سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
فریاد الله اکبر
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 11:37 عصر

وحشت آمریکا از سقوط بحرین
فریاد الله اکبر و یا حسین(ع) در منامه مردم : تا سرنگونی پادشاه ایستاده ایم

هزاران بحرینی با شرکت در مراسم تشییع پیکر شهدای تظاهرات روزهای قبل این کشور خواستار سرنگونی نظام حاکم شدند.
هزاران تظاهرکننده بحرینی با شرکت در مراسم تشییع پیکر شهدا و سر دادن شعارهایی علیه پادشاه بحرین خواستار سرنگونی وی شدند.
شرکت کنندگان در این تظاهرات در حالی که پلاکاردهایی حمل می کردند که روی آنها شعارهای الله اکبر و یا حسین نوشته شده بود خواستار آزادی تمامی زندانیان سیاسی شدند.
عبدالجلیل خلیل ابراهیم یک نماینده جمعیت الوفاق بحرینی در این باره گفت؛ آزادی فعالان شیعه یکی از مطالباتی است که به شاهزاده سلمان بن حمد آل خلیفه ولیعهد بحرین ارائه شده و اجرای این خواستار نشان می دهد که رژیم حاکم خواستار گفت وگو با مخالفان هستند یا خیر.
این در حالی است که برخی منابع خبری نزدیک به پادشاه بحرین اظهار داشتند: حمدبن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین دستور آزادی شماری از فعالان سیاسی را صادر کرده است.
این منابع به شمار کسانی که شامل حال این دستور پادشاه می شوند اشاره ای نکردند اما یک مقام مخالف اظهار داشت، انتظار می رود که 25 فعال شیعی وابسته به جنبش آزادی ها و دموکراسی که از اکتبر گذشته به اتهام توطئه چینی برای اقدامات تروریستی بازداشت شده بودند آزاد شوند.
از سوی دیگر، هفت گروه مخالف حکومت بحرین روز گذشته از تظاهرکنندگان بحرینی درخواست کردند در راهپیمایی بزرگی که قرار است فردا صورت بگیرد شرکت کنند و تا زمانی که حکومت سرنگون نشود همچنان در خیابان ها و میدان لولو باقی بمانند.این گروه های مخالف اعلام کردند فریب وعده های پادشاه بحرین را نمی خورند و به مذاکره با حکومت تن نمی دهند.
این مخالفان تاکید دارند که طرح مقامات بحرین برای گفت وگو با مخالفان فریبی بیش نیست و هیچ اقدامی عملی صورت نگرفته به همین خاطر معترضان به اعتراض های خود ادامه می دهند.
گفتنی است تظاهرات روز پنجشنبه از دیدگاه ناظران سیاسی یک تظاهرات سرنوشت ساز خواهد بود و بدون شک مقدمات سقوط دولت بحرین را فراهم خواهد کرد.
به عقید ه کارشناسان احتمال سقوط دولت بحرین از هم اکنون مقامات کاخ سفید را دچار وحشت کرده است چرا که ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا در این کشور قرار دارند و مقامات آمریکا بیم آن دارند که تجهیزات این پایگاه به دست انقلابیون بیفتد.
باراک اوباما و دیگر مقامات کاخ سفید به همین دلیل به تکاپو افتاده اند و اعلام کرده اند که اوضاع بحرین را با نگرانی دنبال می کنند.
در یمن نیز تظاهرکنندگان در اعتراض به تجاوزات نیروهای امنیتی صنعا، ساختمان شورای محلی «لحج» و ده ها خودروی حکومتی را به آتش کشیده و تخریب کردند.
در پی تداوم تظاهرات مردمی در شهر لحج واقع در جنوب یمن نیروهای امینی به طرف این تظاهرکنندگان تیراندازی کردند و موجب کشته شدن سه تن دیگر از مردم شدند.
به گزارش خبرگزاری فارس منابع آگاه محلی در لحج اعلام کرد که پس از نماز مغرب تظاهر کنندگان خود را به مقر نیروهای امنیتی این شهر رساندند و خواستار سرنگونی رژیم علی عبدالله صالح و آزادی تمام زندانیان سیاسی شدند اما نیروهای امنیتی با تیراندازی به سوی مردم معترض تلاش کرد تا آنها را متفرق کند.تظاهرکنندگان علاوه بر به آتش کشیدن مقر شورای محلی، برخی مکان های تجاری را نیز آتش زدند.از سوی دیگر، اهالی منطقه «یافع» در لحج نیز در اعتراض به کشته شدن یکی از جوانان این منطقه توسط نیروهای امنیتی، ساختمان های موسسات دولتی را تصرف و تمام کارمندان آن را خارج کردند.علمای یمنی نیز روز گذشته با صدور فتوایی هرگونه تعرض و تجاوز به تظاهرکنندگان یمن را تحریم کردند.
جمعیت علمای یمن که تمام علمای این کشور را دربردارد، به همین مناسبت با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: هرگونه ضرب وشتم یا قتل و کشتن تظاهرکنندگان جنایتی عمدی تلقی شده و مستوجب مجازات و عملی حرام است.در همین رابطه شخصیت های برجسته یمن نیز که مخالف رژیم علی عبدالله صالح هستند اعلام کردند که هرگونه مذاکره با رژیم حاکم مطرود و ممنوع است.
این شخصیت ها اظهار داشتند علی عبدالله صالح مرتکب همان اشتباهی شد که بن علی در تونس و قذافی در لیبی مرتکب شد.
در مغرب نیز هزاران تن از مردم با برگزاری تظاهرات سخنان پادشاه مغرب را عوام فریبی دانسته و اعلام کردند که تا زمانی که به تمامی خواسته هایشان رسیدگی نشود دست از اعتراض برنمی دارند.
گفتنی است یک روز پس از آنکه مردم مغرب خواستار انجام اصلاحات اساسی در امور کشور و تفویض اختیارات به دولت منتخب جدید شدند محمد ششم پادشاه مغرب اعلام کرد که وی نیز خواستار اصلاحات است اما طبق مدل مراکشی! تظاهرکنندگان نیز با اعلام اینکه تظاهرات ادامه پیدا خواهد کرد خواستار تحقق خواسته هایشان از جمله انحلال دولت، پارلمان و حذف فساد و پارتی بازی در دولت شدند.
صدها دانشجوی الجزایری نیز علیه دولت این کشور تظاهرات کردند.در این تظاهرات که در نزدیکی وزارت آموزش عالی صورت گرفت، دانشجویان از دولت خواستند با وضع قوانین جدید سیاسی نسبت به ایجاد برابری و مساوات در جامعه و نیز افزایش کیفیت زندگی اجتماعی اقدام کند.
براساس آمار 40 درصد از شهروندان الجزایری که کمتر از 30 سال دارند بیکار هستند.
نیروهای امنیتی با معترضان درگیر و چندین نفر از تظاهرکنندگان زخمی شدند.
منابع پزشکی الجزایر اعلام کردند که دو نفر از مجروحین به کما رفته اند. همچنین نیروهای امنیتی از خودسوزی نفر سوم در الجزایر جلوگیری کردند.

کیهان



کلمات کلیدی :
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats