/همه باید اعلام موضع کنند

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری: رهبر معظم انقلاب در جمع نمایندگان ستاد کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری با انذار نسبت به ایجاد شکاف بین صفوف مردم فرمودند: "اینکه ما تصور کنیم که یک گروه مثلا بیست و چهار میلیونی یک طرف اند، یک گروه چهارده میلیونی یک طرف اند، این به نظر من یک خطای بسیار بزرگی است؛ قضیه این جور نیست. همه در یک طرف قرار دارند. آن کسانی که به رئیس جمهور منتخب این دوره از انتخابات رای دادند، همان قدر وابسته به انقلاب و کشور و نظام اند، که آن کسانی که رای ندادند. مجموعه های مردمی، فرزندان این کشورند."

ایشان در ادامه، ضمن تاکید بر حرکت معترضان در مسیر قانون بر رسیدگی قانونی بر هر اعتراض مستندی تاکید کردند: "اعتماد من (به برگزار کنندگان انتخابات) موجب نمی شود که اگر چنانچه شبهه ای در ذهن کسانی هست، این شبهه دنبال نشود و تعقیب نشود و بررسی نشود و حقیقت قضیه اشکار نشود؛ نه، شبهات را برطرف کنید، منتها آن چیزی که از همه مهمتر است، این است که همه سعی کنید وحدت ملی و وحدت کشور را حفظ کنید" و در ادامه از همگان خواستند تا با اعلام موضع نسبت به این اغتشاشات در شفاف سازی فضا کمک نمایند: "بدترش هم همین کارهای خرابکارانه ای است که شما می بینید انجام می دهند، که البته همه باید در مقابل این خرابکاری ها بایستند، اعلام موضع کنند.

همه بایستی بگویند... این تخریب هایی که انجام می گیرد، این کارهای زشتی که انجام می گیرد، بعضا جنایاتی که واقع می شود، مربوط به هیچ کدام از این اطراف قضیه نیست؛ این مربوط به مردم نیست، مربوط به نامزدها نیست؛ ربوط به خرابکارهاست، مربوط به اخلالگرهاست. مبادا کسی توهم کند و تصور بکند که این مربوط به این است که اینها طرفدار فلان نامزدند.

هرکس سر کار باشد، اگر نتایج انتخابات غیر از این هم می‌شد، بنده به طور اطمینان می توانم عرض بکنم که باز این جور حوادثی دیده می‌شد، باز این حوادث پیش می‌‌آمد، برای اینکه اصلا آرامش در کشور نباشد. هیچ کس نباید به این تشنج آفرینی و اغتشاش آفرینی کمک کند و همه باید در مقابل او صریح موضع بگیرند، کما اینکه مواضع حقیقی شماها هم جز این نیست. صریح موضع بگیرند، روشن کنند که این خواست آنها نیست و هر کاری که تشنج آفرین باشد، واقعا نکنند."

ایشان در قسمتی دیگر از سخنان خویش نیز فرمودند: "قبلا گفته ام و از جمله در دیداری که آقای موسوی با اینجانب داشت تاکید کردم و قرار شد چنین شود، شما هر اشکال و شبهه ای که دارید، به طور مشخص و روشن به شورای نگهبان (به عنوان مرجع قانونی) اعلام کنید تا طبق قانون به آن رسیدگی شود. اینجانب به شورای نگهبان تاکید کرده ام که حتی اگر لازم باشد، صندوق هایی را بازشماری کنند، این کار انجام شود."

ایشان در بخش دیگری از اظهاراتشان تاکید کردند: "من درخواست می‌کنم از آقایان مسئول در وزارت کشور و همچنین در شوای نگهبان که به این موارد دقیقا رسیدگی کنند. اگر چنانچه بعضی از اشکالات مقتضی این هست که پاره ای از صندوق ها بازشماری بشود، اشکالی ندارد. حالا مثلا یک مورد را آقایان ذکر کردند که آن شخص گفته که رای فلان نامزد این تعداد است، بعد در شمارش تعداد دیگری معرفی شده؛ خیلی خوب، کاری ندارد؛ صندوق های مورد اشکال را یا به طور تصادفی تعدادی از صندوق ها را بازشماری کنند؛ خود نمایندگان ستادها هم حضور داشته باشند و ببینند، تا اطمینان کامل برای همه حاصل بشود."

ایشان در پایان تصریح کردند: "انتخابات مایه افتخار ماست. چهل میلیون رای شوخی نیست. این از بالاترین نصابی که ما تا حالا داشته ایم... این افتخاری است برای کشور؛ ما این را مخدوش نکنیم، این را خراب نکنیم، این مال مردم است. همین رای دهندگان از دو طرف، هم طرف آن کسانی که رای دادند به نامزد منتخب، هم آن کسانی که رای ندادند به نامزد منتخب و به دیگری رای دادند، همه شان در ایجاد این حماسه بزرگ سهیم بودند. ما این وحدت را، این نگاه کلان را، نگاه یکسان را فراموش نکنیم و این را از دست ملت نگیریم."

ایسنا نوشت: آخوندیان نماینده ستاد میرحسین موسوی در دیدار با رهبر انقلاب گفت: "اگر تمام صندوق ها بازشماری شود، هیچ تخلفی صورت نگرفته است." این عبارتی است که سخنگوی شورای نگهبان در 13 مردادماه در هشتمین اردوی آموزش سیاسی دانشجویان پسر دانشگاه های سراسر کشور که در دانشگاه عباسپور برگزار شده بود، در جمع خبرنگاران نقل کرد.


راهپیمایی مردم تهران/ اعلام انزجار از فرصت‌طلبان پس از انتخابات


رجا نیوز نوشت: مردم تهران با راهپیمایی به سمت میدان ولیعصر تهران از آشوب های فرصت‌طلبان پس از انتخابات اعلام انزجار کردند.

حداد عادل در جمع اجتماع کنندگان تهرانی، با اشاره به نظرسنجی های مختلف صورت گرفته در ماه های قبل از انتخابات  
گفت: "در هیچ کدام از این نظرسنجی‌های قبل انتخابات که مربوط  به کل کشور بود ، موسوی از احمدی‌نژاد جلوتر نبود. وی در ادامه خطاب به میرحسین موسوی تصریح کرد: تهران همه ایران نیست، نباید شما فقط به آرای مردم تهران و اطرافیان خودتان نگاه کنید آیا شما از آرای استان‌های محروم و شهرها و روستاهای کوچک اطلاع داشتید؟.... کشور ما قانون دارد و راه تشخیص صحت و سقم آرای معین شده و شورای نگهبان مرجع رسیدگی به این امور است و اگر کسی اعتراض دارد، باید دلایل خود را به این شورا ارائه کند و بداند که شورای نگهبان ورهبری با هر سلیقه‌ای حاضر نیستند حتی یک رای هم با تقلب جابه جا شود. مگر در سال 76 آقای خاتمی پیروز انتخابات نشد؟ مگر کسانی که به ایشان رای ندادند و تعدادشان حدود ده میلیون نفر بود، دست به آشوب و اغتشاش زدند؟ در حالی که دیدیم فردای همان روز همه کسانی که به آقای خاتمی رای نداده بودند، به رای اکثریت و قانون اساسی احترام گذاشتند.  
 
حداد عادل تصریح کرد: ما شما را به عنوان نخست وزیر دوران دفاع مقدس و نخست وزیر حضرت امام و اینکه شما را فرزند انقلاب می‌دانیم، دوست داریم و رهبر انقلاب هم شما را عضو خانواده‌ انقلاب می‌داند. اما از شما سوال می‌کنم وقتی هنوز انتخابات تمام نشده و در صندوق رای باز نشده، شما از کجا مطمئن بودید که اکثریت آرا را به دست آورده و اعلام پیروزی کردید؟ در کجای دنیا کشورهایی که خود را الگوی دموکراسی می‌دانند سابقه دارد که قبل از شمارش آرا و اعلام رسمی، کاندیدایی کنفرانس خبری بگذارد و خود را رئیس‌جمهور اعلام کرده و کسی دیگری نیز به او تبریک بگوید؟ این درست نیست که قبل از برگزاری انتخابات نزدیکان شما اعلام کنند که اگر آقای احمدی‌نژاد پیروز شد، یقینا تقلب صورت گرفته است. حداد عادل خطاب به هواداران میرحسین موسوی آنها را خواهر و برادر خود صدا کرده گفت: نتیجه این انتخابات نباید موجب به وجود آمدن تفرقه شود بلکه باید بدانیم که این انتخابات نیز مانند هر بازی دیگری برنده و بازنده‌ای دارد و ما حساب هواداران آقای موسوی را از آشوب طلبان و اغتشاش گران جدا می‌دانیم. 

 
آیت‌الله مکارم شیرازی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد همه ملت عزیز ما یقین دارند که منافقان کوردل و فرصت طلب در آشفته بازار اختلافات فعال می‌شود و با تخریب اموال مردم و به آتش کشیدن آنها چهره ملت مهربان و صلح طلب و پاکدل ما را در جهان به زشتی رقم می‌زنند. سعی کنید صفوف خود را از آن‌ها جدا سازید.  
 
آیت‌الله منتظری با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: با اعلام نتایجی که هیچ عقل سلیمی آن را نمی‌پذیرد و براساس شواهد موثق تغییرات عمده‌ای در آرای مردم داده شده است و به دنبال آن در پی اعتراض برخی از اقشار مردم به این نحو عملکرد، در جلوی چشم همین مردم که بار سنگین پیروزی انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی را بر دوش خود حمل نمودند و با دست خالی در برابر گلوله‌های رژیم شاهنشاهی و توپ و تانک دشمن مقاومت کردند و در جلوی چشم جهانیان و در حضور دوربین‌های خبرنگاران داخلی و خارجی به جان فرزندان این مردم و این مملکت افتاده و با شدت و خشونت کامل با زنان و مردان بی‌دفاع و دانشجویان عزیز برخورد کرده و آن‌ها را سرکوب و مضروب و دستگیر نمودند... بارها تذکر داده‌ام که آرای ملت امانت‌های مردمی و الهی هستند و حاکمیتی که براساس تصرف در آرای باشد، هیچ نحو مشروعیت دینی و سیاسی ندارد. از همه مردم به ویژه جوانان عزیز تقاضا می‌شود که حق خواهی خود را همراه با صبر و متنانت دنبال کنند.  
 
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در گفتگو با سی. ان. ان گفت: بدون توجه به نتیجه انتخابات ایران، دیپلماسی محکم خود را در مورد این کشور دنبال خواهیم کرد. 
 
ایسنا نوشت :«یوزوف هاولاس، کاردار موقت جمهوری چک در تهران به عنوان نماینده رئیس دوره ای اتحادیه اروپا در اعتراض به مداخلات اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن در امور داخلی ایران وزارت امور خارجه احضار شد».  
 
کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود اعلام کرد: نامزدها گزارشات تخلفاتی در شهرستان‌ها را ارائه داده و تقاضای بازشماری برخی از صندوق‌ها را دارند و ما اجمالا با بازشماری صندوق‌ها در صورت تصویب شورای نگهبان موافق هستیم.  
 
علی اکبر محتشمی‌پور رئیس کمیته صیانت از آرای مهندس موسوی در نشست خبری خود خواستار تشکیل کمیته حقیقت یاب جهت رسیدگی به موارد مشکوک شد. وی در بخشی از سخنانش گفت: جمله معروفی هست که می گوید دیکتاتورهای یک شبه دیکتاتور نمی‌شوند. یکی از راه‌هایی که انسان‌ها را به دیکتاتوری و استبداد می‌رساند، قانون شکنی، قلب وقایع و مطرح کردن مطلب کذب است. وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: رئیس‌جمهور در تبلیغات تلویزیونی خود دروغ‌های بسیار زیادی را مطرح کرد که این مسئله عنوان تقوا را زیر سوال می‌برد و شرط احراز پست ریاست جمهوری را از او می‌گیرد.  
 
فرهاد رهبر رئیس دانشگاه تهران در گفتگو با ایسنا با بیان این که اتفاق رخ داده در کوی دانشگاه تهران به دانشجویان ارتباطی نداشت، گفت: در واقع به دلیل اینکه غیردانشجو یا دانشجویان کوی قابل تفکیک نبودند، تعدادی از دانشجویان دستگیر شدند که با پیگیری‌های دانشگاه و همکاری مسئولان امر، شب گذشته قریب به اتفاق دانشجویان کوی نشین آزاد شدند.  
 
وی با تکذیب کشته شدن دانشجویی در حوادث اخیر کوی دانشگاه تهران گفت: شایعات موجود مبنی بر کشته‌شدن دانشجویان به هیچ وجه صحت ندارد و به شدت این موضوع را تکذیب می‌کنم. وی در رابطه با اطلاعیه دعوت خود از اعضای هیئت علمی دانشگاه به منظور اعتراض به تعرض به دانشگاه و کوی دانشگاه، در جلسه‌ای در مسجد دانشگاه تهران گفت: این مراسم صبح امروز برگزار شد و خود من نیز در این جلسه حضور داشتم و در حال حاضر این جلسه به اتمام رسیده است. 


آخرین گام از سلسله اقدامات تخریبی اصلاح طلبان با جعل نامه وزیر کشور انجام شد

 
علیرضا نوری زاده از عناصر اپوزسیون در گفتگو با رادیو فردا گفت: آقای موسوی و کروبی اگر در وجودشان ذره‌ای وفاداری به آرمان‌هایی که اعلام کرده‌اند باشد، نباید عقب نشینی کنند. این جا دیگر حق شخصی نیست و به قول معروف حق الناس است. آقای موسوی و کروبی و رضایی حق ندارند از این حق بگذرند. اگر آنها و خاتمی این شایستگی را داشته باشند که این حرکت را رهبری کنند، جنبش زیبایی که بدون خونریزی و خشونت آغاز شده ، سرنوشت ایران را تغیر می‌دهد.  
 
جهان نیوز نوشت: آخرین گام از سلسله اقدامات تخریبی اصلاح طلبان با جعل نامه وزیر کشور انجام شده و در تیراژ وسیعی توزیع شده است. این نامه که از چگونگی چاپ و توزیع گسترده آن خبری در دست نیت، با گاف‌هایی بسیار بزرگ و یا ناشیانه‌ترین صورت جعل شده و به عنوان تنها سند ادعایی اصلاح‌طلبان برای تقلب در انتخابات توزیع شده است. در این نامه جعلی از جانب وزیر کشور یعنی صادق محصولی خطاب به رهبر معظم انقلاب آمده است که پیرو ابزار نگرانی ایشان نتیجه انتخابات به نفع دکتر احمدی‌نژاد تغییر داده شده و سران اصلاح طلب نیز تحت نظر قرار گرفتند. اما جاعلان نامه غافل از این بودند که این نامه بدون شماره توزیع شده و برای واقعی‌تر کردن نامه بایستی امضای کسی را که وجود خارجی دارد جعل کنند نه فردی که هویت واقعی ندارد! نکته جالب تر آن است که در این نامه مجموع آرای اخذ شده 43 میلیون رای ذکر شده و حال اینکه کل واجدان شرایط رای دادن 46 میلیون نفر ذکر شده بود که از این میان بنابر آمار رسمی و نتیجه شمارش تطبیقی صندوق‌ها، 36 میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند اما شخص نیست که با توجه به جمع و تفریقی که جاعلان کرده و ریز آرا به شرح زیر اعلام کرده‌اند، تکلیف سه میلیون رای بلاتکلیف در این میان چیست؟ بنابر ادعای این نامه جعلی، میرحسین موسوی 19 میلیون، مهدی کروبی 13 میلیون، محمود احمدی‌نژاد 5 میلیون ، محسن رضایی 3 میلیون و آرای باطله نیز 38 هزار رای اعلام شده است. جالب اینکه در کنار بلاتکلیفی سه میلیون رای در این نامه، برای اولین بار در طول برگزاری انتخابات آرای باطله از چند صد هزار به 38 هزار رای کاهش پیدا کرده است! گفتنی است که این نامه از لحاظ محتوایی و شیوه نگارش نیز از قوانین اولیه و متداول نامه نگاری مقامات کشوری بی‌بهره بوده با ناشیانه‌ترین وجه ممکن جعل و توزیع شده است.  
 
ایسنا نوشت: قدرت الله علیخانی عضو فراکسیون اقلیت (اصلاح طلبان) مجلس در نطق میان دستور خود اعلام کرد: بعضی‌ها ذهنیتی به نام انقلاب مخملی را بیان کردند ولی باید بگویم هیچ کس نمی‌تواند در ایران انقلاب مخملی انجام دهد. وی گفت: با یاد امام و شهدا ابتدا لازم می‌دانم از مواضع مدبرانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب که دستور رسیدگی به مسائل مربوط به دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را به شورای نگهبان صادر کردند تشکر کنم.  
 
 
سردار رادان جانشین فرماندهی ناجا در جمع خبرنگاران از دستگیری تعدادی از عناصر اصلی ایجاد آشوب‌ها و تخریب اماکن عمومی طی روزهای گذشته که به سلاح گرم و مواد منفجره مجهز بودند، خبر داد.  
 
رجانیوز نوشت: جمعی از هواداران موسوی و کروبی در مقابل صدا و سیما تجمع غیرقانونی ترتیب دادند. در این تجمع که صحنه‌هایی از آن نیز از طریق تلویزیون پخش شد، فائزه هاشمی معترضان را به ادامه حضور در خیابان دعوت کرد. وی در میان هواداران موسوی گفت: چون بخش عظیمی از مردم ما عوام هستند، از حرف‌های احمدی‌نژاد خوششان می آید و در ادامه نیز مدعی تقلب در انتخابات شد: تمامی ناظران را هنگام شمارش و تجمع آرا بیرون کردند و صندوق‌ها از قبل پر از رای به احمدی‌نژاد بود. 
 
سردار قاسم سلیمانی با انتشار بیانیه‌ای نسبت به اعمالی که دشمنان را شاد می‌کند، هشدار داد.  
 
روابط عمومی وزارت امور خارجه: در پی اظهارات گستاخانه و مداخله جویانه گوردون براون نخست وزیر و میلیبند وزیر امور خارجه انگلیس در خصوص انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران و نیز انعکاس اخبار غیرواقعی، مغرضانه و شیطنت‌آمیز درباره حضور شکوهمند ملت ایران در این رویداد بی‌نظیر توسط شبکه‌های رسانه‌های مختلف استعماری و دولتی انگلیس، سایمون گس سفیر انگلیس در تهران امروز برای دومین بار در هفته جاری به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض و ناخشنودی شدید کشورمان به وی ابلاغ شد.  
 
سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ما ضمن حمایت مجدد از جناب آقای میرحسین موسوی و تقدیر و تشکر از ایستادگی و تلاش مجدانه ی ایشان برای صیانت از آرای ملت و تجدید انتخابات از مردم بزرگ ایران می خواهیم اعتراضات و تحرکات خود را براساس اصول و محورهایی که ایشان در اطلاعیه های خویش اعلام کرده اند سامان دهند."
 
خبرگزاری فرانسه اعلا کرد: نیکلا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه گفت:" وسعت تقلب با واکنش های خشونتی تناسب دارد". وی تأکید کرد:"مردم ایران مستحق چیز دیگری هستند، این یک تراژدی است ولی این امر منفی نیست که جنبشی واقعی از ابراز عقیده داشته باشیم که سعی می کند زنجیرهایش را بگسلد".
 
محمدرضا شجریان طی نامه ای سرگشاده خطاب به ضرغامی رئیس سازمان صداو سیما خواستار عدم پخش صدای خود از رسانه ملی شد و نوشت: " در شرایطی که مردم در بهت و حیرت هستند و به گفته ی آقای احمدی نژاد، خس و خاشاک به حرکت درآمده اند، صدای من در صدا و سیما جایی ندارد صدای من صدای خس و خاشاک است و همیشه هم برای خس و خاشاک خواهد بود."
 
روزنامه واشنگتن پست نوشت: بسیاری از کارشناسان ادعا می کنند که اختلاف آرا در پیروزی محمود احمدی نژاد نتیجه ی تقلب یا دستکاری در انتخابات است اما نظرسنجی سراسری واشنگتن پست سه هفته قبل از این انتخابات نشان داد که احمدی نژاد با بیش از دو برابر اختلاف در آرا از رقیب اصلی خود پیش است که این میزان بیشتر از اختلاف آشکار واقعی آرای وی در پیروزی طی انتخابات روز جمعه بود".

منبع: باشگاه خبرنگاران



کلمات کلیدی : اصلاح طلبانفتنه گران
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats