سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
تهدید بزرگ
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 10:32 صبح

اسرائیل: گسترش نفوذ جمهوری اسلامی تهدیدی بزرگ تر از سقوط مبارک است (خبر ویژه)

معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تهدید بزرگ تر از قیام مردم مصر و تونس را گسترش نفوذ جمهوری اسلامی ایران در منطقه خواند.
دانی ایالون در دیدار سران سازمان های صهیونیستی آمریکا گفت: این روزها نبود ثبات بسیار مهم است. توجه داشته باشیم که بزرگترین تهدید علیه ثبات و امنیت خاورمیانه و صلح جهان، نه تغییرات مصر و تونس، که حکومت توطئه گر و متعصب ایران است که با کمک همدستان خود و از جمله حزب الله لبنان، حماس و دیگر گروه های اسلام بنیادگرا می کوشد هدف های خویش را پیش برد. این بزرگترین خطر است.
ارگان وزارت خارجه رژیم صهیونیستی ضمن انتشار اظهارات «ایالون» و در تحلیل آن نوشت: کارشناسان امور خاورمیانه در اسرائیل ابراز نگرانی می کنند که ایران بخواهد با بهره گیری از دوران گذار در مصر و از طریق تماس و پیشنهاد همکاری به احزاب و یا گروه هائی که در حال تشکیل هستند، جای پائی برای خود در مصر ایجاد کند.
جمهوری اسلامی ایران از طریق کمک به حزب الله لبنان توانست در آن کشور رخنه یابد و از نفوذ بسیاری برخوردار گردد. همین سیاست در مورد عراق نیز عملی شد، و اکنون بیم آن می رود که در مصر به آزمون گذاشته شود.
این اظهارات در حالی است که ایهود باراک وزیر دفاع رژیم صهیونیستی ضمن مصاحبه با تلویزیون ای بی سی آمریکا نسبت به برگزاری انتخابات در مصر هشدار داد و گفت: انتخابات زود هنگام ممکن است موجب به قدرت رسیدن احزاب تندرو و اسلامگرا شود. اکنون احزاب سکولار توان سازماندهی ندارند. ولی اخوان المسلمین به عنوان قدیمی ترین و منظم ترین سازمان سیاسی این آمادگی را دارد به ویژه اینکه از شعارهای تند و انقلابی هم برخوردار است و می تواند مردم را جذب کند.
روزنامه یدیعوت آحارونوت نیز نوشت که باراک ضمن تماس با آمریکا و شورای عالی نظامی مصر خواستار تعویق برگزاری انتخابات شده است.
به نوشته یدیعوت آحارونوت، باراک به آمریکاییها پیشنهاد داد به ارتش مصر اعتماد کنند چرا که هزاران افسر این ارتش یا در آمریکا دوره آموزشی گذرانده و یا این که از مشارکت آمریکا در مصر آگاه هستند.
این روزنامه صهیونیستی همچنین گزارش داد: دانی ایالون معاون وزیر خارجه اسرائیل معتقد است: نباید بگذاریم ایران از بی ثباتی های پدید آمده برای پیشبرد اهدافش استفاده کند. ما باید این فرصت ها را در منطقه بسوزانیم.
از سوی دیگر منوشه امیر گرداننده رادیو اسرائیل به رادیو فرانسه گفت: کنار زدن مبارک از سوی آمریکا اقدامی شتابزده و عجولانه بود و می تواند در مصر هرج و مرجی ایجاد کند که بی تردید باعث به قدرت رسیدن اسلامگرایانی چون اخوان المسلمین خواهد شد. آمریکا نسنجیده عمل کرد همچنان که در انقلاب اسلامی و مقابل شاه نسنجیده عمل کرد و باعث واژگونی حکومت پهلوی شد. اگر اخوان المسلمین روی کار بیایید، سرنوشتی جز سرنوشت ایران در انتظار مصر نخواهد بود.
وی اضافه کرد: اقدام آمریکا باعث بی اعتمادی سران کشورهای عربی می شود. آیت الله خمینی مرتباً در جنگ با صدام به امیرنشین ها هشدار می داد که مبادا با صدام دست اتحاد بدهید چون تنها می مانید. امروز هم آیت الله خامنه ای به همین امیرنشین ها می گویند که به دولت آمریکا اعتماد نکنید. شوربختانه می بینیم که آنها تا حدودی درست می گویند و این سیاست آمریکا را می بینیم که می آید کسی مانند پرزیدنت مبارک را تنها می گذارد. مسلماً سران دیگر کشورهای عرب می پرسند که اگر چنین است آیا آمریکا با ما نیز همین کار را خواهد کرد؟ دولت اسرائیل هم بسیار نگران است.

کیهان



کلمات کلیدی :
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats