سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
علوم انسانی اون ور آبی
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:46 عصر
نگاهی به رویکرد نادرست در زمینه ترجمه کتاب‌های علوم انسانی؛
نسخه اون ور آبی برای امراض این ور آبی!/ فرزند یک جامعه اسلامی باید بر اساس روش توصیه شده در لندن تربیت شود؟


گروه فرهنگی - رجانیوز: بحث ترجمه، یکی از موضوعات داغ در میان علاقه‌مندان به کتاب و مطالعه است؛ چرا که این مسئله (فارغ از ارزیابی مثبت یا منفی درباره آن) توانسته بخش اعظم بازار کتاب ایران را به خود اختصاص دهد و در این زمینه، گوی سبقت را از کتاب‌های دارای مولف ایرانی برباید. 

به گزارش رجانیوز، هر چند نفس امر ترجمه نه تنها دارای نکته منفی نیست و حتی به دلیل ایجاد تعامل و نوعی افزایش راه‌های ارتباطی میان خواننده ایرانی و دنیای خارج از کشور که زمینه‌ساز دریافت اطلاعات جدید و به روز در میان مخاطبین ایرانی می‌شود، بار مثبت دارد و توصیه نیز می‌شود اما مسئله نگران کننده در این زمینه، افزایش و گسترش دامنه کتاب‌های ترجمه به حوزه علوم انسانی و تربیتی است. آداب، رسوم و سنت‌های هر منطقه از جهان دارای منطق خاص خود است که نوع ویژه‌ای از برخوردهای انسانی و شیوه‌های تربیتی را می‌طلبد. 

این مسئله وقتی حادتر می‌شود که ببینیم حتی در میان دو شهر کوچک در یک کشور هم تضادهای فرهنگی بسیار فراوانی وجود دارد که نه تنها قابل نفی نیستند بلکه هر کدام دارای منطق و اصول اساسی خود است که آن را قابل احترام می‌کند. این موضوع تنها منحصر به ایران نیست؛ هر چند به دلیل پراکندگی قومیتی بالای کشورمان، این مسئله برای ایرانیان قابل لمس‌تر است. به عنوان مثال، جامعه اروپایی نسبت به جامعه آمریکایی دارای یک روح سکولارتر و غیراخلاقی‌تر است؛ در صورتی که خانواده‌های آمریکایی در میان مردم اروپا به عنوان افرادی مذهبی و سختگیر در زمینه امور تربیتی شناخته می‌شوند. 

با این تفاسیر، آیا می‌توان برای هر دو جامعه یک نسخه شفابخش پیچید؟ آیا تجربیات و راهنمایی‌های یک نویسنده فرانسوی می‌تواند دستمایه تربیت کودکان در یک خانواده آمریکایی قرار بگیرد؟ بدیهی است که پاسخ به این سوالات قطعا منفی است. این مسئله درباره ایران و مردم کشورمان که دارای باورهای مذهبی اسلامی دقیق و دستورالعمل‌های مشخص در فقه تشیع هستند، به مراتب حساس‌تر و نگران‌?کننده‌تر از دو کشور غربی است. چگونه می‌توان عنان تربیت کودکان و یا مدیریت زندگی در یک خانواده ایرانی را به دست کتاب‌های ترجمه‌ای داد که نویسندگان انگلیسی، فرانسوی، آمریکایی و ... آن اساسا آشنایی حداقلی هم با مفاهیم دینی و اسلامی و مفهوم خانواده در اسلام ندارند؟ آیا نسخه تجویز شده توسط یک روانشناس یا جامعه‌شناس انگلیسی در زمینه تربیت جنسی فرزندان در محیط خانواده، محلی از اعراب در یک خانواده ایرانی دارد و می‌تواند به عنوان یک دستورالعمل مورد استفاده قرار بگیرد؟ 

عدم وجود تناسب میان بافت فرهنگی جوامع گوناگون با یکدیگر و تفاوت‌های عمیق در میان باورهای رایج در هر جامعه، سبب می‌شود تا هر کدام از این جوامع متد تربیتی خاص خود را در زمینه‌های مختلف ارائه کنند که هر کدام در جایگاه خود نیز ارزشمند هستند اما قطعا جابه‌جایی میان این الگوها و استفاده بدون ارزشیابی آنان به جای دیگری، قطعا اثرات تخریبی بالایی خواهد داشت؛ موضوعی که کتاب‌های تربیتی و روان‌شناسی در حوزه خانواده که ترجمه متون غربی(و یا حتی شرقی به معنای جغرافیایی) هستند، به طور شدیدی به آن دامن می‌زنند. 

شاید بد نباشد برای تفهیم بهتر عدم درک شرایط و مناسبات فرهنگی – اجتماعی یک کشور دیگر توسط نویسنده یک کتاب ترجمه شده، مثالی از آموزش و پرورش کشورمان زده شود. چندی پیش همایشی برای ارتقای معلمان و آموزگاران پایه ابتدایی مدارس شهر تهران برگزار شد که قصد داشت تا جدیدترین متدهای آموزشی رایج در جهان را به صورت خلاصه و مفید در اختیار معلمان پایتخت قرار دهد. در بخشی از بسته ارائه شده به معلمان در این همایش، کتابی تحت عنوان «500 نکته برای مدیریت بهتر کلاس» وجود داشت که ترجمه یک اثر ژاپنی بود. مطالعه و تورق بخش‌های مختلف این کتاب مشخص می‌کرد که وجود تجهیزات پیشرفته کمک آموزشی(مانند رایانه‌های همراه، سیستم صوتی و تصویری باکیفیت، تهویه هوای مطبوع و...) و همچنین ایجاد یک فضای بسیار آرام در کلاس توسط معماری و رنگ‌آمیزی، جزو بدیهیات فرض شده توسط نویسنده است که البته با توجه به وجود چنین امکاناتی در کشور ژاپن، منطقی به نظر می‌رسید اما در این میان، چهره معلمان دیدنی بود که نمی‌دانستند درباره کلاس‌های رنگ و رورفته‌ی 40دانش آموزی صحبت کنند یا تخته سیاه‌هایی که هنوز با گچ بر روی آنها مطلب نوشته می‌شود یا روزنامه‌های باطله‌ای که برای ایجاد حداقل‌های نور یک فضای آموزشی به پنجره‌های کلاس چسبانده می‌شوند! 

بدیهی است که نه نویسنده این کتاب مجرم است و نه مترجم؛ بلکه این انتخاب رویکرد غلط از سوی مدیران آموزش و پرورش است که باعث شده تا این کتاب که در حوزه علوم انسانی و روش‌های تربیتی تهیه شده، بدون توجه به زیرساخت‌های لازم برای اجرای محتویات آن، به عنوان سرلوحه کار در ایران قرار گرفته است. همین موضوع در زمینه کتاب‌های تربیت فرزندان و مدیریت خانواده نیز به شکل حادتری جریان دارد. داغ شدن بازار کتاب‌های روانشناسی عامه‌پسند که راهکارهای داشتن یک زندگی آرام و بانشاط در کنار همسر و فرزندان را به شما نشان می‌دهد، حکم یک اعلام خطر بسیار بزرگ برای جامعه مذهبی و دینی ایران است؛ چرا که قطعا نویسنده آمریکایی توجهی به رویکرد تربیتی در اسلام ندارد و به عنوان مثال، برای بالا بردن اعتماد به نفس کودکان، ارتباط با جنس مخالف از همان سال‌های اولیه کودکی را به عنوان نسخه شفابخش توصیه می‌کند.  

لزوم توجه و نظارت جدی بر بازار ترجمه کتاب‌های خانوادگی مسئله‌ای است که بارها و بارها توسط کارشناسان و صاحب نظران در این حوزه بیان شده و به مسئولین هشدار داده شده که ادامه این روند منجر به وقوع یک جریان بیمار تحت عنوان تربیت علمی در خانواده خواهد شد که اگر هر چه زودتر جلوی آن گرفته نشود و فکری به حال آن نشود، زمینه را برای ایجاد بسیاری از نابسامانی‌های اجتماعی فراهم خواهد کرد.  


منبع: رجانیوز



کلمات کلیدی :
تعطیلی پرتاب ماهواره ها برای سیاست !!
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 10:39 صبح

 

علم فضایی در سال‌های گذشته در کشورمان رو به رشد بود و پرتاب ماهواره‌ها و حتی موجود زنده به فضا شاهد این ادعاست ولی در سال گذشته این روند متوقف شد و شاهدیم که پرتاب ماهواره‌های آماده نیز به دلایل سیاسی متوقف شدند.
به گزارش مشرق، علم فضایی در سال‌های گذشته در کشورمان رو به رشد بود و پرتاب ماهواره‌ها و حتی موجود زنده به فضا شاهد این ادعاست ولی در سال گذشته این روند متوقف شده و شاهد این مسئله هستیم که حتی پرتاب ماهواره‌های آماده شده در دانشگاه‌ها نیز به دلایل سیاسی متوقف می‌شود.

* روند رشد علم فضایی در کشور در سال‌های گذشته، آغاز با امید

روند رشد علم فضایی در کشورمان به نوعی با پرتاب ماهواره امید آغاز شد و در سال 87 ایران به جمع هشت کشور صاحب تکنولوژی برتر طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره به فضا راه یافت این در حالی است که تنها سه کشور توانسته‌اند به این فناوری دست یابند.

ماهواره ملی امید در تاریخ 14 بهمن 1387 توسط پرتابگر بومی داخلی سفیر 2 با موفقیت کامل به مدار پرتاب و ماموریت خود را آغاز کرد که مطابق محاسبات می‌بایستی در نیمه اول اردیبهشت 1388 عمر مداری آن به سر می‌آمد.

به کمک علم مکانیک ‌مدارهای فضایی و مشاهدات روزانه موقعیت‌ مداری ماهواره، محدوده ورود ماهواره به جو غلیظ مناطق غربی آمریکای جنوبی و اقیانوس آرام گزارش شد و عدم مشاهده ماهواره بعد از اردیبهشت سال 88 نشانگر پایان عمر مداری ماهواره در این تاریخ بود.

ماهواره ملی امید یک ماهواره تحقیقاتی پژوهشی با وزن 27 کیلوگرم و ابعاد 40×40×40 سانتیمتر مکعب و با ماموریت مخابراتی بوده است. این ماهواره تمام ماموریت‌های محوله خود را بخوبی انجام داد که آخرین دستاورد این پروژه عظیم ملی، مطالعات مداری و بررسی‌های محوله در خصوص تغییر ارتفاع ماهواره‌ها در مدارهای نزدیک زمین بوده است.

راکت کاوشگر 3 با موفقیت به فضا پرتاب شد

بهمن 88 بود که پس از پرتاب موفقیت آمیز کاوشگر یک و 2 به فضا، دانشمندان و متخصصان فضایی کشورمان موفق شدند نخستین بار محموله زیستی را با کاوشگر 3 به فضا پرتاب کنند.

در این کاوشگر با فرستادن کپسول زیستی بر اساس ضوابط و استانداردهای مربوط، جبهه جدیدی از فعالیت‌های علمی در عرصه فناوری فضایی جمهوری اسلامی ایران گشوده شد.

تله متری فعالیت‌ها و عملکرد کاوشگر در فرآیند پرتاب، ارسال تصاویر همزمان به ایستگاه زمینی متحرک، کنترل رایانه پرواز در کل فرآیند، کنترل عملیات فرامین و جدایش، نمایش کپسول زیستی و موجودات زنده درون آن به صورت بهنگام، دستیابی به مجموعه امکانات آزمایشگاهی برای داده‌برداری از فضای جو رقیق و خارج از جو و آزمایش زیرسیستم فضایی از دیگر دستاوردهای پرتاب کاوشگر 3 به فضا به شمار می‌رود.

کاوشگر 3 از زیرسامانه‌های سازه، محفظه زیستی، تغذیه، ارسال داده‌های تله‌متری، تصویربرداری و ارسال همزمان، رایانه پرواز، سنجش محیطی و بازیابی تشکیل شد.

* اجرای فاز اول شبکه مراقبت‌های ویژه پزشکی از راه دور

سازمان فضایی ایران با همکاری بیمارستان مسیح دانشوری در خرداد 89 فاز اول شبکه مراقبت‌های ویژه پزشکی از راه دور(مپاد) را اجرا کرد.

 در فاز یک شبکه یاد شده بیمارستان مسیح دانشوری به عنوان مرکز مشاوره دهنده فوق تخصصی، در زمینه فوریت‌های مراقبت‌های ویژه ریوی است.

همچنین، بیمارستان زعیم پاکدشت و امام خمینی (ره) فیروز کوه نیز به عنوان مرکز مشاوره گیرنده از این سامانه بهره مند شدند.

* قدم‌های مقدماتی اعزام انسان به فضا در کشور

قدم‌های مقدماتی اعزام انسان به فضا در کشور نیز آغاز شد.

در این زمینه پژوهشگاه هوا فضا سال‌ها بر روی مهندسی انتقال حیات به فضا کار کرد و برنامه‌ریزی کرده بود که از چه محموله‌هایی استفاده شده و در چه حوزه‌هایی از فناوری باید سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

* رونمایی از نسل جدید ماهواره‌های ملی

به مناسبت دومین سالروز پرتاب ماهواره ملی امید به فضا و همزمان با دهه مبارک فجر دوشنبه18 بهمن‌ماه، مراسم ویژه روز فناوری فضایی در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی با حضور رئیس جمهور و مقامات عالی کشور برگزار شد.

در این مراسم از نمونه‌های مهندسی چهار ماهواره ملی ظفر، رصد یک، فجر، ماهواره دانشجویی امیرکبیر و همچنین موتور ماهواره ‌بر سفیر 1Bو کپسول زیستی کاوشگر 4رونمایی شد.

* پرتاب کاوشگر 4 ایران به فضا

در مراسم رونمایی از کاوشگر 4 که با حضور رئیس جمهور در بهمن سال 89  برگزار شد سرپرست سازمان فضایی کشور از پرتاب کاوشگر 4 بدون موجود زنده برای آزمایش زیرسامانه های آن در اسفند امسال خبر داده بود که این وعده در 24اسفند با پرتاب موفق کاوشگر 4 تحقق یافت.

* جدیدترین ماهواره ایرانی با نام «رصد» پس از پرتاب موفق در مدار زمین قرار گرفت

همزمان با میلاد مبارک حضرت امیرالمؤمنین علی(ع) در خردادماه سال 90 جدیدترین ماهواره ساخت جمهوری اسلامی ایران با نام رصد با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت.

رصد نخستین ماهواره تصویربرداری ایران بود که تمامی مراحل طراحی، ساخت، تجمیع، تست و آماده‌سازی آن در داخل کشور و توسط متخصصان داخلی صورت گرفت.

برقراری ارتباط با ایستگاه‌های زمینی، تصویربرداری از زمین و ارسال تصاویر به همراه اطلاعات تله‌متری به ایستگاه‌های زمینی از مهم‌ترین مأموریت‌های این ماهواره است.

توپولوژی و ساخت ایستگاه‌های زمینی ماهواره «رصد» به گونه‌ای طراحی شده که بیشترین دسترسی به ماهواره را جهت دریافت اطلاعات و ارسال فرامین کنترل فراهم کرده باشد.

اغلب زیرسیستم‌های اصلی یک ماهواره بزرگ در «رصد»‌ وجود دارد که از جمله می‌توان به سیستم‌های مدیریت توان، پانل‌های خورشیدی، کنترل وضعیت، محموله اکتیکی، GPS، مدیریت داده و فرامین روی بورد، گیرنده و فرستنده روی بورد، فرستنده رنجینگ و کنترل دما اشاره کرد.

رصد 15.3 کیلوگرم وزن داشته که برای تزریق در مداری با ارتفاع 260 کیلومتر طراحی شده است و می‌تواند در هر شبانه روز 15 بار به دور زمین بچرخد.

این دومین ماهواره‌بر ساخت جمهوری اسلامی ایران است که می‌تواند میکروماهواره 16 کیلوگرمی را تا ارتفاع 260 کیلومتر از سطح زمین قرار دهد. طول این ماهواره‌بر 22 متر، قطر آن 1.25متر و وزن آن 26 تن است.

عملیات موتور اول و جدایش آن، عملیات موتور دوم، خارج شدن ماهواره‌بر از جو غلیظ، رسیدن به سرعت مورد نظر و جدایش ماهواره از ماهواره‌بر مراحلی بودند که در این پرتاب با موفقیت انجام شد.

چهار ایستگاه رهگیری، ایستگاه تله‌متری و فرمان، ایستگاه مرکزی و ایستگاه متحرک، عملیات رهگیری، هدایت و کنترل و دریافت اطلاعات از ماهواره‌بر سفیر «رصد» را برعهده دارند که آنها نیز با موفقیت عملیات خود را انجام داده و به کار خود ادامه می‌دهند.

* نوید به فضا پرتاب شد

همزمان با فرا رسیدن سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و در آستانه روز فناوری فضایی در سال 90، در مراسمی با حضور ریاست جمهوری وقت، اعضای شورای عالی فضایی و ریاست سازمان فضایی ایران وقت، ماهواره نوید علم و صنعت با ذکر یا مهدی (عج) با موفقیت به فضا پرتاب شد.

هدف اساسی در تعریف و اجرای این پروژه، دستیابی به یک ماهواره عملیاتی، مبتنی بر ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بومی در حوزه ماهواره است.

ماهواره نوید علم و صنعت در مدت 24 ماه با مدیریت یکپارچه سیستمی سازمان فضایی ایران و با همکاری دانشمندان و جوانان ایران اسلامی در دانشگاه صنعتی علم و صنعت، طراحی و ساخته شد.

پرتاب این ماهواره با استفاده از ماهواره بر سفیرنوید از کلاس ماهواره بر سفیر 1-B  که در سازمان هوا فضای وزارت دفاع توسعه یافته است، انجام می‌شود.

ماهواره ایرانی نوید 50 کیلو گرم وزن دارد و برای تزریق در مداری با ارتفاع 370 کیلومتر طراحی شده است که دارای طول عمر مداری دو ماهه بوده و هر شبانه روز 6 بار از فراز میهن عزیزمان عبور می‌کند و در دید ایستگاه‌های زمینی قرار می‌گیرد.

ماموریت سطح یک ماهواره نوید علم و صنعت، تصویر برداری از سطح زمین در طیف مرئی با قدرت تفکیک مناسب برای ماموریت محوله و ارسال تصاویر و اطلاعات پایشی سیستم در مدار LEO به ایستگاه‌های زمینی بود.

تصاویر دریافتی از ماهواره نوید دارای کاربردهای عملیاتی در حوزه‌های جو و علوم هوا شناسی، منابع و بلایای طبیعی مانند پیش بینی شرایط آب و هوا، تراکم ابرها، میزان دما و رطوبت هوا، برآورد سطح جنگلها، شناسایی آتش سوزی جنگلها، تعیین خطوط ساحلی، خشکسالی، سیل و زلزله بود.

ماهواره نوید دارای ابعاد 50#50#50 سانتیمتر بوده و در مدار بیضوی شکل با شیب مداری 55 درجه حرکت کرد.

* ارتباط ایستگاه‌های زمینی کنترل و ردیابی با ماهواره نوید علم و صنعت برقرار شد 

ارتباط ایستگاه های زمینی کنترل و ردیابی با ماهواره نوید علم و صنعت نیز در بهمن ماه سال 90 بر قرار شد و این ایستگاه‌ها قادر به ارسال فرامین به ماهواره بودند.

* کاوشگر پیشگام با موفقیت به فضا پرتاب و بازیابی شد

در بهمن سال 91 نیز دانشمندان و متخصصان فضایی ایران موفق شدند با برداشتن گام بلند دیگری در عرصه فناوری پیشرفته فضایی، ارسال حیات به فضا و تحقیقات زیستی که در انحصار چند کشور معدود است را برای ایران اسلامی به ارمغان آورند.

پروژه ارسال حیات به فضا که با مدیریت یکپارچه سیستمی و تلاش دانشمندان سازمان فضایی ایران به مورد اجرا گذاشته شده است با استفاده از حامل سازمان صنایع هوا فضا تا ارتفاع مورد نظر پرتاب و پس از طی مراحل پیش بینی شده و رسیدن به سرعت، شتاب و ارتفاع مورد نظر، مجددا به زمین بازگشته و موجود زنده با موفقیت بازیابی شد.

* آغاز دولت یازدهم و توقف پرو‌ژه‌های فضایی به دلایل گوناگون

در سال 92 پرتاب و بازیابی کاوشگر پژوهش را که حامل دومین میمون فضایی بود داشتیم ولی چند ماهواره کشور نیز در حالیکه آماده شده‌اند همچنان در نوبت پرتاب هستند و حتی زمان پرتاب آن‌ها پس از زمان‌بندی نیز به دلایل مختلف جا به جا می‌شود.

کاوشگر پژوهش که حامل یک میمون از نژاد رزوس بود پس از طی یک مسیر زیرمداری تا ارتفاع 120 کیلومتر، در مدت زمان حدود 15 دقیقه توانست به زمین بازگردد و موجود زنده را سالم بازیابی کند.

* ماهواره شریف‌ست و پشت پرده‌های سیاسی

پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف پس از طراحی و ساخت ماهواره شریف‌ست قرار بود در روز 2 آذر ماه سال 92 قرار بود در مراسمی این ماهواره را به سازمان فضایی ایران تحویل دهند که این برنامه بدون اعلام دلیل کنسل شد.

ماهواره شریف‌ست با ماهواره‌بر بومی سفیر یک B به فضا پرتاب می‌شود و قرار است پس از پرتاب در ارتفاع 500 کیلومتری از سطح زمین قرار گیرد.

ماهواره شریف‌ست که حاصل زحمات و تلاش‌های بیش از صد نفر از دانشجویان، دانش‌آموختگان و اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف است باوجود آماده بودن همچنان در نوبت پرتاب قرار گرفته و مسئولان برای پرتاب آن همچنان وعده می‌دهند و امروز و فردا می‌کنند.

برخی نیز می‌گویند همانطور که نام ماهواره دانشگاه علم و صنعت به تدبیر تغییر یافت و برای پرتاب ماهواره ناهید دانشگاه امیرکبیر نیز تعلل می‌شود تا به عنوان حاصل کار دولت یازدهم برشمرده شود پرتاب ماهواره شریف‌ست نیز با دلایل سیاسی متوقف شده است.

آنچه مشخص است، دانشمندان کشورمان در علم فضایی نیز توان بالقوه‌ای دارند که در فضایی کاملا علمی و بدون ملاحظات سیاسی می‌توانند این توان را به فعل تبدیل کنند.
منبع: مشرق نیوز



کلمات کلیدی : دولت یازدهم
ترسوهای بزدل را بشناسید !!!
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 7:59 عصر
این بزدل‎های بی‌سواد که باید به جهنم بروند؛
مواضعی که «چند بزدل» از سر ترس، درباره مذاکرات خارجی دولت یازدهم و توافق ژنو بیان کردند

گروه سیاسی – رجانیوز: «یک عده به ظاهر شعار می‌دهند ولی بزدل سیاسی هستند و تا حرف مذاکره پیش می‌آید می‌گویند ما می‌لرزیم. به جهنم؛ بروید یک جای گرم برای خود پیدا کنید. خداوند شما را ترسو و لرزان آفریده است.» این جدیدترین اظهار نظر آقای روحانی در قبال منتقدان سیاست‎های دولتش بود، ادبیاتی که البته انتقادات دوستان روحانی را نیز به دنبال داشت.

به گزارش رجانیوز، شاید نکته‎ای که در حاشیه ادبیات تند و به جهنم گفتن روحانی به منتقدان قرار گرفت، بزدل و ترسو خطاب کردن منتقدان سیاست خارجی دولت یازدهم بود. منتقدینی که بسیاری از آنها سال‎ها سابقه گذشتن از جان و مال خود و حضور در جبهه‎های دفاع مقدس را داشته‎اند. و این در حالی است که این روزها افرادی متولی اداره امورات سیاست خارجی دولت یازدهم هستند که نه تنها دوره نوجوانی و جوانی خود را در ایران سپری نکرده‎اند بلکه برای اولین بار نه  در دوران جنگ که پس از پایان جنگ تحمیلی از پلکان هواپیما پیاده شده و پای در کشور گذاشتند.

آنچه در ادامه میخوانید، اظهار نظر برخی از منتقدین سیاست خارجی دولت یازدهم است که رئیسجمهور از آنان به عنوان بزدل و ترسو یاد کرد: 

بزدل بی‎سواد شماره یک: دکتر فریدون عباسی، رزمنده دفاع مقدس؛ جانباز ترور و استاد دانشگاه در رشته  فیزیک هسته ای  

ما نباید مدعی باشیم که چرا آنان اتباع ما را تحریم و ترور می‌کنند؟نباید  در در مذاکرات از این ابزار استفاده کنیم؟! 

جک استراو باید جواب ترور شهید علیمحمدی را می‌داد .چرا این موضوع را در ایران از او مطالبه نکردند؟ من مطمئن هستم MI6  در این ترور دست داشت اما اینان وارد کشور ما شدند، برگشتند اما هیچ کسی این سؤال را از آنان نکرد.

امیدواریم تذکراتی که به مسئولان داده شد، در دور بعدی مذاکرات مشاهده شود و آنان مانند انسان‌های اولیه نباشند که همه چیز را از صفر شروع کنند و در مذاکرات از تجربیات گذشتگان استفاده کنند. آمریکا وقتی ما را در مقابل خود نرم دید موارد دیگری را که ربطی به مذاکرات نداشت را به ما تحمیل کرد.

 

بزدل بیسواد  شماره دو :مهندس سعید قاسمی، استاد دانشگاه در رشته معماری، معاون شهید همت، سردار دفاع مقدس:

در این دسته بندی چندروز اخیر –پروفسورها و بی‌سوادها- جزء دسته بی‌سوادها هستم .

فلسطین که نه غزه چهل کیلومتر طول و سی و پنج کیلومتر عرض و یک میلیون و نیم جمعیت دارد. اسرائیلی‌ها در یک نبرد 22روزه و با تمام امکانات نتوانستند کاری بکنند. چرا نتوانستند؟ این را بپرسید؟

«چقدر وقیحند این جان کری و وندی شرمن که هنوز هیچی نشده باز گزینه‌ها را روی میز می‌گذارند. بعد هم با عجله همه‌اش را می‌خواهند. هنوز هسته‌ای به نتیجه نرسیده راجع به موشک‌های بالستیک و حمایت ایران از حزب الله و... صحبت می‌کنند. آقایان پروفسور! ما که بی‌سوادیم شما چگونه مذاکره کردید که این‌ها همه‌اش را می‌خواهند؟ چرا جواب دندان شکنی نمی‌دهید؟»

 

بزدل بیسواد شماره 3:محمد کوثری، فرمانده لشکر محمد رسول الله (ص) در دوران دفاع مقدس

مسولین هسته ای می گویند برخی مسائل که مربوط به امنیت ملی است را نمی توان به صورت عمومی بیان کرد. اما آیا این مسائل را در کمیسیون امنیت مجلس هم نمی توانند بگویند؟ وقتی در کمیسیون این مسائل بیان نشد ما مجبور شدیم به صورت عملی صحبت کنیم. نماینده بانک مرکزی، هواپیمایی و کشتی رانی در کمیسیون امنیت حضور پیدا کردند و گفتند از بعد از لغو برخی تحریم ها هنوز هیچ تغییری ایجاد نشده و ما حتی یک دلار هم نتوانسته ایم برداشت کنیم، فقط فضا خوب شده است! وقتی هیچ اقدامی انجام نشده ما حق داریم نگران و دلواپس باشیم

ما در جریان مذاکرات دوران قبل بودیم و هیچ نگرانی از آن نداشتیم. سال 83 من در مورد بحث هسته ای از ستاد کل مسولیت داشتم. شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفته بود بحث امنیتی این موضوع به ستاد کل سپرده شود. وقتی به نطنز رفتم همه چیز را رصد کردم و در جریان امور بودم. تیم مذاکره کننده ایرانی در آن زمان هر روز در حال پیشرفت بود. وقتی 20 درصد به ما داده نشد، با تصمیم مقام معظم رهبری خودمان اورانیوم 20 درصد را تولید کردیم. از طرف دیگر در مقابل خواست طرف مقابل چیزی داده نمی شد و آن ها هم تحریم را بیشتر می کردند. . آیا ما سال 59 بحث هسته ای داشتیم که محاصره اقتصادی شدیم؟ آیا در آن زمان بحث موشکی و هسته ای مطرح بود که جنگ به ما تحمیل شد؟ بحث این ها نیست، آن ها می گویند شما نباید پیشرفت داشته باشید. 

بزدل بیسواد شماره 4: علیرضا پناهیان، استاد دانشگاه و رزمنده هشت سال دفاع مقدس

برگزاری چنین جلساتی دو قاعده اصلی دارد، یک قاعده آن به این معنی است که پشتیبانی نیروهای انقلابی است که می‌تواند به مذاکره‌کنندگان قدرت دهد.قاعده دیگر برگزاری چنین جلساتی این است که اگر چنین اقداماتی پشت سر مذاکره‌کنندگان نباشد چرخ انرژی هسته‌ای که هیچ، چرخ کارخانجات نیز نمی‌چرخد.اگر مذاکرات موجب رونق اقتصادی و افزایش عزت کشور شود آن مذاکره در خدمت جمهوری اسلامی است و اگر مذاکراتی به تقویت جایگاه جمهوری اسلامی منجر نشود این مذاکره محکوم به شکست بوده و از طرف انقلابیون مطرود است

بزدل بیسواد شماره 5:علیرضا زاکانی  جانباز دفاع مقدس و متخصص پزشکی هسته ای

به بنده گفتند دلواپس هستید و من گفتم بله دلواپسم؛ بیش از همه آقای ظریف و تیمش باید دلواپس باشد چون با یک تیم دشمن و جنایتکار روبه رو است و هر لحظه ممکن است خوی سلطه‌گری‌اش‌ گل کند یا با بهانه‌جویی مسیر را بنا به خواست خود پیش ببرد. 

خود آقای رئیس‌جمهور کمی عصبانی است، بنده وی را دعوت به حفظ آرامش و رعایت حقوق منتقدین می‌کنم، تا نگاه از بالا به پایین صورت نگیرد، نباید دیگران را بی‌سواد بخوانند. اطرافیان رئیس‌جمهور نیز باید اطلاعات صحیحی را به رئیس‌جمهور و یا مقام مسئول برسانند، رئیس‌جمهور را از مردم جدا نکنند و نگاه قبیلگی نداشته باشند.

منبع: رجانیوز



کلمات کلیدی : دولت یازدهم
عصبانیت رئیس
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 7:51 عصر
روایت حجت‌الاسلام حسینیان از جزئیات جلسه غیرعلنی امروز مجلس:
ادبیات رئیس‌جمهور، «دیکتاتورمآبانه» است/ بنظر می‌رسد رئیس جمهور از عدم توفیق اقتصادی دولت عصبانی است/ احتمالا هیات رئیسه به روحانی تذکر می‎دهد

گروه سیاسی - رجانیوز: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات رئیس‌‌جمهور در جمع سفرای کشورمان، اینگونه سخنان را توهین به نمایندگان مجلس عنوان کرد.

به گزارش رجانیوز روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان و پس از پایان جلسه غیرعلنی امروز خانه ملت در تشریح جزئیات این جلسه اظهار داشت: امروز در نامه‌ای خواستیم در واکنش به اظهارات رئیس‌‌جمهور جلسه غیرعلنی برگزار شود.
 
وی با بیان اینکه پس از نامه نمایندگان، هیأت رئیسه با برگزاری این جلسه موافقت کرد، افزود: عده‌ای از نمایندگان در این جلسه صحبت کرده و انتقادات خود را از سخنان رئیس‌ جمهور در جمع سفرا بیان کردند.
 
نماینده تهران در پاسخ به این سؤال که قرار است در انتهای این جلسه چه تصمیمی اتخاذ شود گفت: به نظر می‌رسد هیأت رئیسه اینگونه تصمیم می‌گیرد که به رئیس‌ جمهور تذکر داده شود، در واقع باید از سخنانی که باعث تنش در جامعه شده و توهین به نخبگان است، پرهیز کنند.
 
حسینیان در پاسخ به این سؤال که احمدی‌نژاد در دوره ریاست ‌جمهوری خود توهین‌هایی به نمایندگان می‌کرد، چرا در آن زمان واکنشی نشان داده نشد، تصریح کرد: احمدی‌نژاد اینگونه زشت صحبت نکرد.
 
نماینده تهران در بیان جزئیات بیشتری از جلسه غیرعلنی امروز خانه ملت گفت: در این جلسه تذکراتی داده شد مبنی بر اینکه مقام ریاست جمهوری مطابق قانون اساسی مقام دوم کشور است، حرمت امام زاده را باید متولی نگه دارد، اگر قرار باشد رئیس ‌جمهور در واکنش به مخالفان و منتقدان خود الفاظ رکیک به کار ببرد، قطعا جایگاه رئیس‌ جمهور تضعیف خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه رئیس ‌جمهور باید در بیان گفته‌های خود برخی مسائل را مراعات کند، تصریح کرد: چنین مباحثی در واقع یک نوع بدعت است، زیرا هیچ دولتی تاکنون با مخالفان و منتقدانش اینگونه رفتار نکرده است که از منتقدان بخواهند به جهنم بروند، من تذکر دادم که شاه زمانی که با مخالفان صحبت می‌کرد از آنها خواست پاسپورتشان را گرفته و از ایران خارج شوند، اما از آنها نخواست به جهنم بروند.
 
حسینیان با بیان اینکه ادبیات رئیس ‌جمهور دیکتاتورمآبانه است، گفت: آقای روحانی باید از چنین الفاظی پرهیز کند و با استفاده از این الفاظ بدعت دیکتاتوری را در کشور به وجود نیاورد، آقای رئیس ‌جمهور پیشتر گفته‌ بود ما مسئول بهشت رفتن مردم نیستیم، حال من می‌پرسم حال چه طور شده مسئول جهنم رفتن مردم وی است و قصد دارند مخالفان را به جهنم بفرستد.
 
نماینده تهران با انتقاد از عصبانیت رئیس‌ جمهور بیان داشت: آقای روحانی قول داد که 100 روزه مشکلات مردم را حل کند و تحول اساسی در عرصه اقتصادی به وجود آورد، اما به دلیل عدم تحول در این حوزه عصبانی است، آقای روحانی عصبانی است که تورم چندان مهار نشده است.
 
حسینیان با بیان اینکه دولت در سیاست خارجی چندان موفق نبوده است، خاطرنشان کرد: ما به آقای روحانی حق می‌دهیم که عصبانی باشد، اما راه عصبانیت فحش دادن نیست، راه آزاد شدن از عصبانیت کمک خواستن از دانشگاه‌ها به خصوص در حوزه‌های اقتصادی است.
 
وی از لزوم استفاده از جوانان در دولت سخن گفت و استفاده از نیروهای جوان و دانشگاهی را عاملی برای چابک شدن دولت برشمرد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک دولت پیر نمی‌تواند تکان بخورد و به همین دلیل در بسیاری از مسائل ناکام خواهد ماند، اضافه کرد: دولت باید از فضاهای دانشگاهی و دانشگاه‌های اقتصاد بهره برده و از نیروهای اقتصادی بهره ببرد.

منبع: رجانیوز


کلمات کلیدی : دولت یازدهم
رئیس جمهور ؟
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 7:48 عصر
در سالهای گذشته «ترس» مبنای عملکرد چه جریانی بوده است؟/ اثرات ویران کننده ادبیات رئیس جمهور بر انسجام اجتماعی یک ملت

گروه سیاسی- امیرحسین ثابتی: «ما در منطق کم نمی آوریم. ما دیپلمات های مجربی داریم. امروز در راس وزارت خارجه افرادی هستند که جزو برترین دیپلمات های جهانی هستند، نه منطقه. بروید صورت مذاکرات سالیان دراز گذشته را بخوانید.

 من از بس دیدم بعضی ها هراسان زندگی می کنند و چون خود اعتماد به نفس ندارند، - کافر همه را به کیش خود پندارد-  دیگران را هم این چنین می بینند، من ناچار شدم چند مورد مذاکرات خودم را با برترین مقامات اروپایی را در کتاب هسته ای ام عینا بیاورم. با اینکه عرفش این نبود. این کار را کردم تا بخوانند و ببینند ترسوها.

 یک عده به ظاهر شعار می دهند اما بزدل سیاسی اند. هر وقت می خواهد مذاکره بشود یک عده می گویند ما داریم می لرزیم. خب به جهنم، بروید یک جای گرم پیدا کنید برای خودتان. چه کار کنیم ما؟ خداوند شما را ترسو و لرزان آفریده، ما چه کار کنیم؟»
 
اینها بخشی از سخنان رییس جمهور است که روز گذشته در جمع مسئولان وزارت خارجه بیان شد و در این باره توجه به چند نکته ضروری است:
 
1. عده ای معتقدند سخنان روز گذشته رییس جمهور و لحن بی سابقه وی در خطاب قرار دادن منتقدان دولت، تلاش برای تغییر سمت و سوی افکار عمومی از پرونده جنجالی کرسنت است که بر اساس بیانیه چند روز قبل شرکت دانا گاز، دادگاه داوری لاهه این قرارداد را معتبر اعلام کرده و عملا با محکومیت کشورمان در این پرونده، نه تنها ایران باید چند برابر پول های آزاد شده در توافق ژنو را به عنوان غرامت به طرف اماراتی پرداخت کند بلکه تا 25 سال آینده نیز باید گاز کشور را با قیمت بسیار پایین تر از سطح جهانی به امارات صادر کند.
 
عده ای دیگر نیز معتقدند ریشه این مدل ادبیات و سخنان رییس جمهور، تلاش برای زمینه سازی برخی دیدارهای آینده و پیش بینی نشده رئیس جمهور باشد. اما در هر صورت چه این تحلیل ها درست باشد و چه غلط، تردیدی وجود ندارد که این ادبیات به دور از شان رییس جمهور یک ملت است.
 
به عبارت دیگر آقای روحانی و حامیان دولت که بعد از انتخابات بارها و بارها بر افزایش  و انسجام «وحدت اجتماعی» و «کم شدن شکاف های اجتماعی» ناشی از عملکرد دولت قبل تاکید می کردند، باید به این نکته اساسی توجه داشته باشند که این مدل ادبیات و این طرز خطاب قرار دادن منتقدان دولت، نه تنها تناسبی با وحدت اجتماعی میان طبقات مختلف جامعه ندارد بلکه در دراز مدت منجر به ایجاد تفرقه بیشتر و افزایش شکاف های اجتماعی در جامعه خواهد شد.
 
در هر صورت این یک واقعیت است که آقای روحانی 49.3% از رای شرکت کنندگان در انتخابات 24 خرداد 92 را کسب نکرده است و حتی از منظری دیگر، ایشان از بین نزدیک به 50 میلیون افراد واجد رای در انتخابات، تنها رای نزدیک به 19 میلیون نفر را کسب کرده است و این یعنی رییس جمهور محترم نتوانسته رای بیش از 31 میلیون نفر از ایرانیان واجد شرایط در انتخابات را کسب کند. چه کسانی که در انتخابات شرکت کرده و کاندیدایی غیر از ایشان را برای اداره کشور برگزیدند و چه کسانی که حتی در انتخابات شرکت نکردند. لذا طبیعی است که بکارگیری این مدل ادبیات باز هم بیش از هر چیز به ضرر خود رییس جمهور محترم و دولت یازدهم است چرا که خواسته یا ناخواسته  این مساله به وحدت بیش از پیش منتقدان دولت یازدهم کمک خواهد کرد؛ ضمن اینکه اگر آقای روحانی معتقد است 90% مردم از تیم مذاکره کننده هسته ای کشور دفاع می کنند درست نیست؛ چرا که 100% ملت از تیم مذاکره کننده هسته ای کشور حمایت کرده و خواستار موفقیت آنها در برابر دشمنان هستند اما این حمایت دلیلی بر نگرانی و دلواپسی آنها نسبت به برخی اشتباهات بزرگ و عجیب آنها طی مذاکرات نیست.
 
2. رییس جمهور در بخش دیگری از سخنان روز گذشته خود،  منتقدان مذاکرات هسته ای و توافق ژنو را «ترسو» توصیف کرد. با این اوصاف اگر قرار به برچسب زنی و مقابله به مثل باشد طبیعتا هیچ نتیجه ی منطقی و درستی عاید طرفین نخواهد شد اما اگر واقعا قرار بر دیدن واقعیات و قضاوت بر مبنای حقایق باشد، آن گاه می توان با نگاه دقیق تری به نتیجه رسید که واقعا «ترس»، مبنای رفتار کدام یک از طرفین تا به امروز بوده است؟
 
فارغ از حضور پر رنگ بسیاری از منتقدان سیاست خارجی دولت یازدهم در سالهای دفاع مقدس در خط مقدم جبهه های جنگ تحمیلی و همزمان تحصیل بسیاری از عاملان توافق ژنو در آن سالها در آمریکا و اروپا به بهانه ادامه تحصیل، بازخوانی تحولات هسته ای کشورمان بویژه در سالهای 82 تا 84 با استناد به کتاب «امنیت ملی و دیپلماسی هسته ای» آقای روحانی به خوبی نشان می دهد که مبنای عملکرد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در آن برهه  با سه کشور اروپایی، «ترس» از ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت سازمان ملل بوده است.
 
به عبارت دیگر، این «هراس» از ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل باعث شد تا نخست در مذاکرات سعد آباد در تهران و بعد از آن نیز در مذاکرات بروکسل و در نهایت پاریس، تیم مذاکره کننده هسته ای به ریاست دکتر روحانی و با کمک افرادی مانند آقایان ظریف، موسویان و ناصری امتیازات پرشماری را به طرف مقابل بدون حتی بدست آوردن یک امتیار قابل توجه تقدیم طرف مقابل کند.
 
چنانچه خود آقای روحانی مورخ 10/5/1384 (اول اوت 2005) طی نامه ای به محمد البرادعی مدیر کل وقت آژانس بین المللی انرژی اتمی از بی نتیجه بودن عقب نشنینی های ایران در آن دوره و به اصطلاح اقدامات اعتمادساز برای طرف غربی سخن می گوید و می نویسد:
 
«متأسفانه، در مقابل اگر نگوییم هیچ، ایران مابه‌ازای بسیار اندکی دریافت کرد و بارها اقدامات اعتمادساز خود را افزایش داد و تنها در عوض آن، با قول‌های انجام نشده و درخواست‌های بیشتر روبه رو شد. قول‌های اکتبر 2003[مهر1382] سه کشور اروپایی درباره‌ی همکاری هسته‌ای، امنیت منطقه‌ای و منع گسترش، هنوز حتی بررسی هم نشده‌اند. تعهد فوریه‌ی 2004 [بهمن1382]سه کشور اروپایی که به عنوان مابه ازای گسترش تعلیق به مونتاژ و تولید قطعات ارائه شده بود و بر مبنای آن سه کشور متعهد شده بود که "تلاش فعالانه به عمل آورند تا تلاش‌های ایران در اجلاس ژوئن 2004[خرداد1383] شورای حکام شناسایی شده، به شکلی که شورا بعد از آن تنها بر مبنای گزارش مدیرکل، هرگاه و اگر براساس رویه‌ی عادی اجرای قرارداد پادمان و پروتکل الحاقی ضروری دانست، عمل کند" تحقق نیافت تا اینکه ایران در نوامبر 2004 [آذر1383]موافقت نمود تعلیق داوطلبانه‌ی خود را بیشتر گسترش دهد، به نحوی که تأسیسات تبدیل اورانیوم را که به وضوح توسط دبیرخانه‌ی آژانس به عنوان خارج از شمول هرگونه تعریف از "فعالیت‌های مربوط به غنی‌سازی" تعیین شده بود؛ دربرگیرد.
 
و سه کشور اروپایی/ اتحادیه‌ی اروپا هنوز به تعهد خود در موافقتنامه‌ی نوامبر 2004[آذر1383] پاریس مبنی بر شناسایی "اجرای بدون تبعیض حقوق ایران براساس معاهده‌ی منع گسترش مطابق با تعداتش براساس این معاهده" عمل نکرده‌اند. پس از گذشت بیش از سه ماه مذاکره بعد از موافقتنامه‌ی پاریس، آشکار شد که سه کشور اروپایی/ اتحادیه‌ی اروپا خواهان تطویل مذاکرات و احتمالاً عدم دستیابی به نتیجه مطلوب هستند و بنابراین، نمی‌خواهند در برابر حق غیرقابل انکار ایران برای از سرگیری فعالیت غنی‌سازی تسلیم شوند و انگیزه یا توانایی ارائه‌ی طرح خود درباره‌ی تضمین‌های عینی ماهیت صلح‌آمیز برنامه‌ی هسته‌ای ایران و نیز تضمین‌های محکم درباره‌ی همکاری‌های اقتصادی، فناوری و هسته‌ای و تعهدات محکم درباره‌ی مسائل امنیتی را نیز ندارند.»
 
لذا جا دارد از آقای روحانی سوال کرد شما که امروز تاکید می کنید افرادی از جنس برترین دیپلمات های جهان در راس تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان قرار گرفته اند و از این رو جای هیچ نگرانی، دلواپسی و لرزش بابت عملکرد آنها وجود ندارد؛ مگر یک بار در سالهای 82 تا 84 تجربه ای ناکام برای پرونده هسته ای کشور رقم نزدند؟
 
مگر در همان دوره بر مبنای «ترس» از ارجاع پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت، اکثر تاسیسات هسته ای ایران تعلیق نشد؟ پس چرا هیچ وقت این مساله موجب اعتمادسازی برای غربی ها نشد و همزمان در همان دوران ضمن اینکه بارها شورای حکام علیه ایران قطعنامه های متعدد صادر کرد، بلافاصله بعد از فک پلمپ UCF اصفهان نیز مقدمات ارجاع پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل فراهم شد و در نهایت چندی بعد نخستین قطعنامه این شورا علیه پرونده هسته ای ایران تحت عنوان قطعنامه 1696 صادر شد.
 
لذا جای تعجب دارد که آقای روحانی همچنان ارجاع به کتاب خاطرات هسته ای خودشان را پاسخ منطقی برای منتقدان عملکرد دولت یازدهم در توافق ژنو قلمداد می کنند چرا که هر کس فقط یک بار این کتاب را مطالعه کند، به راحتی متوجه می شود که برخی اشتباهات راهبردی سالهای 82 تا 84 که بارها مورد عتاب رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته، عینا در توافق ژنو تکرار شده است، از جمله تعهدات کلی و غیر قابل اندازه گیری طرف غربی به ایران در توافق سعد آباد و توافق ژنو در مقابل تعهدات عینی، دقیق و قابل اندازه گیری ایران به طرف مقابل.
 
3. نکته دیگری که جا دارد مورد تامل جدی قرار بگیرد، بازتاب گسترده ادبیات رییس جمهور در رسانه های بین المللی است.
 
طی یک سال گذشته در حالی آقای روحانی و حامیان دولت به کرات از لزوم تعامل با دنیا و ارائه چهره دیگری از ایران به جهان سخن گفته اند که گویا در دوره های گذشته ایران هیچ گفتگویی با جهان در عرصه دیپلماسی نداشته است و تنها در این دوره است که قرار بر تعامل با دنیا گذاشته شده! اما واقعیت اینجاست که وقتی رییس جمهور محترم باراک اوباما را فردی «مودب» و «باهوش» توصیف می کند و در مقابل با ادبیاتی خاص نسبت به منتقدان داخلی و دلسوز دیپلماسی دولت یازدهم می تازد، این مساله چه بازتابی در افکار عمومی دنبا خواهد داشت؟
 
آیا منطقا می توان پذیرفت رییس جمهوری که هر چند وقت یک بار با تند ترین تعابیر، حتی از تعامل با منتقدان داخلی خود نیز ابا دارد، در عمل می تواند چهره ای متفاوت از ایران به جهانیان نمایش بگذارد؟ یا اساسا این چهره متفاوت را باید در لبخند به جای اخم در برابر دشمنان به نسبت سالهای گذشته معنا کرد؟
 
حقیقت این است که توجه در سخنان روز گذشته رییس جمهور نشان می دهد بیش از آمریکا و اتحادیه اروپا، منتقدان داخلی توافق ژنو مورد عتاب آقای رییس جمهور قرار گرفته اند و این دقیقا یکی از علل اصلی نگرانی ها درباره آینده دیپلماسی دولت یازدهم است.

منبع: رجانیوز


کلمات کلیدی : دولت یازدهم
حامی رسانه های ضد انقلاب
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 3:39 عصر

 

معاون رئیس جمهور یا حامی رسانه‌های ضد انقلاب؟! 

طرح شهرداری تهران در تکریم بانوان همکار این سازمان و جداسازی محل کار آنان با اختلاف‌نظر در محافل دولتی و حامیان آنها همراه شده است.


در این زمینه شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت دولت با اجرای طرح تفکیک جنسیتی مخالف است. وی در گفت‌وگو با ایرنا، گفت: طرح تفکیک جنسیت مورد تأیید معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیست و دولت یازدهم با آن مخالف است.
وی که از عناصر نزدیک به حزب افراطیون (مشارکت) است افزود: اگرچه برخی دستگاه‌ها و ارگان‌ها اقدام به تفکیک جنسیتی پرسنل زن و مرد خود کرده‌اند، این طرح به صورت سلیقه‌ای اجرا شده و مورد تأیید دولت نیست.
با وجود این اظهارنظر وب‌سایت خبر آن‌لاین که به دو مقام ارشد دولتی (معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد و دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت) وابسته است،‌ضمن تحلیلی تصریح کرد حمله به اقدام قالیباف از سوی رسانه‌های ضد انقلاب صورت می‌گیرد. خبر آن‌لاین نوشت: رسانه‌های ضد انقلاب در چند هفته اخیر هجمه زیادی به اقدام شهرداری تهران در جهت تکریم بانوان و صیانت از خانواده وارد کردند. متهم کردن قالیباف به تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران موضوعی است که رسانه‌های بیگانه هر از چندی علیه شهردار تهران مطرح می‌کنند. محمد باقر قالیباف چند هفته پیش به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلی تهران با بیان اینکه چند سال قبل که پارک‌های بانوان را احداث کردیم هم رسانه‌های خارجی به موضوع تفکیک جنسیتی دامن زدند اما دیدم که بانوان با استقبال از این پارک‌ها چگونه دهان آنان رابستند و آنها را خفه کردند، گفته بود: «حرفی که در شهرداری تهران زده‌ایم این بوده است که اگر در یک اتاق، یک مجموعه کاری که با هم همکاری می‌کنند و سه یا چهار نفر آنها آقا و سه چهار نفر دیگر خانم هستند و همه در یک رابطه مثلاً در رابطه با بودجه فعالیت می‌کنند، می‌توان کاری کرد که آن چهار خانم در یک اتاق و چهار آقا در اتاق دیگری کار کنند. نباید اجازه دهیم یک خانم در طول وقت اداری و در طی روزها و ماه‌ها ساعت تماس و معاشرتش با نامحرمان بیشتر از محرم، شوهر و فرزند او باشد. با گذشت زمان این موضوع کانون خانواده را تحت تأثیر منفی قرار می‌دهد.» قالیباف با بیان اینکه بانوان برای ما عزیز و محترم هستند و آنان نیز مانند مردان دارای حق و حقوقی در جامعه هستند، افزود: ما در شهرداری تهران اداره کل بانوان را راه‌اندازی کرده‌ایم و امروز 10 درصد مدیران شهرداری را بانوان تشکیل می‌دهند و بیشترین استخدام‌ها براساس قابلیت‌ها بانوان هستند.
خبرآن‌لاین، بی‌بی‌سی، رادیو فردا و دویچه وله  را از جمله رسانه‌های ضد انقلاب مهاجم معرفی کرد.
در همین حال روزنامه جمهوری اسلامی از روزنامه‌های حامی دولت در تحلیلی نوشت: هنر جمهوری اسلامی ایران در مورد حضور اجتماعی زنان در این است که زمینه‌ها و بسترهای لازم برای این حضور را به گونه‌ای فراهم آورد که بانوان به اعتبار توانمندیهای شخصیتی، علمی و... در فضای کسب و کار، سطوح عالی تحصیلی و نقش‌های مؤثر اجتماعی حضور یابند نه به عنوان ابزاری برای جلب و جذب با سوء استفاده از جاذبه‌های جنسی. به دیگر سخن، قوانین در ایران با استفاده از رویکرد انسانی و الهی دستورات شرع مقدس اسلام به دنبال فراهم آوردن محیطی پاک، ایمن و مناسب است تا زنان بتوانند استعدادها و توانمندی‌های خود را به دور از شائبه نگاه‌ابزاری، به منصه ظهور برسانند. طبیعی و بدیهی است که فراهم آوردن چنین محیط و بستری الزاماتی در درون خود دارد که تفکیک محیط کاری زنان و مردان در حد معقول و به دور از افراط یکی از این الزامات است.
این روزنامه می‌افزاید: برهمین اساس نیز باید اقدام شهرداری تهران را برای ایجاد چنین فضایی ستود و از آن حمایت کرد چرا که انتقاد به این اقدام معنایی جز نپذیرفتن یکی از اساسی‌ترین الزامات حفظ کرامت شخصیتی زنان ندارد. در این حمایت البته شرط صداقت مجری نیز به شدت مؤثر است. به این معنا که حمایت از دستورالعمل شهردار تهران مبنی بر تفکیک محیط و فعالیت زنان در این نهاد و... با نیت شفاف و صادق و با هدف اجرای احکام شرعی و صیانت از شخصیت بانوان باشد نه بدست آوردن دل یک جناح و گروه سیاسی یا معارضه باجناح و دسته‌ای دیگر. بنابراین و از آنجایی که علم به نیات از دایره توانایی‌های انسان‌های عادی خارج است و ظاهر،‌ معیار است، هر مسلمان متعهد و دلسوزی از این اقدام و اقدامات مشابه برحسب وظیفه دینی خود باید حمایت کند و اعتراض‌ها و جدال‌های جاری در این زمینه، نه معقول است و نه منطبق بر موازین.

منبع: کیهان

 



کلمات کلیدی : دولت یازدهم
طبق نظر غربی ها !
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 9:0 عصر

وزارت کار کاسه داغ‌تر از آش نباشد 

عضو کمیسیون فرهنگی گفت: مجلس شورای اسلامی قطعا موضوع نامه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را پیگیری خواهد کرد و این وزارت‌خانه باید پاسخگو باشد.
"سید مرتضی حسینی" نماینده مردم قزوین و آبیک و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به نامه وزارت کار به شهرداری تهران برای لغو بخشنامه اخیر فضای کار مردان و زنان، گفت: چرا هنگامی که وزارت کار هنوز بخشنامه شهرداری را مطالعه نکرده، به قضاوت در برابر آن پرداخته است، به نظر بنده این یعنی "کاسه داغ‌تر از آش شدن".


وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1371 مصوبه‌ای را در رابطه با محیط کار اجتماعی بانوان تصویب کرد که بر مبنای این مصوبه، محیط کار زنان باید به‌گونه‌ای باشد که زمینه‌های رشد معنوی، علمی و حرفه‌ای این قشر محیا شده و به دیانت، منزلت و شخصیت آنها لطمه‌ای وارد نشود.

حسینی با اشاره به طرح "ارتقای مقام زنان" برای جدا کردن فضای فیزیکی کارمندان شهرداری، تصریح کرد: این اقدام شهرداری در راستای اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1371 است.

وی ادامه داد: مگر هر آن چیزی که غربی‌ها با ما مخالفت کردند، بناست ما طبق نظر آنها عمل کنیم؟ در این صورت دیگر انقلاب اسلامی نمی‌کردیم، لذا انقلاب اسلامی برای خود د  ارزش‌ها و  چارچوب خاصی دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: قرار بود وزارت کار یک آیین‌نامه‌ای برای اجرایی شدن بیمه زنان خانه‌دار ابلاغ کند که متاسفانه این کار را انجام نداده است، بنابراین این وزارتخانه به جای اینکه وظایف خود را انجام دهد در کار شهرداری که کار خوب و مثبتی در جهت مبانی و ارزش‌های اسلامی انجام داده، دخالت کرده است.

نمانده مردم قزوین در مجلس در پایان خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی قطعا این موضوع را پیگیری خواهد کرد و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی باید پاسخگو باشد.

گفتنی است؛ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نامه‌ای به شهرداری تهران لغو بخشنامه اخیر شهرداری تهران برای جداسازی فضای فیزیکی فعالیت کارمندان زن و مرد را خواستار شده و اعلام کرده است که این بخشنامه خلاف کنوانسیون‌های بین‌المللی کار از جمله کنوانسیون عدم‌تبعیض در اشتغال و حرفه است.

حدود 2ماه پیش شهرداری تهران در بخشنامه‌ای داخلی و محرمانه از شهرداری‌های مناطق و سایر سازمان‌های زیرمجموعه‌اش خواست تا در راستای اجرای طرحی که شهرداری تهران آن را «ارتقای مقام زنان» نامیده نسبت به جدا کردن فضای فیزیکی فعالیت کارمندان زن و مرد در شهرداری اقدام کرده و از بکارگیری زنان در پست‌هایی مثل منشی، مسئول دفتر، تایپیست و... خودداری کنند.



باشگاه خبرنگاران



کلمات کلیدی : دولت یازدهم
شبکه من و تو: خودشان کشته میشوند
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 2:1 صبح

شبکه من و تو: فلسطینی‌ها خودشان کشته می‌شوند! 

شبکه همجنسگرای بهایی «من و تو» در قالب یک برنامه سطحی خبری کوشید تا بر جنایات رژیم صهیونیستی سرپوش بگذارد!
این شبکه در برنامه «سمت نو» که توسط سه مجری ناآشنا باعلم سیاست اداره می‌شد، گروههای جهادی و مقاومت اسلامی مانند حماس را تروریست نامید و تأکید کرد: فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها(!) باید صلح کنند! برنامه سمت نو، فلسطینی‌هایی را که از حریم هویت و کاشانه خود دفاع می‌کنند، مسئول کشته شدن دیگر فلسطینی‌ها و صهیونیستهای اشغالگر و شهرک‌نشین توصیف کرد! گفتنی است چندی پیش پخش برنامه سمت نو، به دلیل دستگیری مجری اصلی آن «تارا آغداشلو» متوقف شد.
آغداشلو به دلیل مصرف نوشابه‌های الکلی با ماشین خود و در حالت مستی با یک زن در لندن تصادف کرد. پلیس او را به دلیل مستی و تخلف از قوانین رانندگی دستگیر نمود.
حمید شب‌خیز صاحب تلویزیون ضد ایرانی «ای.تی‌.ان» مدتی پیش از فعالیت شبکه قاچاق دختران به کانادا با مدیریت کیوان عباسی گرداننده شبکه من و تو پرده برداشت! 
من و تو با شبکه ده تلویزیون اسرائیل دارای قرارداد همکاری است.
منبع: کیهان



کلمات کلیدی : ماهواره
جمعه در تهران
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 1:39 صبح
راهپیمایی روز قدس در تهران

تصاویر/خروش عظیم ملت در حمایت از مظلومان غزه

راهپیمایی روز جهانی قدس صبح امروز جمعه با حضور گسترده مردم تهران برگزار شد.

مشرق نیوز



کلمات کلیدی : رژیم صهیونیستی


 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats