سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
نیاز به حکومت
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 8:38 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم


نیاز به حکومت در رویکرد اسلام و قرآن

اسلام نیز بى نیازى جامعه از حکومت و قوّه قهریه در پرتو برخوردارى از تربیت سالم و شناخت مصالح و مفاسد و قوانین را خیالى خام و به دور از واقع مى‌داند. از این رو در آیات آفرینش حضرت آدم، داستان خلقت انسان به گونه‌اى تبیین شده است که کاملا نقاط ضعف و امکان لغزش انسان را نمایان مى‌سازد:

«وَ إِذْ قَالَ رَبُّکَ لِلْمَلاَئِکَةِ إِنّى جاعِلٌ فِى الاَْرْضِ خَلِیفَةً قَالُوا أَتَجْعَلُ فِیهَا مَنْ یُفْسِدُ فیهَا وَیَسْفِکُ الدِّمَاءَ وَ نَحْنُ نُسَبِّحُ بِحَمْدِکَ وَ نُقَدِّسُ لَکَ قَالَ إِنّى أَعْلَمُ مَا لاتَعْلَمُونَ.»1

(به خاطر بیاور) هنگامى را که پروردگارت به فرشتگان گفت: من در روى زمین جانشینى (نماینده اى) قرار خواهم داد. فرشتگان گفتند: آیا کسى را در آن قرار مى‌دهى که فساد و خونریزى کند؟ ما تسبیح و حمد تو را بجا مى‌آوریم و تو را تقدیس مى‌کنیم. پروردگار فرمود: من حقایقى را مى‌دانم که شما نمى‌دانید.

وقتى فرشتگان از فساد اجتماعى و خونریزى انسانها خبر مى‌دهند خداوند سخن آنان را انکار نمى‌کند؛ بلکه در پاسخ آنها به حکمت آفرینش انسان اشاره مى‌کند که فرشتگان از آن بى خبر بودند.
---------------------
1ـ بقره/ 30.
? صفحه 30?

همچنین در پاره‌اى از آیات دیگر خداوند برخى از ضعفهاى اخلاقى انسان را بیان مى‌کند، از جمله آیات:

1ـ «إِنَّ الاِْنْسَانَ خُلِقَ هَلُوعاً. إِذَا مَسَّهُ الشَّرُ جَزُوعاً. و إِذَا مَسَّهُ الْخَیْرُ مَنُوعاً.»1

به یقین انسان حریص و کم طاقت آفریده شده است، هنگامى که بدى به او رسد بى تابى مى‌کند؛ و هنگامى که خوبى به او رسد از دیگران باز مى‌دارد (و بخل مىورزد).

2ـ «... إِنَّ الاِْنْسَانَ لَظَلُومٌ کَفَّارٌ.»2؛ انسان بسیار ستمگر و ناسپاس است.

جالب این‌که در آیه فوق خداوند انسان را «ظلوم» معرفى مى‌کند که صیغه مبالغه و به معناى بسیار ظلم کننده است. این تعبیر حاکى از آن است که ظلم، طغیان و ناسپاسى در بین انسانها به حدّى است که قابل چشم پوشى نیست و همواره جوامع انسانى آکنده از ظلم و ناسپاسى خواهد بود و این تصوّر پذیرفته نیست که با تعلیم، تربیت، ارشاد، موعظه و نصیحت مردمْ مى‌توان جامعه‌اى را ساخت که تمام اعضایش رفتار خوب و پسندیده داشته باشند و هیچ کس از قوانین و ارزشهاى اخلاقى سرپیچى و تخلّف نکند؛ که در این صورت دیگر نیازى به دولت و قوّه قهریه نباشد. قرآن نیز با این تصوّر مخالف است و واقعیت‌ها نشان مى‌دهد که همواره در جوامع انسانى به انگیزه‌هاى گوناگون تخلّف وجود داشته است. البته برخى در صدد کشف و شناسایى عوامل تخلّف و ارتکاب جرم از سوى افراد برآمده‌اند و به عواملى چون جهل و نادانى و عوامل ژنتیک و عوامل دیگر اشاره داشته‌اند که ما فعلا در صدد پى گیرى آن مطلب نیستیم و تنها در صدد بیان این سخنیم که همواره، در بین انسانها تخلّف از قانون، ارتکاب جُرم و بزهکارى وجود داشته است و براحتى مى‌توان پیش بینى کرد که در آینده نیز چنین خواهد بود.

البته ما معتقدیم که با عنایت و لطف خداوند زمانى فرا مى‌رسد که به دست مبارک حضرت ولىّ عصر، عجّل اللّه فرجه الشریف، جامعه ایده آل اسلامى و الهى تشکیل مى‌گردد. ولى باید در نظر داشته باشیم که آن جامعه نیز به طور کلّى عارى از تخلّف از قوانین و گناه نخواهد بود و بعلاوه آن جامعه نیز ابدى و مستدام نخواهد ماند. حتّى در

در برخى از روایات آمده است که علیه امام زمان، عجّل اللّه فرجه الشریف نیز قیام مى‌کنند و ایشان را به شهادت مى‌رسانند.

پس نمى‌توان انتظار داشت که حتّى در دوران حاکمیّت حضرت مهدى جامعه‌اى کاملا ایده آل و مطلوب ایجاد گردد که کاملا عارى از گناه و عصیان باشد. البته ساختار آن حکومت و اعمال قدرت از سوى آن به گونه‌اى است که هیچ ظلم و فسادى بى پاسخ نمى‌ماند و اجراى عدالت فراگیر مى‌شود و به این دلیل، در میدان زندگى اجتماعى و آشکارا، تخلّفات کاهش مى‌یابد، ولى به طور کلّى برچیده نمى‌شود؛ چون انسان از ماهیّت فرشته برخوردار نمى‌گردد و کماکان ماهیت او انسانى است و زمینه عصیان، گناه، تخلّف و بزهکارى در او وجود دارد.

پس توجه به واقعیّات ما را به ضرورت وجود دولت و حکومت رهنمون مى‌سازد. این‌که انسان در گوشه خانه بنشیند و در محدوده تنگ ذهن و فکر خود به خیال پردازى بپردازد و جامعه‌اى را ترسیم کند که بر اثر رشد اخلاقى و تربیتى عارى از ظلم و فساد باشد، کاملا با واقعیت‌هاى جامعه بیگانه است. باید به میان مردم رفت و رفتار و عملکرد آنها را مشاهده کرد که چگونه در کنار خوبى‌ها و رفتارهاى پسندیده، گاهى تخلّف، انحراف و گناه نیز از افراد سر مى‌زند. آنان که با مبانى ارزشى و اخلاقى بیگانه‌اند که وضعشان روشن است، اما افراد شایسته و نیک نیز گاهى مرتکب گناه و تخلّف مى‌شوند. طبیعى است که براى برخورد و جلوگیرى از تخلّفات ضرورت دارد که قوانین شایسته و لازم ـ که قبلا درباره ضرورت تدوین و وضع آنها سخن گفتیم ـ پیاده شود؛ چون اگر قوانین براى اجرا و پیاده شدن در جامعه تدوین گشته اند، باید مجرى و ضامن اجرا داشته باشند. عمده ترین دلیل بر وجود حکومت، همان ضمانت اجراى قوانین در همه سطوح جامعه است. این مطلبى است که اکنون ما در پى بیان آن هستیم؛ انشاءالله، در مباحث آینده درباره وظایف و اختیارات دولت، سازمان و ساختار دولت و دیگر مسائل مربوطه سخن خواهیم گفت.

منبع: نظریه سیاسى اسلام ج 2 ص 29-28



کلمات کلیدی : نظریه سیاسی اسلام
از وحدت تا خدا
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 11:13 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

 وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْکُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَیکُمْ إِذْ کُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَینَ قُلُوبِکُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَکُنْتُمْ عَلَى شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَکُمْ مِنْهَا کَذَلِکَ یبَینُ اللَّهُ لَکُمْ آیاتِهِ لَعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ  (آل عمران/103)
« و همگی به ریسمان خدا [= قرآن و اسلام، و هرگونه وسیله وحدت‌]، چنگ زنید ، و پراکنده نشوید! و نعمت (بزرگ) خدا را بر خود، به یاد آرید که چگونه دشمن یکدیگر بودید، و او میان دلهای شما، الفت ایجاد کرد، و به برکت نعمت او، برادر شدید! و شما بر لب حفره‌ای از آتش بودید، خدا شما را از آن نجات داد؛ این چنین، خداوند آیات خود را برای شما آشکار می‌سازد؛ شاید پذیرای هدایت شوید.»

علامه طباطبائی در بخشی از تفسیر المیزان آورده:
خداى تعالى در آیات قبل یعنى آیه : (و کیف تکفرون و انتم تتلى علیکم آیات اللّه و فیکم رسوله و من یعتصم باللّه ...) فرموده بود که تمسک به آیات خدا و رسول او (و یا تمسک به کتاب و سنت ) تمسک به خدا است و شخص متمسک و معتصم در امان است ، و هدایتش ضمانت شده است . کسى که دست به دامن رسول شود، دست به دامن کتاب شده است چون همین کتاب است که در آن آمده : (و ما آتیکم الرسول فخذوه و ما نهیکم عنه فانتهوا...).

مراد از اعتصام همگانى به (حبل اللّه ) در (واعتصموابحبل اللّه جمیعا...)

اینک در این آیه ، اعتصام مذکور و سفارش شده در آن آیه را، مبدل کرد به اعتصام بحبل اللّه . در نتیجه فهماند که اعتصام به خدا و رسولى که گفتیم ، اعتصام بحبل اللّه است . یعنى آن رابط و واسطه اى که بین عبد و رب را به هم وصل مى کند، و آسمان را به زمین مرتبط مى سازد. چون گفتیم که اعتصام به خدا و رسول ، اعتصام به کتاب خدا است که عبارت است از وحیى که از آسمان به زمین مى رسد. و اگر خواست ى ، مى توانى اینطور بگوئى : حبل اللّه همان قرآن و رسول خدا (صلى اللّه علیه و آله ) است . چون قبلا هم توجه فرمودى که برگشت همه اینها به یک چیز است .

و قرآن کریم ، هر چند که جز به حق تقوا و اسلام ثابت دعوت نمى کند، لیکن غرض این آیه غیر از آن غرضى است که آیه قبلى یعنى : (اتقوا اللّه حق تقاته ...) داشت ، آن آیه متعرض حکم تک تک افراد بود که مراقب باشند حق تقوا را به دست آورده ، جز با اسلام نمیرند. ولى این آیه متعرض حکم جماعت مجتمع است . دلیلش این است که مى فرماید: (جمیعا) و نیز مى فرماید: (و لا تفرقوا).

پس این دو آیه همانطور که فرد را بر تمسک به کتاب وسنت سفارش مى کنند به مجتمع اسلامى نیز دستور مى دهند که به کتاب و سنت معتصم شوند.

 


 

همگی به ریسمان الهی چنگ زنیم و پراکنده نشویم. همه مردم، همه مسئولین، همه قوا و نیروها.

دست از تفرقه و تک روی و نفس سرکش برداریم و نگاه مان به خدا باشد و اوامر خداوند کریمِ حکیم و هرگاه به واقع و اخلاص و از روی معرفت نگاه مان به خداوند بیافتد، حتماً رسول خدا صل الله علیه و آله را خواهیم دید که خداوند ما را بسوی رسولش خوانده و بعد از این مرحله با اشاره رسول خدا صل الله علیه و آله به معصومین علیهم السلام می رسیم.

امروز آخرین بازمانده از معصومین علیهم السلام ، حضرت بقیة الله عجل الله تعالی فرجه الشریف می باشد که در پس پرده غیبت ناظر اعمال ما و دیگران می باشد. آیا خود حضرت علیه السلام که از نظر ما پنهان است، نمیشود گردش جمع شد ، پس چه باید کرد؟ باید هر راهی که خواستیم برویم یا در پی اشاره امام زمان خودمان برویم؟.

هیچکس نخواهد توانست بدون معصوم علیه السلام و اوامر امام به حبل الله چنگ زند حتی اگر مؤمن ترین باشد که پر واضح است کسی مؤمن نخواهد شد مگر با پیروی از دستورات خدا و معصومین علیهم السلام و مؤمن واقعی حتماً امام زمان خود را شناخته و گوش بفرمان او خواهد شد. حال که تنها راه چنگ زدن به حبل الله شناخت معصوم و پیروی از دستورات معصوم می باشد ، باید گوش بفرمان امام زمان علیه السلام شد و دستور آن حضرت مبنی بر مراجعه و پیروی از فقیه یا همان ولیّ فقیه را آویزه گوش کرد و در مقابل ولـــیّ فقیه زمان خود چون سربازی وفادار و مطیع بود که هر شخص یا مسئولی اگر غیر از این باشد بیراهه رفته و به ریسمان نفس خود چنگ زده نه ریسمان الهی.

بیاد آوریم دوران طاغوت ستمشاهی را که همه اقدامت کشور برای منافع شاه و درباریان و اربابان شاه بود و امروز همه همّ و غمّ حکومت احیای اسلام و مسلمانان و آماده سازی بستر ظهور حضرت امام زمان علیه السلام می باشد. چنین نعمتی را تنها با اتحاد و وحدت اسلامی زیر سایه پیروی از ولایت می شود شکر گزارد.

22 بهمن نشان مردم ما در مسیر سر سپردن به بفرمان ولـــیّ امر خود هستند، حال نوبت دیگران است...




کلمات کلیدی : ولایت
نظریه سیاسی اسلام - 1
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 9:44 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم



 

انشاءالله از این پس خلاصه ای از کتاب: « نظریه سیاسى اسلام ج2  » اثر علامه مصباح یزدی را برای شما عزیزان خواهیم آورد که بسیار مفید و پرفایده برای ارائه توضیح و برهان جهت دیگران و شبه افکنان خواهد بود. انشاءالله

 


...

  اگر انسان تنها جسم انگاشته شود، آمال نهایى این خواهد بود که او از نظر مادّى تأمین شود و بسترهاى رفاه، راحتى و خوشى او فراهم آید. در این بینش، همه تلاشها بر مدار شهوت و لذّت است. اما اگر انسان را برتر و فراتر از مادیّات

دیدیم و با نگرشى جامع به ابعاد و زوایاى وجود انسان و خصلت‌هاى مادّى و معنوى او، ساختار نظام سیاسى را پى ریختیم، حکومت در پى تأمین آسایش و معراج انسان خواهد بود. با این دو معیار و نحوه نگرش به انسان و انتخاب آرمانهاست که ما به نقد اندیشه‌هاى سیاسى و نیز عملکرد حکومت‌ها مى‌پردازیم؛ چراکه جانمایه اندیشه‌هاى سیاسى همان بینش و آرمان است و بدون آن اندیشه‌هاى سیاسى کالبدى بیش نیست.

با نگرش جامع و منسجم به قرآن، در مى‌یابیم که آفرینش انسان، مرگ و زندگى، ارسال پیامبران و نظامات عبادى و اجتماعى همه بر غایتى استوار هستند و محور همه فعالیت‌ها و برنامه‌ها و حتّى تشکیل حکومت، هدایت به آن غایت اساسى است. بر این اساس، حکومت‌ها تنها نباید براى اداره جوامع سامان گیرند، بلکه باید براساس هدایت که امرى فراتر از اداره است سامان پذیرند. حکومت‌هاى یک بُعدنگر تنها براى رفاه و آسایش آدمیان مى‌کوشند و انسان را اداره مى‌کنند، اما اگر علاوه بر آسایش در پى معراج انسان نیز باشند، به هدایت او نیز مى‌پردازند؛ چون انسانى که حامل روح الهى است و فراتر از جنبه‌هاى حقیر مادّى، ابعاد معنوى و روحانى ژرفاى وجود او را شکل مى‌دهد، به هدایت نیازمند است و اکتفا به اداره سبک شمردن اوست.

اگر غایت نهایى حکومت نیک فرجامى انسان و نیل او به قرب الهى است و مدار حکومت بر هدایت انسانهاست، بى تردید کسى شایستگى حاکمیّت بر انسانها را دارد که بیش از هر کس به مصالح و منافع واقعى انسان آگاه باشد و ابعاد و زوایاى وجودى او را بشناسد، و او کسى جز خداوند نیست. مقتضاى برهان عقلى که آیات قرآنى نیز آن را تأیید مى‌کند این است که کمال انسان در اطاعت کسى است که به حقیقت انسان و جهان و عالم آخرت و ارتباط متقابل انسان و جهان و عالم آخرت آگاه و بر آنها احاطه داشته باشد و او کسى جز خداوند نیست. پس قهراً پرستش و ولایت منحصر به اللّه است؛ یعنى، تنها ولىّ انسان خداست و حاکمیّت غیر خداوند اگر مستند به اراده خداوند و ناشى از اذن او باشد مشروعیّت خواهد داشت؛ و بر این اساس نظریه «ولایت فقیه» که محور حکومت اسلامى است سامان مى‌یابد. نظریه‌اى که در دوران غیبت پیشواى معصوم(علیه السلام) و بخصوص در قرون اخیر مورد توجه ژرف نگرانه فقها و اندیشمندان اسلامى قرار گرفته است و در دهه‌هاى اخیر به کمال و بلوغ گرایید و در برابر نگرش منفى به حاکمیّت دینى، تبدیل به نظریه‌اى کارآمد، پویا و تحوّل زا، در عرصه جهان سیاست، گردید.  ادامه دارد...


نظریه سیاسى اسلام ج 2 ص 13 - 11

 



کلمات کلیدی : نظریه سیاسی اسلام
کوک کدام ساز؟!
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 3:18 عصر

نوشته ای که خوانده نشد ! 

یادداشت دوشنبه نگارنده در ستون «نکته» کیهان با عنوان «کوک کدام ساز؟!» که به واکاوی اخلال دشمن پسند در مراسم 22 بهمن شهر مقدس قم اختصاص داشت، بعد از انتشار بازتاب وسیع و گسترده ای یافت و بسیاری از خوانندگان و اقشار مختلف مردم در تماس با کیهان، ضمن محکوم کردن آن رخداد تلخ و سرزنش اخلالگران، از روشنگری به موقع روزنامه درباره پشت صحنه ماجرای یاد شده تقدیر کردند که جمع فراوانی از علمای روحانی و طلاب علوم دینی از جمله آنها بودند. در این میان اما، تعدادی از تماس گیرندگان که شاهد ماجرا بودند و شماری از کسانی که با اخلالگران همراهی کرده بودند نیز، درباره ماجرای مورد اشاره توضیحاتی داشتند که به آن خواهیم پرداخت.
1- تعداد کسانی که از سراسر کشور و یا خارج کشور در تماس با کیهان از اخلال در مراسم باشکوه 22 بهمن قم با عنوان اقدامی دشمن پسند و مرموز یاد کرده اند، بیرون از اندازه و شمار است. آنان معتقد بودند که اخلالگران با آبروی نظام بازی کرده و در پی آن بوده اند که جشن بزرگ و دشمن شکن انقلاب را در انظار جهانیان که همه ساله در این روز به ایران اسلامی دوخته می شود، مخدوش جلوه دهند. بسیاری از این طیف، اخلال یاد شده را ترفند مشترک حلقه انحرافی و اصحاب فتنه می دانستند و ساحت مردم ولایتمدار و شریف قم را دور از اینگونه اقدامات زشت و ناپسند ارزیابی می کردند که ضمن تایید این نظر درباره ماجرای یاد شده اشاراتی خواهیم داشت.
2- طیف دوم از تماس گیرندگان به سه گروه جداگانه قابل تقسیم بودند؛
الف: کسانی که آن روز شاهد ماجرا بودند و اخلال در مراسم باشکوه و حساس یوم الله 22 بهمن را به شدت محکوم می کردند ولی این توضیح را ضروری می دانستند که اولاً؛ عوامل ایجاد اخلال را نباید با توده های عظیم مردم ولایتمدار و هوشمند شهر مقدس قم که حضور آنان در تمامی عرصه های دفاع از اسلام و انقلاب مثال زدنی بوده است، همسو و همراه تلقی کرد و ثانیاً؛ تعدادی از کسانی که در آن ماجرا با عوامل اخلال همراهی کرده بودند، از ماهیت این حرکت دشمن پسند با خبر نبوده اند و چنانچه کانون این اقدام را می شناختند هرگز با عوامل اخلال همراهی و همزبانی نمی کردند. یکی از این طیف که شخصیت علمی و انقلابی شناخته شده ای است می گفت وقتی برای چند نفری که با این اقدام همراهی کرده بودند درباره پی آمدهای آن توضیح مختصری دادم و مخصوصاً وقتی به پلاکارد «زنده باد بهار»! که متعلق به حلقه انحرافی است و در صحنه بلند شده بود اشاره کردم، آنان از همزبانی با اخلالگران به شدت پشیمان شده و آشکارا احساس فریب خوردگی کردند.
ب: گروه دوم از این طیف، برخی از کسانی بودند که با عوامل اخلال همراهی کرده بودند. این عده در تماس با کیهان می گفتند؛ از برخی مواضع رئیس مجلس ناراضی و حتی عصبانی بودیم و هنگامی که عده ای علیه او شعار دادند، به گمان این که آنها نیز فقط انگیزه ابراز مخالفت و نارضایتی از عملکرد رئیس مجلس را دارند، با آنان همصدا شدیم ولی بعد از آن که مشاهده کردیم تعدادی از شعار دهندگان به سوی رئیس مجلس مهر و... پرتاب می کنند و در پی برهم زدن مراسم باشکوه 22 بهمن هستند، متوجه شدیم فریب خورده ایم و فردای آن روز وقتی یادداشت کیهان را که در آن به کلام حضرت آقا استناد شده و آمده بود ایشان هر حرکت تشنج آفرین را با عبارت «قطعاً خیانت به کشور است» توصیف فرموده اند، احساس گناه کردیم. چند تن از این طیف اظهار می داشتند که بعد از پی بردن به خطای خویش به زیارت حضرت معصومه(س) رفتیم و از شهدا به خاطر گناهی که مرتکب شده و زمینه ای که برای سوء استفاده دشمنان و قاتلان شهدای انقلاب فراهم آورده بودیم، عذرخواهی کردیم.
این عده از کیهان گلایه داشتند و می گفتند، خطای آنها را نباید به حساب «خیانت» گذاشت و تأکید می کردند که هرگز نمی دانستیم دست به چه اقدام دشمن پسندی زده ایم. نکته درخور توجه در اظهارات این عده که تقریباً از سوی تمامی آنها ابراز شده است اینکه می گفتند؛ مقصود ما تنبیه کسانی بود که ماجرای تلخ یکشنبه مجلس را پدید آوردند و تأکید می کردند اگر آقای ... که مقصر اصلی و آغاز کننده آن ماجرای تلخ بود برای سخنرانی آمده بود، از ابتدا به وی اجازه ورود نمی دادیم! و البته کیهان به آنان گوشزد می کرد که در آن صورت هم مرتکب خطای بزرگ دیگری شده بودید.
و اما، درباره اظهارات این برادران باید گفت؛ در یادداشت کیهان، از بی خبری شماری از همراهی کنندگان با اخلال مورد اشاره نیز به عنوان یکی از 4 گزینه احتمالی یاد شده و تمامی آنان به یک اندازه مقصر تلقی نشده بودند و البته پی بردن این عده به خطای خویش را باید نشانه صداقت آنها دانست.
ج: گروه سوم که تعداد آنها بسیار اندک و کم شمار است، برخی از عوامل و افراد نزدیک به حلقه انحرافی بودند. این عده بلافاصله بعد از ماجرای اخلال در مراسم 22 بهمن شهر مقدس قم، با ارسال پیامک به این و آن، ضمن استقبال از ماجرا سعی داشتند جرم بزرگ عامل اصلی واقعه تلخ جلسه استیضاح روز یکشنبه را به رئیس مجلس نسبت دهند و اعتراض به لاریجانی را نشانه حمایت از رئیس جمهور قلمداد کنند. پیامک هایی نظیر «یکشنبه انتقام، پاسخی به یکشنبه سیاه! دست خدا از آستین مردم بیرون آمد»! و چند پیامک مشابه از سوی افرادی که در حلقه انحرافی به کار گرفته شده اند ارسال می شد. متن تمامی آنها به وضوح نشان می دهد، ارسال کنندگان در پی آن بوده اند که اولا؛ جای مقصر اصلی و آغازکننده ماجرای روز یکشنبه استیضاح را با کسی عوض کنند که اگرچه، آغازکننده نبود ولی در پاسخ به آغازکننده ماجرا تندی غیرقابل توجیه و اهانت آمیزی کرده بود. و ثانیا؛ با فرصت طلبی و به قیمت ایجاد اخلال در مراسم دشمن شکن جشن انقلاب، برای مقصود ناشایسته خود به اصطلاح «سند» بتراشند و- همانگونه که بلافاصله دست به کار شدند- اخلال یاد شده را به حساب حمایت مردم قم از جریان متبوع خود بنویسند!! البته این نوشته به اندازه ای بی رنگ و ناشیانه بود که خوانده نشد!
3- اشاره به این نکته نیز ضروری است که بعد از ماجرای یکشنبه استیضاح، علاوه بر مقصر اصلی، برخی از اطرافیان نزدیک وی نیز، آن جلسه را چیزی شبیه یک «دوئل» ارزیابی کرده بودند که برخلاف آنچه پیشاپیش طراحی کرده و انتظار داشتند، به شکست سخت آغازکننده ماجرا و مقصر اصلی منجر شده بود. اخلال در مراسم 22 بهمن قم اقدامی عجولانه بود که برای کاستن از آثار شکننده این شکست طراحی شده بود که هرچند این پروژه با صحنه گردانی پشت پرده و مشترک برخی از عوامل حلقه انحرافی و اصحاب فتنه در شهر مقدس قم و آن هم در یوم الله 22 بهمن کلید خورد و شماری از شرکت کنندگان در مراسم را فریب داده و به بازی در میدان دشمن کشانید ولی در نهایت از این ترفند طرفی بسته نشد و پروژه مورد اشاره حلقه انحرافی و اصحاب فتنه بار دیگر با دیوار بلند بصیرت مردم روبرو شده و درهم شکست. حتی رسانه های دشمنان بیرونی که از اخلال مورد اشاره ذوق زده شده و خبر آن را به تیتر اول خود تبدیل کرده بودند نیز، خیلی زود به ناچیز بودن آن اعتراف کردند و نتوانستند عصبانیت و نگرانی خود از عظمت بی نظیر راهپیمایی 22 بهمن را پنهان کنند.
4- و بالاخره، اگرچه بسیاری از برادرانی که در ماجرای اخلالگری روز 22 بهمن شهر مقدس قم به اصل ماجرا پی برده و از اقدام دشمن پسند خود پشیمانند ولی درباره گلایه آنها از کیهان باید گفت؛ صورت مسئله عوض نشده است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب در کلام حکیمانه خود هشدار داده اند «هرکس احساسات مردم را در جهت ایجاد اختلاف به کار گیرد، قطعا به کشور خیانت کرده است». این هشدار تغییر نکرده است که استناد کیهان به آن قابل تغییر باشد. و البته همانگونه که در یادداشت کیهان نیز آمده بود، خیانت متوجه کسانی است که اخلال آن روز را ایجاد کرده بودند و به یقین حساب کسانی که بی خبر از اصل ماجرا وارد صحنه شده بودند از آنها جداست و بدیهی است که خطای آنان هرگز به حساب «خط» منحرفان و فتنه گران نوشته نمی شود و چنانچه از یادداشت کیهان اینگونه برداشت شده باشد، توضیح بیشتری که در این نوشته آمده است می تواند نفی شائبه یاد شده تلقی شود و آخر دعوانا، «أن الحمدلله رب العالمین».

حسین شریعتمداری

کیهان نیوز



کلمات کلیدی : سیاسی
محکومیت اخلال در مراسم 22 بهمن قم
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 1:27 صبح

مراجع و علماء اخلال در مراسم 22 بهمن قم را محکوم کردند

مراجع عظام تقلید و علماء با محکوم کردن اخلال در مراسم 22 بهمن قم تأکید کردند که مسئولان با ریشه یابی این حادثه نتایج را اعلام کنند.
در همین ارتباط، آیت الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر دیروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با تقدیر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن اظهار کرد: روز یکشنبه راهپیمایی بسیار پرشکوهی برگزار شد و مردم نشان دادند که در صحنه حضور دارند.
وی ادامه داد: برخی ها در ضمن راهپیمایی که ما هم در آن شرکت کردیم گفتند «شما بیایید و ما هم آمدیم»؛ تعبیر آنها این بود بالاخره مردم به شرایط کشور توجه داشته و حساب مشکلات را از حساب خطراتی که اصل نظام را تهدید می کند جدا می کنند و بحمدالله عکس العمل مناسب را نشان می دهند.
این مرجع تقلید در ادامه گفت: متاسفانه حرکت بسیار زشتی در حرم حضرت معصومه(س) نسبت به آقای لاریجانی انجام شد که مسئولان مشغول مطالعه و بررسی هستند که ریشه های آن را پیدا کنند و بعدا در این باره صحبت مناسب خواهد شد.
وی تاکید کرد: باید جلوی کارهای خودسرانه گرفته شود و اگر افرادی فریب خورده اند باید توجیه شوند و اگر این حرکت ریشه های انتخاباتی دارد که باید به صورت عاقلانه مشکل را بررسی و حل کرد.
آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: همه آقایان نگران این مسئله بوده و منتظر هستند که مسئولان نتیجه مطالعه و ریشه یابی انجام شده را اعلام کنند.
وی با اشاره به اینکه در مواجهه با این مسئله باید پخته، عاقلانه و حساب شده کار کرد، گفت: در این جریان عده ای فریب خورده هستند و عده ای اغراض خاصی دارند.
آیت الله سبحانی نیز در تماس تلفنی با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که هم اکنون برای حضور در اجلاس مجمع مجالس کشورهای عضو اکو در پاکستان به سر می برد، اقدام روز یکشنبه 22 بهمن ماه عده ای خودسر در هتک حرمت حرم شریف حضرت فاطمه معصومه(س) و اهانت به رئیس مجلس را به شدت محکوم کرده و آن را اقدامی در جهت اهداف دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران خواند.
آیت الله سبحانی از اقدام این افراد در ساحت مقدس حوزه ابراز تاسف و تنفر کرده و گفت: حوزه علمیه صاحب دارد و این نوع اقدامات کار حوزه و طلاب حوزه علمیه قم نیست.
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید نیز در تماس تلفنی با رئیس مجلس، ضمن اظهار تألم و تأثر فراوان و فاجعه بار خواندن اتفاق 22 بهمن قم، اقدام افرادی را که حرمت آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و سالروز جشن بزرگ انقلاب را رعایت نکردند، منزجرکننده خواند.
آیت الله نوری همدانی همچنین از حلم و بردباری رئیس مجلس تجلیل کرد و با بیان اینکه حضرتعالی از بیت مرجعیت و روحانیت و فرزند حوزه و نماینده اول مردم قم هستند، از حوادث تلخ 22 بهمن ابراز تاسف کردند.
آیت الله جواد فاضل لنکرانی نیز در پی هتک حرمت نسبت به حرم شریف حضرت فاطمه معصومه(س) در یوم الله 22 بهمن و اهانت به رئیس مجلس، طی تماس تلفنی با علی لاریجانی این اقدام «زشت» را به شدت محکوم کرد و آن را در راستای اهداف دشمنان خواند.
آیت الله جوادی آملی نیز در دیدار اساتید بسیجی دانشگاه های کشور که روز یکشنبه برگزار شد گفت: اغتشاش و اخلال در مراسم 22 بهمن حرام عینی است.
استاد حوزه علمیه، راهپیمایی 22 بهمن را بیعت مجدد با رهبر انقلاب دانست و تاکید کرد: «نعمت رهبری عادل و شجاع یکی از نعمت های بزرگ انقلاب اسلامی است».
حوادث قم در کمیسیون امنیت ملی بررسی می شود
از سوی دیگر؛ نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد هیئت رئیسه این کمیسیون بنا دارد حوادث 22 بهمن قم که منجر به قطع سخنرانی رئیس مجلس شد را بررسی کند.
منصور حقیقت پور در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از مسئولان سیاسی و امنیتی کشور دعوت کرده است تا ضمن حضور در جلسات کمیسیون، اتفاقات 22 بهمن در قم را مورد بررسی قرار دهند.
وی با بیان اینکه از نجار وزیر کشور، مصلحی وزیر اطلاعات، احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی و مسئولانی از سپاه برای حضور در کمیسیون دعوت شده است، گفت: این جلسه در هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی می شود تا عواملی که اتفاقات 22 بهمن را در قم رقم زدند و به دنبال آن با اهانت به رئیس مجلس سخنرانی او را قطع کردند، شناسایی کنند تا برخوردهای لازم با آنها صورت گیرد.
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: مسئولان سیاسی و امنیتی کشور باید به ما پاسخ دهند که چرا اجازه می دهند به سران کشور اهانت شود؛ باید حتما با مقصر برخورد شود. ما حتی اگر شواهدی دال بر احتمال سازماندهی در این کار ببینیم، به صورت جدی پیگیری می کنیم.   

منبع: روزنامه کیهان



کلمات کلیدی : سیاسی
تکمیل پازل دشمن
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 10:37 عصر
رسایی در گفت‌وگو با فارس عنوان کرد
برهم‌زدن سخنرانی لاریجانی تکمیل پازل دشمن بود/مسببان اظهار پشیمانی کنند

خبرگزاری فارس: نماینده تهران گفت: برهم‌زدن سخنرانی رئیس مجلس در قم قطعا از جمله اتفاقاتی است که به دشمن برای تکمیل پازل خود در راستای دسیسه علیه انقلاب اسلامی کمک می‌کند.

خبرگزاری فارس: برهم‌زدن سخنرانی لاریجانی تکمیل پازل دشمن بود/مسببان اظهار پشیمانی کنند

حجت‌الاسلام حمید رسایی نمایند مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: حوادث روزهای اخیر چه اتفاقاتی که یکشنبه در مجلس به وقوع پیوست و چه اتفاقی که در قم در حین سخنرانی رئیس مجلس رخ داد، قطعا از جمله اتفاقاتی است که به دشمن برای تکمیل پازل خود در راستای دسیسه علیه انقلاب اسلامی کمک می‌کند.

وی افزود: در چنین وضعیتی که رهبری معظم انقلاب با هشدارهای مکرر به مسئولین کشور آنها را به همدلی و همکاری فرا می‌‌خوانند، بدیهی و روشن است که برهم زدن سخنرانی رئیس مجلس آنهم در روز جشن ملی 22 بهمن و در کنار ضریح حضرت معصومه، کاری غلط و بر خلاف مهندسی سیاسی رهبر انقلاب برای نقشه برآب کردن دسیسه‌های دشمن است.

رسایی ادامه داد: قطعا انتقاد از روسای قوا در خصوص نقض توصیه‌های اخیر رهبر انقلاب در خصوص نکشاندن اختلافات به جامعه، دلیل و مجوزی برای کسی نمی‌شود تا با اخلال در سخنرانی رئیس مجلس یا رئیس جمهور یا مسئولین دیگر بخواهند از عملکرد آنها انتقاد کنند و آرامش کشور را بهم بزنند. چنین اقداماتی قطعا خود مصداق خیانتی است که رهبر انقلاب همه را از انجام آن نهی کرده‌اند.

وی گفت: در مجلس هشتم وقتی تعدادی از نمایندگان در میان سخنان رئیس جمهور به منظور مخالفت دو - دو گفتند بلافاصله با اظهار نارضایتی شدید رهبر انقلاب مواجه شدند؛ بنابراین بدیهی است که اقداماتی مانند آنچه در قم اتفاق افتاد نیز بر خلاف مشی سیاسی و اخلاقی رهبر انقلاب است و ای کاش مسئولان امر در قم تدبیری می‌کردند تا چنین حادثه‌ای اساسا رخ ندهد.

نماینده تهران اظهار داشت: بنده همانطور که در یادداشت اخیرم که در 9 دی و رسانه‌های دیگر منتشر شد، اعلام کردم که مسببین فتنه بداخلاقی در یکشنبه مجلس باید به دلیل نقض نهی رهبری انقلاب، از مردم و ولی امر مسلمین عذرخواهی و توبه کنند، با همان قاطعیت معتقدم که مسببین حوادث روز گذشته در حین سخنرانی رئیس مجلس اگر واقعا پیرو مقتدا و رهبر خود هستند، به دلیل نقض نهی ولی امر مسلمین باید خود با صراحت و شجاعت از این اقدام اظهار ندامت و پشیمانی کنند.

رسایی اضافه کرد: همه در این روزها که با اقتدا به رهبر انقلاب در حال گذر از یک پیچ تاریخی هستیم نباید از یاد ببریم که دشمن به دنبال بهره‌مندی از یک اشتباه هر یک از ماست و تنها راه مطمئن برای بازی نکردن در زمین دشمن، عمل به توصیه‌های رهبری است.

منبع: فارس نیوز




کلمات کلیدی : سیاسی
بصیرت در انتخابات آینده
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 11:24 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

22 بهمن آمد و ملت بصیر ایران انقلابی، قدرت و ولایتمداری خود را به دشمنان خارج و داخل ایران نشان داد. به فتنه گران و منحرفان خوش خیال هم فهماند که دیگر سال 76 تکرار نخواهد شد تا با شعار عده ای ، رأی خود را خرج کسانی کنند که سبب انحراف و پیشروی دشمن شود.

امروز رئیس جمهور در سخنرانی خود آورده:

«ایمان دارم ملت بهترین انتخاب را می کند. هر کس پشتوانه رای بالای مردم را با خود همراه کند، بهترین انتخاب است.»

حتماً اینگونه هست و مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود. یکبار خاتمی برای حرف ها و رفتار خود رأی مردم را جلب کرد ولیکن از آن لحظه که مردم شریف ایران پی بردند دولت اصلاحات در مقابل رهبر معظم انقلاب قرار گرفته و دل دشمنان ایران را شاد می کند ، رأی خود را پس گرفتند و با شکست سنگینی آن اصلاح طلبان فریب خورده را از میدان بیرون کردند.

امروز هم مردم بزرگ و انقلابی ایران در روز 22 بهمن ماه نشان دادند به عشق ولــیّ فقیه و اطاعت از فرمان آن بزرگوار، بداخلاقی های مسئولین را ندیدند و به میدان آمدند تا حساب کار بدست دشمنان و فتنه گران و منحرفان آید. هر کسی از نظر این مردم مخالف و مقابل رهبر معظم انقلاب باشد هیچ جائی در دل هایشان ندارد و هیچ رأی و انتخابی برایشان کنار نخواهند گذاشت ، حال هر که می خواهد باشد .

ملت ایران اسلامی نه برای نان، نه برای شعار و نه برای حزب و گروه که برای آرمان های انقلاب و اطاعت از ولایت قدم بر می دارد و به هیچ کس بدهکار نبوده و عقد اخوت با هیچ کدام از بداخلاقان و فتنه گران و منحرفان نبسته.

ایرانیان پای درختانی خانه کرده اند که با خون شهدا آبیاری شده و میوه اینچنین درختان سرسبزی را با گوشت و خون خود عجین کرده اند و دیگر گذشت آن سالهایی که فریب ظواهر را خورند که در این سالها این مردم بیدار ، چیزها دیده اند و تجربه ها کسب کرده اند.

بهار ملت ایران اسلامی تنها زیر آفتاب ولایت معنا دارد و غیر آن همه پاییز هست و شاخ و برگ خشک.

32 سال پیش یعنی 1359 ، شروع جنگ تحمیلی ، آغاز بهار ولایت و شهادت در ایران شد و همچنان ادامه دارد.

سال 1388 پرده ای از نمایش قدرت ولایتمداری مردم ایران بود تا درس عبرتی برای کج اندیشان و خیال پردازان باشد که ایران جز سربازی ولایت ، سرباز دیگر ندارد.

به فضل الهی در انتخابات آینده همه خواهند دید که دوباره مردم چه بصیرتی خرج خواهند داد.

 أُولَئِکَ عَلَى هُدًى مِنْ رَبِّهِمْ وَأُولَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ(البقرة/5)
آنان بر طریق هدایت پروردگارشانند؛ و آنان رستگارانند.



کلمات کلیدی : انتخابات
فیلم جلسه فرقه انحراف برای حمله به لاریجانی
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 10:47 عصر
نهادهای نظارتی و امنیتی کاملا توجیه هستند و در زمان لازم اقدامات خود را انجام خواهند داد. ما نیز توصیه می کنیم ساز و کارهای لازم برای برخورد با هرگونه اقدام مخرب انتخاباتی را انجام دهند. این گروه بازی خطرناکی را آغاز کرده اند و جریان حاکم بر دولت آن را مدیریت می کند، چراکه آنها به دنبال تصاحب جایگاه ریاست جمهوری هستند.
سرویس سیاسی «تعامل»- یک نماینده مجلس بی اخلاقی جدید صورت گرفته در مراسم سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حرم حضرت معصومه(ص) را برنامه جریان انحرافی دانست. 
 
عوض حیدرپور با بیان مطلب فوق خاطر نشان ساخت: به نظر من این زشت ترین اقدامی بود که می توانستند انجام دهند. اخبار موثقی داریم که این کار با هماهنگی و همکاری جریان انحرافی و دستیاران این جریان اتفاق افتاد. 
 
وی در ادامه اقدامات صورت گرفته را خلاف سخنان صریح مقام معظم رهبری و برهم زننده وحدت دانست و گفت: انجام چنین کار زشتی در روز 22 بهمن در برابر انظار کشورهای متعدد، اقدامی بر علیه وحدت کشور است. این اقدام ترجمان عملی  شعار "زنده باد بهار" جریان انحرافی است. 


 
حیدر پور از پشت پرده جلسه جریان انحرافی برای انجام چنین اقداماتی خبر داد و افزود: اخباری از جلسات حضوری جریان انحرافی به دست ما رسیده و فیلم این جلسات را نیز در اختیار داریم. موضوع محتوی این فیلم را در جلسه کمیسیون امنیت ملی رسیدگی کرده و برخورد لازم را انجام خواهیم داد. 
 
این نماینده مجلس شورای اسلامی، تخریب چهره مسئولان نظام را اقدامی از سوی منحرفان و برنامه ای جدید برای فتنه ای دیگر در انتخابات دانست و اظهار داشت: این گروه بازی خطرناکی را آغاز کرده اند و جریان حاکم بر دولت آن را مدیریت می کند، چراکه آنها به دنبال تصاحب جایگاه ریاست جمهوری هستند. 
 
وی همچنین خواستار هشیاری نهادهای نظارتی و امنیتی شد و گفت: این نهادها کاملا توجیه هستند و در زمان لازم اقدامات خود را انجام خواهند داد. ما نیز توصیه می کنیم ساز و کارهای لازم برای برخورد با هرگونه اقدام مخرب انتخاباتی را انجام دهند. 
 
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر از اظهارات خود به سخنرانی عجیب رئیس جمهور در مراسم 22 بهمن ماه اشاره کرد و گفت: رئیس جمهور در صحبت های خود در مراسم 22 بهمن ماه امسال 2 نکته را پشت سرهم اشاره کرد. اول درباره ماجرای مجلس اظهار نظر کرد و اذعان داشت که درباره این مسئله بعدا توضیح خواهد داد. دقیقا بعد از این اظهارات بود که به صورتی تند و اهانت آمیز درباره انتخابات صحبت کرد. صحبت های احمدی نژاد به گونه ای بود که برای انتخابات جریان انحرافی و حلقه اطراف خود را پیشگام خواهد کرد.  
 
حیدرپور در بخش پایانی اظهارات خود تصریح کرد: برخوردهای قانونی و لازم به این اقدامات باید هرچه سریعتر صورت گیرد تا هیچ خدشه ای به انتخابات سال آینده ریاست جمهوری وارد نشود.
منبع: تعامل نیوز


کلمات کلیدی : سیاسی
روز خدا و خفاش ها
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 11:11 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

روز خدا،

همه می آیند برای خدا و براه خدا،

و هر آنچه هست برای خدا.

روزی که خدا قدرتش را به اندازه ذره ای نمایان کرد تا دشمنان بدانند « یفعل ما یشاء و لا یفعل ما یشآءُ »  هرچه خدا بخواهد می کند و  جز او هر که هرچه خواهد نمی تواند کرد.

22 بهمن روز خدا شد و هرچه بساط غیر خدائی بود برچیده شد.

روز خدا سفره خدا پهن شد و مهمانان بر سر سفره الهی گرد آمدند و زیبائی دیدند و زیبا شدند.

سفره خدا پهن شد و سفره شیاطین با استخوان ریزه های حرامش جمع؛ و شیاطین و یارانش پراکنده و افکنده به زیر پای راهیان نور ولایت.  سفره خدا پهن شد و هر که بر سفره نشست را عزیز کرد و عظیم. ایران عزیز نیز راه بزرگی پیش گرفت و عزت و محبتش جهانگیر شد و همه آزادگان جهان در آرزوی اینچنین عزت، بیدار شدند.
از فردای روز خدا ابلیس و سربازانش هر آنچه توانستند کردند تا این روز خدا دیگر در میان تقویم روزگار برگی نداشته باشد و کسی در روز خدا چشم به خورشید نبندد و دوباره سرنشین چادر شب های زشت طاغوت شوند. اما ...
اما صاحب روز خدا خواست که نورش بتاید و کسی را یارای مقابله با نور نبود و نیست و نخواهد بود. نور خدا از روزنه حجت اش حضرت بقیة الله بر سرزمین دلیران ولایت تابید تا سیاهی ها پاک شود و نهال های خشکیده ایمان و عزت سبز و جویبارهای گوارای معرفت جاری.
ولی این روز برای شب پره ها و خفاشان شیطان پرست جز عذاب و درد نشد و هر یک به شکافی در دل سنگلاخ های شقاوت پناه بردند تا شبی یا نیمه شبی بر کاروان راهیان نور هدایت ، شبیخون زنند. اما هرگاه که از لانه های تاریک خود بیرون زدند ، گرفتار نور الهی شدند و سر و بال شکسته دوباره برگشتند و از این پس نیز همین خواهد شد و بی سر و گردن به تاریکی ها فرار خواهند کرد. بال و پــر های سوخته شان شدند، فتنه گران با تابلوهای انحرافی  تا روز ما را شب کنند، اما غافل از این که خورشید تابان ولایت دم به دم در حال تابش هست و فرصتی نیست تا شبیخون بیند این شهر شهیدان خدائی. شهر آن مردان بی ادعا و آسمانی. آنانکه بی ادعا سرمشق ولایتمداری امت نوشتند و رفتند تا مدعیان ولایتمدار دستشان زود رو شود.

روز خدا همچنان آفتابی ست و شب را نخواهد دید و فصلی جز بهار یادش ندارد.
و روز خدا ، روزهای خدا شد و روزهای خدا همه برای خدا.
کیست که در برابر خداوند قد عَــلَــم کند...



کلمات کلیدی : انقلاب اسلامی
دل رهبر شکستند
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 7:26 عصر

 

به زعم خود جسورانه دل رهبر شکستند

خیـــــال کردنــــد کـه در کوفــه نشستند

علــــــــی هفتـــــاد میلیون یـــــــــار دارد

هــــــــــــزاران مــــالـــک و عمــــــــار دارد

چــه سلمـــان ها به دورش در طــواف اند

چـــــــه شمشیـــرها به اذنش در غلافنـد

فقـــــط کافیست تــا با یــــک اشـــــــــاره

جهـــــــــان فتنـــــــه گــــــردد پــاره پــاره



کلمات کلیدی : شعر


 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats