سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
50 میلیونی
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 11:33 صبح

حضور 50 میلیونی مردم در خیابان های ایران
 ملت سنگ تمام گذاشت

سرویس سیاسی-
جشن 32 سالگی انقلاب اسلامی دیروز در شرایطی در سراسر کشور برگزار شد که یک بار دیگر حضور دهها میلیونی آحاد ملت نمایشی از اقتدار و وحدت ملی را رقم زد.
بزرگداشت سی و دومین بهار آزادی در ایران اسلامی که در بیش از 800 شهر و 4 هزار روستا در اقصی نقاط کشور برگزار شد به گونه ای بود که هر چند برخی از رسانه های غربی سعی داشتند با کوچک جلوه دادن جمعیت دهها میلیونی مردم کشورمان حقیقت را قلب نمایند اما دریای خروشان و پرمواج ملت، اعتراف رسانه های خارجی را در پی داشت.
از همین روی؛ اگرچه آسوشیتدپرس، فاکس نیوز، شینهوا، سی ان ان و... کوشیدند تا جمعیت دهها میلیون ایرانی را هزاران یا نهایتا صدها هزاران نفر معرفی کنند، اما این «انکار» مدت زیادی دوام نیاورد و برخی رسانه های خارجی از جمله خبرگزاری آلمان و روزنامه آمریکایی بوستون گلاب، حضور گسترده ملت ایران در راهپیمایی سی و دومین سالگرد انقلاب اسلامی را با عنوان «میلیون ها» نفر بازتاب دادند.
اما واقعیت که از حضور دهها میلیونی مردم ایران اسلامی در سراسر کشور حکایت داشت و زن و مرد، پیر و جوان و طبقات مختلف جامعه در راهپیمایی بزرگ دیروز به چشم می آمدند بیش از همه بر این مطلب استوار بود که امت غیور و انقلابی ایران اسلامی با تجدید بیعت با رهبر خبیر و بصیر خود بار دیگر در صحنه عمل اثبات کردند که همیشه پشتیبان انقلاب اسلامی باقی خواهند ماند.
جالب است که روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» نیز با انعکاس حضور گسترده مردم در راهپیمایی دیروز خاطرنشان می کند که زنان، مردان و کودکان ایرانی همگی در این راهپیمایی باز هم ثابت کردند همیشه در صحنه حاضرند. حضور دهها میلیونی مردم در طلیعه سی و سه سالگی جمهوری اسلامی ایران حیرت بیش از 400 خبرنگار خارجی که اخبار این راهپیمایی بزرگ را پوشش می دادند به دنبال داشت.
در تهران نیز مردم با در دست داشتن تصاویر امام راحل(ره) و رهبر فرزانه انقلاب و پرچم های سه رنگ جمهوری اسلامی از همان ساعات ابتدایی صبح به سمت میدان آزادی حرکت کرده و با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر ضد ولایت فقیه و... حضور گسترده خود را در وفاداری به انقلاب اسلامی و پایداری بر آرمان ها و ارزش ها به رخ کشاندند.
همچنین جمعیت انبوهی از راهپیمایان در مسیر خیابان آزادی پرچم بزرگ فلسطین را برای نشان دادن همبستگی خود با آرمان های مردم مظلوم فلسطین و حمایت از خط مقاومت آنان و همچنین پرچم مصر را به نشانه حمایت از انتفاضه مردم مسلمان مصر حمل می کردند.
مردم تهران همچنین پرچم 1500 متری ایران را که گفته می شد طولانی ترین پرچم بود را بر دوش خود حمل کردند.
جمعیت میلیونی و انبوه مردم تهران در راهپیمایی دیروز بار دیگر انزجار خود را از فتنه گران داخلی و خارجی فریاد کشیدند و با شعار «مرگ بر فتنه گر» از جریان فتنه بیزاری جستند.
در همین راستا؛ راهپیمایان تهرانی با امضای طوماری بلند خواستار محاکمه سران فتنه 88 شدند و از دستگاه قضایی خواستند هرچه زودتر این خواسته عمومی را اجرایی کند.
از سوی دیگر؛ مردم انقلابی و مؤمن تهرانی در حاشیه برگزاری مراسم بزرگداشت 22 بهمن نامه هایی خطاب به ملت های مسلمان منطقه، کشورهای غربی و سازمان بین المللی نوشتند.
برخی از دانشجویان و جوانان نیز با به آتش کشیدن آدمک های حسنی مبارک و شعار «مرگ بر دیکتاتور»، «حسنی نامبارک سرنگونیت مبارک» و... حمایت خود را از قیام مردم مصر اعلام کردند.
از نکات گفتنی دیگر در راهپیمایی دیروز در تهران این بود که شرکت کنندگان در راهپیمایی با امضای طوماری خواستار انتشار رساله توضیح المسایل آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب شدند.
اما علاوه بر حضور گسترده مردم از اقشار مختلف و در سنین مختلف، دیروز شخصیت ها، تشکل ها و گروه های مختلف سیاسی در میان مردم حضور یافتند و وحدت گروه ها و شخصیت ها جلوه ای از وحدت ملی را به نمایش گذاشت.
رسانه های خارجی هم در بازتاب راهپیمایی بزرگ و پرشمار مردم کشورمان در سی و دومین سالگرد انقلاب اسلامی هر یک از زاویه ای آن را انعکاس دادند.
خبرگزاری شینهوا در گزارش خود تاکید کرد مردم ایران در حالی که پرچم کشورشان و پلاکاردهایی در حمایت از نظام اسلامی ایران با خود حمل می کردند سی و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.
شبکه تلویزیونی «سی ان ان» نیز تصاویر راهپیمایان در تهران که عکس های بنیانگذار جمهوری اسلامی و آیت الله خامنه ای رهبر معظم ایران را با خود حمل می کردند و در حال حرکت به سمت میدان آزادی بودند را پخش کرد.
خبرگزاری رویترز هم راهپیمایی مردم کشورمان را اقدامی به منظور همبستگی با مردم مصر و اعتراضات آنها بر ضد رژیم حسنی مبارک دانست.
خبرگزاری فرانسه نیز با تاکید بر این که ایرانی ها در راهپیمایی خود شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می دادند نوشت که حضور گسترده مردم ایران در حالی بود که احتمال می رفت به دلیل آب و هوای نامساعد شمار شرکت کنندگان در راهپیمایی کاسته شود.
همچنین در حالی که رسانه های صهیونیستی همچون هاآرتص، یدیعوت آحارونوت و دیگر رسانه های صهیونیستی با گذشت چندین ساعت از آغاز راهپیمایی گسترده 22 بهمن در ایران، سکوت کردند و خبری از این رخداد منتشر نکردند خبرگزاری «ترند نیوز» آذربایجان پیرامون راهپیمایی ملت ایران در 22 بهمن امسال نوشت که ایرانیان در تمامی 818 شهر و 4هزار روستای خود راهپیمایی هایی را برگزار کردند.
آنچه در جمع بندی حضور ده ها میلیونی مردم ایران می توان گفت چیزی جز تجلی «بیزاری و بیداری» آحاد ملت ایران اسلامی نبود. بیزاری از فتنه گران و کسانی که از صف بی شمار ملت جدا شدند و عموم مردم در 9 دی و 22 بهمن سال گذشته مرگ سیاسی آنها را رقم زدند و دیروز یکبار دیگر از آنها و سرانشان که به مرده های متحرک تبدیل شده اند بیزاری و تبری جستند.
از سوی دیگر؛ مردم کشورمان دیروز با حضور ده ها میلیونی خود موج بیداری اسلامی را که ایران اسلامی پیشقراول و پرچمدار آن در سه دهه گذشته بوده است را جشن گرفتند و از انتفاضه مردم تونس، مصر، اردن، یمن و... حمایت کردند.
قطعنامه راهپیمایی ملت ایران
مردم ایران در قطعنامه راهپیمایی سراسری یوم الله 22 بهمن، با اعلام حمایت کامل از قیام مردم مسلمان مصر و خیزش مردم تونس و دیگر کشورهای خاورمیانه تاکید کردند که وعده حمایت و نصرت الهی در پرتو ایستادگی ملتها محقق خواهد شد.
در این قطعنامه با تاکید بر اینکه، ملت مسلمان و انقلابی ایران، در طلیعه سی وسومین فجر انقلاب اسلامی، متحد و یکپارچه و با گام هایی استوار و سرشار از بصیرت، بزرگی و عظمت خدای جل جلاله را از عمق جان و عمل فریاد برمی آورد و با اعلام وفاداری کامل نسبت به رهبر حکیم خویش، بر صبر و استقامت خود تا تحقق کامل وعده های الهی، جانانه پای می فشارد، آمده است: سی ودو سال حیات پربرکت جمهوری اسلامی، اثبات این واقعیت است که نظریه حکومتی اسلام و تئوری «ولایت فقیه»، دکترینی راهگشا برای مدیریت و حرکت جوامع به سمت پیشرفت حقیقی و عدالت اجتماعی است.
در این قطعنامه همچنین آمده است: ملت ایران، با برخورداری از تجربیات سی ودو سال پایداری و بصیرت و پیشرفت، ضمن اعلام حمایت کامل از قیام مردم مسلمان مصر و خیزش مردم تونس و دیگر کشورهای خاورمیانه و تذکر این حقیقت جاری در هستی که: وعده حمایت و نصرت الهی از مظلومان و حق جویان وعده ای تخلف ناپذیر است که در پرتو ایستادگی ملت ها، بدون هیچ گونه تردیدی محقق خواهد شد؛ آنان را به هوشیاری کامل در مقابل توطئه ها و ترفندهای پیچیده نظام استبداد بین الملل و در راس آن آمریکا و اسرائیل برای ایجاد اختلاف و انحراف در مسیر مبارزات ملتها فرا می خواند.
شرکت کنندگان در راهپیمایی عظیم 22بهمن همچنین در قطعنامه خود تصریح کردند: ترور، کودتا، جنگ قومی، تحریم، 8 سال جنگ تحمیلی، 32سال جنگ روانی بی وقفه و همه جانبه و فتنه های گوناگون از جمله فتنه سال 1388 بخشی از طرح ها و اقدامات جبهه کفر و شرک و نفاق در مقابله با ملت مسلمان ایران و نظام اسلامی است که به یاری حق و در پرتو عنایات الهی، هدایت مدبرانه مقام معظم رهبری و استقامت و بصیرت ملت، ناکام مانده است.


کیهان



کلمات کلیدی :
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats