سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
اتحاد ضد ایرانی
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 2:5 صبح

انقلاب های خاورمیانه اتحاد ضدایرانی آمریکا را به هم ریخته است (خبر ویژه)

یک نشریه آلمانی گزارش داد انقلاب های خاورمیانه برنامه آمریکا و غرب برای فشار به ایران را به هم ریخته است.
زودویچه سایتونگ نوشت: خبرها به یاد می آورند که چگونه تا همین چند ماه پیش به غلط تصور می شد اوضاع سیاسی در خاورمیانه شفاف است، از جمله ایران دنبال گفت وگوهای تازه با پنج عضو شورای امنیت است. قبل از ناآرامی در کشورهای عربی، منطقه با بحران بین غرب (و متحدان عربش، بویژه مصر و عربستان سعودی) و ایران تعریف می شد. موضوع مهم بر سر سلطه در منطقه بود، مهم تر از بحران بین اسرائیل و فلسطینی ها، نماد این بحران، کشمکش بر سر برنامه هسته ای جمهوری اسلامی شد، اما انقلاب در کشورهای عربی، بحران اتمی را به حاشیه راند. با این حال رئیس جمهور آمریکا و بسیاری از متحدان اروپایی او، وقتی درباره پیامدهای ژئوپولیتیک انقلاب های عرب فکر می کنند، به مناقشه هسته ای می اندیشند. سکوت آمریکا در سرکوب اعتراض شیعیان در بحرین نظرها را جلب کرد.
روزنامه آلمانی می افزاید: به تلخی آشکار شد چه حساب گری های تاکتیکی و سیاسی نقش بازی می کنند، هنوز مهار ایران شیعه و تندرو اولویت دارد. سال گذشته راهبردی برای محدود کردن ایران آشکار شد تا به جاه طلبی های منطقه ای این کشور پاسخ داده شود. قرار بود این راهبرد با حمایت گسترده نظامی برای کشورهای خلیج فارس و اسرائیل تغذیه شود اما امروز، بعد از شروع تغییرات، معلوم نیست متحدان کنونی چه آرایش سیاسی می گیرند. مصر می خواهد مناسبات را با ایران عادی سازی کند. و عربستان سعودی هنوز رنجیده خاطر است زیرا واشینگتن متحد وفادار خود حسنی مبارک را تنها گذاشت.
نشریه آلمانی خواستار فشار بر ایران در زمینه تحریم شد و افزود: باید کشورهایی چون ترکیه و چین را زیر فشار گذاشت که نظاره گر دور زدن تحریم ها توسط ایران هستند. همچنین باید کشورهایی را که دچار تحولات در منطقه هستند متقاعد کرد که قدرت اتمی شدن ایران علیه منافع آنهاست چرا که دلیلی وجود ندارد تا نشان دهد انقلاب ها به ایران هم سرایت می کند.

کیهان

 



کلمات کلیدی :
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats