سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
ولایت یعنی...
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 3:43 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

علامه حسن زاده آملی در کتاب شریف در آسمان معرفت آورده اند: اسلام یعنى شیعه ، شیعه یعنى اسلام ، قرآن یعنى على (علیه السلام )، قرآن یعنى حسین (علیه السلام )، قرآن یعنى بقیه الله ، قرآن یعنى ولایت ، ولایت یعنى قرآن و قرآن ناطق و قرآن که کتاب الله است .

 

اینها هیچگاه از هم جدا نمى شوند و هیچ عارفى ، هیچ حکیم الهى و هیچ فرد مسلم و اهل قرآن نمى تواند به برهان دو، دو تا چهار تا از ولایت روگردان باشد، بخصوص که علماى امامیه اثنى عشریه در کنار سفره ولایت به مقاماتى رسیده و صاحب تصنیفات و تالیفاتى مى باشند و رکن اعظم ولایت است و بدون ولایت محال است که انسان به جایى برسد و این رشته سر دراز دارد. درباره ولایت سخن به میان آورده و باید به عرض ‍ برسانم که بحث و تفسیر بیشترش را در پیرامون این موضوع ( این زمان بگذار تا وقت دگر ) اجمالا:

 اى دل غلام شاه جهان باش و شاه باش

  پیوسته در حمایت لطف اله باش

 امروز زنده ام به ولاى تو یا على

فردا به روح پاک امامان گواه باش

 آن را که دوستى على نیست کافر است

  گو زاهد زمانه و گو شیخ راه باش

 قبر امام هشتم سلطان دین رضا

  از جان ببوس و بر در آن بارگاه باش

 دستت نمى رسد که بچینى گلى ز شاخ

  بارى به پاى گلبن ایشان گیاه باش

(اشعار فوق از جناب حافظ است )

 خداوند را شکر مى کنیم که ما را اهل ولایت قرار داده است و در آستانه ولایت ، تربیت شده ایم و مى شویم . انشاء الله خداوند همه را اهل ولایت قرار بدهد و خداوند شما آقایان را به سعادت و سلامت بدارد در راه اعلاى معارف الهیه ، توفیقات بیشتر مرحمت بفرماید. انشاء الله ما هم در این دعا با شما باشیم

در آسمان معرفت ، ص 92.(برگرفته از وبلاگ علامه حسن زاده -استاد صمدی  )



کلمات کلیدی :
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats