سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
روزنامه های اصلاح طلب و جنایات صهیونیست ها
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:28 صبح

جنایات اسرائیل در غزه چگونه در روزنامه‌های اصلاح‌طلب بازتاب یافت؟

در حالی که جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطینی دل و جان مردم آزاده دنیا را به درد درآورده است، این رفتار ددمنشانه از کمترین اهمیت در صفحه اول امروز روزنامه های اصلاح طلب برخوردار بوده است؟!

منبع: مشرق نیوز



کلمات کلیدی : اصلاح طلبان
تعطیلی سفارت انگلیس و مختل شدن جمع آوری اطلاعات درایران
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 2:57 عصر
گزارش مجلس‌عوام انگلستان درباره‌ایران:

تعطیلی سفارت انگلیس، کار جمع‌آوری اطلاعات در ایران را مختل کرد + سند

کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلستان در گزارشی تعطیلی سفارت این کشور در ایران طی سال‌های اخیر را به ضرر لندن خوانده است، زیرا این مسئله سبب توقف اقدامات اطلاعاتی این کشور از ایران شده است.

گروه جنگ نرم مشرق- کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلستان گزارش ویژه ای با عنوان «سیاست های انگلستان در مواجهه با ایران» منتشر کرده است که یک سند راهبردی مهم در حوزه سیاست خارجی این کشور در مورد جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

 

سرفصلهای این گزارش به خوبی از اهمیت آن حکایت دارد: منافع انگلستان درایران، ظرفیت های ایران برای انگلستان، نقش ایران در امنیت انگلستان و متحدانش در منطقه، ظرفیت تجاری میان دو کشور، نحوه نفوذ دادن ارزش های انگلیسی در ایران، راهکارهای پیگیری منافع انگلستان، روابط دیپلماتیک دو کشور، اثرات کاهش روابط دیپلماتیک، بررسی پنداشت عمومی درباره همگرایی همیشگی انگلستان با آمریکا در ایران، راهکارهایی برای بهبود وجهه انگلستان در ایران، صدور ویزا برای ایرانیان برای سفر به انگلستان و برنامه هسته ای ایران و توافق ژنو.

در خلاصه این گزارش 55 صفحه ای آمده است: روابط سازنده و مثبت با ایران در سطوح مختلف سیاسی، راهبردی، تجاری و فرهنگی، کاملا در جهت منافع انگلستان خواهد بود؛ اما وضع کنونی بسیار از این حالت ایده آل، فاصله دارد. روابط دو کشور سال ها است که به علت نبود اعتماد در هر دو طرف، وخیم است. هر دو کشور به یکدیگر بدبین هستند و تصور می کنند که طرف مقابل به دنبال تضعیف حکومت طرف دیگر است. این پنداشت های منفی با از دست دادن فرصت های مناسبی که بارها برای بهبود روابط دو کشور فراهم شد اما از دست رفت، وخیم تر هم شده است.

چالش های ایجاد روابط مناسب با ایران، برای انگلستان چندگانه و عمیق هستند. پیگیری منافع انگلستان در ایران، تا زمانی که روابط دو جانبه اعتمادسازی بین دو کشور صورت نگیرد، آرزوی دست نیافتنی خواهد بود. حداقل کار این است که نگرانی های انگلستان درباره نقش ایران در ناامنی و بی ثباتی منطقه، کاهش حتی جزئی پیدا کند.

کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلستان در ادامه این گزارش با وجود تاکید بر بهبود روابط با ایران، بر لزوم تداوم فشار بر ایران در زمینه حقوق بشر تصریح کرده است. این کمیته بر تکرار مخالفت انگلستان با اعدام‌ها، اعمال فشار بر افراد به بهانه عقاید و دین آنها و نبود آزادی بیان در ایران تاکید کرده است.

در این گزارش راهبردی از بازگشایی مجدد سفارت انگلستان در ایران، دفاع شده است زیرا تعطیلی سفارت انگلستان سبب توقف اقداماتی همچون جمع‌آوری اطلاعات، تحلیل وقایع و تحولات در ایران، برقراری ارتباطات با اشخاص مختلف به منظور بهره‌برداری‌های بعدی، بررسی تحولات و تغییرات سیاسی در ایران، و ارائه تحلیل‌های کارشناسی به متحدان منطقه‌ای درباره دیدگاه‌ها و عقاید عامه مردم ایران، شده است. در واقع، این بخش از گزارش، به صراحت از نقش سفارت انگلستان در جاسوسی از کشورمان اشاره کرده است.

این گزارش درباره حسن روحانی هم اینگونه پیشنهاد کرده که کشورهای غربی باید به وی خصوصا در مذاکرات هسته‌ای اعتماد کنند؛ هرچند قضاوت نهایی به اقدامات آتی او است، نه سخنان و وعده‌هایش. 

 

قدرت ایران

گزارش مذکور درباره قدرت ایران نوشته است: ایران توان این را دارد که به یک قدرت بین‌المللی تبدیل شود. ایران می‌تواند موتور محرکه خاورمیانه باشد. ایران از لحاظ جغرافیایی در مکان فوق‌العاده حساسی قرار دارد. ایران می‌تواند به عاملی برای ثبات و رفاه منطقه تبدیل شود.

 

 

 

* منافع انگلستان در ایران

در این گزارش، منافع انگلستان در ایران همچون هر کشور دیگری اینگونه برشمرده شده است:

- تضمین امنیت انگلستان

- بهبود رفاه انگلستان با ایجاد فرصت‌های تجاری برای شرکت‌های انگلیسی

- ترویج ارزش‌های انگلستان با نفوذ فرهنگ، زبان، فرصت‌های تحصیلی و استانداردهای حقوق بشر.

بر مبنای این منافع، پیشنهادات کمیته روابط خارجی به وزارت خارجه انگلستان در مورد ایران بدین شرح اعلام شده است:

· کاهش تهدیدات ایران برای متحدان انگلستان در منطقه خصوصا رژیم صهونیستی 

·پایان دادن به نفوذ ضدغربی ایران در سوریه، لبنان، فلسطین و غیره

·تامین نیازهای انرژی انگلستان و سایر کشورهای اروپایی از طریق منابع گازی ایران

·حفظ منافع تجاری انگلستان در منطقه

·ایجاد و توسعه منافع تجاری انگلستان در داخل ایران

·تبدیل ایران به بازار کالاهای صادراتی شرکت‌های انگلیسی

·ارتقاء استانداردهای حقوق بشری در ایران خصوصا درباره حکم اعدام و آزادی رسانه‌ها

·ایجاد روابط آموزشی و فرهنگی میان دو کشور برای آگاه شدن مردم ایران از فرصت‌های انگلستان

این گزارش درباره نفوذ فرهنگی انگلستان در ایران، پیشنهادات قابل تاملی ارائه کرده است. طبق این گزارش، مهمترین ابزار قدرت نرم انگلستان در سطح جهان، شبکه خبری بی بی سی است که شبکه تلویزیونی بی بی سی فارسی و دو ایستگاه رادیویی به زبان فارسی و سایت بی بی سی فارسی، از زیرمجموعه های آن هستند. دیگر ابزار مهم، شورای فرهنگی بریتانیا است که نقش مهمی در توسعه و ترویج فرهنگ انگلیسی در سطح جهان دارد. فعالیت‌های شورای فرهنگی بریتانیا در ایران در سال 2009 تعطیل شد؛ اما فعالیت شبکه‌های رادیو تلویزیونی بی بی سی فارسی در ایران به رغم پارازیت‌ها ادامه دارد. با این حال طی چند سال گذشته، شورای فرهنگی بریتانیا به طور غیرمستقیمدر لندن و کشورهای ثالث یا ارتباطات سایبری، به ایرانیان متقاضی، خدمات ارائه کرده است. این شورا اعلام کرده که با هماهنگی مسئولان ایرانی، راه برای بازگشایی دفاتر آن در ایران در حال فراهم شدن است.

تعطیلی سفارت، کار جمع‌آوری اطلاعات در ایران را مختل کرد + سند

برای دانلود سند روی تصویر کلیک کنید

مشرق نیوز



کلمات کلیدی : انگلیس
12 توصیه برای شب های قدر
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 2:27 عصر

 

12 توصیه رهبر معظم انقلاب برای استفاده بهتر از لیالی قدر

پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن لیالی قدر ماه مبارک رمضان برخی از توصیه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای استفاده‌ی هرچه بهتر و کامل‌تر از این فرصت گران‌بها را مرور می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت فرارسیدن لیالی قدر ماه مبارک رمضان برخی از توصیه‌های حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای استفاده‌ی هرچه بهتر و کامل‌تر از این فرصت گران‌بها را مرور می‌کند:


 
 
* با آمادگی معنوی وارد شب قدر شوید

در ماه رمضان هم - در همه روزها و شبها - دلهایتان را هرچه میتوانید با ذکر الهی نورانیتر کنید، تا برای ورود در ساحت مقدّس لیلةالقدر آماده شوید، که: «لیلةالقدر خیر من الف شهر. تنزّل الملائکة والرّوح. فیها بإذن ربّهم من کل امر». شبی که فرشتگان، زمین را به آسمان متّصل میکنند، دلها را نورباران و محیط زندگی را با نور فضل و لطف الهی منوّر میکنند. شب سِلم و سلامت معنوی - سلامٌ هی حتّی مطلع الفجر - شب سلامت دلها و جانها، شب شفای بیماریهای اخلاقی، بیماریهای معنوی، بیماریهای مادّی و بیماریهای عمومی و اجتماعی که امروز متأسفانه دامان بسیاری از ملتهای جهان، از جمله ملتهای مسلمان را گرفته است! سلامتی از همه اینها، در شب قدر ممکن و میسّر است؛ به شرطی که با آمادگی وارد شب قدر شوید.
 1376/09/05
 
* ساعات لیلةالقدر را مغتنم بشمارید

قدر لیلةالقدر را باید دانست، ساعات آن را باید مغتنم شمرد و کاری کرد که ان‌شاءاللَه قلم تقدیر الهی در شبهای قدر برای کشور عزیز و آحاد ملت ما تقدیری آن‌چنان که شایسته مردم مؤمن و عزیز ماست، رقم بزند.
 1382/08/23
 
* از رذائل مادی خود را دور کنید

ما باید امیدوار باشیم، دعا کنیم و بکوشیم از این شبها[ی لیالی قدر] برای عروج معنوی خود استفاده کنیم؛ چون نماز معراج و وسیله‌ی عروج مؤمن است. دعا هم معراج مؤمن است، شب قدر هم معراج مؤمن است. کاری کنیم عروج کنیم و از مزبله مادی که بسیاری از انسانها در سراسر دنیا اسیر و دچار آن هستند، هرچه می توانیم، خود را دور کنیم. دلبستگی ها، بدخلقی ها - خلقیات غیرانسانی، ضدانسانی - روحیات تجاوزگرانه، افزون خواهانه و فساد و فحشا و ظلم، مزبله های روح انسانی است. این شبها باید بتواند ما را هرچه بیشتر از اینها دور و جدا کند. 1383/08/15
 
* بهترین اعمال در این شب، دعاست

فرمود «لیلةالقدر خیر من الف شهر»؛ شبی که به عنوان لیلةالقدر شناخته شده است و مردد است بین چند شب در ماه رمضان، از هزار ماه برتر و بالاتر است. در ساعت‌های کیمیایی لیلةالقدر، بنده‌ی مؤمن باید حداکثر استفاده را بکند. بهترین اعمال در این شب، دعاست... احیاء هم برای دعا و توسل و ذکر است. نماز هم - که در شب‌های قدر یکی از مستحبات است - در واقع مظهر دعا و ذکر است. در روایت وارد شده است که دعا «مخّ العبادة»؛ مغز عبادت، یا به تعبیر رایج ماها، روح عبادت، دعاست. دعا یعنی چه؟ یعنی با خدای متعال سخن گفتن؛ در واقع خدا را نزدیک خود احساس کردن و حرف دل را با او در میان گذاشتن. دعا یا درخواست است، یا تمجید و تحمید است، یا اظهار محبت و ارادت است؛ همه‌ی اینها دعاست. دعا یکی از مهمترین کارهای یک بنده‌ی مؤمن و یک انسان طالب صَلاح و نجات و نجاح است. دعا در تطهیر روح چنین نقشی دارد. 1384/07/29
 
* به معانی دعاها توجه کنید

ادعیه‌ی رسیده‌ی از معصومین (علیهم‌السّلام) همه پرمغز، پرمضمون از لحاظ سوز و گداز عاشقانه و عارفانه است و غالباً در حد عالی، منتها جزو بهترینها یا شاید بهترینها، این دعاهائی است که از امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) رسیده است. همین دعای کمیل یا دعای صباح یا دعای مناجات شعبانیه، که من از امام (رضوان اللَّه علیه) یک وقتی پرسیدم که در بین این دعاها شما بیشتر به کدام علاقه دارید، ایشان گفتند دعای کمیل و مناجات شعبانیه. هر دو از امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) است. این راز و نیاز و سوز و گداز امیرالمؤمنین و هم مناجاتهای آن بزرگوار، حقیقتاً گدازنده است برای کسی که توجه داشته باشد.

و من خواهش میکنم جوانان عزیز ما سعی کنند معانی این کلمات و این فقرات را در این دعاها مورد توجه قرار بدهند. الفاظ دعا، الفاظ فصیح و زیبائی است؛ لیکن معانی، معانی بلندی است. 1387/06/29
 
* با خدا حرف بزنید

من خواهش میکنم جوانان عزیز ما سعی کنند معانی این کلمات و این فقرات را در این دعاها مورد توجه قرار بدهند. الفاظ دعا، الفاظ فصیح و زیبائی است؛ لیکن معانی، معانی بلندی است. در این شبها با خدا باید حرف زد، از خدا باید خواست. اگر معانی این دعاها را انسان بداند، بهترین کلمات و بهترین خواسته‌ها در همین دعاها و شبهای ماه رمضان و شبهای احیاء و دعای ابی‌حمزه و دعاهای شبهای قدر است. اگر کسی معانی این دعاها را نمیداند، با زبان خودتان دعا کنید؛ خودتان با خدا حرف بزنید. بین ما و خدا حجابی وجود ندارد؛ خدای متعال به ما نزدیک است؛ حرف ما را میشنود. بخواهیم با خدا حرف بزنیم؛ خواسته‌های خودمان را از خدای متعال بخواهیم. این انس با خدای متعال و ذکر خدای متعال و استغفار و دعا خیلی تأثیرات معجزآسائی بر روی دل انسان دارد؛ دلهای مرده را زنده میکند.
 1387/06/29
 
* از خدای متعال عذرخواهی کنید

شب قدر، فرصتی برای مغفرت و عذرخواهی است. از خدای متعال عذرخواهی کنید. حال که خدای متعال به من و شما میدان داده است که به سوی او برگردیم، طلب مغفرت کنیم و از او معذرت بخواهیم، این کار را بکنیم، والّا روزی خواهد آمد که خدای متعال به مجرمین بفرماید: «لایؤذن لهم فیعتذرون». خدای نکرده در قیامت، به ما اجازه عذرخواهی نخواهند داد. به مجرمین اجازه نمیدهند که زبان به عذرخواهی باز کنند؛ آن‌جا جای عذرخواهی نیست. این‌جا که میدان هست، این‌جا که اجازه هست، این‌جا که عذرخواهی برای شما درجه میآفریند، گناهان را میشوید و شما را پاک و نورانی میکند، از خدای متعال عذرخواهی کنید. این‌جا که فرصت هست، خدا را متوجّه به خودتان و لطف خدا و نگاه محبّت الهی را متوجّه و شامل حال خودتان کنید. «فاذکرونی اذکرکم»؛ مرا به یاد آورید، تا من شما را به یاد آورم.
1376/10/26
 
* دلهایتان را با مقام والای امیر مؤمنان آشنا کنید

مناسبت شب قدر، یکی مناسبت دعا و تضرع و توجه به پروردگار است که ماه رمضان بخصوص شبهای قدر، بهار توجه دلها و ذکر و خشوع و تضرع است. ثانیاً بهانه و مناسبتی است برای اینکه دلهایمان را با مقام والای امیر مؤمنان و سرور متقیان عالم قدری آشنا کنیم و درس بگیریم. هر چه که در فضائل ماه رمضان و وظائف بندگان صالح در این ماه بر زبان جاری شود و بتوان گفت، امیرالمؤمنین (علیه الصّلاة و السّلام) نمونه‌ی کامل آن و برجسته‌ترین الگو برای آن خصوصیت است. 1387/06/29
 
* به ولیّ‌عصر، ارواحنافداه، توجّه کنید

امشب را که شب قدر است، قدر بدانید. دعا، تضرّع، توبه و انابه و توجّه به پروردگار،جزو وظایف همه ماست. مشکلات عمومی مسلمین، مشکلات کشور، مشکلات شخصی‌تان و مشکلات دوستان و برادرانتان را با خدای خودتان مطرح کنید. از خدای متعال توجّه بخواهید؛ از خدای متعال مغفرت بخواهید؛ از خدای متعال انابه و حال و توجّه بخواهید.
امشب را قدر بدانید. شب بسیار مهمی است؛ شب بسیار عزیزی است. به ولیّ‌عصر، ارواحنافداه، توجّه کنید؛ به در خانه خدا - مسجد - بروید و به برکت امام زمان از خدای متعال خواسته‌هایتان را بگیرید.
1371/01/07
 
* در آیات خلقت و سرنوشت انسان تأمّل کنید


از اوّل شب بیست وسوم، از هنگام غروب آفتاب، سلام الهی - «سلام هی حتّی مطلع الفجر» - شروع میشود، تا وقتی که اذان صبح آغاز میگردد. این چند ساعتِ این وسط، سلامِ الهی و امن الهی و خیمه‌ی رحمت خداست که بر سراسر آفرینش زده شده است. آن شب، شب عجیبی است؛ بهتر از هزار ماه، نَه برابر آن؛ «خیرٌ من ألف شهر». هزار ماه زندگی انسان، چقدر میتواند برکات به وجود آورد و جلب رحمت و خیر کند! این یک شب، بهتر از هزار ماه است. این، خیلی اهمیّت دارد. این شب را قدر بدانید و آن را به دعا و توجّه و تفکّر و تأمّل در آیات خلقت و تأمّل در سرنوشت انسان و آنچه که خدای متعال از انسان خواسته است و بی‌اعتباری این زندگی مادّی و این‌که همه‌ی این چیزهایی که میبینید، مقدّمه‌ی آن عالمی است که لحظه‌ی جان دادن، دروازه‌ی آن عالم است، بگذرانید.
 1375/11/12
 
* برای مسائل کشور و مسلمین دعا کنید

شبهای قدر را حقیقتاً قدر بدانید. قرآن صریحاً میفرماید: «خیر من الف شهر»؛ یک شب بهتر از هزار ماه است! این خیلی ارزش دارد. شبی است که ملائکه نازل میشوند. شبی است که روح نازل میشود. شبی است که خدای متعال آن را به عنوان سلام دانسته است. سلام، هم به معنی درود و تحیّت الهی بر انسانهاست، هم به معنای سلامتی، صلح و آرامش، صفا میان مردم، برای دلها و جانها و جسمها و اجتماعات است. از لحاظ معنوی، چنین شبی است! شبهای قدر را قدر بدانید و برای مسائل کشور، مسائل خودتان، مسائل مسلمین و مسائل کشورهای اسلامی دعا کنید.
1376/10/26
 
* حاجات خود و مؤمنان را از خدا بخواهید

نگاه کنید به حاجات خودتان، حاجات مسلمانان، حاجات کشورتان، حاجات برادران مؤمنتان؛ به مریضها، به مریض‌دارها، به جانبازان، به غم دیده‌ها، به دلهای غمگین، به چشمهای نگران، به نیازهای فراوانِ انسانهایی که حول و حوش شما، زیر سقف شما و در کشور شما هستند، در دنیای اسلام هستند، روی کره خاک هستند. همه این حاجات را در این شبهای قدر، یکی یکی از خدای متعال بخواهید.
1373/11/28

منبع: باشگاه خبرنگاران



کلمات کلیدی : امام خامنه ای
بازخوانی 18 تیر 1378
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 7:1 عصر
 

از غائله 18 تیر تا درهم پیچیدن بساط آنها از سوی مردم/ صحنه گردانان اصلی 18 تیر چه کسانی بودند؟  

تیرماه که می‌رسد تاریخ انقلاب هم رنگ و بوی دیگری می‌گیرد انگار تیرماه را باید ماه مظلومیت جمهوری اسلامی ایران نام نهاد، اما چرا 18 تیر 1378 را باید یک نمونه کوچکتر از فتنه 88 دانست؛ پاسخ را باید در تاکتیک‌های مشابه همچون کشته‌سازی یافت.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، تیرماه که می‌رسد تاریخ انقلاب هم رنگ و بوی دیگری می‌گیرد انگار تیرماه را باید ماه مظلومیت جمهوری اسلامی ایران نام نهاد. اینکه برگ‌های تقویم را اگر تورقی کنیم به ششم تیر می‌رسیم، یاد حادثه‌ای که دشمن قصد داشت پایه‌های نظام را با ترور و خشونت فرو بریزد، اما به خیر گذشت.
 
هفتم تیرماه تقویم با شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش با بمب‌گذاری منافقین عجین شد. هشتم تیرماه ما را به یاد تجهیز صدام به سلاح شیمیایی و کودکان سردشت می‌اندازد و به دوازدهم تیرماه که برسیم در اینجا دیگر دشمن از پشت پرده بیرون می‌آید و با موشک‌های استاندارد ناو وینسنس به استقبال هواپیمای ایرباس ایرانی و 290 مسافر بی‌گناه آن می‌رود.
 
دشمنی دشمن در همه ادوار انقلاب ادامه دارد و از هر حربه، وسیله و پایگاهی که بشود، خواه آن پایگاه نظامی شهید نوژه باشد برای ترتیب دادن یک کودتا یا سنگر علم و دانش برای یک شبه کودتا استفاده می‌کند.
 
هجدهم تیرماه یکبار طعم شکست را در سال 59 به بدخواهان مردم چشانده بود، اما شکست کودتای نوژه درس عبرت نشده بود و بازهم در هجدهم تیرماه و با آغاز تابستان 1378 هنگامی که نمایندگان مجلس پنجم به اصلاح قانون مطبوعات مهر قانون زدند، که براساس آن اصلاحیه مطبوعات دیگر نباید کمک‌های مالی از بیگانگان دریافت کنند، عناصر ضد انقلاب و گروه‌های خارج از قانون اساسی هم حق فعالیت مطبوعاتی نخواهند داشت.
 
در چنین شرایطی مطبوعات زنجیره‌ای که گویا منافع خود را در خطر می‌دیدند، با امنیتی جلوه‌دادن این قانون سعی در ایجاد بلوا و آشوب می‌کنند که فضای دانشگاه بستر این آشوب می‌شود.
 
اغتشاش از بامداد هجدهم تیرماه در محل خوابگاه دانشجویان در خیابان امیرآباد به نام کوی دانشگاه به اوج خود می‌رسد که عناصری همچون منوچهر محمدی که اصلا دانشجو نبودند صحنه‌گردان این آشوب‌ها می‌شوند.
 
هنوز آفتاب طلوع نکرده سخنگوی کاخ سفید پشت تریبون از آشوبگران حمایت می‌کند و می‌گوید؛ ما از دولت ایران می‌خواهیم از تظاهرکنندگان حفاظت کند و به معیارهای جهانی حقوق بشر احترام بگذارند.
 
همزمان رسانه‌های بیگانه از جمله بی‌بی‌سی و رادیو اسرائیل هم به حمایت از آشوب‌ها می‌پردازد و طی آن اینطور منعکس می‌کنند که دانشگاه تهران 20 سال پیش نیز نقطه شروع انقلاب بود، از این رو آنجا را می‌توان کانون تحقیقات دانست و این تحقیقات بار دیگر شروع شده است.

احمد باطبی، علی افشاری، اکبر عطری، امیرعباس فخرآور و کوروش صحتی و البته یکی از محرکان این غائله که از مسئولان نزدیک به جریان دوم خرداد است، یعنی اکبر گنجی از نام‌هایی است که پررنگ‌تر از دیگران به چشم می‌خورد که همین‌جا غائله را نگه می‌داریم و به 15 سال جلوتر می‌رویم.
 
از احمد باطبی، علی افشاری، اکبر عطری و کوروش صحتی به عنوان بازیگران میدانی هجدهم تیرماه نام برده می‌شود که شاید برای شما هم جای سوال باشد که این چهار نفر حالا کجا هستند که پاسخ را باید در ماهیت آنها جستجو کرد.
 
احمد باطبی پسر خوب شبکه تلویزیونی وابسته به سیا شده است و اکبر عطری از عناصر سابق طیف افراطی دفتر تحکیم وحدت با بودجه 2 میلیون دلاری وزارت خارجه آمریکا بنیادی پوششی را تاسیس می‌کند و سرویس‌های مطالعاتی به سیا می‌دهد.
 
کوروش صحتی هم به خبرنگاری صدای آمریکا و به همکاری با شبکه امنیتی بی‌بی‌سی بسنده می‌کند و علی افشاری از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت توسط نیروهای آمریکایی مستقر در دوبلین ایرلند به آمریکا فرار می‌کند و در کتابخانه بنیاد جورج بوش استخدام می‌شود.
 
امیرعباس فخرآور آنقدر عریان به اصل خویش روی می‌آورد که حتی صدای هم مسلکانش را در می‌آورد و تماس‌هایی که حلقه هدایت آشوب را از چند سال قبل از 18 تیر 1378 از سوی آمریکایی‌ها تائید می‌کند. غالب این افراد یک به یک پس از فرار از ایران به دیدار و عکس یادگاری با جورج بوش رئیس جمهور وقت ایالات متحده میهمان شدند.
 
اما چرا 18 تیر 1378 را باید یک نمونه کوچکتر از فتنه 88 دانست که پاسخ را باید در تاکتیک‌های مشابه همچون کشته‌سازی یافت، امیرفرشاد ابراهیمی که اکنون پاتوقش بی‌بی‌سی و صدای آمریکاست، آن را توضیح می‌دهد.
 
وی می‌گوید؛ بحث سر این بود که کوی دانشگاه به آشوب کشیده شود و به هر تقدیر افرادی از جبهه دوم خرداد (همچون آقای تاج‌زاده، خانم هاشمی و نمایندگان مجلس) می‌آیند و در داخل کوی سخنرانی می‌کنند که طی آن قرار بر این شد که به تاج‌زاده شلیک شود تا وی و دانشجویان کشته و وقتی که برای آنها مجلس هفتم می‌گیرند ما بتوانیم دوباره بحرانی ایجاد کنیم.
 
اما بازگردیم به خیابانهای مرکزی تهران و اوج غائله 18 تیر 1378، که اغتشاشگران همچنان در حال آسیب‌زدن به اموال عمومی بودند و این در حالی است که اظهارات تحریک‌آمیز برخی مسئولان وقت در ماه‌های بعد در این باره قابل توجه است.
 
شب قبل از این غائله درگیری‌های زیادی در کوی دانشگاه رخ داده بود که در این میان تعدادی از دانشجویان مستقر در خوابگاه نیز آسیب دیده بودند و رهبر معظم انقلاب ضمن دیدار با تعدادی از این دانشجویان، آنها را مورد تفقد قرار داد و طی سخنانی توطئه دشمنان را افشا کردند.
 
ایشان فرمودند که دشمن درصدد نفوذ است و از هر پنجره‌ای که پیدا کند، وارد خواهد شد، چرا که دشمن امنیت ملی ما را هدف گرفته، بنابراین هوشیاری‌تان را بیشتر کنید.
 
بیست و سوم تیرماه مردم در دفاع از مبانی انقلاب اسلامی به خیابان‌ها آمدند و بساط این فتنه را در هم پیچیدند که طبق فرمایش مقام معظم رهبری مردم با حضور در خیابان‌ها در بیست و سوم تیرماه سال 1378 توطئه‌ها و برنامه‌ریزی‌های دشمن را باطل کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران



کلمات کلیدی : فتنه گران
مانورهای بی بی سی
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 2:51 عصر

مانورهای خبری بی‌بی‌سی فارسی روی «داعش» + تصاویر

نگاهی به مدل‌های جنگ روانی بی‌بی‌سی و صدای آمریکا با استفاده از بهانه‌ای به نام داعش.

گروه جنگ نرم مشرق- بیش از سه هفته است که گروهک تروریستی داعش وارد عراق شده و عملیات‌های تخریبی خود را این منطقه شروع کرده است. از همین زمان هم بی‌بی‌سی فارسی شروع به پوشش اخبار فعالیت‌های داعش در این کشور کرده است.

با نگاهی خلاصه به تعدادکمی از تیترهایی که در طول این مدت بی‌بی‌سی فارسی برای اخبار داعش طراحی کرده است نکات مهمی از نحوه کار این بنگاه خبرپراکنی به دست می‌آید:

1.  استفاده از کلمه رهبر به جای سرکرده:

انواع مانورهای خبری بی‌بی‌سی فارسی روی «داعش» + تصاویر

انواع مانورهای خبری بی‌بی‌سی فارسی روی «داعش» + تصاویر

2.  الصاق اقتدار بخشش به سرکرده داعش:

انواع مانورهای خبری بی‌بی‌سی فارسی روی «داعش» + تصاویر

3.  استفاده از کلمه «پیکارجویان» به جای «تروریست‌ها»:

انواع مانورهای خبری بی‌بی‌سی فارسی روی «داعش» + تصاویر

انواع مانورهای خبری بی‌بی‌سی فارسی روی «داعش» + تصاویر

4.  اختلاف‌افکنی میان سنی و شیعه:

انواع مانورهای خبری بی‌بی‌سی فارسی روی «داعش» + تصاویر

انواع مانورهای خبری بی‌بی‌سی فارسی روی «داعش» + تصاویر

انواع مانورهای خبری بی‌بی‌سی فارسی روی «داعش» + تصاویر

 

5. گره زدن داعش به اسلام و مخالفت هر دو با دموکراسی!:

انواع مانورهای خبری بی‌بی‌سی فارسی روی «داعش» + تصاویر

از سویی صدای آمریکا هم به این روند رسانه‌ای پیوسته تا به نوبه خود نقشی داشته باشد:

1. استفاده از عبارت رزمندگان اسلام به جای «تروریست‌ها» و گره زدن کلمه ابداعی «پیکارجویان» با اسلام:

انواع مانورهای خبری بی‌بی‌سی فارسی روی «داعش» + تصاویر

2. استفاده از کلمه تخریب شده‌ی «پیکارجویان» برای شیعیان:

انواع مانورهای خبری بی‌بی‌سی فارسی روی «داعش» + تصاویر

3. سنی جلوه دادن تروریست‌ها برای اختلاف‌افکنی:

انواع مانورهای خبری بی‌بی‌سی فارسی روی «داعش» + تصاویر

مشرق نیوز



کلمات کلیدی : ماهواره
مجوز وزارت ارشاد به دین ستیزان
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 2:6 عصر
دسته گل جدید سیاست تساهل؛

جولان عباس میلانی و علی میرفطروس و تلاش برای تطهیر رضاشاه

متأسفانه به نظر می رسد در دایره های نظارتی و مسئولِ وزارت ارشاد کشورمان، حساسیت لازم نسبت به ترفندها و حربه ها و محورهایِ مختلف عملیاتی دشمن در عرصه جنگ نرم وجود ندارد و این امر عملاً بستر مناسبی برای حضور و فعالیت جریان تهاجم فرهنگی در قلمروها و موضوعات مختلف در حوزه نشر و توزیع کتاب فراهم آورده است.
گروه فرهنگی مشرق - این یک واقعیت انکارناپذیر است که همه دولت ها (اعم از لیبرال و نئولیبرال یا سوسیالیست و ناسیونال-سوسیالیست) از طرق مختلف به اِعمال سیاست در قلمرو فرهنگ می پردازند و به شیوه های محسوس و نامحسوس عرصه فرهنگ (در قلمرو مطبوعات، نشر و توزیع کتاب، تولید و اکران فیلم ها سینمایی و...) را در کشورهای خود مدیریت می کنند. مبنای این دولت ها در سیاستگذاری فرهنگی، رعایت چارچوب ها و موازین و ارزش ها و باورهای هویتی و فرهنگی و اقتضائات برآمده از منافع و ساختار امنیت ملی شان می باشد.

 

رژیم های سکولاریستِ لیبرال-نئولیبرال، سوسیالیست و مارکسیست و دیگر انواع رژیم های اومانیست براساس ارزش ها و مؤلفه های ایدئولوژیک خودشان (که البته برای ما قابل پذیرش نیست) به سیاستگذاری و نظارت و دخالت و مدیریت فرهنگی می پردازند. آنها هرچند می کوشند تا اِعمال مدیریت و سیاستگذاری و کنترل های سلبی و ایجابی شان در امور فرهنگی را انکار نمایند، اما حقیقت این است که در مسیر اغراض و ایدئولوژی های خود به این کار اقدام می ورزند.

جولان عباس میلانی و علی میرفطروس و تلاش برای تطهیر رضاشا

 

برای ما که از منظر تفکر اسلامی و اسلام فقاهتی به مقوله فرهنگ می نگریم، ضرورت حضور ارشادی و سلبی و ایجابی متولیان نظام اسلامی در امور فرهنگی (که با اعتقادات و اخلاقیات و دفاع از کیان اسلام و نظام اسلامی و جامعه مسلمین ارتباط مستقیم دارد) مشخصاً. مستقیماً از متن آموزه های اسلامی نشأت می گیرد و در زمره تکالیف شرعی و قانونی و اخلاقیِ دولت اسلامی است. به عبارت دیگر اگر لیبرال ها و نئولیبرال ها به اقتضاء منافع و اغراض سیاسی-اقتصادی و باورهای ایدئولوژیک سکولاریستی شان است که به سیاستگذاری و دخالت در امور فرهنگی می پردازند. برای نظام اسلامی علاوه بر اقتضائات ناشی از امنیت ملی و مصالح اجتماعی و سیاسی و اموری از این دست، تکلیف مشخص شرعی برای حضور ارشادی دولت اسلامی در امور فرهنگی وجود دارد. حضوری که نافیِ مسئولیت مبنی بر امر به معروف و نهی از منکر آحاد مؤمنین در جامعه اسلامی برای پاسداری از حریم ارزش های فرهنگی نمی باشد.

 

یکی از قلمروهایی که باید چشمان تیزبین دولت اسلامی و سرپنجه تدبیر مسئولین فرهنگی نظام اسلامی معطوف به آن باشد، عرضه نشر و توزیع کتاب است. به خصوص که ملت ایران و نظام اسلامی اکنون در متن یک تهاجم فرهنگی فوق‌گسترده و جنگ نرم تمام عیار قرار دارد. یکی از اهداف دشمن در جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی، تضعیف باورها و اعتقادات دینی و ارکان هویتی مردم ما است. یکی دیگر از قلمروهایی که مهاجمین فرهنگی به نحوی جدی بر آن متمرکز هستند، تطهیر چهره ها و عملکرد رژیم پهلوی و اربابان استعماری آن و تحریف حقایق تاریخی از طریق القاء تحلیل های غلط به منظور بسترسازی برای اغراض و تمنیّات رژیم های استکباری است.

تحریف واقعیات تاریخی به گونه ای که به تطهیر چهره ها و عملکرد استعمار غرب مدرن و رژیم دست‌نشانده آن (رژیم پهلوی) بپردازد یکی از محورهای اصلی فعالیت مهاجمین فرهنگی است که از طریق انتشار کتب و درج مقالات و شیوه های دیگر بدان می پردازند.

جولان عباس میلانی و علی میرفطروس و تلاش برای تطهیر رضاشا

متأسفانه به نظر می رسد که در دایره های نظارتی و مسئولِ وزارت ارشاد کشورمان، حساسیت لازم نسبت به ترفندها و حربه ها و محورهایِ مختلف عملیاتی دشمن در عرصه جنگ نرم وجود ندارد و این امر عملاً بستر مناسبی برای حضور و فعالیت جریان تهاجم فرهنگی در قلمروها و موضوعات مختلف در حوزه نشر و توزیع کتاب فراهم آورده است. برای مثال و به عنوان یک نمونه (متأسفانه نمونه های نامناسب متعدد دیگر در قلمرو رمان و داستان، تاریخ، اندیشه سیاسی و... به وفور دیده می شود) به انتشار و توزیع کتابی تحت عنوان «ایران در گذر روزگاران» اشاره می کنیم که شنیده ها حاکی از آن است که ناشر کتاب در حال اقدام برای چاپ دوم آن می باشد.

 

 

* جولان فاجعه بار معاندان اسلام و انقلاب و نظام اسلامی با مجوز وزارت ارشاد

کتاب «ایران در گذر روزگاران» مجموعه چند مصاحبه با چهره هایی است که برخی از آنها در زمره معاندترین دشمنان دین اسلام و انقلاب اسلامی و امام خمینی(ره) و نظام جمهوری اسلامی هستند و در مصاحبه های منتشر شده در کتاب ایران در گذر روزگاران (که با مجوز رسمی وزارت ارشاد دولت یازدهم منتشر گردیده است) نیز کم و بیش در موضع عناد و دروغ پردازی و تحریف گری خود قرار داشته و به طریقه مألوف خود در جهت تطهیر رژیم پهلوی و قهرمان سازی از رضاشاه و محمدرضاشاه و محمدعلی فروغی فراماسون گام برداشته اند.

 

کتاب ایران در گذر روزگاران مجموعه ای از چند مصاحبه است که مسعود لقمان با عباس میلانی و علی میرفطروس و ماشاءالله آجودانی و داریوش آشوری و مرتضی ماتب فر و عبدالمجید ارفعی و جلال خالقی مطلق انجام داده است. در این گفتارها می کوشیم تا درباره شخصیت و افکار و عملکرد برخی شخصیت های مطرح شده در این کتاب (که مسعود لقمان با آنها مصاحبه کرده است) و نیز محتوای سخنان آن به بررسی تحلیلی بنشینیم. چرا که معتقدیم انتشار آثاری از این دست و مطرح کردن چهره های معاند دین ستیز هتاکی مثل علی میرفطروس (که آثار مکتوب او در سال های پس از پیروزی انقلاب مجوز انتشار نداشته است) و فراهم کردن فضا و شرایط برای درج و نشر و ترویج آراء آنها با استفاده از مجوز رسمی وزارت ارشاد اسلامی، حکایت از غفلت تلخ و فاجعه باری دارد که متولیان امر بررسی کتاب در وزارت ارشاد بدان مبتلا شده اند.

جولان عباس میلانی و علی میرفطروس و تلاش برای تطهیر رضاشا

 

علی میرفطروس، فردی دین ستیز است که عناد ویژه ای با اسلام دارد و در آثار مختلف خود به هتاکی نسبت به پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه معصومین(ع) پرداخته است و به راستی باید او را سلمان رشدی دوم و هتاک تراز اول نامید.

 

وضع در خصوص برخی چهره های دیگر مطرح شده در این کتاب نیز چندان بهتر نیست. ذیلاً می کوشیم تا درباره برخی چهره ها و محتوای سخنان و مدعاهای آنها در مصاحبه های این کتاب به بررسی بپردازیم.

 

* عباس میلانی، مارکسیستی که مجیزگوی رژیم پهلوی شد

یکی از چهره هایی که در این کتاب با او مصاحبه شده و به نشر آراء او پرداخته شده است، عباس میلانی است. عباس میلانی در سال های دهه 1350 شمسی به جرم فعالیت های مارکسیستی به زندان افتاد. او فارغ التحصیل علوم سیاسی از یکی از دانشگاه های آمریکا بود. میلانی پس از آزادی از زندان رژیم شاه تا مدتی باورهای مارکسیستی خد را حفظ کرد و در سال های 1358 و 1359 به ترجمه و انتشار آثاری از «آنتونیو گرامشی» (نئومارکسیست ایتالیایی) پرداخت. سیطره عبدالکریم سروش و دنباله های نئولیبرالیست پنهان کار او بر روند «انقلاب فرهنگی» (و در واقع خفه و عقیم کردن انقلاب فرهنگی از درون توسط آنها) و ساختار وزارت علوم در سال های دهه 1360 موجب شد که فضایی برای تدریس و ترویج آراء سکولاریستی برای عباس میلانی و «حسین بشیریه» و «چنگیز پهلوان» و چند چهره ضدانقلاب دیگر فراهم آید. این گونه بود که میلانی تا سال 1366 به تدریس در رشته علوم سیاسی در دانشگاه های ایران پرداخت و پس از آن ایران را ترک کرد.

 

جولان عباس میلانی و علی میرفطروس و تلاش برای تطهیر رضاشا



 

عباس میلانی در آمریکا جذب محافل راست گرا و کنسرواتیست های مروج نئولیبرالیسم اقتصادی هیأت حاکمه آمریکا قرار گرفت و با پوست اندازی، از قالب مارکسیستی پیشین خارج گردیده و به یک نئولیبرالیست مجین گو و مدافع رژیم پهلوی بدل گردید. پیوند عباس میلانی با محافل اولترا راست گرا و اندیشکده های نئولیبرالیست وابسته به حزب جمهوری خواه آمریکا، او را به چهره ای قابل اعتماد برای استراتژیست های وابسته به انحصارات امپریالیستی بدل کرد. اینگونه بود که عباس میلانی به عنوان «مدیر گروه مطالعات ایرانی» دانشگاه استنفورد آمریکا برگزیده شد و نقش فعالی در حمایت مالی و تبلیغاتی و سیاسی از روشنفکران سکولاریست معاند نظام اسلامی و فواریان فتنه سبز بر عهده گرفت. میلانی با نگارش آثاری چون: «معمای هویدا»، «نام آوران ایران»، «نگاهی به شاه» کوشید تا ضمن تطهیر چهره پلید مجموعه ای از کارگزاران ایرانیِ وابسته به استعمار سرمایه داری مدرن و وابستگان به لژهای ماسونی و تطهیر شاه و هویدا و دیگر عوامل سرکوب و اختناق خونین و سیاه رژیم ستمشاهی؛ به مبارزه گسترده فرهنگی-سیاسی علیه انقلاب و نظام اسلامی نیز بپردازد. عباس میلانی در مقام یک تئوریسین نئولیبرالیست کارگزار هیأت حاکمه آمریکا که عناد و دشمنی ویژه ای با دین اسلام و روحانیت شیعه و شخص امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی دارد، با همکاری مستمر با صدای آمریکا، رادیو فردا، تلویزیون بی.بی.سی آشکارا و صریح زبان به هتاکی و دشمنی نسبت به امام راحل و انقلاب اسلامی و نظام و سپاه پاسداران و حزب الله گشوده است و همچنان به ایفای این نقش خود ادامه می دهد.

 

*تمجید کتاب از رضاشاه

عباس میلانی در کتاب «ایران در گذر روزگاران» زبان به تمجید از رضاشاه گشوده است و دوران سلطنت رضاشاه را «دوران بازیابی هویت ایرانی» نامیده است. میلانی در ادامه با ترسیم چهره ای فاجعه بار از ایران اواخر قاجاریه از رضاشاه و رژیم او به عنوان منجی ایران سخن می گوید.

 

در این که ایران در دهه پس از مشروطه و در حین جنگ جهانی اول اوضاع آشفته ای داشته است هیچ تردیدی نیست، اما نکته ای که میلانی به آن اشاره نمی کند این است که علت اصلی وضعیت بحرانیِ ایران در دهه پایانی قرن سیزدهم هجری شمسی عمدتاً حضور و دخالت استعمار انگلیس و دسیسه چینی های روشنفکران ماسونی و مدرنیست بوده است.

 

نکته مهم تر این که دوران رضا شاه را به هیچ وجه نمی توان دوره بازیابی هویت گم شده ایرانی (آنگونه که میلانی مدعی می شود دانست) زیرا رضاشاه و روشنفکرانِ همدست او با محوریت دادن به ایدئولوژی «ناسیونالیسم باستان گرا» (که دست پخت تئوریسین های نژادپرست اروپایی و ایدئولوگ های استعمارگر انگلیسی برای تعمیق بیش از پیش مردم ایران و ره‌آورد جیمز موریه و سرهار فورد جونز و فریزر و اردشیر ریپورنزجی برای ایران بود) در واقع به دنبال تخریب هویت اصیل مردم ایران بودند. تلقی استعمار انگلیس و روشنفکران ناسیونالیست باستان گرا و شووینیستِ دست پرورده لژهای ماسونی این بود که از ناسیونالیسم باستان گرا به عنوان محملی ایدئولوژیک برای ترویج غرب زدگی شبه مدرن، تخریب هویت ملی ما است و نه بازیابی آن. و نکته تلخ تأسف بار این است که سه دهه پس از انقلاب بزرگ و بی نظیر ملت ایران علیه سلطه غرب زدگی شبه مدرن، اکنون با مجوز رسمی وزارت ارشاد در یازدهمین دولت برآمده پس از انقلاب اسلامی اینگونه ترویج می شود که رضاشاه و رژیم او در پی بازیابی هویت ایرانی بوده اند. آیا به راستی چه کسی در مقابل گناهِ تحریف حقایق مسلم و مهم و گمراه کردنِ ذهن و جان جوانان ایرانی مسئول است؟   منبع: مشرق نیوز



کلمات کلیدی : دولت یازدهممنافقین
کاسبان فتنه
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 2:32 عصر
حبیبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

"کاسبان فتنه" امروز، قصد فتنه‌گران را انتقاد تعبیر می‌کنند/هدف فتنه‌گران در انتخابات 88 غلبه بر نظام بود

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: کاسبان فتنه همان‌هایی هستند که منافعشان در پاک شدن صورت مسئله فتنه است، آن‌ها می‌گویند فتنه‌گران قصد انتقاد داشته‌اند اما در سال 88 قصد آن‌ها براندازی بود نه انتقاد.

"محمدنبی حبیبی" در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاکیدات "مقام معظم رهبری" بر واژه "تغلب" مبنی بر اینکه" هیچ قدرتی در مکتب امام(ره) که از تغلب و از اعمال زور حاصل شده باشد، مورد قبول نیست"، اظهار داشت: عصاره فرمایشات معظم‌له این است که فتنه وجود داشته، وجود دارد و در آینده نیز وجود خواهد داشت.

وی ادامه داد: عده‌ای در داخل کشور، تلاشی بیهوده در راستای پاک کردن صورت مسئله فتنه 88 دارند و می‌خواهند این جریان را کاملا منحرف و یا از اذهان پاک کنند.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با بیان این که فتنه 88 با ریشه خارجی و به دست عوامل داخلی صورت گرفته بود، اضافه کرد: مقصود نهایی این جریان براندازی نظام جمهوری اسلامی بود البته منظور این نیست که رای دهندگان به سران فتنه در انتخابات 88 آن‌ها را داخل جریان فتنه حساب می‌کنند.
 
حبیبی افزود: میلیون‌ها نفر از مردم به سران فتنه رای دادند اما پس از برملا شدن نقشه شوم آنان، به هیچ وجه آلوده فتنه نشدند و هم اکنون نیز در داخل خیمه نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.   
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی با تاکید براینکه هواداران انقلاب و دوستداران آن بایستی از توطئه جدید منحرفان مسئله فتنه جلوگیری کنند، یادآور شد: پاک شدن صورت مسئله فتنه حافظه تاریخی ملت را نسبت به این قضیه تضعیف می‌کند و این در آینده به دلیل عدم اطلاع نسل آینده انقلاب نگران کننده خواهد بود.   
 
حبیبی به اصطلاح "کاسبان فتنه" که این روزها از سوی برخی فعالان سیاسی مطرح می‌شود، اشاره کرد و گفت: اصطلاح "کاسبان فتنه" به این معناست که عده‌ای با کاسبی و جلب منافع خودشان به این امر تاکید دارند که مسئله فتنه در فضای سیاسی کشور به عنوان تاریخ زنده نگه داشته شود، البته مقصود اصلی آنان استفاده ابزاری از موضوع فتنه است.
 
وی اضافه کرد: کاسبان فتنه همان‌هایی هستند که منافعشان در پاک شدن صورت مسئله فتنه است، آن‌ها می‌گویند فتنه‌گران قصد انتقاد داشته‌اند اما در سال 88 قصد آن‌ها براندازی بود نه انتقاد، تبلیغات دشمنان اسلام در خارج از کشور و تبلیغاتی که سران فتنه در داخل در سال 88 انجام دادند، مطابقت و مشابهت کامل دارد.
 
دبیر کل حزب موتلفه اسلامی تصریح کرد: عوامل خارجی در خارج از کشور و سردمداران اصلی فتنه در داخل یک صدا را تکرار می‌کردند، بنابراین اجازه نخواهیم داد صورت مسئله فتنه 88 از اذهان عمومی پاک شود.   
 
عضو شورای مرکزی جبهه پیروان خط امام و رهبری هدف فتنه گران در انتخابات 88 را قهر و غلبه بر نظام ارزیابی و خاطر نشان کرد: آن‌ها با ادعای قانونگرایی پشت پا به همه موازین قانون زدند؛ کسانی که ادعای مردمی بودن داشتند، ده میلیون رای بیشتر را برنتابدیند، بنابراین حوادث 88 ایجاد جو قهر و غلبه به منظور براندازی بود که با عنایت خداوند متعال به مجموعه انقلاب اسلامی مانع شد.

  باشگاه خبرنگاران



کلمات کلیدی : فتنه گران
تقارن جنگ ها با جام های جهانی
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 2:32 عصر
ارتباط جام‌ها و جنگ‌ها در رقابت‌های مهم ورزشی

تقارن جام‌‌های جهانی و المپیک‌ها با جنگ‌های نیم قرن اخیر اتفاقی است؟/ کشتار مردم بی‌گناه وقتی همه سرمست از نمایش رسانه‌ها هستند + فیلم

به هنگام برگزاری جام‌ جهانی و المپیک‌ها، بیشتر رسانه‌های دنیا افکار عمومی را متوجه این رقابت‌ها ساخته و با استفاده از این حربه به قتل عام مردم برخی کشورها و پیاده کردن نقشه‌های خود می‌پردازند.
به گزارش گروه چند رسانه‌ای باشگاه خبرنگاران، در حالی که رقابت‌های جام جهانی و یا رویدادهای ورزشی مهمی چون المپیک در حال برگزاری است و رسانه‌های غربی افکار عمومی را به این رویدادها معطوف داشته‌اند، استکبار و غرب موقعیت را مناسبت دانسته و دست به کشتار مردم برخی کشورها زده و نقشه‌های شوم خود را پیاده می‌کند.


به عنوان مثال می‌توان به تقارن حمله رژیم‌ صهیونیستی به لبنان در جام جهانی 1982، جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی (جام جهانی 2006)، تهاجم به غزه (المپیک 2008)، حمله رژیم صهیونیستی به کاروان آزادی (جام جهانی 2010) و نمونه‌هایی از این دست اشاره کرد.

این جنگ‌ها نه تنها اتفاقی نبوده بلکه به زعم بسیاری از کارشناسان کاملا حساب شده است و اعلام موجودیت اسرائیل در المپیک 1948 نمونه‌ای دیگر از این دست زمانبندی‌های حساب‌ شده است.

امروز هم جام جهانی 2014 برای رسانه‌های مختلف دیداری و شنیداری به عنوان خوراکی می‌شود و در جایی که کشورهای غربی به دنبال زمینه‌چینی عملیات گسترده توسط تروریست‌های تکفیری بعثی در عراق هستند این جوانان عراقی هستند که به دور از اختلافات مذهبی داوطلبانه به جنگ محور شرارت منطقه و فرامنطقه‌ای می‌روند. 

باشگاه خبرنگاران



کلمات کلیدی : جام جهانیامریکا


 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats