سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
درسهای عاشورا
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 11:12 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

درسهای عاشورا

جهت اول ، درسهای عاشوراست. عاشورا پیامها و درسهایی دارد. عاشورا درس می دهد که برای حفظ دین ، باید فداکاری کرد. درس می دهد که در راه قرآن ، از همه چیز باید گذشت.  درس می دهد که در راه قرآن ، از همه چیز باید گذشت . درس می دهد که در میدان نبرد حق و باطل ، کوچک و بزرگ ،‌زن و مرد ، پیر و جوان ، شریف و وضیع و امام و رعیت ، با هم در یک صف قرار می گیرند.

درس می دهد که جبهه دشمن با همه توانایی های ظاهری ، بسیار آسیب پذیر است. (همچنان که جبهه بنی امیه، به وسیله کاروان اسیران عاشورا ، در کوفه آسیب دید ، در شام آسیب دید ، در مدینه آسیب دید ، و بالاخره هم این ماجرا ، به فنای جبهه سفیانی منتهی شد.) 

درس می دهد که در ماجرای دفاع از دین ، از همه چیز بیشتر ، برای انسان ، بصیرت لازم است.  بی بصیرت ها فریب می خورند. بی بصیرت ها در جبهه باطل قرار می گیرند ؛ بدون اینکه خود بدانند.  همچنان که در جبهه ابن زیاد ، کسانی بودند که از فساق و فجار نبودند ، ولی از بی بصیرتها بودند.

اینها درسهای عاشوراست.  البته همین درسها کافی است که یک ملت را ، از ذلت به عزت برساند.  همین درسها می تواند جبهه کفر و استکبار را شکست دهد. درسهای زندگی سازی است. این ، آن جهت اول.

حرفهای گمشده ، ص 12 - 13



کلمات کلیدی :
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats