سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
سیلی محکم ایران
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 10:55 عصر

المنار : سرنگون کردن دو هواپیمای جاسوسی سیلی محکم ایران به صورت غرب بود

اعلام سقوط دو هواپیمای جاسوسی غرب به دست ایران بر روی آب های بین المللی خلیج فارس سیلی جدیدی به صورت غرب بود، به ویژه آنکه این خبر مصادف شد با تصمیم آمریکا جهت پرواز هواپیماهای جاسوسی پیشرفته ای که قادر است به طور کامل از شهرهای افغانستان تصویربرداری کنند.
پایگاه خبری المنار در مقاله ای به قلم «نادر عزالدین »، ضمن پرداختن به اخبار اخیر سقوط دو هواپیمای جاسوسی به دست ایران در آبهای خلیج فارس، به بررسی اوضاع وخیم کنونی آمریکا در منطقه می پردازد و تمامی این سر و صداها را ناشی از بحرانی می داند که آمریکا با آن روبرو است.
به عقیده نویسنده این مقاله، اعلام سقوط دو هواپیمای جاسوسی غرب به دست ایران برروی آب های بین المللی خلیج فارس سیلی جدیدی به صورت غرب بود، به ویژه آنکه این خبر مصادف شد با تصمیم ایالات متحده جهت پرواز هواپیماهای جاسوسی پیشرفته ای که قادر است به طور کامل از شهرهای افغانستان تصویربرداری کنند؛ این جریان نشان می دهد پیام های ایران ابعاد و معانی مختلفی دارد، به ویژه آنکه هواپیماهای ساقط شده مجهز به سیستم پیشرفته ضد راداری هستند که به همین علت گفته می شده هدف قرار دادن آن در پیشرفته ترین کشورها نزدیک به محال بوده است.
از سوی دیگر تاثیرات این موضوع در عرصه درگیری های سیاسی پیرامون پرونده هسته ای میان ایران و غرب نیز قابل تأمل است. اعلام اولیه این موضوع کمی پیش از آغاز دور جدید مذاکرات که قرار است در ترکیه برگزار شود مطرح شده و به نوبه خود مصادف است با تلاش های سعودی- سوری پیرامون دادگاه بین المللی حریری که بازخوردهای آن در عرصه سیاسی لبنان آغاز شده است.
یک روز پس از این حوادث، اعلامیه دوم مطرح شد که عبارت است از تجهیز نیروهای دریایی ارتش به نسل جدید موشک های کروز ساخت داخل در مراسمی با حضور سرلشگر «احمد وحیدی » وزیر دفاع. با این اقدام شک ها به یقین تبدیل شد و پس از سلسله مانورهای نظامی سال گذشته این پیام به دوست و دشمن ارسال شد که امروز ایران بیش از همیشه آماده رویارویی با هرگونه درگیری است؛ مانورهای صورت گرفته تنها مانور ص رف نبوده بلکه نشان می دهد نباید توان نظامی ایران در عرصه های زمینی، هوایی و دریایی را نادیده گرفت.

منبع:  کیهان



کلمات کلیدی :
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats