سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
ترویج مسیحیت با گوگل
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 6:54 عصر

ترویج مسیحیت در میان ایرانیان با کمک گوگل + تصاویر

گوگل در تبلیغات حاشیه جیمیل (gmail) ایرانیان و فارسی زبانان، آگهی شبکه مسیحیان را به زبان فارسی قرار داده است. امکاناتی که سازمان تبلیغات هم می تواند برای تبلیغ اسلام از آن استفاده کند اما به آن بی توجه است.
گروه جنگ نرم مشرق- تفکر و ایدئولوژی از دیرباز از اصول تحکیم بخش و تاثیر گذار بر پایه های حکومت و پیشرفت و تعالی جوامع محسوب شده و این تاثیر همچنان پابرجا است؛ از این رو مومنان نظام های ایدئولوژیک تا وقتی همچنان به نظام عقیدتی خود وفادار خواهند ماند که شاکله ی ایدئولوژی آنان دستخوش دگرگونی نشود و تازمانی بر تعالی سبک زندگی خود پا فشاری خواند نمود که مورد طمع و هدف نظامات سلطه واقع نگردند و پروژه ی ایمان زدایی در جامعه ایشان آغاز نشده باشد.



مسیحیت یکی از قدیمی ترین ادیانی است که در فلسطین و کرانه باختری رواج داشته و سر منشا خود را در گرو رسالت حضرت عیسی می داند؛ البته باید دانست که همواره "عیسی ناصری" مد نظر مسیحیان تفاوت گسترده ای با "عیسی ابن مریم" به عنوان پیامبر مسلمان مد نظر قرآن کریم داشته و دارد.

عیسی مد نظر مسیحیان، پسری برای خدا است که ظهورش با اوج سلطه گری روم عصر کفر روبرو شده است؛ این فرد از یک سو بدنبال دوری از تهیج بیش از پیش رومیان از ترس قلع و قمع معدود طرفدارانش بود و از سوی دیگر بایستی که خدعه ها و جاسوسی های پی در پی یهودیان را علیه خود خنثی می ساخت.


بدین جهت بنابه ادعای مسیحیان، این جماعت در ایام عیسی که بگونه ای عصر پیدایش مسیحیت است به تبلیغ محفلی و بسیار آهسته پرداخته و از هرگونه حرکت کلان و فراگیر اجتناب می ورزیدند.


بنابر این تفکر، پس از مصلوب شدن عیسی و عروج او، مسیحیت حرکت خود را به طور خزنده به سمت اروپا و قلمرو مرکزی روم توسعه داد تا اینکه موفق شد در اندک زمان در رُم پایتخت امپراطوری روم برای خود جایگاهی بدست آورد تا اینکه کنستانتین (Constantine the Great  ) امپراطوری روم به کیش مسیحیت در آمد و باعث شد که مسیحیت دوران اوج خود را بیابد.

در این دوران دیگر مبلغین مسیحی به طور زیر زمینی به تبلیغ و اشاعه تفکر خود نمی پرداختند و به طور علنی و با خدمت گیری شاعران، ادبا و خطیبان به تبلیغ کیش خود مشغول و مخالفان خود را نیز با توسل به ارتش عظیم روم مهار و قلع و قمع می ساختند.


با سقوط امپراطوری روم و به آتش کشیدن شهر رم توسط اسلاوها (Slavs  )، مسیحیت اروپایی عصری تاریک را برای مدتی کوتاه به خود دید تا اینکه پس از مدتی کلیسا موفق به برپایی حکومت خود در رُم و استقرار آن در واتیکان گردید؛ امری که منجر به توسعه سلطه کلیسا بر تمام ممالک اروپایی گشت.

در این دوران رُم با وجود آنکه همچنان خود را ابرقدرت جهان می پنداشت و با به راه انداختن جنگ های صلیبی و هدایت صلیبیون به ممالک اسلامی کشتاری عظیم را در جهان مدیریت می نمود، اما با این همهواتیکان (Vatican) دستخوش فساد شده بود و کار به جایی رسید که راهروهای زیر زمینی رُم برای عیاشی پاپ ها به راه افتاد.


پس از جنگ های صلیبی و قدرت گرفتن پادشاهی های اروپایی که همزمان با اوج فساد واتیکان و به ستوه در آمدن مردم از دستگاه تفتیش عقاید (Inquisition) بود؛ قدرت کلیسا رفته به رفته روبه زوال گردید و اروپای تحت سلطه اشراف یهودی، تولد جدید خود را تحت عنوان رنسانس (Renaissance) آغاز نمود.


با گذشت رنسانس و پیدایش عصر معاصر اروپا و ظهور فلاسفه اخلاق مداری همچون کانت، مسیحیت رفته رفته قدرت خود را البته با شروطی جدید بازپس گرفت؛ قدرتی که موجب می شد تا اروپای معاصر بالاخص به دلیل اتخاذ سیاست های استعمارگرایانه، از توفیقاتی عظیم در مسیر امپراطوری بهره مند گردند.


در عصر نوین اروپا برای توجیه و تثبیت اهداف استعماری خود محتاج به اهرمی ایدئولوژیک جهت اعمال حد اعلای سلطه یعنی سلطه فرهنگی بودند؛ این امر قدرت ظاهری کلیسا را رونق بخشید و موجب شد تا هزاران میسیونر در قالب مبلغ دینی، به آفریقا، شرق دور، هند، آمریکا و خارومیانه گسیل داده شده و اقدام به تحکیم قدرت غرب در شرق و جایگزینی چکمه های سربازان با قلم و کاغذ میسیونری نمایند.


اگر چه این امر در گام نخست پس از اتمام جنگ دوم جهانی و در گام نهایی خود با اتمام جنگ سرد و ظهور جنبش های دین ستیزانه و نسل جدید روشنفکران سکولار، در کنار اتخاذ مواضع خلاف اخلاق کلیسا و افشای فساد دستگاه پاپی، مسیحیت را بیش از پیش دستخوش تغییراتی اساسی و فروپاشی در داخل جامعه غرب نمود، اما با این همه این فروپاشی هیچگاه موجب خروج مسیحیت به عنوان مولفه ای تاثیر گذار از سیاست خارجی اروپا نگردید.


بر این اساس مسیحیت با وجود انحطاط کامل خود در جامعه غرب، همچنان به دنبال تبلیغ و جذب در خارج از مرزهای موجود خود بوده و سعی می کند تا با بروز رسانی خود در قالب استفاده و بکارگیری از ابزار آلات جدید همچون فیلم، موسیقی، آثار ادبی، به صدور سبک زندگی انسان سکولار غربی مبادرت ورزد.


در این راستا استفاده از فضای مجازی به عنوان جهانی موازی که هیچ حد و مرزی بر آن اعمال نمی شود و دولت ها عاجز از اعمال کنترل بر روی آن بوده و امروزه به عنوان تهدیدی نوظهور علیه دولت ها، بویژه نظام های سیاسی-ایدئولوژیک مستقل از غرب به نقش آفرینی می پردازد، از پتانسیل ویژه و منحصر به فردی جهت بسط و گسترش تفکرات مسحیی به عنوان یکی از گزینه های رخنه غرب در سبک زندگی جوامع، بویژه جوامع اسلامی برخوردار است.


به این ترتیب یکی از جدید ترین و مهمترین میدان های نقش آفرینی نسل جدید میسیونر ها در رخنه فرهنگی به جوامع، فضای مجازی می باشد؛ فضایی که نمونه عینی آن در ایران اسلامی قابل مشاهده و بررسی است.

سایت دوستی با خدا از جمله سایت های میسیونرهای سایبری است که در تقابل غرب با تفکر اسلامی و ایرانی، اقدام به استفاده از روشی نسبتا بدیع جهت رخنه با باورهای عقیدتی و سبک زندگی اسلامی در قالب کیش و آیین مسیحیت دارد.


سایت دوستی با خدا بر خلاف اکثر سایت های وابسته به میسیونری، به جای استفاده از روش های تکراری و کلیشه ای، شیوه هایی نوین را برگزیده و به هیچ عنوان در صدد توجیه مسیحیت تبشیری نبوده و از هیچ یک از روش های متداول همچون گرفتن مصاحبه از مسیحیان تبشیری و یا تحلیل گران اسلام ستیز وانتشار مقاله علیه اسلام  استفاده نمی نماید؛ بلکه در این سایت از نسل جدیدی از روش های القای ذهنی استفاده می شود.


استفاده از روش آماده سازی تدریجی

از جمله روش ها و نوع عمل این شبکه در القای پیام تبشیری خود، برگزیدن شیوه آماده سازی تدریجی ذهن می باشد؛ شیوه و متدی که مبتنی بر آن هجوم و سلطه روانی-فرهنگی به طور کامل خزنده و آهسته-پیوسته ادامه یافته و در گام نخست از طریق مقدمه سازی از امور کلی به منظور آماده سازی ذهنی آغاز می گردد.

این نحوه عمل سپس به طور گام به گام در حرکت به سمت اشغال ذهن هدف ادامه داده شده که در مجموعذهن هدف بدون هیچگونه شوک ناگهانی مشغول به آرمان های ناهمگون این شبکه میسیونری می گردد. 


به عبارتی دیگر این شبکه در گام نخستین خود به آماده سازی ذهنی و یا ایجاد جرقه آغازین مبادرت ورزیده و سپس در گام های مکمل به تسخیر و اشغال ذهن هدف خود مبادرت می ورزد.

در این راستا همیاری و کمک شرکت گوگل (Google) نیز نقش بسزایی در فراهم سازی شرایط تاثیر گذاری و تحقق گام نخست عملیات روانی این شبکه وابسته به مسیحیت تبشیری ایفا می نماید. شرکت گوگل بوسیله سیستم تبلیغات خود، بر اساس داده هایی که از عموم افراد و ازجمله ایرانیان جمع آوری می کند تبلیغات مرتبط با مسیحیت را در حاشیه ایمیل ایرانیان و فارسی زبانان قرار می دهد.

همچنین این شبکه اقدام به ارسال نامه محبت آمیز پدر آسمانی به گروه هدف فارسی زبان می نماید؛‌ که تنظیم هوشمندانه و دقیق این امر به عنوان نخستین حلقه فرایند ذهنی، ضمن جلب اعتماد و از کار انداختن گارد روانی مخاطب، موجبات شوق به ادامه ی مسیر را برای هدف فراهم می سازد. 


البته فازغ از کلیات ذکر شده، این گام دارای ویژگی های کیفی خاص خود می باشد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1. استناد به مسلمات

اولین ویژگی این شبکه استفاده از بدیهیات در قاعده  شیوه استدلالی استتناج از کل به جز می باشد.

درحقیقت این شبکه با بهره گیری و پرداختن به مسائل کلی و مورد پذیرش انسان ایرانی هچون مهربان باری تعالی و خلقت خداوند، اسباب رخنه را در هدف خود فراهم نموده و سپس اقدام به کاشت و استنتاج باورهای انحرافی مسیحیت، در قاعده جزء انگاری آن از امور مقبوله کلیه و مبدل سازی آن به ایمان می نماید.


2. تلطیف هدفمند

دیگر ویژگی این شبکه تلطیف هدفمند ذهن می باشد؛ به این نحو که با درج مسائلی احساسی و در ظاهر محبت آمیز سعی می شود که از یک سو به اعتماد مخاطب دست یافته و از سوی دیگر با به تصویر کشیدن چهره ای خیر از ماهیت اصلی گردانندگان این سایت در منظر مخاطب بکاهد.

در این راستا این شبکه ضمن استفاده از جاذبه های سمعی و بصری، در کنار بهره گیری از جاذبه های جنسی، با پخش صحنه های آرامش بخش از طبیعیت و موزیکی با ریتم آرام، به طور گذرا به مضمون پاره ای از مفاد نامه محبت آمیز پدر آسمانی اشاره و به اعمال روانکاوی ذهن هدف و تلطیف آن مبادرت می ورزد.


3. ابهام آفرینی هوشمندانه

از دیگر ویژگی های این شبکه ابهام آفرینی هوشمندانه در قالب طرح عباراتی همچون به راستی چرا مسیح چنین می گوید و دارای چه قدرتی ست که می تواند چنین ادعایی داشته باشد؟ در ذهن و فکر مخاطب فارسی زبان می باشد.

سوالاتی که طرح هوشمندانه آن موجب ایجاد اشتیاق در هدف برای پیگیری موضوعات مد نظر این شبکه و در حقیقت ادامه فرآیند به طور داوطلبانه و با آغوش باز از سوی ذهن هدف می باشد.

ابهام آفرینی هوشمندانه این شبکه در کنار طرح عناوین جذابی چون زندگی های تغییر یافته و خلق مثال های ملموس از زندگی ایرانی های مسلمان مرتدی که در پرتو مسیحیت به زیبایی زندگی می کنند، مخاطب را در خلصه  باور پذیری فرو برده و او را در طباخی میسیونر های مسیحی آماده بلع می نماید.


فارغ از تخیل محور بودن قصه های مندرج در زندگی های تغییر یافته آنچه که حایز اهمیت است دگرگونی و به نوعی مصادره مفاهیم اسلامی و باورهای انسان مسلمان ایرانی در قالب ادبیات مسیحیت می باشد.


این شبکه ضمن کم حجمی خاص خود و بکارگیری ادبیات روان و ساده در بازتولید مفاهیم متعالی اسلامی با برند و عنوان جعلی مسیحیت، همواره در حال سنجش موقعیت و کامیابی یا عدم باور پذیری فرآیند مذکور توسط کاربران جذب شده خود می باشد.

بر این اساس در خاتمه هربار فرایند ارتباط گیری، این شبکه از مخاطب می پرسد که آیا تمایل به دعا دارد یا خیر؛ که در حقیقت نوعی سنجش کارآیی فرایند است که در هر دو حالت متصور، موسیونرهای گرداننده سایت، رفتاری متفاوت را برای ذهن هدف در نظر گرفته اند.

به این ترتیب در هنگامی که مخاطب اعلام قبول فرآیند دعا را می نماید و در حقیقت به حلقه مسیحیان تبشیری می پیوندد، متنی به منظور تبریک به وی پدیدار می شود که در آن عبارات بسیار مایل هستیم برایتان ایمیلی حاوی آدرس لینک هایی را بفرستیم که بجهت شناخت بیشتر ایمان و رشد روحانی تان به شما کمک خواهند کرد.

این رفتارسنجی و برنامه ریزی در صورت اعلام نظر مخاطب بر گزینه اجتناب از درخواست دعا به گونه ای متفاوت رقم می خود؛ بدین صورت هنگامی که مخاطب بر روی این گزینه اعلام نظر می نماید، سایت موصوف از وی چرایی این مسئله را در قالب درخواست برای طرح سوال طلب می نماید و از سوی دیگر اصرار بر گرفتن اطلاعات تماس مخاطب دارد.


 از آنجا که نظام ایران، نظامی اسلامی و مبتنی بر ارزش ها و آرمان های متعالی مذهب تشیع می باشد، بدیهی است که پایداری و ثبات نظام در گرو بقا و دوام نظام اسلامی در کشور بوده و از این رو مسلم است که همواره بایستی به بررسی روش های مقابله با خروج اذهان عمومی از منویات اسلامی و تحکیم اصول و ارزش های اسلامی در اذهان جامعه پرداخته شود. سازمان تبلیغات و سایر گروههایی که به تبلیغ اسلام و تشیع می پردازند نیز می توانند از روشهای نوین تبلیغ استفاده کنند مساله ای که کمتر در فعالیتهای آنان دیده می شود.   منبع: مشرق نیوز



کلمات کلیدی : مسیحیت
تشدید تحریمها علیه ایران
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 1:29 عصر

نشانه دیگری از تفکر صهیونیستی فخرآور؛

ضد انقلاب فراری خواستار تشدید تحریم‌ها علیه ایران / ماموریت فخرآور همراه کری در سنا چه بود؟

زمانی که جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، در برابر برخی از نمایندگان کنگره آمریکا سخنرانی کرده و از آن‌ها می‌خواست تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران را به تعویق بیاندازند، نکته‌ای قابل تامل جلب توجه می‌کرد و آن‌ هم چهره یکی از معاندان جمهوری اسلامی ایران درست پشت سر جان کری بود.
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، روز گذشته "جان کری"، "وزیر امور خارجه آمریکا"، با حضور در "کمیسیون سیاست خارجی" سنا، در برابر نمایندگان مردد کنگره از توافق موقت با ایران توضیحاتی ارائه کرد و از اعضای کنگره درخواست کرد تا اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را به تعویق بیاندازند.

اما مانند روزهای پس از توافق ژنو، جان کری باز بی‌اعتنا به مفاد توافقنامه، ادعاهای ضد ایرانی خود را این بار در برابر "نمایندگان کنگره" تکرار کرد و با تاکید بر اینکه توافقنامه پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران را متوقف می‌کند گفت:‌ این توافق پیشروی "برنامه هسته‌‌ای ایران" را متوقف می‌کند و برای نخستین بار در ده سال گذشته، در برخی بخش‌های خاص، آن را به عقب می‌راند. این توافق امکان نظارت و بازرسی‌های بیِ‌سابقه را ایجاد می‌کند. ما مذاکره می‌کنیم تا ببینیم آیا می‌توانیم به یک توافق جامع برسیم.




کری خطاب به نمایندگان کنگره گفت: ما از شما می‌خواهیم به مذاکره کنندگان و کارشناسانمان فرصت دهید کار خود را انجام دهند و از شما می‌خواهم وقتی ما مذاکره می‌کنیم، تحریم‌های جدید تصویب نکنید.

اما در زمان سخنرانی وزیر امورخارجه آمریکا در سنا نکته‌ای قابل تامل جلب توجه می‌کرد و آن‌ هم حضور چهره طرفدار صهیونیست‌ها یعنی فخرآور پشت سر جان کری بود.


امیرعباس فخرآور، عامل موساد، پشت سر جان کری

"امیر عباس فخرآور"، از سرشناس‌ترین جاسوسان "سرویس اطلاعاتی آمریکا" و وزارت خارجه این کشور در رابطه با ایران است، به‌طوری که تا سطوح بسیار بالا در سازمان‌های جاسوسی آمریکا نفوذ کرده و حتی در جلسه جان کری با جنگ‌طلبان کنگره آمریکا شرکت می‌کند تا بتواند به همراه "لابی‌های صهیونیستی" در کنگره تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال کند.



فخرآور رابطه بسیاری نزدیکی با لابی‌های صهیونیستی و جمهوری‌خواهان جنگ‌طلب کنگره آمریکا دارد و همواره جلساتی را با آن‌ها برگزار می‌کند، به‌طوری که یک روز قبل از جلسه جان کری با اعضای کمیسیون سیاست خارجی آمریکا، فخر‌آور درباره تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران با برخی از اعضای این کمیسیون جلسه‌ای برگزار کرد.


فخرآور به همراه رئیس کمیسیون سیاست خارجی سنا

او در رابطه با این جلسه در صفحه فیس‌بوک خود می‌نویسد: دیشب طرح تحریم‌های جدید نفتی ایران توسط سناتور دموکرات منندز و سناتور جمهوریخواه کرک به رییس سنا تحویل داده شد. امروز هم جلسات فشرده‌ای با اعضای کمیسیون سیاست خارجی در مجلس نمایندگان دارم. امروز ظهر هم در نشست این کمیسیون که وزیر خارجه آمریکا برای ادای توضیحات در خصوص مذاکره با جمهوری اسلامی فرا خوانده شده است، حضور خواهم داشت. جمهوری خواهان از رفتار اوباما و جان کری در توافق و باج دهی به جمهوری اسلامی بسیار عصبانی هستند که البته حق هم دارند. ببینیم وزیر خارجه که توسط رییس کمیسیون سیاست خارجی ادرویس احظار(احضار) شده است، چه پاسخی دارد. به احتمال زیاد فردا در سنای آمریکا برای تحریم‌های فلج کننده نفتی ایران رای گیری خواهد شد. 

 

فخرآور که رابطه بسیار نزدیکی با رژیم صهیونیستی دارد و بارها با سفر به سرزمین‌های اشغالی ماموریت‌هایی از موساد جهت براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران داشته است، با انتشار خبر حضور خود در جلسه کری با نمایندگان به طور بی‌شرمانه‌ای به خود افتخار می‌کند که برای اعمال تحریم‌های جدید علیه هموطنان خود تلاش می‌کند.



این عامل جاسوسی موساد، در مطلب خود در فیس‌بوک با افتخار ادعا می‌کند بدون استثنا تمام نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه در کنگره به شدت با وزیر خارجه اوباما مخالفت می‌کنند و اعلام کرده‌اند تحریم نفت را به شدیدترین مرحله خواهند رساند. 

فخرآور که خود را "پسر گستاخ ایران" می‌نامد در ادامه نوشت: درست پشت سر وزیر امور خارجه آمریکا جان کری در نشست کمیسیون سیاست خارجی مجلس نمایندگان نشسته‌ام و شاهد بازخواست وی توسط نمایندگان مجلس در مورد تفاهم نامه ژنو هستم. دست و پا زدن‌های کری برای دفاع از منافع جمهوری إسلامی دیدنی است، اما خبر خوب اینست که حتی یک نماینده مجلس از حزب وی هم با مواضع وزارت خارجه و دولت اوباما موافق نیست".



البته این گستاخی‌های بی‌شرمانه فخرآور که اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران را خبر خوب می‌داند با واکنش ایرانی‌ها در صفحه فیس‌بوک این خائن وطن‌فروش همراه بود.

یکی از کاربران فیس‌بوک در پاسخ به یاوه‌گویی‌های فخر‌آور نوشت: حیف که مثل شما نیستم وگرنه ... میکردم اون   عزیزانی رو در برابر تحریم مردم ایران از واژه خوشبختانه و امیدوارم استفاده می‌کنند  .




اما چرا فخرآور تا این مقدار بی‌شرمانه علیه هموطنان خود تلاش می‌کند؟ اگر نگاهی به سابقه این فرد و روابط گرم او با رژیم صهیونیستی و گروه‌های ضد انقلاب بویژه سلطنت‌طلب‌ها انداخته شود، متوجه اهداف فخرآور می‌شویم که چرا این همه دست و پا می‌زند تا خود را به عنوان سرمدار خائنین وطن جلوه دهد.

عباس فخرآور کیست؟

امیرعباس فخرآور در حال حاضر در دانشگاه امنیت ملی و سیاست خارجی واشینگتن به‌ عنوان پژوهشگر و استاد مهمان حضور دارد، او خودش را در برنامه صدای امریکا خطاب به مجری، اینگونه معرفی می‌کند" :من در امریکا محافظه کارم و در ایران لیبرال! من فرصت طلبی را مثل شما مرده خوری نمی‌دانم



فخرآور از پرچمداران معاندان جمهوری اسلامی ایران است که همواره در لابی‌های ضد ایرانی کنگره آمریکا حضور دارد و در جلسات کمیسیون سیاست خارجی سنا که عمدتا جمهوری‌خواهان جنگ‌طلب در آن حضور دارند در رفت و آمد است.

امیر فخرآور چند سال پیش به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شد و با سوء‌استفاده از فرصت مرخصی زندان، با هماهنگی یکی از افرادی که در زمان اغتشاشات مرتبط با کوی دانشگاه، او را هدایت می‌کرد، به خارج از کشور فرار کرده، به دبی رفت و از آنجا به وسیله رابط خود به آمریکا گریخت. وی در بین همکاران ضدانقلاب خود به فساد اخلاقی و اغفال و سوء استفاده از دختران شهرت دارد.




از ویژگی‌های بارز فخرآور اینکه، این عامل دست چندم اپوزوسیون سابقه همکاری با سرویس اطلاعاتی آمریکا "سیا" و "وزارت امور خارجه آمریکا" را در پرونده کاری خود دارد. وی همچنین در راستای پروژه‌های براندازانه‌ای که از سوی اپوزوسیون، علیه نظام جمهوری اسلامی ایران طراحی شده است سفرهای متعددی به "سرزمین‌های اشغالی" و سایر کشورهای اروپایی داشته است و دارای ارتباطات تعریف شده با "موساد" است. 

فخرآور چندی پیش وقیحانه از دیدار و صرف شام با سران رژیم اشغالگر قدس و عوامل اصلی کشتار مردم مظلوم غزه و لبنان با افتخار یاد کرده و گفته بود "من یک صهیونیستم".



فخرآور، عنصر فتنه‌گر فراری، در سال 1390 سفری به "سرزمین‌های اشغالی" داشت و ادعا کرد می‌تواند رابطه خوبی بین اعراب فلسطینی و یهودی‌های اسرائیلی ایجاد کند. وی پس از آن در قالب یک طرح محرمانه موظف شد تا این اقدام را صورت دهد

طبق مستندات و شواهد موجود، در فتنه سال 88، ر‍ژیم صهیونیستی نقش بسزایی در حمایت از فتنه‌گران اعمال کرد. همانطور که در تصویر زیر دیده می‌شود، در زمان سفر فخرآور به سرزمین‌های اشغالی، تزیپی لیونی با علنی کردن حمایت رژیم صهیونیستی از فتنه‌گران به منظور حمایت از آشوب‌گران، به همراه فخرآور دستبند سبز به دستبند خود بسته است.







وی در وبلاگش با اشاره به فیلم افشاگری باشگاه خبرنگاران، درخصوص نقش اسرائیل و امریکا در هدایت فتنه 88 و به کار گیری عواملی چون فخرآور در این امر، با حماقت زاید الوصفی عملکرد خائنانه‌اش را موفقیت آمیز ارزیابی کرد.

فخر آور وقیحانه از دیدار و صرف شام با سران رژیم اشغالگر قدس و عوامل اصلی کشتار مردم مظلوم غزه و لبنان با افتخار یاد کرده و با اعتراف به اینکه هویتش صهیونیستی است با بی شرمی تمام به مردم ایران نیز توهین می‌کند.



فخرآور و "ربع پهلوی"

عباس فخرآور همواره تلاش می‌کند به هر طریقی خود را به تمام گروه‌های معاند جمهوری اسلامی ایران نزدیک کند.

در همین راستا سلطنت‌ طلب‌ها و در راس آن ربع پهلوی گزینه مناسبی برای فخرآور هستند، به‌طوری که رابطه نزدیک این دو نفر صدای ضد انقلاب را نیز در آورده است.

ضد انقلاب‌های فراری هر از چند گاهی گرد هم جمع شده و سازمان‌ها و انجمن‌هایی تشکیل می‌دهند تا با اعلام زنده بود خود به غربی‌ها جیره و مواجب مزدوری خود را بگیرند.



با نگاه به صدها سازمان و گروهک با پیشوند آزادی و دمکراسی و ... اسامی تکراری بسیاری به چشم می‌خورد. وطن‌فروشانی که هر جا سفره‌ای ضد ایران پهن است آن‌ها هم حضور دارند.

در اردیبهشت سال جاری، ربع پهلوی وارث سلطنت ورشکسته وابسته به استعمار که چندان جدی گرفته نمی‌شود دکان جدیدی به اسم شورای ملی ایران برای جمع آوری ضد انقلاب گرد خود راه انداخت تا خودش را سرکرده مخالفان جمهوری اسلامی جا بزند غافل از اینکه افرادی که به دورش جمع شده‌اند برای بدست آوردن پول حمایتش می‌کنند.

امیر عباس فخر آور فرصت‌طلبی یک تنه با خواهرانش چندین سازمان و گروهک ضد ایرانی را تاسیس کرده و اداره می‌کند در چند سال اخیر چندین بار رنگ عوض کرده و مشی و مرام سیاسی خود را برای کسب منافع بیشتر تغییر داده و حتی برای اعلام وفاداری به صهیونیست‌ها با سفر به سرزمین‌های اشغالی خواهان حمله نظامی اسرائیل به ایران است.

منبع: باشگاه خبرنگاران



کلمات کلیدی : امریکامنافقین
وزیر دولت ایران یا دیگران!!!
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 1:11 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم
آقای وزیر که هنوز انقلابی نشده اید چطور می خواهید از این ایران بزرگ دفاع کنید؛ هیچ فکر کرده اید چرا تا چند ماه قبل همه استکبار و جیره خوارانش جرأت نداشتند ایران را علنی تهدید به حمله کنند و فقط غیر مستقیم نام همه گزینه ها را می آوردند تا وانمود کنند هنوز ابرقدرت هستند؟ چه شد که در این چند ماه همه حتی امارات کوچولو هم برای ما شاخ شونه می کشه؟ شما که هیچ اطلاعی از قدرت نظامی ایران و نیروهای جان برکف ایران ندارید بهتر است در این مورد اظهار نظر نکنید تا دشمنان جلوی شما قد علم نکنند و بدنبال امتیاز گیری هر روزه نباشند. اگر باورتان نمی شود خبرهای زیر را مطالعه فرمائید. خبرهای واقعی اینجاست نه در فیبس بوک:

موج اعتراض‌ها به اظهارات نپخته ظریف/ توهم جدید اماراتی‌ها درباره جزایر سه‌گانه

اینکه وزیر امور خارجه یک کشور، در مقام سخن گفتن از «دشمن»، بگوید دشمن ما «با یک بمبش می‌تواند تمام سیستم‌های نظامی ما را از کار بیندازد»، هیچ معنایی ندارد جز اینکه، چنین وزیری هنوز سیاستمدار نشده است.

گروه سیاسی مشرق - روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد. آنچه در ادامه می‌خوانید گزیده‌ای از مطالب امروز روزنامه‌های کشور به انتخاب خبرنگاران گروه سیاسی مشرق است.

***


برای مشاهده تصاویر روزنامه های امروز کشور اینجا را کلیک کنید
     
    

ادامه مذاکرات ژنو به پذیرش ایران هسته‌ای نخواهد انجامید

مدیر تحقیقات در مرکز بلفر دانشگاه‌ هاروارد سرنوشت توافق ژنو را نامعلوم توصیف کرد و احتمال داد به سرنوشت توافق‌های هسته‌ای قبلی دچار شود.
بر اساس گزارش روزنامه کیهان، گری سیمور با تشبیه بیانیه ژنو به یک آتش‌بس موقت نوشت: اوباما به هنگام اعلام خبر توافقنامه موقت گفت؛ در توافقنامه نهایی، ایران باید محدودیت‌های شدیدی را بر برنامه هسته‌ای بپذیرد در واقع دولت آمریکا پیشاپیش پیام خود را ارسال کرد. به نوشته ایکناتیوس در واشنگتن‌پست ایران باید بخش مهمی از سانتریفیوژهای موجود و ذخایر اورانیوم با غنای پایین خود را برچیند، فردو و راکتور آب سنگین اراک را تعطیل، درباره مسائل و موضوعات تسلیحاتی شفاف‌سازی و با بازرسی‌ها و نظارت‌های بیشتر موافقت کند.
سیمور در این مقاله که از سوی وبسایت اندیشکده انگلیسی موسسه مطالعات امنیتی منتشر شده خاطرنشان می‌کند: این اقدامات، ایران را از توان فیزیکی تولید مقادیر قابل توجه مواد غنی‌سازی‌شده قبل از شناسایی و امکان از بین بردن آنها، محروم می‌کند و باعث تقویت تدابیر راست‌آزمایی می‌شود اما، تنها شمار کمی از صاحبنظران و کارشناسان معتقدند که ایران با این شروط موافقت می‌کند. همانگونه که «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران گفت، این کشور هیچ یک از تاسیسات هسته‌ای موجود خود را تعطیل نمی‌کند و بر توسعه تاسیسات غنی‌سازی در مقیاس صنعتی پافشاری می‌کند.


توهم جدید اماراتی‌ها در باره جزایر سه‌گانه

به گزارش روزنامه وطن امروز، در رسانه‌های کشورهای حاشیه خلیج فارس چه خبر است؟ رسانه‌ها و دیپلمات‌های اماراتی از چه سخن می‌گویند؟ به‌رغم آنکه خانم مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ادعای پر سر و صدای رسانه‌های عربی مبنی بر موافقت ایران برای گفت‌وگو درباره جزایر سه‌گانه بویژه ابوموسی را تکذیب کرد؛ اما گویا آنچه اعراب، خاصه اماراتی‌ها می‌بینند؛ فراتر از این ادعاها و تکذیبیه‌ها باشد. روز گذشته پایگاه آمریکایی (Defence News) که از شرکای تجاری شبکه CBS آمریکا است، مدعی شد؛ ایران و امارات عربی متحده مقدمات لازم برای انعقاد توافقی درباره جزایر ایرانی مورد ادعای شیخ‌نشین امارات را فراهم کرده‌اند. براساس ادعای این سایت آمریکایی، منابع نزدیک به مذاکرات بین ایران و امارات عربی متحده اعلام کردند توافق بین ایران و امارات درباره انتقال مالکیت جزایر استراتژیک به شیخ‌نشین حوزه خلیج‌فارس در دیدار اخیر شیخ عبدالله بن‌زاید‌آل‌نهیان از تهران مطرح شده است. 

به گفته همین منابع، پاسخ به این درخواست در دیدار هفته گذشته محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران از امارات عربی متحده ارائه شده است اما پیامی که ظریف حامل آن بوده، چیست؟ تسنیم به نقل از تئودور کاراسیک، مدیر تحقیقات و توسعه در مؤسسه تحلیل‌های نظامی خاور نزدیک و خلیج [فارس] نوشت که دو کشور در آستانه دستیابی به توافقی درباره این مساله هستند. وی مدعی شد: «دیدار شیخ عبدالله از تهران بر مساله جزایر متمرکز شده بود و طرف ایرانی واکنش مثبتی نشان داد. وزیر امور خارجه ایران سریعا به ابوظبی آمد تا با شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان و سایر رهبران ارشد دیدار کند و یک توافق قابل اجرا را برای انتقال جزایر به امارات در کنار حفظ حقوق ایران در بستر دریا فراهم آورد.» 
منبع: مشرق نیوز



کلمات کلیدی : دولت جدید
توهم فتنه گران و حامیان شان
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:2 صبح

حاشیه‌های مشرق از دانشگاه تهران؛
شکوری‌راد گفت: از "یوسف ما" طلب توبه نکنید؛ او توبه نخواهد کرد و این را بدانید که هر روز بر قیمت و عیارش افزوده خواهد شد.
گروه سیاسی مشرق - انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران امروز طی مراسمی به مناسبت 16 آذرماه، میزبان دو نماینده متحصن مجلس ششم؛ محمدرضا خاتمی، دبیر کل جبهه منحله مشارکت و علی شکوری‌راد، سخنگوی این جبهه بود.

مسؤولان انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران که احتمال تحرکات ساختارشکنانه و هتاکی را در این مراسم داده بودند از ورود هرگونه خبرنگار و عکاس به تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه، ممانعت کردند و تنها به خبرنگاران رسانه‌های حامی خود اجازه ورود دادند.



از ابتدای مراسم، شال‌های سبزرنگ و پلاکاردهایی در حمایت از فتنه‌گران و آشوب‌گران سال 88 در میان حاضران توزیع می‌شد تا جو غالب این مراسم به سمت و سوی آزادی آشوبگران و رفع حصر سران فتنه برود.

پلاکاردهایی تحت عنوان "سلام بر موسوی! درود بر خاتمی!"، "موسوی و کروبی آزاد باید گردند!"، "زندانی سیاسی آزاد باید گردد!" و "جای رفقای‌مان که در زندان هستند خالی است!" در دست دانشجویان دیده می‌شد.

یکی از فعالان انجمن اسلامی دانشجویان مطالبی را در مورد تاریخ آغاز جنبش دانشجویی در سال 1332 قرائت کرد و با درود فرستادن به اصحاب فتنه 88 سخنرانی خود را به پایان رساند.




وی با نام بردن از مجرمان امنیتی سال 88 از قبیل محسن میردامادی، بهزاد نبوی، مصطفی تاج‌زاده آنها را به عنوان "عزیزان این مرز و بوم" معرفی کرد و سپس از "ندا آقاسلطان" و "سهراب اعرابی" به عنوان"شهدای جنبش سبز" نام برد.

این فعال دانشجویی که سخنانی آکنده از کنایه علیه نظام جمهوری اسلامی ایراد کرد، از مرحوم آیت‌الله منتظری به عنوان "اسوه اخلاق" نام برد و "مهدی بازرگان" را به عنوان "پدر آزادی‌خواهان" معرفی کرد.

وی در ادامه از آیت‌الله "یوسف صانعی" به عنوان "مرجع سبز کشور ایران" نام برد و سلام و درود جنبش سبز را به مراجعی که آنان را "حامیان جنبش سبز" خواند، رساند.

این فعال دانشجویی در ادامه با بیان اینکه مطالبه اصلی‌شان آزادی سران فتنه و آشوبگران سال 88 است، گفت: «درود ما بر سید عزیزمان میرحسین موسوی.»

سخنان این فعال دانشجویی با تکرار شعارهای پیاپی دانشجویان که از وی حمایت می‌کردند پایان یافت.

در این مراسم همچنین نماهنگی برای دانشجویان پخش شد که به صورت مداوم تصاویر میرحسین موسوی و سید محمد خاتمی را نمایش می‌داد.



پس از سخنرانی این فعال دانشجویی نوبت به "علی شکوری راد" از متحصنان مجلس ششم و از بازداشت‌شدگان فتنه 88 رسید تا سخنان خود را در حمایت از آشوبگران پس از انتخابات 88 عنوان کند.

شکوری راد در ابتدا با اشاره به سخنان اخیر آیت‌الله جنتی در خصوص سران فتنه 88 و لزوم مجازات آنها توسط نظام جمهوری اسلامی، گفت: «خطیب جمعه‌ای که بدون حکم دادگاه برای رهبران جنبش سبز حکم اعدام می‌دهد، آیا مسلمان است؟»

این سخنان با تشویق و سوت و کف حاضران همراه شد.

وی در ادامه گفت: «اگر در سخنرانی‌ها عنوان می‌کنند که مردم جواب ما را در راهپیمایی 9 دی دادند، باشد ایرادی ندارد ولی بگذارند ما نیز امکان تجمع داشته باشیم.»

شکوری‌راد گفت: از "یوسف ما" طلب توبه نکنید؛ او توبه نخواهد کرد و این را بدانید که هر روز بر قیمت و عیارش افزوده خواهد شد.

سخنان شکوری راد با شعارهای پیاپی دانشجویان در حمایت از اصحاب فتنه همراه بود.


در پایان سخنرانی وی، چند مرتبه شعار "مرگ بر دیکتاتور" نیز از سوی اقلیتی از دانشجویان سر داده شد که با مخالفت برخی دانشجویان همراه شد و ادامه پیدا نکرد.

پس از شکوری راد نوبت به دیگر سخنران این مراسم رسید تا حمایت و مطالبه خود را از دولت یازدهم برای آزادی اصحاب فتنه اعلام کند، محمدرضا خاتمی دبیرکل حزب منحله مشارکت و از دیگر متحصنان مجلس ششم سخنرانی خود را آغاز کرد تا هدف برگزاری این مراسم را به نوعی بیان کند.

محمدرضا خاتمی در سخنرانی خود سال‌های گذشته را "سال‌های قربانی‌شدن مردم ایران" دانست و گفت: «در سال‌های گذشته همه مردم از دروغ و تقلب و اتهام خسته شده‌اند!»

وی در ادامه با بیان اینکه «ما حامیان چشم و گوش بسته دولت یازدهم نیستیم»، تأکید کرد: «ما خواستار آزادی و رفع حصر از سران جنبش سبز هستیم.»

در اواخر سخنرانی خاتمی، عده‌ای از دانشجویان که از طولانی‌شدن مراسم خسته شده بودند تالار فردوسی را ترک کردند.
منبع: مشرق نیوز



کلمات کلیدی : فتنه گراناصلاح طلبان
ادعای عجیب فردی که علمش پایان ندارد!
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:0 صبح

 


موسوی بجنوردی: ولایت فقیه مولود قانون اساسی است/ امام خمینی: تصور ولایت فقیه موجب تصدیق اش است

 

گروه سیاسی – رجانیوز: محمد موسوی بجنوردی از اعضای مجمع روحانیون مبارز در گفتگو با سایت جماران مدعی شده است که «ولایت فقیه» زائیده قانون اساسی جمهوری اسلامی است.

به گزارش رجانیوز، در بخشی از این مصاجبه موسوی بجنوردی در پاسخ به این سئوال که " در فقه سیاسی امام خمینی حوزه اختیارات ولی فقیه، در چارچوب قانون اساسی و نه فراتراز آن تعریف می‌شود؟" گفت: بله! ولی فقیه خود پدیده و زاده قانون اساسی است. در واقع، این، یکی از اصول قانون اساسی است که، ولی فقیه را ایجاد و تأسیس کرده است.

این سایت خبری که با بودجه موسسه حفظ و نشر آثار امام خمینی (ره) اداره می شود، همانند برخی جریانات منحرف مذهبی مدعی است که ولایت فقیه زائیده جمهوری اسلامی که امام خمینی (ره) بارها تصریح کردند که ولایت فقیه از قرن ها پیش در حوره فقهی شیعه مورد بحث بوده است.

این سایت همچنین در معرفی موسوی بجنوردی آورده است وی از شاگردان امام خمینی (ره) بوده است. قابل ذکر است موسوی بجنوردی، پدر زن سیدحسن خمینی نیز می باشد. او چندی پیش به نقل از یک کف بین اعلام کرده بود که علمش پایانی ندارد!

اظهارات انحرافی درباره موضوع ولایت فقیه در حالی است که بنیانگذار انقلاب اسلامی در کتاب ولایت فقیه می فرمایند :

اصل بحث ولایت فقیه تازگی ندارد و از قرن ها پیش در حوزه ها و کتب فقهی فقهای شیعه مورد بحث بوده است و ولایت فقیه از موضوعاتی است که تصور آن ها موجب تصدیق می شود و چندان نیاز به برهان ندارد.

امام خمینی (ره) در نامه مورخ 16/2/1366 خطاب به حضرت آیت الله خامنه ای درباره حدود وظایف ولی فقیه فرمودند: «اگر اختیارات حکومت در چارچوب احکام فرعیه الهیه است، باید غرض حکومت الهیه و ولایت مطلقه مفوضّه به نبی اسلام ـ صلی الله علیه و آله ـ یک پدیده بی معنا و محتوا باشد.

اشاره می کنیم به پیامدهای آن که هیچ کس نمی تواند ملتزم به آن ها باشد؛ مثلاً خیابان کشی ها که مستلزم تصرف در منزلی است یا حریم آن است در چارچوب احکام فرعیه نیست، نظام وظیفه و اعزام الزامی به جبهه ها و جلوگیری از ورود و خروج ارز و جلوگیری از ورود یا خروج هر نوع کالا و منع احتکار در غیر دو سه مورد و گمرکات و مالیات و جلوگیری از گران فروشی، قیمت گذاری و جلوگیری از پخش مواد مخدر و منع اعتیاد به هر نحو از غیر مشروبات الکلی، حمل اسلحه به هر نوع که باشد و صدها امثال آن که از اختیارات دولت است...

باید عرض کنم حکومت که شعبه ای از ولایت مطلقه رسول الله ـ صلی الله علیه و آله ـ است، یکی از احکام اولیه اسلام است و مقدم بر تمام احکام فرعیه حتی نماز و روزه و حج است. حاکم می تواند مسجد یا منزلی را که در مسیر خیابان است خراب کند و پول منزل را به صاحبش رد کند، حاکم می تواند مساجد را موقع لزوم تعطیل کند و مسجدی که ضرار باشد در صورتی که رفع، بدون تخریب نشود، خراب کند.

حکومت می تواند قراردادهای شرعی را که خود با مردم بسته است در موقعی که آن قرارداد مخالف مصالح کشور و اسلام باشد یک جانبه لغو کند و می تواند هر امری را چه عبادی و یا غیر عبادی که جریان آن مخالف مصالح اسلام است، از آن، مادامی که چنین است جلوگیری کند. حکومت می تواند از حج که از فرایض مهم الهی است در موقعی که مخالف صلاح کشور اسلامی دانست موقتاً جلوگیری کند». صحیفه نور، جلد 20، صفحه 170 و 171.

آیت الله مصباح یزدی نیز در کتاب «نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه» معنای ولایت فقیه و رابطه این جایگاه با قانون را تفسیر کردند.

در بخشی از این کتاب آمده است: ولی فقیه ملزم و مکلف است که در چارچوب ضوابط و احکام اسلامی عمل کند و اصلاً هدف از تشکیل حکومت ولایی، اجرای احکام اسلامی است.

ما در اسلام چنین ولی فقیهی نداریم که فوق هر قانونی بوده و قانون، اراده او باشد. اما اگر منظور قوانین موضوعه باشد که قانون اساسی هم از جمله آنهاست، برای پاسخ به این سوال باید دید اصولاً به چه دلیل رعایت یک قانون و عمل به آن بر ما لازم است؟ و آیا هر قانونی به صرف اینکه قانون است ما ملزم به پذیرفتن و تن دادن به آن هستیم؟

در ادامه این بحث آمده است: اعتبار یک قانون از ناحیه ی خدا و دین می آید. اگر قانونی از خدا و دین سرچشمه نگیرد نزد ما اعتباری ندارد. بنابراین اگر قانونی را همه ی مردم یک کشور و حتی همه مردم دنیا هم رای بدند ولی هیچ منشاء دینی و خدایی برای او وجود نداشته باشد از نظر ما معتبر نیست و ما خود را ملزم و مکلف به رعایت آن نمی دانیم.

بنابراین قانون به خودی خود هیچ اعتباری ندارد حتی اگر همه مردم به آن رای داده باشند. البته همان افرادی که رای داده اند یک تعهد اخلاقی به لزوم رعایت آن دارند ولی آنهایی که رای نداده اند هیچ تعهدی درقبال آن ندارند و آنها هم که رای داده اند تنها تعهد اخلاقی دارند وگرنه تعهد شرعی و حقوقی در مورد آنها نیز در کار نیست.

آیت الله مصباح یزدی در ادامه آورده است: اگر ما قانون اساسی فعلی جمهوری اسلامی ایران را معتبر می دانیم نه به لحاظ این است که قانون اساسی یک کشور است و درصد زیادی از مردم به آن رای داده اند بلکه به این دلیل است که این قانون اساسی به امضاء  و تایید ولی فقیه رسیده و ولی فقیه کسی است که به اعتقاد ما منصوب از جانب امام زمان(عج) است و امام زمان (عج) نیز منصوب از جانب خداست و همانطور که حضرت در مقبوله عمربن حنظله فرمود رد کردن حکم ولی فقیه رد کردن حکم امام معصوم است و رد کردن حکم معصوم نیز رد کردن حکم خداست. و اگر غیر این باشد و امضاء و تایید ولی فقیه در کار نباشد قانون اساسی ارزش و اعتباری برای ما ندارد.

آیت الله مصباح یزدی همچنین به برخی از عملکردهای امام خمینی (ره) اشاره کرده که بیانگر آن است محدوده ولایت فقیه منحصر به آنچه در قانون اساسی آمده، نیست: در عملکرد حضرت امام خمینی(ره) نیز شواهدی بر این مطلب که محدوده ولایت فقیه منحصر به آنچه در قانون اساسی آمده نیست، وجود دارد.

مثلاً دستور تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام و دخالت در امر قانون گذاری، دستور تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی و... که به دستور امام خمینی (ره) تشکیل شدند و در قانون به چنین چیزی اشاره نشده است. و اینکه امام در هنگام تنفیذ ریاست جمهور منتخب مردم می گویند: من ایشان را نصب می کنم. و این حرکت امام بر خلاف آن چیزی بود که در قانون اساسی آمده است زیرا در قانون نیامده که رهبر رئیس جمهور را نصب می کند.

همانگونه که در سخنرانی ها و همچنین نوشته های امام وجود دارد ایشان از نظر تئوری قائل به ولایت مطلقه فقیه بودند. فقیه در چارچوب و محدوده ی ضوابط شرع مقدس اسلام و بر اساس مصالح جامعه اسلامی می تواند در هر امری که لازمه اداره حکومت است در صورت نیاز تصمیم بگیرد و عمل کند. و قبلاً نیز اشاره کرده ایم که مقتضای ادله ای که ولایت فقیه را اثبات می کنند نیز اطلاق ولایت مطلقه فقیه است و هیچ آیه و روایت و دلیل و برهانی بر محدودیت ولایت فقیه در چارچوب قانون اساسی وجود ندارد.

 

 

کد خبر:175353 -

منبع: رجانیوز



کلمات کلیدی : اصلاح طلبان
حجاب، نوک سرنیزه
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 8:2 عصر

حمله و تاختن به حجاب کار جدیدی برای انگلیس ها نیست، این کاری است که در ایران از زمان رضا پهلوی و با عاملیت وی و نظامیانش با آموزش های انگلستان صورت گرفت.
نقدی بر یک برنامه ضد فرهنگی؛

حجاب، نوک سرنیزه شبکه انگلیسی

حمله و تاختن به حجاب کار جدیدی برای انگلیس ها نیست، این کاری است که در ایران از زمان رضا پهلوی و با عاملیت وی و نظامیانش با آموزش های انگلستان صورت گرفت.

به گزارش فرهنگ نیوز، شبکه من و تو وابسته به خاندان سلطنتی انگلستان که در ظاهر از طرف ایرانی‌های مقیم این کشور حمایت می‌شود در اقدامی تازه ساخت و تولید و پخش برنامه ای را در دستور کار خود قرار داده است که بیش از سایر برنامه های این شبکه به نقد و تخریب ارزش‌های اسلامی پرداخته و با آن‌ها به مبارزه برخاسته است. در این برنامه بر خلاف سایر برنامه های تولیدی این شبکه که بیشتر به ظاهر آن‌ها اهمیت داده شده و رنگ و لعاب در آن‌ها اهمیت بیشتری دارد سعی شده است که با نگاهی تئوری‌تر و کمی عمیق‌تر به طرح شبهه پرداخته و با بیانی شبه روشنفکرانه تر به این موضوع –نقد و شبه افکنی پیرامون ارزش‌های دینی- پرداخته شود.

قسمت اول این برنامه در باره مسئله مهم و حائز اهمیت «حجاب» بود که بخش اول آن این هفته روی آنتن رفت و قسمت دوم آن نیز هفته بعد پخش خواهد شد.

آنچه که در قسمت اول این برنامه به آن پرداخته شد استناد به یک کلام از امام خمینی(ره) در اوائل انقلاب بود مبنی بر اینکه حجاب برای زنان ما اختیاری است و نه اجباری، و در ادامه مجریان این برنامه که خود در نقش کارشناس نیز بر آمده‌اند به تحلیل این موضوع پرداخته و با بررسی آراء فقهی برخی از مراجع این امر را- حجاب اجباری- به چالش کشیده و به عبارت دیگر این گونه وانمود کردند که حجاب اجباری پایه های فقهی محکمی در میان مراجع شیعه نداشته و یا حداقل امری اختلافی است و نباید دولت بر این پایه –فتواهای اختلافی- این موضوع را اجباری کند.

در ابتدا و قبل از پرداختن به این شبهه باید تذکری به جامعه ارتباطی و هنری داخل داده شود مبنی بر آنکه : آنچه امروز از طرف بیگانگان مورد هجمه و هجوم قرار گرفته است مبانی و اصول و پایه های عقیده و ارزش‌های دینی است؛ به بیان دیگر امروزه رسانه های غرب علاوه بر آنکه با تسویل و تزئین ظاهر برنامه های خود دل و عقل مخاطبین خود را می‌ربایند، با تولید برنامه هائی بعضاً عمیق‌تر تیشه به ریشه اصول زده و مبانی دینی آنان را می‌لرزانند. با این دو عمل ابتدا عوام را فریفته و با تمسک به ظواهر از جاده مستقیم دور می‌کنند و سپس با طرح شبهات و اشکالات خواص را متزلزل کرده و اندیشه آنان را می‌لرزانند؛ آنگاه جامعه ای که عوامش فریب خورده و خواصش لرزان باشند توان ایستادگی از آن سلب می‌گردد به راحتی در برابر خواسته غیر کمر مقاومت خم می‌کنند.

بنابراین امروزه وظیفه نهاد های رسانه ای ما اعم از رسانه ملی و سیما و سینما این است که گوشه چشمی هم به این موضوعات اصلی و طرح شبهات پایه ای بیندازد تا اگر بیگانه طمعی در آن سطح کرد خیال خام او را با پاسخ و تبیین و بیان حقیقت برای مخاطبین خاص و عام خنثی سازند و الا با تبلیغات ظاهری اگر عوام را می‌شود جلب نمود اما نمی‌توان خواص جامعه ای را با این تبلیغات سطحی نگه داشت و اگر خواص کشوری در نظر و عمل و در اندیشه و انگیزه لرزان شد قطعاً آن جامعه در فرهنگ و متعاقب آن در حوزه های دیگر فرو خواهد ریخت .

اما آنچه مختصراً در باب مسائل مطرح شده در آن برنامه موهوم ذکر شد باید اشاره کرد که در فقه ما مسئله وجوب حجاب تقریباً مورد نظر جمهور است اما آنچه در یک جامعه اسلامی حجاب را اجباری العموم می‌دارد نه فتوای جمهور مبنی بر وجوب حجاب است بلکه قانون مصوب نمایندگان ملت است که یک امر را در سطح جامعه اجباری می‌کند.

برای توضیح باید گفت که اگر در فقه شیعه امری وارد شده باشد برای اجرای آن امر در سطح جامعه باید به قانون تبدیل شود و این همان اصلی است که امام (ره) از آن به «جمهوری اسلامی» تعبیر فرمود و معتقد بود که مجلس – به طور کل خواست ملت مسلمان- در رأس همه امور است.

اگر در جامعه ای مردم آن جامعه نوع خاصی از پوشش را برگزیدند و آن‌را به صورت قانون در آوردند دیگر نمی توان گفت این امر-اجبار رعایت قانون پوشش در سطح عمومی-با آزادی‌های فردی منافات داشته و نباید از سوی دولت اجرا شود.

مادامی که در کشور جمهوری اسلامی این قانون بر قرار است باید به آن احترام گذارد و اگر افرادی از گوشه کنار جهان این خواسته عمومی ملت را مخالف با آزادی‌های فردی می شمارند باید بدانند که این سخن ایشان با اصل آزادی‌های فردی و دموکراسی در تضاد روشن بوده و جائی برای دفاع ندارد.

اگر امروزه در کشوری مانند انگلستان مردم آزادند که با هر نوع پوششی در سطح جامعه تردد کنند این منوط به خواست آن مردم است که در مجلس آن کشور به قانون تبدیل گردیده و از این جهت است که قابل اجرا و احترام است هر چند می‌دانیم که در این کشورها نیز برای پوشش در انظار عمومی نیز حدی وجود دارد که البته این حد با آنچه در کشور ما و شاید برخی کشورهای دیگر اسلامی اجرا می‌شود متفاوت است که البته این حدود پذیرفته شده در همان کشورهای غربی نیز تابعی از قانون آن کشورهاست و به این شکل نیست که هر فردی در هر کجا بتواند با هر نحوی از پوشش حضور یابد.

این همان قانون دموکراسی و یا جمهوریتی است که در کشور ما نیز در حال اجراست با این تفاوت که در این سرزمین مردم و ملت ان هنوز خواهان رعایت اصول و ارزش‌های دینی در سطح جامعه خود هستند و امید می‌رود که با تبیین این اصول و پایه های عقلانی آن از سوی متفکران و صاحبان رسانه این خواسته عمومی ادامه دار بوده و مانع از تزلزل این استوانه در برابر تحریکات و شبهات بیگانه شویم. که اگر چنین کنیم و مبانی ناب اسلامی را با جوهر عقل شکوفا ساخته و به مخاطب عرضه کنیم دیگر هیچ روش شبهه افکنی  جدید و قدیمی توان منحرف کردن و متزلزل ساختن عوام و خواص ما را نخواهد داشت و این جامعه به هیچ سمت نو و جهت کهنه ای متمایل نمی گردد.

بهای باده ی چون لعل چیست ؛ جوهر عقل
بیا که سود کسی بُرد ؛ کین تجارت کرد .

منبع: فرهنگ نیوز



کلمات کلیدی : انگلیس
توهّم ایرانیان
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 4:3 عصر

 

دنیس راس: دادن "حقّ غنی سازی" به ایران، توهّم ایرانیان است

دنیس راس: این پیامی است برای ایران: اگر فکر می کنیدکه نیازی به تکان دادن در برنامه هسته ای ندارید ولی تحریم ها کاسته می شوند؛ دوباره فکر کنید. بدانید، تنها راه کاهش واقعی تحریم ها؛ عقب گرد در برنامه هسته ای است: ایست کامل!
گروه سیاسی مشرق- از ابتدای شروع روند دیپلماتیک دولت، خوش بین های ذوق زده، بطور عمومی یک دلیل برای سازنده بودن مذاکرات داشتند، اینکه «نتانیاهو» از مذاکرات و روندی که «جواد ظریف» در پیش گرفته؛ بسیار عصبانی است. متأسّفانه، هنوز هم و بعد از انعقاد «توافق نامه ژنو 6»، باز هم همین دلیل مطرح می شود.

برای مثال، «ظریف» که برای ادای توضیحات درباره توافق در مجلس حاضر شد، می گوید: «این (توافقنامه) شرایط را عوض می کند، فضای جهانی را عوض می کند، اسرائیل، رژیم صهیونیستی و «نتانیاهو» که دست و پا می زند که این شرایط را بهم بزنند؛ بخاطر این است که میلیاردها دلار هزینه کردند از ایران چهره غلطی بسازند و امروز این چهره در هم فرو ریخته است. نگرانی رژیم صهیونیستی از این است».

با این حال، «دنیس راس» - دستیار ارشد سابق «اوباما» و عضو ارشد شورای امنیت ملّی آمریکا (NSC    )- که همواره بعنوان یکی از دست راستی ترین مشاورین امنیتی دولت دموکرات «اوباما» مطرح می شود و حامی سرسخت منافع رژیم صهیونیستی است؛ اخیراً در مقاله ای مهم برای «انستیتو واشینگتُن»، مباحث مهمّی را مطرح می کند. وی ضمن تشریح نگرانی های رژیم غاصب و کشورهایی چون عربستان، اشاره می کند که در «ژنو»، هیچ تخلّفی نسبت به خط کشی های استراتژیک رژیم صهیونیستی، از سوی آمریکا وجود نداشته است. این دقیقاً همان حرفی است که «جان کری»، بلافاصله بعد از امضای توافق در بیانیه مطبوعاتی اش در «ژنو» گفت: با اسرائیل، اختلافات تاکتیکی داریم.

دنیس راس در کنار نتانیاهو

وی همچنین در رابطه با مهمترین چالش ها و نقاط این توافق نامه صحبت می کند، «راس» معتقد است که متن سند به هیچ عنوان به صراحت "حقّ غنی سازی" برای ایران را به رسمیت نشناخته است. «راس» در جمله بسیار مهمّی می گوید که، در نهایت آمریکا هیچ توافقی که غنی سازی در داخل ایران را بعناون یک حقّ شناسایی کند؛ نخواهد پذیرفت، زیرا از نظر آنان داشتن غنی سازی هسته ای در خاک ایران، امتیاز باارزش تری از بمب است.

«راس» می نویسد: این همچنین پیامی است برای ایران: اگر شما فکر می کنید که نیازی به تکان دادن در برنامه هسته ای تان ندارید و اینکه، تحریم ها از وزن شان به شدّت کاسته می شود؛ دوباره فکر کنید. ایرانی ها باید بدانند که تنها راهی که ایران بتواند به یک آرامش واقعی از تحریم ها برسد، این است که از برنامه هسته ای اش عقب گرد کند؛ ایست کامل!!!

دنیس راس در کنار ایهود باراک - وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی-

آنچه «راس» گفته، کاملاً بر آخرین بیانیه رسمی- تصویری «وزارت خارجه آمریکا» درباره مفادّ «توافق مقدّماتی ژنو» منطبق است، «کری» می گوید: «این توافقی که فقط ما (آن را) امضاء کردیم، اوّلین مورد در تمام دهه است که هر نوع محدودیت معناداری بر برنامه هسته ای ایران؛ را قرار داده است. و ما تنها پیشرفت آن را کُند نکردیم، ما در واقع آن را متوقّف کردیم و حتّی در برخی از حوزه های کلیدی آن را به عقب برگرداندیم. این خیلی مهم است. این بدین معناست، همچنین که ما در حال ادامه حرکتِ رو به جلو بوسیله مذاکرات هستیم، برنامه اتمی ایران به جلو نمی رود؛ و در برخی موارد آن، به عقب بر می گردد».

بیانیه تصویری بسیار بااهمیت جان کری درباره گفتگوهای ژنو: ایران به عقب بر می گردد

یک فرد مطّلع به نقل از یکی از اعضای تیم مذاکراتی، به منابع «مشرق»گفته بود که «جان کری» در خلال مذاکرات گفته است: مسیری که می رویم این است که گفته می شود، الآن شما به سرعت می دوید، ما از شما می خواهیم سرعت تان را کُند کنید، سپس شما کاملاً خواهید ایستاد؛ نهایتاً می بینید که در حال عقب رفتن هستید. این جملات شباهت غیرقابل تصادفی با بیانیه جدید و رسمی «کری» دارد.

«راس» هم در جملاتی شبیه به آنچه «کری» گفته، می گوید: آنچه آمریکا هرگز نخواهد پذیرفت، غنی سازی داخل کشور ایران است که از بمب باارزش تر است و سپس می گوید، تشریح این خط قرمز آمریکا این اطمینان را از طرف ایرانی ها می دهد که درباره آنچه ما می توانیم بپذیریم، توهّم نداشته باشند. مقامات و عناصر امنیتی- اطّلاعاتی آمریکا، به صراحت اعلام می کنند که داشتن یک برنامه غنی سازی واقعی در ایران، تنها یک توهّم است.

آمریکا در گام میانی و گام نهایی می تواند دو راه را در برابر ایران باز کند، 1- اجازه حفظ "غنی سازی ویترینی" چنانچه ایران در «توافق ژنو» پذیرفته، بدون شناسایی هیچ حقّی برای غنی سازی و 2- ایست کامل غنی سازی. در برهه کنونی، آمریکایی ها بطور مشخّصی تمام سعی خود را برای اخذ امتیازات نهایی از ایران متمرکز کرده اند؛ این نمایش اشتهای سیری ناپذیر قدرت استکبار است. بنابر این فعلاً فشارها برای مجاب کردن تیم مذاکراتی ایران به انهدام کامل غنی سازی در حال جریان است، اگر دیپلمات های ایران این پیشنهاد را نپذیرند؛ لاجرم باید به "غنی سازی ویترینی ژنو" اکتفاء کنند.

«پایگاه خبری- تحلیلی مشرق»، بمنظور تنویر افکار عمومی، مقاله «دنیس راس» را بدون ردّ یا پذیرش مفادّ آن، منتشر می کند:

 


***

چطور درباره توافق اوباما با ایران، فکر کنیم

25 نوامبر 2013

 

توافق نه یک "پیشرفت خارق العاده" است نه یک "شرمندگیِ از تسلیم شدن"، بلکه نسبتاً یک "بده بستان متقابل" (a cap for a cap ) با عقب گردهای محدود از سوی طرفین؛ برای 6 ماهه آینده است.

با وجود همه هیاهوهایی که ابتدای شنبه شب بوجود آمد، "گام اوّل" توافق بین قدرت های جهانی و ایران نه نویدبخش یک پیشرفت خارق العاده در خاتمه دادن به کشمکش ها درباره برنامه اتمی ایران است؛ نه زمینه چینی برای اجازه دادن به خیز برداشتن ایران به سمت بمب. برای کسانی که ادّعا می کنند، در حالیکه ساعت تیک تاک می کند، ایران به خط نزدیکِ قابلیت گریز هسته ای (Breakout) نزدیک می شود؛ این توافق ساعت را برای 6 ماه آینده متوقّف می کند، حتّی اگر فرض کنید که ایران زندکی می کند تا چانه زنی کند. و اقدامات شفاف ساز که دسترسی بسیار بیشتری نسبت به گذشته داده، در این دوره، قطعاً انگیزه ایران برای تقلّب در توافق را کاهش می دهد.

بنابر این موضوع، یک پیشرفت خارق العاده نیست یا آنطور که یک منتقد برجسته ]احتمالاً: نتانیاهو[ ادّعا می کند، یک "شرمندگیِ از تسلیم شدن" نیست؛ موضوع واقعاً چیست؟ توافق باید آنطوری دیده شود که هست:"بده بستان متقابل" با عقب گردهای محدود از سوی طرفین؛ طیّ 6 ماهه آتی. ایرانی ها بر غنی سازی 20 درصد و توسعه کارخانه آب سنگین خود سرپوش می گذارند ]:محدود می کنند بدون از بین بردن توانایی[ و سانتریفیوژهایشان را زیر 20000 عدد نگاه می دارند. آنها انباشت مواد غنی شده 20 درصد خود را به شکلی که تاحدودی اطمینان بخش تر است، برمی گردانند. «ایالات متّحده»، به همراه شرکایش در مذاکرات، موافقت می کنند که به نوبه خود، تحریم هایی که فشارهای وحشتناکی به اقتصاد ایران تحمیل می کنند، را اضافه نکنند؛ این در حالیست که الآن اجازه دسترسی محدود (ایران) به ارز رد شد، تجارت فلزّات گران بها، خودرو و بخش های هواپیمایی آسان شد و تجارت در موارد تحریم نشده مثل غذا و دارو نیز تسهیل شد.

آنچه که معامله به دست می آورد، چیست؟ حدّاقل، اینجا زمان بیشتری است برای اینکه ببینیم، یک توافق جامع امکان پذیر است؛ بدون اینکه ساعت بیشتر تیک تاک کند و همزمان فاصله ایران برای گریز به سمت بمب هسته ای، کمتر شود. با توجّه به اینکه ایرانیان، در میان تهدید قریب الوقوع تحریم های جدید، نیاز به مذاکره ندارند (هنوز ممکن است «کنگره»، رأی دادن به دور تازه ای از تحریم ها را انتخاب کند، امّا فقط وقتی افزایش تحریم ها را به کار خواهند گرفت که هیچ توافقی در پایان دوره 6 ماهه حاصل نشود).

در حال حاضر مسئله اصلی این است که در آن زمان، ما چه کار باید کنیم. یک سفارش فوریِ نتیجه بخش برای دولت «اوباما» این است که، به نگرانی هایی آن کسانی که برای توافق ضجّه می زنند، توجّه کند به جای اینکه همه آنها را رد کند. اسرائیلی ها از این وحشت دارند که تحریم ها، توسّط کشورها و کمپانی هایی که به موقعیت خود در آینده پس ازتحریم ها می پردازند؛ فرسوده شوند. این خیال نیست امّا هنوز به وقوع نپیوسته است. اسرائیلی ها نگران هستند که گام اوّل، آخرش باشد؛ در اصل می ترسند که ایران با تثبیت قابلیت گریز (Breakout) رها شود. «کاخ سفید» دوباره باید به اسرائیلی ها قوّت قلب دهد که این قید آنها را فهمیده و آنها را جدّی می گیرد.

اسرائیل، و در این موضوع عربستان، این ترس به دلشان می رود که آیا این توافق قدرت نفوذ حیاتی ما را از بین خواهد برد، و آیا ما این اراده و وسیله ای برای فشار به ایرانیان را خواهیم داشت. هر دو متّحد نگرانند که ایران آمادگی های آنها را برای امضاء کردن قرارداد، مورد توجّه قرار دهد. این نشان می دهد که «ایالات متّحده»، در نهایت با "لحظه های فعلی" برنامه هسته ای ایران، زندگی می کند؛ در حالیکه ایران می تواند، برنامه را در زمان مدّنظر خود بمنظور رسیدن به بمب رها کند.

یکی از راه های پرداختن به نگرانی های اسرائیل این است که بر تعیین اعمال کامل تحریم هایی که ما آنها را آسان نمی کنیم؛ تأکید شود. «وزیر خارجه آمریکا»، «جان کری» به همین اندازه گفت که، همکاری نزدیک با اسرائیل برای ایجاد این اطمینان که تحریم ها مورد غفلت قرار نمی گیرند؛ به احیای اعتماد (طرفین) کمک خواهد کرد.

از همان ابتدای دولت «اوباما»، تلاش قدرتمندی با اسرائیل، برای شناسایی تحریم هایی که بزرگترین تأثیرات بر اقتصاد ایران را داشته باشد؛ شکل گرفت. ایرانی ها تلاش می کنند که تحریم ها را دور بزنند و کشورهایی که با ایران همکاری می کنند، "راه حل ها" را انجام می دهند. چرا نباید آن تلاش های مشترک (بین آمریکا- اسرائیل) دوباره تشدید شوند و به سرعت، منفذها(ی ایران) بسته شوند؟ به همین نحو، بگذارید اسرائیلی ها، سعودی ها و دیگران بدانند که ما همچنان، فرستادن مقامات ارشد «وزارت خزانه داری» به کشورها و شرکت هایی که علائم اشتیاق برای از سرگیری فعّالیت های تجاری با ایران را می فرستند؛ را ادامه می دهیم با هدف تأکید خصوصی و عمومی بر اینکه ادامه انجام این کار، چه هزینه های معروف و خطرات اقتصادی دارد.

این همچنین پیامی است برای ایران: اگر شما فکر می کنید که نیازی به تکان دادن در برنامه هسته ای تان ندارید و اینکه، تحریم ها از وزن شان به شدّت کاسته می شود؛ دوباره فکر کنید. ایرانی ها و - دیگران- باید بدانند که تنها راهی که ایران بتواند به یک آرامش واقعی از تحریم ها برسد، این است که از برنامه هسته ای اش عقب گرد کند؛ ایست کامل.

و این توضیح به یک نقطه بزرگتر می رسد. آن کسانی که از عواقب این توافق مقدمّاتی می ترسند، مضطرب هستند که «ایالات متّحده» بیش از اندازه نسبت به شکست دیپلماسی نگران باشد، و در واقع اینکه؛ آمریکا توافق بدی را بپذیرد که ایران را در موقعیتی که قابلیت گریز (Breakout) داشته باشد، رها می کند. گفتن اینکه، عدم معامله بهتر از یک معامله بد است؛ شعار خوبی است. امّا اسرائیل و سعودی ها، در میان دیگر منتقدین، هیچ تصوّری ندارند که دولت «اوباما» درباره اینکه توافق بد چیست؛ چطور فکر می کند. متن این توافق موقّت در این خصوص، کمی نشان می دهد که متن، وقتی از توافق جامع (نهایی) صحبت می کند؛ چنین شرحی را پیگیری می کند: "برنامه غنی سازی، همراه با پارامترهای توافقِ دوطرفه مطابق با نیازهای عملی، تعریف دوطرفه ای است". آیا ایرانی ها، نیازهای غنی سازی خود را بصورت محدود شده، تعریف می کنند؟

برای دوستان ما پاسخ منفی است، و بدتر اینکه آنها می بینند که حتّی اگر به صراحت به "حقّ غنی سازی"اذعان نکنند؛ در عمل ما در حال پذیرش آن هستیم ]در حالیکه اینطور نیست[. بگذارید به آنها اجازه دهیم که بدانند، ما چه چیزی را به عنوان یک توافق بد مورد توجّه قرار داده ایم و آن را نخواهیم پذیرفت: هر چیزی که نتواند برنامه ایرانیان را به تعداد کم سانتریفیوژ برگرداند، مجوّز غنی سازی در داخل کشور باشد که ارزش آن از بمب بیشتر است، اجازه تأسیسات آب سنگین باشد و فاقد اقدامات شفاف سازی کافی باشد که محدودیت های آنها را راستی آزمایی کند.

تشریح معامله بد ]آنطور که گفته شد[ نه تنها به دوستان ما اطمینان قلب مجدّد می دهد، علاوه بر این به حفظ سیاست هایمان در خانه (داخل آمریکا) کمک می کند و این اطمینان را از طرف ایرانی ها می دهد که درباره آنچه ما می توانیم بپذیریم، توهّم نداشته باشند.



 اظهارات «وزیر خارجه ایران» درباره «توافق ژنو» در صحن علنی مجلس- «خبرگزاری فارس»- 6/9/1392

 «پیام ویدئویی «وزیر خارجه کری» درباره گفتگوهای ژنو با ایران»- «پایگاه اطّلاع رسانی وزارت خارجه آمریکا»- 26NOV, 2013

 «How to Think about Obama"s Deal with Iran»- By Dennis RossWashington institute25nov, 2013

منبع: مشرق نیوز

 



کلمات کلیدی : امریکاانرژی هسته ای
اقرار به سگ بودن
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 11:42 عصر


اسرائیل باید مانند یک سگ وحشی، آن‌قدر خطرناک باشد که کسی جرات نکند سربه سرش بگذارد.

اقرار اسرائیل به سگ بودنش+سند

اسرائیل باید مانند یک سگ وحشی، آن‌قدر خطرناک باشد که کسی جرات نکند سربه سرش بگذارد.

به گزارش فرهنگ نیوز ، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز چهارشنبه در دیدار فرماندهان بسیج در اشاره به جنایات رژیم منحوس اسرائیل ، از عبارات «سگ‌ هار منطقه» استفاده کردند. که این تعبیرات بازتاب های مختلفی در رسانه های خبری جهان داشت .جالب اینجاست که این تعبیر نخستین بار نیست که عنوان می شود. سال‌ها پیش موشه دایان، وزیر خارجه پیشین رژیم صهیونیستی و مشهوترین فرمانده پیشین ارتش اسرائیل در توصیف دکترین دفاعی اسرائیل گفته بود:

«اسرائیل باید مانند یک سگ وحشی، آن‌قدر خطرناک باشد که کسی جرات نکند سربه سرش بگذارد»


“Israel must be a like a mad dog, too dangerous to bother”
Moshe Dayan

منبع: فرهنگ نیوز



کلمات کلیدی : صهیونیست
ائتلاف اسرائیل و عربستان
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 11:35 عصر

غالب قندیل مطرح کرد؛

جنایت بیروت نتیجه ائتلاف اسرائیل و عربستان است

یک تحلیلگر مسایل راهبردی، انفجار دیروز بیروت را نتیجه از ائتلاف امنیتی رژیم صهیونیستی و عربستان خواند و گفت که اقدامات اینچنینی نمی‌تواند این دو را از باتلاق شکست منطقه ای نجات دهد.
گروه بین‌الملل مشرق - غالب قندیل تحلیلگر مسایل راهبردی منطقه در مقاله‌ای با اشاره به اقدامات تروریستی دیروز در منطقه بئر حسن و مقابل سفارت ایران در بیروت که به کشته و زخمی شدن صدها انسان بی‌گناه منجر شد، نوشت که این اقدام تروریستی از نتایج مستقیم ائتلاف امنیتی اسرائیل و عربستان سعودی است که این روزها گزارش‌های مطبوعاتی از برگزاری نشست‌های بندر بن سلطان رئیس دستگاه جاسوسی عربستان با رهبران موساد و تفاهم این دو طرف در مورد لیست عملیات تروریستی دو جانبه بر علیه محور مقاومت، بویژه در سوریه و لبنان منتشر کرده است.

وی در این زمینه به چند مورد اشاره کرده و نوشت: عاملان این جنایت بر اساس اطلاعات اولیه عوامل انتحاری از گروه های تکفیری هستند که عربستان و اسرائیل از آنها استفاده ابزاری می‌کنند و حمایت مالی و میزبانی از آنها را با مشارکت ائتلاف استعماری عرب به رهبری آمریکا در تجاوز به سوریه و محور مقاومت بر عهده دارند.

زمانی که عاملان انتحاری برای انجام این جنایت انتخاب کرده بودند؛ در سایه شکست های متوالی بود که این گروهک‌ها در سرزمین سوریه خورده بودند و ارتش سوریه در این راستا وارد مرحله فراگیر حمله به مواضع تکفیری ها و تروریست‌ها و بازپس گیری مناطقی شده که پیش از این در دست مزدوران و تروریست‌های وابسته به خارج بوده است.



این در حالی است که تروریست‌ها زندگی سوری‌ها و امنیت آنها را برای خود مباح دانسته و مردم این مناطق نیز از عملکرد این گروه مختلط از سارقان و جاسوس‌ها به ستوه آمده و در آرزوی زمانی بودند که ارتش سوریه بتواند بر این گروهک‌ها پیروز شده و بار دیگر ثبات را در این مناطق حکمفرما کند.

اسرائیل و عربستان سعودی با استفاده از تمام ابزارها و راههای جنایتکارانه به دنبال انتقام‌گیری از محور مقاومت و ملت لبنان هستند که از این ائتلاف حمایت می‌کنند، در همین راستا آنها عاملان انفجاری و انتحاری و گروهک‌های تکفیری را برای عملیات طراحی شده خود به خدمت گرفته‌اند.

مشکل خطرناک دیگری که وجود دارد، این است که کانون های استقرار جنایتکاران و قاتلان در اراضی لبنان که برای برنامه‌ریزی در جهت انجام این اقدامات وجود دارد، کاملا شناخته شده است و نیروهای امنیتی عناوین و اسامی تمامی لانه‌های جنایت و تکفیر را در اختیار دارند. بسیاری از مقامات مسئول در لبنان نیز از میزان دست داشتن برخی سران امنیتی این کشور در حمایت از جریانهای تکفیری اطلاع دارند، اما با این وجود باز هم از انجام مسئولیت و وظیفه خود شانه خالی می‌کنند و هیچ اقدام یا تصمیمی در مورد حمله سیاسی و امنیتی علیه کانون های تروریسم در لبنان و از بین بردن سران و برنامه ریزان این گروهک های تروریستی که مردم بی گناه را به خاک و خون می‌کشند، انجام نمی دهند.



پروژه های معاندان نفس های آخر خود را در سوریه و منطقه می‌کشد و تصمیم اسرائیل و عربستان سعودی برای اجرای جنایتی از این دست ناشی از بیچارگی و شکست آنها بعد از لغو تصمیم حمله به سوریه است، تصمیمی که تحول بی سابقه‌ای را در موازنه قدرت در منطقه ایجاد کرد و عربستان و اسرائیل هیچ یک راهی برای نجات طرح‌های خود از بحران تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای که به نفع محور مقاومت در جریان بود، در اختیار نداشتند. اوضاع میدانی در سوریه تغییر کرده و دوره خودکامگی‌ها و تجاوزطلبی‌های اسرائیل با موازنه بازدارندگی که محور مقاومت ایجاد کرده، به سر آمده است، محوری که آمریکا را به شکست و تسلیم کشانده و هیمنه یک جانبه این کشور را از بین برد.

با وجود تمام مطالبی که در مورد نتانیاهو و بندر بن سلطان نوشته شده، کشتار جمعی مردم نمی‌تواند این دو را نجات داده و آنها را از غرق شدن در ناامیدی و شکست بیرون آورد. روند کنونی حوادث نمی‌تواند موازنه های بدون بازگشت را تغییر دهد و لبنان را به چراگاه جنایت‌های سعودی، صهیونیستی تبدیل کند، چرا که نیروهای ملی در این کشور مستقر هستند که با آزادگی و شرافت و مقاومت، پایمردی را انتخاب کرده و از سی سال پیش تاکنون جنایت ها و کشتار و جنگ‌ها نتوانسته آنها را خوار کند و به تعهد آنها به گزینه مقاومت و دفاع از کشور آسیب بزند.

منبع: مشرق نیوز



کلمات کلیدی : صهیونیست


 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats