سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
ادعای هاشمی و اصلاح طلبان
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:22 صبح
کارشناسان و ناظران:

ادعای هاشمی رفسنجانی کذب و اهانت به مردم است

ادعاهای هاشمی‌رفسنجانی درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 با واکنش‌های اعتراضی روبرو شد.

سید عبدالمحمد زاهدی استاندار دولت خاتمی که هم‌اکنون نیز در دولت‌ یازدهم استانداری کردستان را بر عهده دارد، در گفت‌وگو با فارس، در واکنش به اظهارات هاشمی‌رفسنجانی مبنی بر اینکه استاندارهای اصلاح‌طلب سال 84 کار را به کلی رها کردند، اظهار داشت: نه اینگونه نبود؛ حداقل بنده به عنوان یک اصلاح‌طلب در انتخابات شرکت و پیگیر کار بودم.
وی افزود: هیچ انتخاباتی بدون عیب و نقص برگزار نمی‌شود اما در انتخابات 84 واقعاً رای مردم احمدی‌نژاد بود.
مهدی فضائلی کارشناس مسائل سیاسی در واکنش به زیر سؤال بردن مشروعیت انتخابات 84 گفت: چنین اظهاراتی از هاشمی تازگی ندارد چرا که هاشمی درصدد است تا شکست خود در انتخابات 84 را به نوعی توجیه کند.
وی ادامه داد: در سال 84 به دلیل عملکرد مقطعی وی و تخریبی که از سوی جریان دوم خرداد صورت گرفت، موقعیت هاشمی در  افکار عمومی با افت شدیدی روبه رو شد که تاثیرات آن را در انتخابات مجلس ششم و انتخابات ریاست جمهوری سال 84 شاهد بودیم.
فضائلی با اشاره به اظهارات وزیر کشور دولت اصلاحات در سال 84 اظهار داشت: در آن زمان موسوی‌لاری در مصاحبه‌ای به صراحت اعلام کرد که انتخابات سال 84 از جمله سالم‌ترین انتخابات بوده بنابراین فکر می‌کنم هاشمی هنوز نمی‌خواهد واقعیت را بپذیرد که وی در مقابل افکار عمومی شکست خورد و اینگونه اظهارات به نوعی توجیه و دلیلی برای تسلی دادن وی است.
محمد ابراهیم محبی نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه آقای هاشمی وقتی در یک انتخابات پیروز نمی‌شود آن را به تقلب متهم می‌کند جای تعجب دارد.
وی با بیان اینکه زیر سؤال بردن سلامت انتخابات سال 84 به نوعی خدشه به سلامت دولت خاتمی است، افزود: همه می‌دانند که در انتخابات جمهوری اسلامی هیچ مکانیزمی برای تحقق تقلب وجود ندارد.
محبی با بیان اینکه رفسنجانی نباید برای دولت و کشور حاشیه‌سازی کند، گفت: انتظار داریم آقای هاشمی همواره به رای مردم احترام بگذارد چه آن زمانی که رای می‌آورد و چه آن زمانی که رای نمی‌آورد. تایید و رد گزینشی سلامت انتخابات توسط هاشمی توهین به مردم است.
نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه نیز با بیان اینکه وقتی مدیریت برگزاری انتخابات به عهده خاتمی بود، احمدی‌نژاد رئیس جمهور شد و زمانی که مدیریت انتخابات در اختیار احمدی‌نژاد بود، روحانی، تصریح کرد: زیر سؤال بردن سلامت انتخابات در شان افرادی که جزء مسئولان اجرای کشور هم بوده‌اند، نیست.
نماینده مردم ارومیه با بیان اینکه دشمن منتظر است از اظهارات مسئولان نظام علیه انقلاب استفاده کند، گفت: آقای هاشمی نباید حرفی بزند که بهانه‌ای به دست دشمن بدهد.
موسی‌الرضا ثروتی نماینده بجنورد در مجلس گفت: انتخابات‌های متعددی در طول این 35 سال در جمهوری اسلامی ایران برگزار شده است و در هیچ دوره‌ای هم نتیجه آن قابل پیش‌بینی نبوده است، اما همان نتایج بر مبنای تصمیم‌گیری مردم بوده و هیچ‌گاه تقلبی صورت نگرفته است.
وی خطاهای اصلاح‌طلبان در دوره هشت ساله را یادآور شد و بیان کرد: عزل و نصب‌های حداکثری، ساختارشکنی‌ها نسبت به خطوط قرمز نظام و به چالش کشیدن حاکمیت، سبب شد مردم در انتخابات سال 84 به احمدی‌نژاد رای دهند، با اینکه در مرحله اول انتخابات رای هاشمی رفسنجانی بیشتر بود.
انجمن اسلامی دانشجویان مستقل نیز در این رابطه بیانیه‌ای صادر کرد و با انتقاد از مواضع هاشمی نوشت ظاهراً وی فوران خشم مردم فقیر، علی‌الخصوص کارگران و حاشیه‌نشینان در دوره دولت کریمه سازندگی را فراموش کرده است!
گفتنی است آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت چندی پیش در دیدار با اعضای شورای مرکزی حزب اراده ملت اظهار داشته است که در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری سال 84 هر چه خواستند در صندوق ریختند و خواندند و استاندارها که همه  اصلاح‌طلب بودند کار را به کلی رها کردند.
وی همچنین ادامه داده است: اصلاح‌طلبان در سال 84 نفهمیدند و اشتباه کردند و طرف مقابل هم از خدا خواسته بود.
اظهارات رئیس مجمع تشخیص مصلحت که مجدداً نظام انتخاباتی کشورمان را زیر سؤال برده است در حالی بیان می‌شود که سید عبدالواحد موسوی‌لاری وزیر کشور دولت اصلاحات در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگاران حوزه احزاب خبرگزاری فارس تاکید کرده بود که «امکان تقلب در نظام انتخاباتی ایران وجود ندارد.»

منبع: کیهان



کلمات کلیدی : اصلاح طلبان
هدف اصلی تحریم ها
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:20 صبح
مشاور سابق اوباما:

هدف اصلی تحریم‌ها فشار اقتصادی بر مردم و ایجاد آشوب بود که تحقق نیافت

گری‌سیمور، مشاور سابق اوباما در سخنرانی خود از پیام‌های محرمانه اصلاح‌طلبان به آمریکایی‌ها در زمینه مسائل و رقابت‌های داخلی ایران خبر داد.



گری سیمور، مشاور پیشین باراک اوباما در امور کنترل تسلیحات و خلع سلاح که اکنون مدیر اجرایی مرکز بلفر در دانشگاه هاروارد است، در یک سخنرانی در مرکز مطالعات راهبردی لندن نکات بسیار مهمی را درباره نوع نگاه آمریکا به مذاکرات هسته‌ای با ایران مطرح کرده است.
سیمور در این سخنرانی که چند روز پیش انجام شده با اشاره به تاثیر عمیق بحران اوکراین بر روند مذاکرات هسته‌ای ایران و 5+1، گفت: مقامات ایران این اوضاع را از نزدیک دنبال خواهند کرد و با توجه به شدت و حدت بحران، به این جمع‌بندی خواهند رسید که شاید لازم باشد امتیازهای سخت هسته‌ای ندهند. آنها وقتی ببینند وحدت گروه پنج بعلاوه یک از بین رفته است، چنین کاری انجام خواهند داد.
مشاور سابق اوباما در ادامه گفت: روسیه می‌تواند به علت بحران اوکراین به روند مذاکرات هسته‌ای با ایران به شدت ضربه بزند. برای نمونه روسیه می‌تواند از تصمیم قبلی خود مبنی بر خودداری از فروش موشک‌های پیشرفته اس-300 به ایران عدول کند. اگر روسیه این کار را انجام بدهد، ایران به این نتیجه خواهد رسید که در مذاکرات هسته‌ای در موقعیت چانه‌زنی بسیار قوی قرار دارد و فشار کمتری برای مصالحه هسته‌ای احساس خواهد کرد. روسیه به معاملات بسیار کثیفی روی آورده به این معنا که با ایران برای خرید نفت از این کشور و فروش آن با بازاریابی‌های خودشان مذاکره می‌کنند. با این کار وابستگی ایران برای فروش نفت به غربی‌ها کاهش می‌یابد و در مقابل دادن نفت به روسیه از این کشور سوخت هسته‌ای و تسلیحات دریافت می‌کند.
سیمور با اشاره تحریم‌ها و اهداف انتظاری غرب از آنها گفت: باید به دو بعد سیاسی و اقتصادی در زمینه مسائل داخلی ایران توجه داشت. از منظر سیاسی باید گفت اوضاع اقتصادی ایران بسیار بد نیست. درست است که مردم دچار مشکلاتی هستند اما هیچ آشوبی در خیابان‌ها به علت قیمت مرغ و گوشت برپا نشده است. بنابراین، از این منظر سیاسی، تاثیرات سوء اقتصادی تحریم‌ها، تهدیدی برای بقای رژیم ایران نیست. ایران به این مسئله از این منظر نگاه می‌کند و تا وقتی آشوب‌هایی ناشی از مشکلات اقتصادی مردم بروز پیدا نکند، حاضر نخواهد شد امتیازهای هسته‌ای بدهد.
وی از پیام‌های محرمانه اصلاح‌طلبان به آمریکایی‌ها خبر داده و گفت: آنها بی‌سر و صدا به من گفتند که آمریکا باید در حوزه مسائل هسته‌ای نرمش داشته باشد تا اینکه دست حسن روحانی رئیس جمهور ایران تقویت شود و به پیروزی در عرصه سیاست خارجی دست پیدا کند و تحریم‌های اقتصادی ایران برداشته شود و او در موقعیتی قوی قرار داشته باشد تا بتواند تندروها را در انتخابات بزرگ پیش روی ایران یعنی انتخابات مجلس شکست بدهد و وقتی او در چنین موقعیتی قرار بگیرد می‌تواند ایران را به سمت سیاست‌های معتدل‌تر هم در عرصه داخلی و هم در عرصه سیاست خارجی هدایت کند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از ایران هسته‌ای سیمور احتمال رسیدن به توافق جامع را طی ماه‌های آینده بعید دانسته و افزود: بهر هر حال، دو طرف فرمولی پیدا خواهند کرد تا روند دیپلماتیک پس از پایان دوره زمانی تعیین شده برای توافق ژنو و تمدید آن یعنی پس از ژانویه 2015، ادامه پیدا کند. نگران آن هستم که اگر بحران اوکراین بدتر شود یعنی همان وضعی که در حال حاضر بسیار محتمل به نظر می‌رسد، این مسئله می‌تواند توافق نسبی با ایران را دشوارتر کند و در عین حال ممکن است سبب تسهیل روند فروپاشی این روند مذاکرات شود در صورتی طرف ایرانی به این جمع‌بندی برسد که موقعیتش قویتر شده است و می‌تواند از مذاکرات هسته‌ای دور شود و برنامه هسته‌ای‌اش را با خطر بسیار کمتر تحریم‌های بیشتر از سر بگیرد. اما این وضع به معنای پایان جهان نیست و هنوز این امکان برای آمریکا و اروپایی‌ها فراهم خواهد بود تا با استفاده از اعمال تحریم‌های بیشتر، ایران را به بازگشت به میز معامله وادار کنند. اما بی‌تردید، این وضع به معنای آن خواهد بود که فرصت دیگری برای حل مسئله از طریق مذاکره از دست رفته است.
وی درباره دیدگاه‌های داخلی آمریکا نسبت به این موضوع نیز اظهار داشت: هنوز هم در داخل کنگره آمریکا تردیدهای زیادی درباره توافق ژنو وجود دارد و علاقه زیادی برای تشدید تحریم‌های ایران در کنگره مشهود است. تهدید اعمال تحریم‌های بیشتر یکی از مؤثرترین ابزارهایی است که واشنگتن برای رسیدن به توافق هسته‌ای می‌تواند از آن بهره بگیرد. در حال حاضر، کاخ سفید در به عقب راندن تلاش‌ها برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران موفق بوده است. علت اصلی این مسئله نیز آن است که سناتور هری رید رهبر اکثریت سنای آمریکا حاضر شده است با کاخ سفید در این زمینه همکاری کند.
رویه کار سنای آمریکا به گونه‌ای است که رهبر حزب اکثریت در سنا می‌تواند مانع از کاری شود که نخواهد. سؤال مطرح این است که در تابستان پیش روی که دوره شش ماهه در نظر گرفته شده برای توافق ژنو پایان می‌یابد، آیا اعضای کنگره قادر خواهند بود طرح تحریم‌های جدید ایران را بر کاخ سفید تحمیل کنند یا خیر؟ به نظر من بعید است چنین اتفاقی رخ بدهد زیرا در آن زمان، واشنگتن به شدت درگیر مسائل حزبی در آستانه انتخابات میان دوره‌ای کنگره خواهد بود و بحث‌ها درباره اعمال تحریم‌ها علیه ایران، مسئله‌ای حزبی خواهد شد به طوری که جمهوری خواهان به شدت خواهان تصویب تحریم‌های جدید ایران خواهند بود و دموکرات‌ها حاضر نخواهند بود با این کار موافقت کنند تا اینکه با این کار از کاخ سفید محافظت کنند. دموکرات‌ها از این می‌ترسند که این کار سبب پایان مذاکرات شود. به نظرم هری‌رید در ژوئیه نیز قادر خواهد بود مانع از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران شود.

منبع: کیهان



کلمات کلیدی : امریکا
راهبرد امریکا
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 9:56 عصر

امروز راهبرد آمریکا در اعمال سیاست‌های تجاوز طلبانه "مذاکره، تهدید و مداخله" است

امروز راهبرد آمریکا در اعمال سیاست‌های تجاوز طلبانه خود علیه ملت‌ها و بویژه ملت ایران راهبرد، "مذاکره، تهدید و مداخله است".

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، محمد کاظم انبارلویی در سرمقاله امروز روزنامه رسالت نوشت: یکی از شعارهای اصیل انقلاب اسلامی استقلال در کنار آزادی و برپایی حکومت الهی است که در راهپیمایی‌های باشکوه قبل و بعد از انقلاب، مردم همواره آن را فریاد زده‌اند. دولت باید تهدیداتی را که علیه استقلال و عزت ملی می‌شود رصد کند. یکی از سوگندهایی که رئیس‌جمهور مطابق اصل 121 قانون اساسی در پیشگاه نمایندگان ملت یاد کرده‌اند این است که؛ "در حراست از مرزها و استقلال سیاسی و اقتصادی و فرهنگی کشور از هیچ اقدامی دریغ نورزد." مدل‌های مداخله قدرت‌ها در نقض حاکمیت ملت ایران طی صد سال گذشته تغییرات زیادی یافته است.
 
مردم کسانی را که غرب را در سلطه بر مقدرات کشور یاری می‌کنند، خائن دانسته و با صفت جاسوس و نوکر اجنبی می‌شناسند. در نهضت مشروطه کسانی که سر در آخور سفارت انگلیس یا سفارت روس داشتند وقت حادثه و خطر به این سفارتخانه‌ها پناهنده می‌شدند و یا بر سر در خانه خود پرچم اجانب را به اهتزاز در می‌آوردند و این علامت آن بود که اینها دیگر تبعه ایران نیستند و به دشمنان مردم پناهنده شده‌اند.

امروز راهبرد آمریکا در اعمال سیاست‌های تجاوز طلبانه خود علیه ملت‌ها و بویژه ملت ایران راهبرد، "مذاکره، تهدید و مداخله است" سیاستمداران خط مقدم مبارزه دیپلماتیک در گفتگوهای 1+5 و نیز سایر گفتگوها، اگر متوجه این راهبرد نباشند برای صیانت از استقلال ملی در خطر غفلت قرار می‌گیرند و لذا این غفلت از حیث منافع و مصالح ملی فوق‌العاده زیانبار خواهند بود.

در مذاکرات نباید فریب لبخندهای آنها را خورد و با تهدیدهای آنها نباید مرعوب شد و بالاخره فریب‌ها و نیرنگ‌های آنها را در امر مداخله باید شناخت و با آن مقابله کرد.

خانم اشتون در سفر به تهران گفته است؛ ما در این سفر روی موضوع حقوق بشر متمرکز بودیم. و بعد به عنوان نمادی از این رویکرد می‌رود سفارت اتریش و با یک شهروند پناهنده به یک کشور اروپایی ملاقات می‌کند. چندی پیش هم یک هیئت پارلمانی اروپا در سفر به تهران در سفارت یونان با دو محکوم فتنه 88 ملاقات کرده و به آنها پاداش 200 میلیون تومانی می‌دهند.

مسئولان دیپلماسی کشور نسبت به این پدیده که من آن را مدل جدید "مداخله" در امور داخلی کشور نام می‌نهم تصور درستی ندارند. هیچ یک از نهادهای امنیتی و سیاسی مسئولیت  این اهانت به ملت و دخالت مزورانه در امور داخلی کشور را نمی‌پذیرند و فقط با انتشار بیانیه‌های کلی و مبهم از خود رفع مسئولیت می‌کنند.

در کشور یک جریان منحط سیاسی هست که سر در آخور اجنبی دارد و در فتنه 88 به نفع سرویس‌های سیاسی و امنیتی غرب اقتدار ملی را به چالش کشید و منافع ملت را به نفع مطامع غرب به خطر انداخت و سرانجام با سد بیداری مردم در قیام تاریخی 9 دی سال 88 مواجه کرد.

امروز علائم خطرناکی مشاهده می‌شود، دوباره این جریان به مدد خارجی می‌خواهد فتنه سال 88 را باز تولید کند. این بار رسواتر و بی‌پرده‌تر از گذشته وابستگی و همبستگی خود را با قدرت‌های زورگوی جهانی به نمایش بگذارد. اگر در گذشته ملاقات‌ها و ارتباط سری و محرمانه بود، امروز در پوشش حقوق بشر و مقررات دیپلماتیک و احیانا توافقات اعلام شده و اعلام نشده خود را نشان می‌دهد.

مدل جدید مداخله، یک نسخه نخ‌نما از براندازی "سخت" و "نرم" است که در اوکراین تست شده است. برخی می‌خواهند به طور ناشیانه در ایران آن را تجربه کنند رئیس‌جمهور باید با هوشمندی این رویکرد را رصد کند و در عمل به سوگند خود در صیانت از استقلال کشور این حرکت ننگین را متوقف کند.

مجلس به عنوان پایگاه اصلی مردم و نمایندگان به عنوان عصاره ملت ایران باید در این خصوص موضع شفاف و روشنی نشان دهند. مجلس باید از وزرای خارجه، کشور و اطلاعات در این مورد توضیح بخواهد.

قوه قضائیه باید در مراقبت از تبهکاران سیاسی و نوکران اجانب در داخل که می‌خواهند استقلال کشور را به ثمن بخس بفروشند واکنش حقوقی نشان دهند.

به موازات این برخوردهای هوشمندانه و قانونی، دستگاه دیپلماسی کشور در مواجهه با غرب از موضع طلبکاری وارد شود و نقض حقوق بشر در اروپا و آمریکا را به طور جدی مطرح و پیگیری موضوع را از مجامع جهانی مطالبه کنند.

غرب باید تاوان دفاع از منافقین که 17 هزار نفر از مردم مظلوم ایران را شهید کردند، بپردازد.
اروپا باید تاوان دادن سلاح شیمیایی به صدام، که ده‌ها هزار نفر از مردم ایران را به گام مرگ کشید و بیماری‌های سخت لاعلاج را بر روی دست آسیب‌دیدگان آن گذاشت، بپردازد و در برابر پیامدهای آن پاسخگو باشد. آمریکا باید خود را متعهد به اجرای قوانین و مقررات جهانی و عدم مداخله در امور کشورها بداند و اگر بخواهد به مشی تجاوزکارانه خود ادامه دهد باید با واکنش جدی دولت و بویژه رئیس‌جمهور مواجه شود.

مواضع رئیس‌جمهور باید نماد عزت و شرافت ملی باشد و به درشت‌گویی‌های اجانب پایان دهد.

باشگاه خبرنگاران



کلمات کلیدی : امریکا
خشم عجزآلود
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 9:11 عصر

حمله هماهنگ دشمن به اقتصاد مقاومتی 


حمله رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که چندی پیش از سوی رهبر معظم انقلاب به سران قوا ابلاغ شد، ادامه دارد به گونه‌ای که نمی‌توانند خشم عجزآلود خود را از باطل‌السحر تحریم‌ها پنهان نمایند.
از جمله رادیو فردا ارگان رسمی سیا در مطلبی با حمله به سیاست اقتصاد مقاومتی ادعا کرد که رویکرد اقتصاد مقاومتی به جایی نخواهد رسید!
در این نوشته با آسمان و ریسمان بافتن و طرح ادعاهایی بیرون از مسایل اقتصادی آمده است؛ «این رویکرد ]اقتصاد مقاومتی[ به زودی یا به بایگانی سپرده خواهد شد یا آنچنان به تخریب ساختارها و نهادهای تضعیف شده منجر خواهد شد که حتی مدیران جمهوری اسلامی آن را مسکوت خواهند گذارد.»
همچنین ادعا شده است؛ «سیاست اقتصاد مقاومتی که صرفاً برای ریاضت‌کشی بیشتر مردم جهت کاهش فشار بر حکومت تعبیه خواهد شد در فهرست بلند سیاست‌های شکست خورده نظام ثبت خواهد شد.»
پیش از این نیز این رسانه آمریکایی در گزارشی و در پی ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، نتوانسته بود خشم عجزآلود خود را پنهان کند و این رویکرد را بی‌فایده دانسته بود.
سایت گویانیوز که از او در محافل رسانه‌ای داخلی به عنوان سیانیوز یاد می‌شود نیز تلاش کرد رویکرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را مورد خدشه قرار بدهد. اما این تلاش از سر عجز و استیصال منجر به آن شده است که تنها در مطلبی هجوآمیز و آمیخته به چاشنی طنزی مستهجن و بکارگیری عباراتی لمپن، بدون هیچ منطقی و استنادی به سیاست اقتصاد مقاومتی ناشیانه و عاجزانه حمله نماید.
این تلاش‌ها و تحرکات رسانه‌های ضد انقلاب و بیگانه به وضوح نشان می‌دهد جمهوری اسلامی در جنگ اقتصادی تمام عیاری که مستکبران و سلطه‌گران علیه او به پیش کشیده‌اند، راهکاری صحیح و منطقی را برگزیده است که صدای حریف را درآورده است.

منبع: کیهان



کلمات کلیدی : سیاسی
احساس خطر
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 2:31 عصر

سخنرانی بسیار مهم علامه مصباح یزدی؛ باید احساس خطر کرد که مقام عالی اجرایی سخنی بگوید که بنی‌صدر هم جرأت گفتنش را نداشت

 سخنرانی بسیار مهم علامه مصباح یزدی؛ باید احساس خطر کرد که مقام عالی اجرایی سخنی بگوید که بنی‌صدر هم جرأت گفتنش را نداشت
بسیار مایه تأسف است که برخی از کسانی که مسئولیتی در کشور دارند، عدم پیشرفت در علوم انسانی را وجود برخی خط قرمزها، یعنی مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی می‌دانند.
به گزارش فرهنگ نیوز ، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی با بیان اینکه برای پی‌ریزی مؤسسه یا دانشگاه برای مطالعات راهبردی، باید مؤسسات مطالعات راهبردی که در گذشته شکل گرفته‌اند، مورد مطالعه و آسیب‌شناسی قرار گیرند، اظهار داشت: یکی از آسیب‌ها عدم آشنایی مؤسسین با مبانی صحیح اسلامی بوده است.
وی با بیان اینکه متأسفانه بعد از گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی، هنوز مبانی راهبردی روشنی نداریم، اظهار داشت: در بحث علوم دانشگاهی و به ویژه علوم انسانی نیز تغییرات قابل توجهی به وجود نیامده است.
این استاد فلسفه اسلامی ادامه داد: بسیار مایه تأسف است که برخی از کسانی که مسئولیتی در کشور دارند، عدم پیشرفت در علوم انسانی را وجود برخی خط قرمزها، یعنی مبانی دینی و ارزش‌های اسلامی می‌دانند.
وی با اشاره به اینکه برای مطالعات راهبردی و اسلامی‌سازی علوم انسانی علاوه بر آسیب‌شناسی، باید فعالیت‌های دشمن در آن زمینه نیز مورد توجه قرار گیرد، خاطر نشان کرد: پایه ایدئولوژیک فتنه 88 در لندن شکل گرفت و در واقع کسانی که پایه‌گذار آن فتنه بودند، در انگلستان تحصیل کرده بودند و پایه‌های ایدئولوژیک آنها، همانجا شکل گرفته بود.
عضو خبرگان رهبری با بیان این که شایسته است عده‌ای برنامه‌های مطالعات راهبردی و استراتژیک انگلستان را مطالعه کنند تا به صورت مستند مشخص شود دشمن از کجا قصد نفوذ دارد، اظهار داشت: ریشه تفکر بسیاری از کسانی که در آنجا تحصیل کرده‌اند، به یکدیگر شباهت دارد و چه بسا این مسأله از راه‌های نفوذ دشمن برای براندازی اسلام و انقلاب اسلامی است، هرچند این اشخاص متوجه این مسأله نیستند.
وی ادامه داد: اگر امروز نیز بحث حقوق شهروندی مطرح می‌شود که در آن بهائی و مسلمان، انقلابی و ضد انقلاب برابرند، از همان تفکر ناشی می‌شود. لذا باید احساس خطر کرد وقتی بعد از گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی، عالی‌ترین مقام کشور بعد از رهبری، سخنی بگوید که بنی صدر هم جرأت گفتن آن را نداشت. هرچند این عده سخن خود را در لفافه و به صورت غیر مستقیم بیان می‌کنند.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در خصوص اسلامی‌سازی علوم انسانی اظهار داشت: از طرفی علوم انسانی غربی موجود، حاصل بیش از 5 قرن فعالیت علمی غربی‌هاست و ایرادات آن در اجرا رفع شده است، و از طرف دیگر، در علوم تجربی و تحولات علمی و تکنولوژی نیز پیشرفت قابل ملاحظه‌ای صورت گرفته است. لذا مغالطه‌ای صورت می‌گیرد که مجموعه علوم غربی اعم از انسانی و تجربی سبب این تحول عظیم برای بشریت شده‌اند و باید همه علوم را با هم پذیرفت.
وی ادامه داد: عوامل سیاسی تلاش می‌کنند تا به مردم اینگونه القا شود که پیشرفت‌ها در گرو داشتن فرهنگ خاصی است و بدون آن پیشرفت محقق نمی‌شود. و این همان چیزی که در مشروطیت گفته شد که ایران برای آنکه پیشرفت کند باید از فرق سر تا ناخن پا اروپایی شود، که البته امروز هم عده‌ای همین تفکر را قبول دارند، اما با بیان دیگری عنوان می‌کنند.
آیت‌الله مصباح یزدی افزود: عظمت و سنگینی کار سبب می‌شود که اسلامی کردن علوم انسانی امر ساده‌ای نباشد، مخصوصا اینکه رشته‌ها و شاخه‌های بسیار متعدد و متنوعی در علوم انسانی وجود دارد و به عنوان نمونه رشته روانشناسی که یکی از رشته‌های علوم انسانی است، حدود 100 شاخه فرعی دارد.
وی با اشاره به عدم نیروی انسانی کافی برای انجام کار خاطر نشان کرد: اراده لازم نیز برای اسلامی‌سازی علوم انسانی وجود ندارد، چرا که بسیاری از اساتید دانشگاه که خودشان باید عهده‌دار‌این کار شوند، داشته‌هایشان بر اساس علوم انسانی غرب است، لذا موافقت با اسلامی‌سازی علوم انسانی را برابر با از بین رفتن سرمایه خود می‌بینند. در واقع نه تنها اراده‌ای برای اسلامی‌سازی وجود ندارد، بلکه این کار با مخالفت‌های زیادی نیز رو به روست.
رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: متأسفانه بعد از انقلاب تاکنون حتی نتوانسته‌ایم این تصور غلط را عوض کنیم که می‌پندارند در اسلامی‌سازی قرار است چند طلبه، اساتید دانشگاه را بر اموری تعبدی محض ملزم سازند. چرا که در اسلامی‌سازی قرار است مشکلات علوم انسانی غربی، بر اساس مبانی معرفت‌شناختی، شناسایی شود و بر اساس متدولوژی علوم در آن تجدید نظر شود.
وی با بیان اینکه بسیاری از پایه‌گذاران علوم انسانی غربی تصریح کرده‌اند که تحقیق در این علوم را بر اساس پیش‌فرض‌هایی شروع کرده‌اند که هیچ دلیل منطقی بر آن ندارند، ادامه داد: حداقل موضوعات آیات و روایات در زمینه علوم انسانی، می‌تواند به عنوان یک فرضیه برای تحقیق در علوم انسانی مورد استفاده قرار گیرد، هرچند می‌توان بر اساس متدولوژی علم ثابت کرد که این فرضیه منطقی و صحیح است.
وی با اشاره به کمبود امکانات برای انجام چنین کار بزرگی ادامه داد: افراد باید با صبر و حوصله و با مجاهدت مانند مجاهدینی که در 8 سال دفاع مقدس به مقاومت پرداختند، در این مسیر گام بردارند.
آیت‌الله مصباح یزدی، در پایان خاطر نشان کرد: البته باید برای شروع کار، نقشه راهی تنظیم کرد تا همواره متوجه باشیم که کار از کجا باید شروع شود و هر زمان در کجای کار قرار داریم و چه کارهایی قرار است انجام بدهیم.
منبع: بصیراندیشان ولائی


کلمات کلیدی : دولت یازدهم
بولدوزر ویران کننده
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 9:3 عصر

بولدوزر افراطیون اول ویران می‌کند بعد تدبیر!


وزیر علوم گفت: برای انتخاب رئیس دانشگاه تهران قرار است شورای مشورتی از اساتید این دانشگاه بنشینند و یک نفر را انتخاب و به ما معرفی کنند.
فرجی‌دانا در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گزینه‌هایی برای ریاست دانشگاه تهران منتشر می‌شود و برنامه وزارت علوم برای ریاست این دانشگاه چیست؟ گفت: هیچ اسمی از جانب ما نیست. قرار است شورای مشورتی از اساتید دانشگاه تهران بنشینند و منتخب شوند و همه رای می‌دهند و یک نفر را انتخاب و به ما معرفی کنند.
وی گفت: مثل آن چیزی که در مجلس داریم. از 30 نفر عضو هیئت علمی یک نفر انتخاب می‌شود و ان‌شاءالله این شورا می‌نشینند و یک نفر را انتخاب می‌کنند. این اولین بار است که این کار را انجام می‌دهیم و امیدواریم با موفقیت همراه باشد.
وی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا تا قبل از عید گزینه ریاست دانشگاه تهران معرفی می‌شود؟ گفت: این مسئله بستگی به این دارد که دوستان چقدر در کارشان جلو روند و برنامه زمانی آن را سرپرست محترم دانشگاه انجام می‌دهد.
فرجی که به عنوان گماشته افراطیون در وزارت علوم محسوب می‌شود، پیش از این حدود 30 رئیس دانشگاه و پژوهشگاه را برکنار کرده و در این ناپرهیزی و زیاده‌روی ظاهرا حواسش نبوده که انتخاب این روسا را به عهده شورای مشورتی کذایی بگذارد.
ابهام و تردید بعدی، درباره رفتار فرجی‌دانا نسبت به ریاست دانشگاه تهران است. فرجی‌دانا 10 روز قبل با وجود موفقیت‌های کم‌سابقه علمی در دانشگاه تهران در دوران ریاست دکتر فرهاد رهبر و صرفا به خاطر تاثیرپذیری افراطیون، اقدام به برکناری وی کرد و از آن زمان این دانشگاه به سرپرست (دکتر امید از معاونین فرجی‌دانا) سپرده شده است. در این میان باید پرسید اگر قرار بود اساتید دانشگاه و شورای مشورتی درباره ریاست دانشگاه تهران تصمیم بگیرند، چرا وزیر علوم از اساتید دانشگاه تهران نظرسنجی نکرده و راسا اقدام به برکناری دکتر فرهاد رهبر کرده و بعد که صدای اعتراض اعضای هیئت علمی درآمده تظاهر می‌کند که قائل به انتخاب دموکراتیک است؟! بدتر اینکه در میان گزینه‌های مورد نظر فرجی‌دانا، اسامی کسانی چون کولایی از افراطیون متحصن در مجلس ششم و از آلت‌دست‌های حزب مشارکت دیده می‌شود که فاقد کمترین سابقه مدیریت هستند.
نکته جالب بعدی نامزدی جناب سرپرست است که باعث شد سایت امید وابسته به عارف نیز زبان به انتقاد بگشاید و بنویسد: مشخص نیست دکتر امید گفته که هنوز پیرامون ماندن در وزارت علوم یا رفتن به دانشگاه تهران تصمیم نگرفته است.
حسن‌ظن و رای‌اعتماد چند ماه پیش نمایندگان مجلس به فرجی‌دانا - به رغم فقدان صلاحیت‌های علمی و مدیریتی و سیاسی در نامبرده - در حالی صورت گرفت که صاحب‌نظران دانشگاهی و رسانه‌ای بر آلودگی وی به فتنه سال 88 و فقدان استقلال رای نزد فرجی تاکید داشتند. مرور زمان صحت این ارزیابی‌ها را ثابت کرد.


روزنامه کیهان



کلمات کلیدی : اصلاح طلبان
دکور غنی سازی
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:41 صبح

دکور غنی‌سازی به جای غنی‌سازی صنعتی! 

کاخ سفید قصد دارد تعریف جدیدی از غنی‌سازی اورانیوم برای ایران ارائه دهد. تعریفی که اخیراً وندی شرمن در جریان سفرش به رژیم صهیونیستی بیان کرد.
معاون وزیر امور خارجه آمریکا بلافاصله پس از گفتگوهای ژنو به سرزمین‌های اشغالی سفر کرد تا در جریان این سفر مقامات و رسانه‌های رژیم صهیونیستی را در جریان گفتگوهای وین قرار داد. وی در نشستی با حضور کارشناسان مسائل سیاسی و خبرنگاران ابتدا عنوان کرد آمریکا به دنبال آن است تا ایران فعالیت‌های غنی‌سازی خود در داخل را تعطیل کند ولی این نکته را اضافه کرد که ایران می‌تواند در نهایت «یک برنامه غنی‌سازی کوچک، مجزا و محدود» و به بیان دیگر سمبلیک و در سایه نظارت‌های گسترده و راستی‌آزمایی‌های دقیق، ایجاد کند.
به گزارش رجانیوز، معاون وزیر امور خارجه آمریکا در بیان ویژگی‌های غنی‌سازی در داخل ایران با وسواس و انتخاب دقیق کلمات به دنبال ارسال این پیام بود که در ازای همه آن چیزی که آمریکا از ایران در جریان مذاکرات گام نهایی قرار است بگیرد در برنامه هسته‌ای ایران تنها و تنها یک غنی‌سازی سمبلیک و آزمایشی که به مراتب از برنامه فعلی غنی‌سازی ایران محدودتر است، داده می‌شود: «دلایل زیادی برای این وجود دارد که آنها (ایران) نیازهای خود را از طریق همکاری بین‌المللی در خارج از کشور خود تأمین کنند. ولی اگر در نهایت بخواهند برنامه کوچک، مجزا و محدودی داشته باشند که نیازهای عملی‌شان را رفع کند، این مسئله به عنوان احتمال در برنامه اقدام مشترک دیده شده است. اما لازم به ذکر نیست که ظرفیت و گستره تأسیسات و ماهیت آن باید مورد محدودیت‌های شدید، مورد نظارت شدید و به طور منظم مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد.»
معاون وزیر امور خارجه آمریکا همچنین با اشاره به برنامه هسته‌ای ایران گفته است: چنانچه برنامه غنی‌سازی داخلی ناچیز محدود تأیید شده کوچک مجزایی وجود داشته باشد، ترتیبی خواهیم داد که به توافق محکمی برسیم که بتواند به ما اطمینان دهد که ایران به سلاح هسته‌ای دست نخواهد یافت و برنامه این کشور منحصراً صلح‌آمیز است. ... همانطور که چند لحظه قبل گفتم، موضوع این کار در نهایت راستی‌آزمایی، راستی‌آزمایی، راستی‌آزمایی است؛ این است می‌خواهیم ببینیم که ایران آیا آن گام‌های ملموس را برمی‌دارد، آیا آن گام‌ها واقعی هستند، آیا قابل راستی‌آزمایی و نظارت هستند، و آیا می‌توانند به ما تا حد امکان اطمینان دهند که ایران به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد و برنامه آنها منحصراً صلح‌آمیز است.
آمریکایی‌ها چه می‌خواهند بدهند و چه می‌گیرند؟ البته منظور خانم شرمن از بازرسی‌های سرزده و راستی‌آزمایی‌های گسترده، پذیرش پروتکل الحاقی و حتی فراتر از پروتکل از سوی ایران است. مقامات آمریکایی در جریان مذاکرات گام نهایی به دنبال آن هستند که در مقابل یک امتیاز حداقلی و محدود یعنی پذیرش غنی‌سازی سمبلیک در داخل ایران بزرگترین امتیازات ممکن که یکی از آنها پروتکل الحاقی است را به دست بیاورند.
به عبارت دیگر، آنچه منظور آمریکایی‌هاست حذف غنی‌سازی صنعتی در ایران و جایگزینی غنی‌سازی تحقیقاتی (در حد پایلوت) است.

منبع: کیهان



کلمات کلیدی : انرژی هسته ای
متهم ردیف اول کیست؟
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:0 صبح
متهم ردیف اول ترویج بی حجابی کیست؟
بررسی تاثیر ماهواره بر حجاب؛

متهم ردیف اول ترویج بی حجابی کیست؟

گرچه بی حجابی علل گوناگونی دارد، اما مهمترین عاملی که در حال حاضر می توان برای دامن زدن به فرهنگ بدپوششی و بدحجابی به آن اشاره کرد تأثیر مخرب شبکه های ماهواره ای و برنامه های غیر اخلاقی این شبکه ها بر جوانان است.

به گزارش گروه فرهنگی-فرهنگ نیوز، موضوع بی حجابی از معضلاتی است که امروزه نمودهای آن را می توان به وفور در میان زنان و دختران جامعه مشاهده نمود. معضلی که اگرچه به یکی از آسیب های اجتماعی بدل شده اما در مقایسه با سایر این آسیب ها با تساهل بیشتری نسبت به آن برخورد می شود.

هرچند پدیده ی بدحجابی موضوع جدیدی نیست و پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره حضور افرادی  هنجار شکن وبا پوشش نامناسب را در جامعه شاهد بوده ایم، اما گسترش این پدیده ی مذموم طی سال های اخیر و گرایش روز افزون جوانان به آن امری نگران کننده است که نیازمند ریشه یابی و برنامه ریزی برای ارائه ی راه کار های عملی از سوی نهادهای فرهنگی می باشد.

* دلایل سرمایه گذاری غرب بر روی شبکه های ماهواره ای

اگرچه بی حجابی علل گوناگونی دارد که هریک در جای خود نیازمند بررسی وتحلیل دقیق می باشند؛ اما مهمترین عاملی که در حال حاضر می توان برای دامن زدن به فرهنگ بدپوششی و بدحجابی به آن اشاره کرد تأثیر مخرب شبکه های ماهواره ای و برنامه های غیر اخلاقی این شبکه ها بر جوانان است که متأسفانه به دلیل عدم برنامه ریزی مناسب برای خنثی کردن آثار مسموم آن و طیف وسیع مخاطبین با سرعت سرسام آوری درحال دگرگون ساختن ساختار های ارزشی جامعه و القای فرهنگ برهنگی به جوانان است.

باز شدن پای ماهواره به خانه های ایرانیان به سال های دور و درازی برنمی گردد؛ با این حال در مقایسه ی  میزان استقبال مخاطبین از تلویزیون با سایر رسانه ها می توان دریافت که چرا دنیای غرب برای ترویج فرهنگ منحط و بی بند و بار خود بیش از هرچیز بر روی شبکه های ماهواره ای سرمایه گذاری می کند. عواملی همچون همگانی بودن و دسترسی آسان، ارسال سریع اطلاعات و تأثیر عمیق روانی برنامه های تلویزیونی موجب گردیده تا ماهواره به عنوان کاربردی ترین سلاح در جنگ نرم دنیای استکبار علیه ملیت ها و فرهنگ های بومی به کار گرفته شود؛ به طوری که این روزها می توان به روشنی آثار سلطه ی این شبکه ها را بر جامعه مشاهده نمود.

رواج مد گرایی و استفاده ی افراطی از لوازم آرایشی در میان بانوان از بارزترین نمود های تأثیر مخرب ماهواره بر جامعه است. علاوه براین عادی جلوه دادن روابط خارج از عرف زن و مرد و اشاعه ی بی عفتی از دیگر رسالت هایی است که برنامه ریزان این شبکه ها دنبال می کنند.

نباید فراموش کرد که گسترش قارچ گونه ی شبکه های فارسی زبان که با پخش کلیپ ها و سریال های غیر اخلاقی هدفی جز قطع ریشه های فرهنگی جامعه و تعرض به حریم خانواده ها را ندارند از برنامه ریزی های بلند مدت دشمنان دین و فرهنگ ایران اسلامی است.

* فعالیت شبانه روزی 74 شبکه ماهواره ای فقط برای تبلیغات مُد غربی

در بررسی رویکردهای این شبکه ها می توان به وضوح مشاهده نمود که برنامه های آنها در ابتدا بر روی تخریب حیاء فعالیت می نماید و با ساده انگاری اعمال منافی حیاء و عفت، پای به قدم بعدی یعنی ترویج انواع و اقسام بی حجابی از بد پوششی تا کنارگذاردن حجاب می گذارد.

قابل ذکر است که تعداد شبکه هایی که به طور اختصاصی به تبلیغات مد لباس و لوازم آرایشی می پردازند 74شبکه است که به طور شبانه روزی اقدام به پخش برنامه و تبلیغات لباس هایی می کنند که هیچ تناسبی با پوشش و فرهنگ ایرانی و مسلمانی ندارد. با این اوصاف جای تعجب نیست که چرا ظاهر و رفتار جوانان جامعه با سرعت سرسام آوری به سمت غربی شدن و وارونگی ارزش ها پیش می رود.

باید توجه داشت که حجاب یک تکلیف شخصی نیست و دارای ابعاد گوناگون روانی اجتماعی و ارتباطی است و از اهمیت ویژه ای در ایجاد و حفظ امنیت اجتماعی برخوردار است. جای تردید نیست که نادیده گرفتن نقش غیر قابل انکار رسانه ها در تغییرات فرهنگی جامعه آثار غیر قابل جبرانی به جای خواهد گذاشت. بنابراین ضروری است که برنامه سازان داخلی با معرفی و شناساندن الگوهای والا و دوری از تبلیغات کلیشه ای ونشان دادن آثار مثبت روانی-امنیتی حجاب در جامعه افراد را به سمت پیروی از پوشش مناسب یک مسلمان هدایت کنند؛ زیرا تجربه نشان می دهد که گام هایی که تاکنون برای ترویج حجاب در رسانه های داخلی برداشته شده در مقایسه با برنامه های رسانه های بیگانه که به ترویج بی حجابی مبادرت می ورزند بسیار ناچیز بوده و پاسخگوی سوالات مخاطبین در این زمینه نمی باشد به طوری که حتی گاه با ارائه ی تصویر و الگوی نامناسب از زن محجبه در ضربه زدن به فرهنگ حجاب سهیم می گردند.

به هر روی چاره اندیشی برای حل این معضل نیازمند اقدامات فرهنگی و اصلاح نوع نگرش به زن در جامعه است؛ نگرشی که این روزها ما شاهد آن هستیم و با توجهِ بیش از حد به ظاهر در مناسبات اجتماعی به تنزل  مقام زن منتهی گردیده است.



کلمات کلیدی : تهاجم فرهنگی


 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats