سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
تحمل نمی کنیم
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 1:27 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

مظلومیت مردم تنهای بحرین چون شمشیری ست که به قلب ما فرو رفته و هر لحظه سوز و دردش بیشتر از قبل میشود.

دیگر توان تحمل نیست ما را که ببینیم براحتی عده ای مظلوم به خاک و خون کشیده میشوند و کاری از ما ساخته نیست. دیگر توان نداریم صدای ناله زهرا سلام الله علیها را در پشت درب خانه اش بشنویم و ساکت بنشینیم. 

دیگر چشمان ما نخواهند توانست میخ خونی درب خانه علی را ببینند که به قلب دخت پیغمبر فرو  رفته. 

 دیگر نمیشود دید فاطمه خمیده خمیده راه میرود و دشمنانش با دندان های خون آلود زوزه می کشند.

 دیگر دل ما را تاب دیدن دستهای بسته علی علیه السلام نیست. چگونه باز هم بنشینیم و ببینیم مولا علی را دست بسته می کشند و می برند.  

  دیگر تحمل نخواهیم کرد شمشیری به فرق حیدر کرار اصابت کند.

 دیگر نمی گذاریم تیرهای دشمنان خدا و رسول خدا به تابوت امام حسن علیه السلام بوسه زند. 

 دیگر اجازه نخواهیم داد صحرای کربلا دوباره برپا شود و اولیای خدا بدست کفتارهای روزگار غرق در خون شوند و اهل حرم شان به اسارت برده شوند.

دیگر تحمل نمی کنیم سیلی به صورت کودکان معصوم  امام را. 

 دیگر نمی گذاریم خیمه های اهل بیت رسول خدا به آتش کشیده شود .

دیگر اجازه نمی دهیم دست های کثیف روزگار دراز شود و گوشواره از گوش کودکان معصوم به غارت ببرد. 

 دیگر هرگز نخواهیم گذاشت کوچه های مدینه شاهد چادر خاکی مادر شود...

و اما به آل سعود در حال فنا شدن اعلام می داریم اگر پا از کشف گذشتگان ظالم خود بیرون نیاورند ، با ذوالفقار علی هر دو پای آنها را قطع خواهیم کرد و دستانشان را خوراک آتش. بترسید از روزی که ذوالفقار علی از غلاف به در آید و برقش جان بی ارزشتان را از تن راحت طلبتان بیرون کند. 

ما آماده ایم تا با دست علی ، درب خیبر را ز جا برکنیم تا همگان شما را در قلعه یهود به تماشا بنشینند و خاک عالم بر سرتان کنند.

بزودی نابودی شما بدست حق رقم خواهد خورد و مظلومین از چنگال خون آلود شما رها خواهند شد.

منبع: قلب منتظران



کلمات کلیدی :
خانواده آقا
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 2:16 عصر
بسم الله الرحمن الرحیم

روزی در جماران منبر رفتم و خاطراتی را از زندگی مقام معظم رهبری بیان کردم.  بعد از سخنرانی ، پزشکی به من مراجعه کرد و گفت:
بگذار من هم خاطره ای برای تو بگویم:
روزی در مطب  نشسته بودم . خانمی به اتفاق فرزندش به من مراجعه کردند.  پس از معاینه ، قیافه فرزند مرا به فکر فرو برد.  خیلی به مقام معظم رهبری شباهت داشت. نام و فامیل وی را پرسیدم . چون پاسخ شنیدم ، از آن خانم سؤال کردم: 
آیا شما با آیت الله خامنه ای ، نسبتی دارید؟
گفت: بله!  اما شما به کسی نگویید من همسر ایشان هستم!
تعجب وجودم را گرفته بود.  به همسر مقام معظم رهبری گفتم:
مگر شما پزشک خصوصی ندارید؟
ایشان گفت:
خیر؛ آقا اجازه چنین کاری را نمی دهند و می گویند:
شما چون سایر مردم - مانند یک نیروی عادی - در نوبت های بیمارستان ، به پزشک مراجعه کنید.
من این خاطره را از زبان آن پزشک در جماران شنیدم.  تمام مشخصات وی نیز نزد من است.  با این حال ، بیشتر تحقیق کردم و از آیت الله مصباح هم پرسیدم .  ایشان هم موضوع را تأیید فرمودند.  این شیوه زندگی آیت الله خامنه ای است.  این عظمت ، مرا عاشق معظم له نموده است.
 
(حجة الاسلام و المسلمین احدی)


خاطراتی از رهبر ، ص 28 - 29



کلمات کلیدی :
ولایت طاغوت
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 4:4 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

قرآن کریم، هر ولایتی غیر از ولایت خدا را بعنوان ولایت طاغوت معرفی میکند و می گوید هر کسی که تحت ولایت خدا نباشد، تحت ولایت طاغوت است. طاغوت یعنی چه؟

طاغوت از ماده طغیان است. طغیان یعنی سرکشی کردن و از محدوده دایره طبیعی و فطری زندگی انسان فراتر رفتن.  مثلاً فرض بفرمائید انسان برای کامل شدن پدید آمده است آن کسی که انسان را از کامل شدن بیندازد، طاغوت است. انسانها باید با آئین خدا زندگی کنند ، این یک امر فطری طبیعی و مطابق با سرشت انسانهاست و اگر کسی انسانها را طوری بار بیاورد ، کاری با آنها بکند و تصرفی روی آنها انجام بدهد که اینها با آئین غیر خدا زندگی کنند ، طاغوت است.  انسان باید دائماً در جد و جهد و تلاش باشد برای انکه وجود خود را به ثمر برساند.  هر عاملی که انسان را به عدم جدیت ، بعدم تلاش کردن ، به تنبلی ، به راحت طلبی ، به عافیت جوئی ، تشویق و ترغیب بکند ، طاغوت است.  انسانها باید تحت فرمان خدا باشند و هر چیزی که انسان را از اطاعت فرمان خدا باز دارد ، و موجب شود که انسان در مقالبل خدا عصیان بورزد، طاغوت است.  پس طاغوت اسم خاص نیست و اینکه بعضی خیال میکنند که طاغوت نام یک بتی است صحیح نمیباشد ،   بت هست  اما آن بت ، بت معینی نیست.  گاهی آن بت خود تو هستی ، گاهی پول تواست ، گاهی آن بت زندگی راحت طلبانه معمولی تو است ، گاهی آن بت مراد تو است ، گاهی آن بت کسی است که تو دستت را در دست او گذاشته ای و چشمانت را بسته ای و سرت را پائین انداخته ای تا هرجا که خواست تو را ببرد ، گاهی این بت طلا ونقره است ، گاهی هم انسان است ، گاهی نظام اجتماعی و قانون است ، پس طاغوت یک اسم خاص نیست.  از آیات قرآنی چنین استنباط می شود که در کنار ملا و مترف و اجبار و رهبان ، طاغوت مقام بالاتر آنهاست که این بحث دیگری است و فعلاً بحثی درباره آن نداریم.  بنابراین هر کسی که از تحت ولایت خدائی خارج شد ، ناگزیر در ولایت طاغوتی و شیطانی وارد شده است ...

 

ولایت ، ص 87



کلمات کلیدی :
اصل ولایت
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 11:26 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

در پیرامون اصل ولایت - با آن گستردگی و جامعیتی که در قرآن باین اصل داده شده است - مسائل فراوانی مطرح میگردد که گاه هریک از آنها نیز میتواند خود مانند اصلی در شناخت جهت گیری های اسلامی بشمار آید.  در آیات زیر برخی از آنها را با تدبر و دقت میتوان به دست آورد:

1- «ولی» جامعه اسلامی - یعنی آن قدرتی که همه ی فعالیت ها و نشاط های فکری و عملی را رهبری و اداره می کند - خدا است و هر آنکه خدا وی را بنام یا به نشان - به ولایت بگمارد:

إِنَّمَا وَلِیکُمُ اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَالَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یقِیمُونَ الصَّلَاةَ وَیؤْتُونَ الزَّکَاةَ وَهُمْ رَاکِعُونَ(المائدة/55)
سرپرست و ولی شما، تنها خداست و پیامبر او و آنها که ایمان آورده‌اند؛ همانها که نماز را برپا می‌دارند، و در حال رکوع، زکات می‌دهند.

ان الله یامرکم ان تودوالامانات الی اهلها

همانا خدا به شما فرمان می دهد که امانت ها را به اهلش ادا کنید.

و اذا حکمتم بین الناس ان تحکموا بالعدل

و چون میان مردم حکم و قضاوت می کنید، بر طبق عدالت کند.

ان الله کان سمیعا بصیراً

بیقین ، خدا شنوا و بینا است.

یا ایها الذین امنوا اطیعوا الله

ای کسانیکه ایمان آورده اید خدا را اطاعت کنید.

و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم

و پیامبر را و آن کسانی را که در میان شما (از سوی خدا و به تعیین او) صاحب فرمانند.

....

2- ولایت خدا و پذیرش ان از طرف مؤمنان ناشی از یک فلسفه و زیربنای فکری است که در جهان بینی اسلام مقرر گردیده و بنابراین ، یک امر طبیعی است:

و له ما سکن فی الیل و النهار

و از آن اوست هر آنچه در شب و روز آرمیده است.

و هو السمیع العلیم

و او شنوای دانا است.

قل اغیرالله اتخذولیا

بگو: آیا ولی و فرمانروائی بجز خدا برگزینم

فاطر السموات و الارض

که پدید آوردنده ی آسمانها و زمین است.

و هو یطعم و لا یطعم

و اوست که می خوراند و خورانیده نمی شود.

قل انی امرت ان اکون اول من اسلم

بگو من مأمور شده ام که نخستین کسی باشم که تسلیم گردیده و اسلام آورده است.

و لا تکونن من المشرکین

و مبادا که در شمار مشرکان در آئی.     (سوره انعام آیه 13-14)

 

ولایت ، 81 - 84



کلمات کلیدی :
ولایت برای سیدعلی
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 3:21 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم


آقا شوخی نیست. ولی فقیه باید مؤیَّد باشد. جایگاه نیابت امام زمان است. این سیستم یک گارانتی لازم دارد یا نه؟

این جمله را ما از آقای امجد شنیدیم که ایشان از آقای بهاءالدینی نقل کردند: سال ??، که برو بروی آن شیخ بود،

آقای بهاءالدینی گفتند که: «خیلی ها دارند برای ولایت تلاش می کنند. ولی ولایت منحصراً برای همین سید علی است». آقای امجد می گفت آن موقع کسی باورش نمی شد.

منبع: پایگاه صالحات



کلمات کلیدی :
سرسپردگی جنبش
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:16 صبح

 

ارگان اندیشکده آمریکایی شورای آتلانتیک : مواظب باشید سرسپردگی جنبش های مخالف در ایران رو نشود

یک مجله آمریکایی نوشت چون آمریکا سابقه ناموفقی در حمایت از جنبش های مخالف در ایران دارد، نباید مخالفین فعلی به عنوان سرسپردگان آمریکا شناخته شوند.
یک مجله آمریکایی در مقاله ای با عنوان «سه پیشنهاد برای استفاده اوباما از خیزش های عربی» ادعا کرد انقلاب های اخیر کشورهای عربی فرصتی استثنایی برای اوباما است تا منافع و ارزش های آمریکا را در ایران به پیش ببرد.
مجله آتلانتیک در مقاله ای به قلم تریتا پارسی مدیر شورای ملی آمریکا و ایران و همچنین استاد دانشگاه «جان هاپکینز» و رضا مرعشی معاون وی و عضو سابق وزارت خارجه آمریکا در مقاله ای به بررسی فرصت های به وجود آمده برای پیش برد ارزش ها و منافع آمریکا در ایران پس از انتخابات و انقلاب های کشورهای عربی پرداخته است. در این مقاله می خوانیم: بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ایران در سال 2009، اوباما رئیس جمهور آمریکا از مخالفان در این کشور حمایت کرده و از دولت ایران به خاطر برخورد با این مسئله انتقاد کرده است. اما موضع وی درباره حقوق بشر در ایران کمتر منجر به اقدامی محسوس در این خصوص شده است. در حالی که تقریباً کل خاورمیانه در آتش اعتراضات علیه وضعیت موجود شعله ور است، اوباما ممکن است فرصتی استثنایی برای پیش برد اهداف خود در ایران داشته باشد.
دو چالش اصلی پیش روی هرگونه راهبرد جامع و درازمدت آمریکا درباره ایران وجود دارد:
1- چون آمریکا سابقه ناموفقی در حمایت از جنبش های مخالف در ایران دارد، هرگونه تغییر در سیاست فعلی نیاز به اقدام محتاطانه دارد تا این جنبش ها به عنوان سرسپردگان آمریکا شناخته نشوند.
2- آمریکا منافع امنیتی بی شماری دارد که معمولا تحت تاثیر روابط با ایران قرار می گیرند. هر دو کشور فاقد کانال های دیپلماتیکی هستند که به دولت هایشان اجازه گفت وگوی مستقیم را بدهد. با توجه به این چالش ها، سه گزینه پیش روی آمریکا درخصوص پیگیری مساله حقوق بشر قرار می گیرد:
1-دولت آمریکا می تواند با استفاده از دیده بان حقوق بشر مستقل تحت کنترل سازمان ملل با یادآوری مسائل مربوط به حقوق بشر، بر حکومت ایران فشار وارد کند.« سوزان نازل»، معاون دست یار وزیر خارجه آمریکا در کنفرانسی که از سوی شورای ملی آمریکایی-ایرانی ترتیب داده شده بود، به این نکته اشاره کرد که چنین دیده بان هایی در بسیاری از کشورهای جهان که بدترین ناقضان حقوق بشر هستند، مانند برمه و کره شمالی، وجود دارند اما در ایران حضور ندارند. تاسیس یک دیده بان حقوق بشر و اطمینان از ارائه گزارش سالانه توسط آن تا زمانی که وضعیت حقوق بشر در ایران نیاز به دیده بانی قوی نداشته باشد، منجر به بررسی دقیق، شفافیت و فشار افکارعمومی می شود.
تحریم ها عزم حاکمان ایران را محکم تر کرده است
2- اعمال گسترده تر تحریم های هدف دار، ایران مدتهاست که تحت تحریم های فراگیر قرار گرفته است. چنین تحریم هایی نه تنها منجر به عقب نشینی ایران نشده بلکه به نظر می رسد که عزم تصمیم گیرندگان حکومت ایران که بسیاری از آنها از مبارزان انقلابی بوده اند را تقویت کرده است. اوباما برای اینکه بتواند در کنار مردم ایران برای ایفای حقوق جهانی شان بایستد، باید از آزردن افرادی که خواستار کمک به آنان است، پرهیز کند. انتخاب تحریم های هدف دار از سوی اوباما نشان دهنده این مسئله است که وی به تاثیر آنها اطمینان دارد و تاکید بیشتری بر این تحریم ها و نه تحریم های فراگیر می تواند منجر به پیشرفت سیاست آمریکا شود. افزایش فهرست مقام های ایرانی مورد تحریم، افزودن تحریم های هدف دار و تقویت هماهنگی جهانی در این خصوص گزینه ها درباره ایران را افزایش داده، طبقه متوسط مردم ایران را از تبعات «ناخواسته» تحریم های فراگیر مصون نگه داشته و گزینه های بیشتری را برای پیش برد دیپلماسی فراهم می کند.
3-تاسیس و تقویت یک دیده بان منطقه ای و مستحکم حقوق بشر می تواند به پیش برد سیاست آمریکا در کشورهای خاص کمک کند. ناآرامی های اخیر در خاورمیانه یک نکته اساسی را برای اوباما روشن کرد که هیچ راه حل درازمدت و قابل دوامی که حقوق بشر در آن یک اصل مرکزی نباشد برای بهبود روابط ناهمگون آمریکا با ایران یا کشورهای عربی وجود ندارد. روابطی که بر پایه امنیت به قیمت از دست رفتن آزادی های اصولی بنا شده باشد برای بسیاری از افراد در خاورمیانه گناهی نابخشودنی محسوب می شود که موضع آمریکا در منطقه را تضعیف می کند. تلاش مداوم برای بهبود وضعیت حقوق بشر در منطقه کارایی بیشتری نسبت به تاکید صرف بر وضعیت حقوق بشر در ایران دارد و به آمریکا کمک می کند تا بر روابط پرهزینه اش با حاکمانی چون «حسنی مبارک» رئیس جمهور مخلوع مصر و «عبدالله» پادشاه عربستان که برای سرکوب اعتراضات در بحرین به این کشور حمله کرد، فائق آید. از نقطه نظر تاریخی، آمریکا در مصر و عربستان سعودی بیشتر به نگرانی های امنیت ملی و نه حقوق بشر پرداخته است. اما اکنون اوباما ممکن است فرصتی برای تعدیل این اهداف راهبردی داشته باشد.
این مقاله اضافه کرد: با توجه به خیزش های در حال وقوع در خاورمیانه، اوباما ممکن است به این نکته پی ببرد که یک راهبرد منطقه ای می تواند منافع امنیتی کوتاه مدت وی و همچنین نیاز درازمدت به حمایت از اصلاحات دموکراتیک و بومی را تامین کند. این راهبرد می تواند تلاش های مداوم معرفی، محکوم کردن و مجازات ناقضان حقوق بشر را تجمیع کرده و همکاری با حکومت های مستبد برای ترغیب آنها به تغییر در جوامع شان را افزایش دهد. شکست در ایجاد تعادل در این دو راهبرد برای دفاع از حقوق بشر می تواند آن را تضعیف کند. تلاش های منطقه ای در این خصوص می تواند رهبری آمریکا را بر قدرت های جهانی تضمین کند.
با این مقدمات تریتا پارسی در جمع بندی خود آورده است: هر یک از این اقدامات نیازمند آن است که آمریکا از قدرت سیاسی خود استفاده کرده و رایزنی های دیپلماتیک را با متحدانش انجام دهد با توجه به این نکته که برخی از آنها تمایلی به بدتر شدن فضای مسموم کنونی که می تواند منجر به درگیری نظامی شود، ندارند. معضل اوباما درباره ایران نیز چنین است و بنابراین باید میان ارزش ها و منافع امنیتی آمریکا نوعی موازنه ایجاد شود. دست یابی به هر دو این اهداف نیازمند به کارگیری سیاست هایی است که مانور تاکتیکی کوتاه مدت آمریکا را به عنوان بخشی از چشم انداز راهبردی درازمدت در نظر بگیرد. دفاع از حقوق بشر در ایران دشوار است و دشوارتر هم خواهد شد. اما در خاورمیانه جدید، پیگیری چنین موازنه ای از طریق اقدامات راهبردی و محسوس که درباره آنها عاقلانه تصمیم گیری شده باشد، نه تنها یکی از گزینه های مطرح بلکه یک الزام است.


منبع: کیهان



کلمات کلیدی :
عصبانیت
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:13 صبح

 موش -گفت و شنود

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: اظهارات یک سناتور آمریکایی بدجوری باعث عصبانیت گروه های اپوزیسیون شده است.
گفت: مگه چی گفته؟!
گفتم:این سناتور آمریکایی در مصاحبه ای گفته است؛ گروه های اپوزیسیون ایران اگر عرضه داشتند در داخل ایران می ماندند و کاری می کردند نه این که به آمریکا و اروپا بیایند و فقط هزینه روی دست ما بگذارند.
گفت: خب! دیگه چی؟!
گفتم:همین سناتور آمریکایی با اشاره به شیرین عبادی گفته است؛ ظاهراً ازخانم عبادی غیر ازحرف زدن و جایزه گرفتن کاری ساخته نیست.
گفت: حالا به این پیرزن بیچاره چیکار دارند؟!
گفتم: سناتور آمریکایی گفته است؛ خانم شیرین عبادی مسئولیت های خود را به عنوان برنده جایزه صلح نوبل فراموش کرده است!
گفت: پدرسوخته ها! از این پیرزن بیچاره چه توقعاتی دارند؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! آموزگاری به یکی از دانش آموزان گفت؛ بنویس «کوه»! دانش آموز با گریه گفت؛ آقا اجازه! خیلی سنگینه! بنویسم موش؟



کلمات کلیدی :
اپوزیسیون ورشکسته
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:21 صبح

رفتار رقت انگیز اپوزیسیون ورشکسته (خبر ویژه)

طرفداران «مجازی» فتنه سبز افتضاح دیگری در فضای جهانی اینترنت به بار آوردند.
این طیف فعال در شبکه عنکبوت پیش از این در پی پیش افتادن رکورد فروش فیلم «اخراجی های 3» از فیلم ضعیف و مغرضانه «جدایی نادر از سیمین»، مردم را دعوت به تحریم تماشای اخراجی های 3 کردند که از قضا مزید بر علت در استقبال شد. پس از آن همین جریان به همراه یک شبکه مافیایی سعی کردند با کپی و فروش سی دی های غیرمجاز اخراجی های3، از حضور مردم در سینما و تماشای این فیلم جلوگیری کنند. آنها همچنین با انتشار غیرقانونی فیلم در شبکه اینترنت باز هم کوشیدند رکورد فروش را متوقف کنند که بی نتیجه ماند.
اما آخرین سیاه بازی این جریان ، افتضاحی است که شماری از همکاران سایت ضد انقلاب بالاترین در امتیاز دادن و «داغ» کردن فیلم رقیب اخراجی ها در یک سایت جهانی فیلم به بار آورده اند به نحوی که مراجعان غیرایرانی سایت IMDB را به اعتراض واداشته است.
یکی از همین به اصطلاح سبزها با انتقاد از رکوردسازی های دروغین رفقا می نویسد: «لطفاً بدون تعصب این مطلب را بخوانید. اتفاق دردناکی افتاده است. حتما در جریان رقابت جنجالی دو فیلم «اخراجی های3» و «جدایی نادر از سیمین» هستید. و حتما می دانید که جنبش سبز شدیدا در تکاپو بود تا با تبلیغ گسترده رکورد فروش تازه ای برای «جدایی نادر از سیمین» ثبت کند. مشکل از آنجا شروع شد که دوستان جبهه سبز (شامل اینجانب) با مراجعه و ثبت نام در یکی از معتبرترین سایت های مرجع در زمینه فیلم (سایت IMDB) امتیاز بالایی رو به این فیلم دادند و این هجوم بی سابقه باعث شد در یک چشم بر هم زدن این فیلم آثار بزرگی چون پدرخوانده را نیز پشت سر بگذارد و برترین فیلم تاریخ سینما شود!!! خلاصه این حرکت کاملا عجیب که فقط از مبتکرانی مثل ما برمیاد، باعث شد که سروصدای مشتاقان فیلم در خارج درآمده و اعتراض کنند.»
وی آنگاه متن یکی از همین اعتراض های خارجی را منتشر کرد که در آن آمده است: شما خیلی رقت انگیز هستید. اگر می خواهید هنرتان را با این کار ثابت کنید بفرمایید آقای تحصیل کرده! اما لحظه ای درنگ کنید! این خریت است! شما [...]های مضحک واقعا فکر می کنید فیلم جدایی نادر از سیمین، فیلمی است که در ژانر درام بالاتر از فیلم «پدرخوانده» و هزاران فیلم دیگر قرار بگیرد؟ چرا این وبسایتی را که تا بحال کم و بیش براساس واقع گرایی افراد از سراسر دنیا پیش رفته است و نه از روی احساس و بی منطقی و بی عقلی، با بی اعتباری خودتان بی اعتبار می کنید؟ چرا نمی توانید شرافتمندانه رفتار کنید؟

کیهان



کلمات کلیدی :
کارآمدی و ثبات
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:17 صبح

اجرای ساماندهی یارانه ها نشانه کارآمدی و ثبات در ایران است (خبر ویژه)

موفقیت دولت ایران در اجرای طرح ساماندهی یارانه ها بیانگر کارآمدی در حفظ ثبات است.
این مطلب را رادیو فردا از قول مدیر پژوهش های شورای ملی ایرانیان آمریکا (همکار سابق بخش ایران در وزارت خارجه آمریکا) مورد تایید قرار داد. این رادیو از قول علی مرعشی اعلام کرد: اکثر سیاستمداران قبل از اجرای سیاست های بحث برانگیز به روش های مردم پسند رو می آورند اما رئیس جمهور ایران با جان سختی و در یک فضای سیاسی متلاطم سراغ کاهش یارانه ها رفت.
همکار سابق میز ایران در وزارت خارجه آمریکا همچنین گفته است: پرداخت یارانه های سنگین همواره برای اقتصاد ایران مشکلی بزرگ بوده است. طرح کاهش[ساماندهی] یارانه ها ممکن است بخشی از نارسایی های مزمن در اقتصاد ایران را برطرف کند و متقابلا پرداخت وجه نقدی به مردم احتمالا باعث کاهش نارضایتی عمومی از اجرای این طرح می شود. در عین حال افزایش نرخ سوخت و انرژی باعث شده است که مصرف بی رویه این محصولات در ایران به سمت تعادل حرکت کند. موفقیت اولیه اجرای این طرح در کمال تعجب، بیانگر کارآمدی دستگاه دولتی در حفظ ثبات است. اجرای این طرح در کوتاه مدت باعث صرفه جویی در مصرف و کاهش فقر خواهد شد. با وجود مشکلات سیاسی در داخل و در مناسبات خارجی و همزمان با اجرای تحریم های بین المللی، موفقیت اولیه این طرح را باید دستاوردی مشروع برای ایران محسوب کرد. اگر این تغییرات به درستی اجرا شود، زمینه را برای برنامه ریزی اقتصادی درست فراهم می کند.

کیهان



کلمات کلیدی :
مجری قانون کیست؟
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 1:35 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

خوارج به بهانه حکومت الهی گفتند: علی ابن ابیطالب باید نباشد آنها می گفتند  «لا حکم الا لله » حکومت مال خداست ، ولی امیرالمومنین در جواب این میگوید « کلمة حق یراد بها الباطل » (نهج البلاغه ، خطبه1) . سخن ، سخن درستی است و حاکم واقعی خداست ، آن کسی که مقررات را میگوید و سررشته زندگی را بدست میگیرد واقعاً خداست اما آیا شما میگوئید «لاحکم الالله » یا میگوئید «لا امرة الالله » قانون و حکومت مال خداست. اما مجری قانون کیست؟  آیا شما این را هم می گوئید که غیر خدا کسی نباید مجری قانون باشد؟! لذا در جواب این سخن می گوید«لابد للناس من امیر» بالاخره انسانیت و جامعه بشری امیر لازم دارد، حاکم و فرمانروا لازم دارد. این طبع انسانی است که باید زندگی اش با یک مجری قانون همراه باشد ، بودن قانون کفایت نمی کند ، باید کسی باشد تا اینکه این قانون را اجراء کند و بر اجرای دقیق و صحیح این قانون نظارت کند «و اولی الامر منکم» همین است اما آیا مطلق اولی الامر منظور نظر است و هر که فرمان داد درست است؟!  در حالیکه بسیار دیده شده که در  یک جا دو نفر بر ضد یکدیگر فرمان میرانند. در اینصورت آیا هر دو اولی الامر هستند؟! و یا بسیار دیده شده که آدمی فرمانی داده است که خلاف عقل است و عقل و خرد آن فرمانروائی را نفی میکند آیا بازهم اولی الامر است؟! اینجاست که بین ما و طرز فکر تسنن یک اختلاف اساسی پیدا میشود ما میگوئیم اولی الامر و صاحب فرمان ، آن صاحب فرمانی است که با معیارهای الهی تطبیق میکند در حالی که آنها یک چنین شرطی را عملا شرط ندانسته و بر طبق آن عمل نکردند. «فان تنازعتم فی شیء » پس اگر در چیزی منازعه و اختلافی داشتید «فردوه الی الله و الرسول » آنرا به خدا و رسول برگردانید «ان کنتم تومنون بالله و الیوم الاخر» اگر شما مومن بخدا و روز واپسین هستید «ذالک خیر» این نیکوتر است «واحسن تأویلا» دارای عاقبت بهتری است. ببینید مردم را متوجه میکند به عواقب نیک و  فرمانروائی نیکان و عواقب سوء فرمانروائی بدان آیه بعدی طعن به کسانی است که از این فرمان کلی سر می پیچند. «الم تر الی الذین یزعمون انهم امونابما انزل الیک» آیا نمی نگری به آن کسانی که می پندارند که ایمان آورده اند به آنچه بر تو نازل شده است.  «و ما انزل من قبلک »و می پندارند که به آئین پیشینیان تو ایمان دارند ، خودشان را مؤمن فرض میکنند در حالیکه کاری از آنها سر می زند که منافی با ایمان به خداست « یریدون ان یتحاکموا الی الطاغوت» می خواهند تحاکم به طاغوت کنند یعنی حل و فصل کار خود را بطاغوت مراجعه کنند، از طاغوت نظر بخواهند و فرمان بگیرند و بر طبق نظر او زندگی خود را براه ببرند ، این منافی با ایمان است. ...

ولایت، ص 78 - 80



کلمات کلیدی :


 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats