سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
روزهای وحشیگری آل سعود
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 4:39 عصر

یورش نظامیان آل خلیفه و آل سعود به دانشگاه بحرین

سرویس خارجی-
نیروهای امنیتی بحرین با پشتیبانی نظامیان سعودی به دانشگاه بحرین یورش برده و دانشجویان و استادان را مورد ضرب و شتم قرار داده و شماری را بازداشت کردند.
نیروهای امنیتی بحرین با همکاری نظامیان آل سعود به دانشگاه بحرین حمله و شماری از دانشجویان دختر و پسر را که اعتصاب کرده بودند مورد ضرب و شتم قرار داده و بازداشت کردند.
مزدوران آل خلیفه همچنین با یورش به چندین روستا دهها نفر از شهروندان این روستاها را بازداشت کردند.
این در حالی است که حمله به بیمارستانها و ضرب و شتم و دستگیری پزشکان و پرستاران همچنان ادامه دارد و آنان را به جرم انجام وظیفه حرفه ای پزشکی دستگیر و به زندان منتقل می کنند.
اخراج کارگران و کارمندان دولت نیز از دیگر اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه برای مقابله با مخالفان و انقلابیون است.
اتحادیه بین المللی اصناف بحرین خواستار دخالت فوری برای جلوگیری از نقض حقوق گروههای صنفی شد.
گروههای سیاسی و حقوقی بین المللی نیز اقدام مقامات بحرین در اخراج کارمندان، حمله به بیمارستانها و دانشگاه را محکوم کردند و خواستار اقدام فوری جامعه جهانی شدند.
از سوی دیگر، منابع خبری بحرین از اعزام بیش از 500 مزدور اردنی برای کمک به نیروهای آل خلیفه و سرکوب مردم بی دفاع بحرین خبر دادند.
پیش از این سخنگوی رسمی دولت اعلام کرده بود که نیروهای اردنی در بحرین حضور ندارند لیکن منابع آگاه اعلام کردند که در حمله به روستاهای «النوید رات» سه نیروی اردنی زخمی شدند.
یک فعال بحرینی در این باره گفت، آل سعود و آل خلیفه سربازان پیاده آمریکا در منطقه هستند که کورکورانه سیاستهای کاخ سفید را اجرا می کنند.
وی با بیان اینکه «کشتار و سرکوب مردم بحرین توسط نظامیان سعودی و بحرینی با چراغ سبز آمریکا» صورت گرفته است، تصریح کرد: هدف دیگر از اعزام این هیئت به منامه، حمایت از جنایتکاران بحرینی و سعودی است تا در اراده آنها برای ادامه سرکوب و کشتار مردم بی گناه بحرین تزلزلی ایجاد نشود.
این فعال سیاسی بحرینی، سیاست آمریکای مدعی دموکراسی در حمایت از جنایتکاران جنگی را محکوم کرد و گفت: واشنگتن تنها از دموکراسی هم جهت با منافع و سلطه جویی آن در منطقه و جهان حمایت می کند.
در همین رابطه دولت بحرین نیز در بیانیه ای از سخنان باراک اوباما درباره بحرین استقبال و اعلام کرد که دیدگاه رئیس جمهور آمریکا با پادشاه بحرین یکسان است.
در این بیانیه ادعا شده است که دولت بحرین به درستی اقدامات خود که براساس قانون اساسی و معیارهای بین المللی حقوق بشر است اطمینان دارد.
رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود بحرین را یک شریک دیرینه واشنگتن خواند و به منظور فریب افکار عمومی و برای اینکه خود را حامی مبارزات مردمی نشان دهد، از رژیم آل خلیفه خواست تا به منظور حل ناآرامی این کشورها، با مخالفان خود وارد گفت وگو شوند.
از سوی دیگر ولیعهد بحرین در راستای جلب حمایت انگلیس به لندن سفر کرد که با استقبال دولت این کشور و خشم و انزجار مردم انگلیس و فعالان حقوق بشر مواجه شد.
طرفداران حقوق بشری در لندن با برگزاری تظاهرات از دولت انگلیس انتقادکردند که چرا از کشوری که حقوق شهروندانش را رعایت نمی کند و با شدیدترین امکانات به سرکوب مردم می پردازد استقبال می کند.
تظاهرات و ابراز خشم و نارضایتی مردم انگلیس از سفر ولیعهد بحرین به این کشور باعث شد که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس بیانیه ای صادر و در آن ادعا کند که دولت انگلیس مراتب نگرانی خود را از سرکوب مردم بحرین به اطلاع ولیعهد بحرین رسانده است.

کیهان

 



کلمات کلیدی :
حرف مفت
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 4:33 عصر

احتیاج (گفت و شنود)

گفت: یکی از مفتی های دربار سعودی گفته است، حمایت از ملک عبدالله وظیفه همه مسلمانان است!
گفتم: معروف است که «مفتی»های دربار سعودی «حرف مفت» زیاد می زنند ولی البته، مفتی حرف نمی زنند.
گفت: همین یارو گفته که دنیا به ملک عبدالله نیاز دارد!
گفتم: یارو در نامه ای به رفیقش نوشته بود؛ میدونی که، بدون زشتی، زیبایی معنی نداره و بدون نفهمی، فهم و شعور معنی نداره بنابراین متوجه هستی که دنیا به تو احتیاج داره؟!

کیهان

 



کلمات کلیدی :
کمک از اصلاح طلبان
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 4:25 عصر

بازگشت به اصل! (خبر ویژه)

سردبیر «هفت صبح آن لاین» (روزنامه وابسته به جریان انحرافی) از اصلاح طلبان خواست تا دوستان مشایی را که تحت فشار قرار دارند تنها نگذارند!
به گزارش «آفتاب»، وی گفت:طی روزهای گذشته فشار شدیدی از جانب اقتدارگرایان برای دستگیری و بازداشت مهندس مشایی وارد شده و تلاش می شود با دستگیری دوستان نزدیک مهندس زمینه چینی برای دستگیری مهندس صورت گیرد. ما و سایر اصولگرایان پیشرو [!؟] به راهی که انتخاب کرده ایم اعتقاد داریم و از قبل پیش بینی هزینه های احتمالی را کرده ایم و برای آنها برنامه داریم[!] وی افزود: با شناختی که از مهندس مشایی داریم می دانیم ایشان نیز در مقابل این تهدیدها کوتاه نخواهند آمد. اما انتظار ما در این مقطع حساس از تمامی اصلاح طلبان واقعی این است که اصولگرایان پیشرو را که هم اینک در خط مقدم ایستادگی بر اصول و اصلاحات ایستاده اند، تنها نگذارند.
یادآور می شود روزنامه هفت صبح توسط شماری از همکاران نشریات زنجیره ای منتشر می شود. دعوت از اصلاح طلبان برای تنها نگذاشتن برخی عناصر وابسته به جریان انحرافی است در حالی که جریان یاد شده به هنگام برخورد نظام با دست اندرکاران فتنه و حتی محدود کردن موسوی و کروبی، ترجیح دادند ماجرا را به سکوت واگذار کرده و تنها از این افراد برای مقاصد خود خرج کنند نه اینکه خود هزینه آنان شوند.

کیهان

 



کلمات کلیدی :
اشغالگران بحرین
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 1:54 صبح

اشغالگران بحرین الجزیره را چیزخور کردند (خبر ویژه)

مدیریت شبکه الجزیره به درخواست مقامات عربستان سعودی پوشش رسانه ای انقلاب های مردمی در بحرین و یمن را متوقف کرده است.
گزارش منابع مطلع حاکی است به دنبال زد و بند مدیریت شبکه قطری الجزیره با مقامات سعودی، به ویژه موضوع بحرین و اشغال این کشور توسط عربستان، از اخبار و گزارش های بخش انگلیسی الجزیره مطلقاً حذف شده و در بخش عربی نیز انقلاب مردم بحرین، با وجود سرکوب گری گسترده، به طور کمرنگ و حاشیه ای مورد اشاره قرار می گیرد. در مقابل، الجزیره به سفارش رژیم سعودی و مقامات آمریکایی، می کوشد ضمن زوم کردن بر پروژه سه جانبه آمریکایی- صهیونیستی و سعودی در قبال سوریه، به بزرگ نمایی نقش کمرنگ اپوزیسیون تحت الحمایه خارجی که اقلیتی مجموعاً چند هزار نفره از جمعیت 22 میلیونی سوریه را همراه خود کرده، بپردازد.
شبکه الجزیره در آغاز انقلاب های عربی در تونس و مصر به انتشار گزارش هایی از این تحولات پرداخت اما در پی سرایت انقلاب ها به شبه جزیره عرب در جنوب خلیج فارس و وحشت گسترده آمریکا و عربستان، خط مشی الجزیره نیز به نفع دیکتاتورها و علیه ملت ها تغییر کرد. به اعتبار این تغییر فاز هم بود که چندی پیش وزیر خارجه آمریکا به تجلیل ویژه و بی سابقه از عملکرد الجزیره پرداخت.
عقبگرد شبکه الجزیره در حالی است که پیش از این شبکه سعودی العربیه به اعتبار همسویی گسترده با صهیونیست ها در تحولات منطقه ای، از چشم ملت های منطقه افتاده و فاقد کمترین استقبال و اثرگذاری شده است.

کیهان

 



کلمات کلیدی :
امام خامنه ای بی نظیر
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 11:47 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

آیت الله مصباح یزدی با بی‌نظیر توصیف کردن شخصیت آیت الله العظمی خامنه ای در عصر حاضر اظهار کرد: ویژگی‌های امام خامنه‌ای چنان است که یافتن مشابهی برای ایشان عملاً در حد محال و ناممکن است.
به گزارش رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی، رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمنیی (ره) در دیدار جمعی از طلاب و فضلای لبنانی به شخصیت و ویژگی‌های مقام معظم رهبری و سید حسن نصرالله اشاره کرد و گفت: خالصانه عرض می‌کنم که از نعمت‌های خاص خداوند به این حقیر بعد از نعمت محبت و دوستی ائمه طاهرین و امام خمینی(ره)، محبت و دوستی امام و پیشوا آیت‌الله خامنه‌ای و ولی الله و یار امام زمان (عج)، آقای سید حسن نصرالله است.
وی با بیان اینکه بعد از معرفت خداوند هیچ نعمتی والاتر از محبت اولیاءالله نیست، گفت: از خدواند تقاضای درک و زیادت معرفت و محبت ائمه طاهرین و یاران آنها در تمامی زمان‌ها و از جمله اکنون را دارم.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به مصیبت‌های فراوان وارد شده بر شیعه از زمان مولای متقیان تاکنون و ناکامی توطئه‌های دشمنان قسم خورده یاران راستین امام علی (ع) به سبب الطاف خاص الهی، اظهار کرد: در هیچ زمانی دشمنان شیعه و اسلام ناب به اندازه امروز منسجم و قدرتمند نبوده‌اند؛ زیرا در طول چهارده قرن گذشته هیچگاه شرایط و موانع اجازه اتحاد و قرار گرفتن همة دشمنان حق در یک جبهه را نداده بود، اما امروزه به اعتراف خود دشمنان شیعه، آنها در حد اعلای قدرت و سلطه قرار دارند.
وی افزود: دشمنان ما امروز از نظر تبلیغاتی در جایگاهی بسیار قوی قرار دارند به صورتی که با شیوه‌های مختلف مشغول تخریب و تحریف افکار و عقاید شیعیان، مسلمانان و حتی آزادی‌خواهان جهان هستند.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: اگر چه امروزه از جنبه ظاهری تمامی ابزارهای لازم برای برتری، در دست دشمنان اسلام است و مسلمانان دچار تشتت و پراکندگی هستند اما باید سرفرازانه اعلام کرد که هیچگاه شیعه هم به اندازه عصر کنونی عزتمند و قدرتمند نبوده است.
آیت‌الله مصباح یزدی با تأکید بر لزوم شناخت عواملی که شیعه را مستحق دریافت چنین نعمت خدایی کرده است، خاطر نشان کرد: شناخت دلایل این رحمت‌های الهی برای شکرگزاری و بهره‌مندی از نعمت‌های بیشتر ضروری است و پس از شناسایی این عوامل باید در حفظ و تقویت آنها کوشا باشیم.
وی با تقسیم اسباب نزول برکات الهی به دودسته آسمانی و زمینی بیان کرد: در عصر حاضر یکی از این اسباب، خلوص نیت امام خمینی (ره) و مبرا بودن او از هوای نفس در قیام لله بود که سبب فراگیر و جهانی شدن حرکت او در سطح جهان شد.
عامل پیروزی حزب الله لبنان، امدادهای رحمانی بود.
عضو خبرگان رهبری با برشمردن حرکت حزب الله لبنان به عنوان نمونه کوچکی از آثار حرکت بزرگ امام راحل(ره) تأکید کرد: پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه به هیچ وجه با عوامل مادی و دنیایی ممکن نبود و این تنها نظر بنده نیست بلکه حجت الاسلام و المسلمین سید حسن نصرالله نیز بر همین باور هستند.
استاد اخلاق حوزه علمیه قم با اشاره به فراوانی امدادهای غیبی در دوران هشت ساله دفاع مقدس ایران خاطر نشان کرد: برجستگی خاص امدادهای غیبی در جنگ 33 روزه نسبت به دفاع مقدس ایران به این دلیل است که ایران از لحاظ نظامی و انسانی کشوری بزرگ و مطرح در منطقه است در حالی‌که لبنان کشوری متشکل از طوایف مختلف است که در جریان جنگ 33 روزه، تنها شیعیان به مقابله با دشمن پرداختند، و هم‌چنین برخلاف پیروزی ایران بعد از دفاع هشت ساله، حزب الله در مدت زمان بسیار کوتاه 33 روزه بر ارتش سرتاپا مسلح صهیونیستی و حامیان آنها پیروز شد.
رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تبعیت از ولایت را از دیگر اسباب بهره‌مندی از نعمت‌های الهی و رمز موفقیت ملت ایران عنوان کرد و گفت: وحدت یک ملت تنها بر سر یک اصل ممکن است و اگر اصول مختلف باشند در اثر اصطکاک میان اصول مختلف نیروها و تلاش‌های آن‌ها به هدر خواهند رفت.
آیت الله مصباح یزدی افزود: هیچ اصل فکری و اعتقادی به مانند اصل ولایت نمی‌تواند سبب وحدت باشد و به همین خاطر همگی باید حول این محور حرکت کرده و آن را تقویت کنیم و اگر رهبر حزب الله لبنان متواضعانه خود را سرباز کوچک امام خامنه‌ای می‌داند به دلیل اعتقاد او به اصل ولایت‌فقیه است.
عضو خبرگان رهبری با بی‌نظیر توصیف کردن شخصیت امام خامنه‌ای در عصر حاضر اظهار کرد: ویژگی‌های امام خامنه‌ای چنان است که یافتن مشابهی برای ایشان عملاً در حد محال و ناممکن است.
استاد حوزه علمیه در پایان با توصیه به خالص نمودن نیت در انجام کارها تصریح کرد: خالص بودن نیت سبب فراگیرشدن و حتی جهانی‌شدن تأثیر کارها می‌شود و هرچند ما نمی‌توانیم در اخلاص به پای بزرگان دین برسیم، اما در حد توان خود باید کوشش کنیم تا به ملکه این عمل دست یابیم.
براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی آثار آیت‌الله مصباح یزدی، وی همچنین در عبارتی پرمعنا خطاب به طلاب لبنانی گفت: از شما می‌خواهم در صورت زیارت آقای حجت‌الاسلام سید حسن نصرالله از جانب من دست ایشان و در صورت امکان پای ایشان را ببوسید.



  انتهای خبر / پایگاه اطلاع رسانی جوان





کلمات کلیدی :
بحرین دروازه شهادت
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:55 صبح

شهادت نماینده بحرینی زیر شکنجه


جواد فیروز"‌نماینده مستعفی پارلمان بحرین از جمعیت شیعی الوفاق که سه روز گذشته به دست نیروهای امنیتی بحرین بازداشت شد، بر اثر شکنجه به شهادت رسید.

  به گزارش مشرق به نقل از آزادنگار ، روز دوشنبه یک منبع نزدیک به جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین اعلام کرد که مقامات رژیم آل خلیفه «مطر ابراهیم مطر»، و «جواد فیروز»‌ دو نماینده مستعفی پارلمان بحرین از جمعیت شیعی الوفاق را بازداشت کرده‌اند.

یک پایگاه خبری لبنانی امروز اعلام کرد که جواد فیروز بر اثر شدت شکنجه به بیمارستان منتقل شده است ولی وی جان خود را از دست داد.

بحرین از چهاردهم فوریه (?? بهمن‌ماه) گذشته صحنه اعتراضات مردمی علیه نظام حاکم و اعمال تبعیض‌های مذهبی علیه اکثریت شیعه است و در جریان این اعتراضات، خاندان حاکم ضمن فراخواندن نیروهایی از ? کشور امارات عربی متحده و عربستان سعودی، بیش از ?? نفر را کشتند و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کردند و بیش از یک هزار نفر را بازداشت کردند که در این میان، بیش از ??? نفر همچنان در بازداشت به سر می‌برند و حدود ???نفر از آنان زن هستند.

***********************


لیبرال‌ها نگران هستند

نگاهی به اخبار خاورمیانه در روز دوشنبه ?? اردیبهشت ماه ????

تظاهرات روز نکبت، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهانی و محافل تحلیلی داشته است. البته تضعیف سیاست‌های آمریکا در منطقه و رو به زوال بودن رژیم صهیونیستی، امری نیست که تازه باشد اما غرب به هیچ‌گاه به این وسعت شاهد آن نبوده است. اکنون این کشورها در برزخی قرار دارند؛ آن‌ها از دموکراسی می‌گویند اما خواست اکثریت جهان عرب، امروز پایان دادن به حیات رژیم صهیونیستی و تشکیل دولت فلسطینی است. حتی عربستان سعودی هم به بی‌فایده بودن سیاست‌های واشنگتن پی برده است. خلاصه مقاله تحلیلی واشنگتن‌پست در این رابطه در نگاهی به اخبار روز گذشته خاورمیانه:

 بازتاب گسترده تظاهرات روز نکبت
یک نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی در مورد تظاهرات گسترده روز نکبت گفت: آن‌چه دیدیم، تنها پیش‌نمایشی بود از آن‌چه که در شهریور روی خواهد داد و با دولت فلسطینی با آن مواجه خواهیم بود. تحلیل این نماینده رژیم صهیونیستی، محتوای اصلی بیش‌تر گزارش رسانه‌ها و تحلیل‌گران در رابطه با تظاهرات روز نکبت بود که آن را نشانه شکست اسرائیل و سیاست‌های آمریکا و پیروزی نهایی فلسطینیان دانستند.

محمود عباس، رئیس دولت خودگران فلسطین با اشاره به تظاهرات گسترده روز نکبت، ضمن اعلام سه روز عزای عمومی گفت: خون آن‌ها هدر نخواهد رفت. وی افزود که این تظاهرات برای آزادی فلسطین بود. سید حسن نصرالله،‌ دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز گفت: باید به تظاهرکنندگان روز نکبت سر تعظیم فرود آورد؛ چراکه روز نکبت را به روز دیگری تبدیل کردند که نشان داد حقوق فلسطینیان غیرقابل مذاکره است. تظاهرات روز نکبت، روز گذشته نیز در برخی اردوگاه‌های نزدیک کرانه باختری نیز ادامه داشت. نیروهای رژیم صهیونیستی، هفت تن را در این تظاهرات دستگیر کردند. خبرگزاری ملی لبنان نیز اعلام کرد که تحرکات نظامی اسرائیل در شرق نیز افزایش پیدا کرده و نیروها در حال تجهیز شدن هستند.

 نگاهی به استراتژی جدید شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس
روزنامه «نشنال» امارات متحده عربی با اشاره به عضوگیری جدید شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس نوشت: پیوستن مراکش و اردن به این شورا، باعث تقویت این شورا نخواهد شد. به نوشته این روزنامه، این شورا به وقایع منطقه بی‌توجه بوده و بیش از حد ایران را متهم به دخالت در همه امور کرده است.‌ این امر این شورا را به یک اتئلاف امنیتی ضعیف به سرپرستی عربستان سعودی تبدیل کرده است. این روزنامه افزوده که عربستان سعودی به دنبال انقلاب امنیتی در منطقه است اما باید به‌خاطر داشته باشد که همیشه انقلاب‌ها، نتیجه دل‌خواه را ندارند. «نشنال» تأکید کرد که پیوستن مراکش و اردن به عنوان دو کشور دیکتاتور به این شورا، اوضاع را برای شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس مشکل‌تر خواهد کرد.

 المصر‌الیوم: عربستان به دنبال ضد انقلاب
روزنامه المصر الیوم نوشت: عربستان سعودی شاید به دنبال این باشد که با تحریک و تحریف کردن انقلاب مصر، دست به یک ضد انقلاب بزند. این روزنامه، دلیل این احتمال را مسلط شدن گفتمان اسلامی در مصر و همچنین علاقه دولت مصر به عادی‌سازی روابط با ایران دانسته است. این روزنامه به طنز نوشت: «مشکل اول، دوم و سوم عربستان سعودی، ایران است.»

 در بهار اعراب،‌ میان عربستان و آمریکا اختلاف افتاده است
واشنگتن‌پست نوشت: عربستان سعودی و آمریکا شاهد افزایش قدرت گفتمان وابسته به جمهوری اسلامی ایران در منطقه هستند. این افزایش قدرت، عربستان را به واهمه واداشته و دست به هر کاری می‌زند. به نوشته واشنگتن‌پست، آمریکا نیز پشت عربستان را خالی کرده و به نظر می‌رسد که یک اختلاف جدی در رابطه میان این دو کشور «متحد» به وجود آمده است. این روزنامه ادامه داد که عربستان سعودی پی برده که با این اوضاع منطقه و بیداری اسلامی مردم،  دیگر سیاست‌هایی که واشنگتن دیکته می‌کند، فایده‌ای ندارد.

 واشنگتن‌پست: لیبرال‌ها نگران هستند
روزنامه واشنگتن‌پست نوشت: نیروهای سیاسی لیبرال مصر به شدت از قدرت‌گیری نیروهای مسلمان همچون اخوان‌المسلمین نگران هستند. به نوشته این روزنامه، عمده پیش‌بینی‌ها از احتمال پیروزی گسترده نیروهای سیاسی مسلمان در انتخابات آتی پارلمانی مصر سخن می‌گویند. به گزارش این روزنامه، یکی از سران احزاب لیبرال مصر گفت: این عادلانه نیست که ما باید با اخوان‌المسلمین رقابت کنیم؛ چراکه آن‌ها هم سابقه دارند و هم محبوب هستند!

 تجمع مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره
تجمع گسترده مردم قاهره در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی، با واکنش پلیس این کشور مواجه شد. دست‌کم ???نفر در جریان این تظاهرات که به خشونت کشیده شد، دستگیر شدند. تظاهرکنندگان با آتش زدن پرچم اسرائیل و سر دادن شعارهای ضدصهیونیستی، خواهان اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از مصر شدند.

 تعویق دادگاه مخالفین بحرینی
دادگاه ویژه نظامی بحرین، محاکمه ?? معترض این کشور را به هفته بعد موکول کرد. یکی از اتهامات این افراد، رابطه با سازمان‌های تروریستی است. این کشور میزبان ناوگان پنجم دریایی آمریکا مدعی است که مردم بحرین که دست به اعتراض زدند، تحریک‌شده و ناراضی نیستند؛. از این رو در دو ماه گذشته با همیاری نیروهای سعودی به شدت آن‌ها را سرکوب کرده و جنایاتی را مرتکب شده‌اند که به‌تازگی بخشی از آن‌ها افشا شده است.

 عراق: به دنبال همکاری با ایران هستیم
نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق گفت: افزایش همکاری‌های نظامی و امنیتی با ایران برای ما مهم است و این مهم را دنبال خواهیم کرد. این چندمین بار است که مقامات عراقی از تشکیل ائتلاف امنیتی با ایران و افزایش آمریکایی‌ها سخن می‌گویند. می‌توان گفت با نزدیک‌تر شدن موعد خروج نیروهای آمریکایی از عراق، دولت این کشور ایران را در برقراری امنیت متحد خود می‌داند.

 فارن‌افرز: ادعاهای عربستان و حاکمان بحرین خلاف واقع است
در حالی دولت‌های عربستان سعودی و بحرین،‌ یکی از دلایل سرکوب معترضان در بحرین را تندروی معترضان اعلام کرده‌اند که نشریه فارن‌افرز نوشته است: معترضان بحرینی (اکثریت شیعه بحرین و باقی معترضین) از خانواده حاکم بر بحرین، مدرن‌تر و روشن‌فکرتر هستند. فارن‌افرز افزود: حداقل معترضان به فضای بازتر و انتخابات مجلس تقید دارند. اما به عقیده حاکمان بحرین، «متحجر» آن افرادی هستند که پول حکومت بحرین را در قبال سکوت سیاسی، دریافت نمی‌کنند. فارن‌افرز در ادامه نوشت: دولت بحرین با بی‌توجهی کامل به خواسته اکثریت جمعیت خود، طبقه‌ای از جامعه را آماده کرده که مانند انقلابیون ایران در سال ???? می‌مانند. این مقاله تأکید کرد که دولت بحرین باید مشروعیت خواسته معترضان خود را بپذیرد.

 شلیک به کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه
نیروهای دریایی رژیم اسرائیل به یک کشتی مالزیایی که در حال عزیمت به غزه بود، شلیک کرده و باعث بازگشت آن به مصر شدند. این کشتی، حامل کمک‌های بشردوستانه و پیام برای مردم در حصر غزه بود. پیش از این، نیروهای صهیونیستی از رسیدن کاروان آزادی به غزه نیز جلوگیری کرده و با حمله به این کشتی‌ها، چندین تن را کشته و یا زخمی کرده است.

منبع: khamenei.ir



کلمات کلیدی :
نفرت جهانی از آل سعود
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 2:16 صبح

دیپلمات سعودی را افراد ناشناس در کراچی ترور کردند

یک دیپلمات ارشد عربستان سعودی با تیراندازی افراد ناشناس در کراچی پاکستان کشته شد.
به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، «حسن الاتانی» دیروز در کراچی هدف گلوله مهاجمان ناشناس قرار گرفت و کشته شد. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.
هفته گذشته نیز کنسولگری عربستان در کراچی با پرتاب نارنجک هدف قرار گرفته بود.
دستگاه اطلاعاتی عربستان طی سه دهه اخیر ترورهای ضد شیعی را در پاکستان مدیریت می کرده است، و این برای نخستین بار است که یک دیپلمات سعودی در کراچی پاکستان ترور می شود.
در مورد جزئیات این ترور نیز خبر رسید که افراد مسلح با نزدیک کردن اتومبیل خود به این دیپلمات، وی را هدف چندین گلوله قرار دادند. کراچی با بیش از 14 میلیون نفر جمعیت، یکی از ناآرام ترین شهرهای پاکستان است.
 

***************************************

تحرکات جدید انقلابیون بحرین برای مقابله با نیروهای امنیتی آل خلیفه

سرویس خارجی -
تحرکات جدید انقلابیون بحرین برای مقابله با نیروهای امنیتی خاندان آل خلیفه آغاز شد.
جوانان انقلابی بحرین از مردم این کشور خواستند برای مقابله با توطئه جدید نیروهای امنیتی آل خلیفه در حمله شبانه به مبارزان بحرینی چراغ های خانه های خود را خاموش کنند تا شهر تاریک شود و امکان شناسایی انقلابیون و معترضان وجود نداشته باشد.
جوانان بحرینی هدف دیگر این اقدام را آماده بودن محیط برای به دام انداختن نیروهای آل خلیفه عنوان کردند.
گفتنی است مزدوران آل خلیفه در پی تلاش ناموفق خود برای سرکوب راهپیمایان و تظاهرکنندگان بحرینی با حمله شبانه به منازل معترضان و شلیک گاز اشک آور و بمب های صوتی سعی در ارعاب و ترساندن معترضان دارد.

کیهان



کلمات کلیدی :
تو دهنی بزرگ
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 2:6 صبح

سومین تو دهنی بزرگ به فتنه گران این بار از طرف دانشجویان (خبر ویژه)

جریان سازمان دهنده فتنه در خارج کشور سومین تو دهنی بزرگ طی سه ماه گذشته را- این بار از دانشجویان و دانشگاهیان- دریافت کرد.
شبکه رسانه ای عنکبوت با همکاری نقابداران شورای هماهنگی راه سبز طی چند هفته اخیر تلاش گسترده ای را به کار بست تا پروژه تجمع و تحصن را به دانشگاه بکشاند. آنها 25 اردیبهشت را زمان اجرای این پروژه اعلام کردند و نام برخی تشکل های جمع منتسب به 40 دانشگاه را نیز به عنوان همراه شورای هماهنگی در این سناریو منتشر کردند. همچنین عده ای از اعضای فراری ادوار تحکیم نیز از دوستان خود در داخل دعوت کردند تا به اجرای پروژه یاری رسانند.
این تحریک به اغتشاش، پس از شکست دو سناریوی قبلی مبنی بر 1-تظاهرات خیابانی عمومی (به بهانه حمایت از انقلابهای منطقه و سپس قطع ارتباطات موسوی و کروبی) و 2- دعوت به ایجاد اغتشاش و اعتصاب در روز کارگر (11اردیبهشت)، صورت گرفت اما فتنه گران در گام سوم نیز با ناکامی مطلق مواجه شدند تا بار دیگر وزن واقعی این جریان (این بار در دانشگاه) معلوم شود.
هرچند که شبکه ها و سایت هایی نظیر بالاترین، جرس، رادیو فردا، کلمه، بی بی سی، صدای آمریکا، رادیو زمانه، روزنت، گویانیوز و دهها رسانه همسو، در تبلیغات پرحجم مذکور مشارکت داشتند اما مراجعه به صفحات همین رسانه ها در روز 25 و 26 اردیبهشت به وضوح نشان می دهد که آنها تصمیم گرفته اند عدم استقبال مطلق دانشجویان از این حرکت فریبکارانه را سانسور کرده و ماجرا را به سکوت برگزار نمایند. این در حالی است که معمولا تحرکات تبلیغاتی پرحجم و وعده دادن های آن چنانی در اذهان می ماند و عدم وقوع مکرر آن در بازه زمانی یک سال گذشته به وضوح حیثیت شبه رسانه های مذکور را به چالش می کشد.
این رسانه ها به همراه محافلی چون شورای هماهنگی در فضایی دو سر بن بست قرار گرفته اند. از یک سو اگر تحرکی به خرج نمی دهند، متهم به بی کفایتی از سوی نهادهای سیاستگذار و بودجه پرداز مافوق در آمریکا و اروپا می شوند و هزینه تراشی آنها ذاتا با سؤال مواجه می شود. اما وقتی در اثر همین فشار روانی از بالا، دست به کارهایی می زنند که ضرورت وجودی خود را توجیه کنند و در عمل هیچ اتفاقی نمی افتد، وضعیت بغرنج تری را پیش روی خود می بینند و این پرسش جدی تر که؛ شما بی عرضه های حیف نان به چه دردی می خورید؟!

کیهان

 



کلمات کلیدی :
اتحاد ضد ایرانی
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 2:5 صبح

انقلاب های خاورمیانه اتحاد ضدایرانی آمریکا را به هم ریخته است (خبر ویژه)

یک نشریه آلمانی گزارش داد انقلاب های خاورمیانه برنامه آمریکا و غرب برای فشار به ایران را به هم ریخته است.
زودویچه سایتونگ نوشت: خبرها به یاد می آورند که چگونه تا همین چند ماه پیش به غلط تصور می شد اوضاع سیاسی در خاورمیانه شفاف است، از جمله ایران دنبال گفت وگوهای تازه با پنج عضو شورای امنیت است. قبل از ناآرامی در کشورهای عربی، منطقه با بحران بین غرب (و متحدان عربش، بویژه مصر و عربستان سعودی) و ایران تعریف می شد. موضوع مهم بر سر سلطه در منطقه بود، مهم تر از بحران بین اسرائیل و فلسطینی ها، نماد این بحران، کشمکش بر سر برنامه هسته ای جمهوری اسلامی شد، اما انقلاب در کشورهای عربی، بحران اتمی را به حاشیه راند. با این حال رئیس جمهور آمریکا و بسیاری از متحدان اروپایی او، وقتی درباره پیامدهای ژئوپولیتیک انقلاب های عرب فکر می کنند، به مناقشه هسته ای می اندیشند. سکوت آمریکا در سرکوب اعتراض شیعیان در بحرین نظرها را جلب کرد.
روزنامه آلمانی می افزاید: به تلخی آشکار شد چه حساب گری های تاکتیکی و سیاسی نقش بازی می کنند، هنوز مهار ایران شیعه و تندرو اولویت دارد. سال گذشته راهبردی برای محدود کردن ایران آشکار شد تا به جاه طلبی های منطقه ای این کشور پاسخ داده شود. قرار بود این راهبرد با حمایت گسترده نظامی برای کشورهای خلیج فارس و اسرائیل تغذیه شود اما امروز، بعد از شروع تغییرات، معلوم نیست متحدان کنونی چه آرایش سیاسی می گیرند. مصر می خواهد مناسبات را با ایران عادی سازی کند. و عربستان سعودی هنوز رنجیده خاطر است زیرا واشینگتن متحد وفادار خود حسنی مبارک را تنها گذاشت.
نشریه آلمانی خواستار فشار بر ایران در زمینه تحریم شد و افزود: باید کشورهایی چون ترکیه و چین را زیر فشار گذاشت که نظاره گر دور زدن تحریم ها توسط ایران هستند. همچنین باید کشورهایی را که دچار تحولات در منطقه هستند متقاعد کرد که قدرت اتمی شدن ایران علیه منافع آنهاست چرا که دلیلی وجود ندارد تا نشان دهد انقلاب ها به ایران هم سرایت می کند.

کیهان

 



کلمات کلیدی :
حمله به اسرائیل
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 3:11 عصر

شین بت: حمله سایبری ایران به درهای اسرائیل رسیده است (خبر ویژه)

رئیس یک سازمان امنیت داخلی اسرائیل (شین بت) اعلام کرد این رژیم هدف حملات سایبری گسترده قرار گرفته است.
یووال دیسکین گفته است صنایع کلیدی ما هدف حملات سایبری بیگانگان قرار گرفته است. میترا فرهمند خبرنگار رادیو فردا در فلسطین اشغالی درباره این اظهارات گزارش داد: «برای نخستین بار در دوره ای که از «نبرد سایبری» میان دو دشمن سرسخت خاورمیانه؛ اسرائیل و ایران سخن می رود، یک مقام ارشد امنیتی اسرائیل اعتراف کرده است که صنایع کلیدی کشورش هدف تلاش هایی در راستای حمله سایبری بیگانگان بوده است.
هرچند آقای دیسکین اشاره ای به نام عواملی که درصدد حمله سایبری به صنایع اسرائیل بوده اند،نکرده است اما ارزیابی ها می گوید که ممکن است سخن از اقدام تلافی جویانه جمهوری اسلامی ایران باشد. ایران شهریور سال گذشته از حمله ویروس رایانه ای استاکس نت خبر داد اما تاکید کرد که به خوبی با این حمله بیش از آن که حالت مخرب به خود بگیرد مقابله کرده است.»
این خبرنگار صهیونیست تصریح کرد: در 2 سال اخیر همواره توجهات به حملات ویروس رایانه ای به تاسیسات ایران معطوف بوده اما تا به حال هیچ مقام اسرائیلی از این امر که این کشور نیز مورد حمله متقابل بوده است، سخنی مطرح نکرده بود. اکنون آقای دیسکین، رئیس شین بت از وجود پاره ای تلاش ها و رد پاها جهت تلاش در حمله سایبری به تاسیسات کلیدی اسرائیل سخن گفته و تاکید کرده که نیاز به تقویت توان مقابله با چنین تلاش هایی، جدی است زیرا روز به روز بر دامنه آن افزوده خواهد شد، و به گفته او، «خطر به آستانه در رسیده است.»
این گزارش می افزاید: «پیش از این ژنرال عاموس یادلین تاکید کرده بود که دکترین راهبردی اسرائیل بر اصل وارد کردن ضربه پیشاپیش و بازدارنده در عمق خاک دشمن استوار است تا خطر هرچه بیشتر از اسرائیل دور شود. افزایش توان سایبری در خاورمیانه تنها مختص اسرائیل نیست و سپاه پاسداران ایران نیز در سال های اخیر واحد نبرد سایبری خود را گسترش داده است.»

کیهان



کلمات کلیدی :


 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats