سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
بحرین دروازه شهادت
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:55 صبح

شهادت نماینده بحرینی زیر شکنجه


جواد فیروز"‌نماینده مستعفی پارلمان بحرین از جمعیت شیعی الوفاق که سه روز گذشته به دست نیروهای امنیتی بحرین بازداشت شد، بر اثر شکنجه به شهادت رسید.

  به گزارش مشرق به نقل از آزادنگار ، روز دوشنبه یک منبع نزدیک به جمعیت اسلامی وفاق ملی بحرین اعلام کرد که مقامات رژیم آل خلیفه «مطر ابراهیم مطر»، و «جواد فیروز»‌ دو نماینده مستعفی پارلمان بحرین از جمعیت شیعی الوفاق را بازداشت کرده‌اند.

یک پایگاه خبری لبنانی امروز اعلام کرد که جواد فیروز بر اثر شدت شکنجه به بیمارستان منتقل شده است ولی وی جان خود را از دست داد.

بحرین از چهاردهم فوریه (?? بهمن‌ماه) گذشته صحنه اعتراضات مردمی علیه نظام حاکم و اعمال تبعیض‌های مذهبی علیه اکثریت شیعه است و در جریان این اعتراضات، خاندان حاکم ضمن فراخواندن نیروهایی از ? کشور امارات عربی متحده و عربستان سعودی، بیش از ?? نفر را کشتند و ده‌ها نفر دیگر را زخمی کردند و بیش از یک هزار نفر را بازداشت کردند که در این میان، بیش از ??? نفر همچنان در بازداشت به سر می‌برند و حدود ???نفر از آنان زن هستند.

***********************


لیبرال‌ها نگران هستند

نگاهی به اخبار خاورمیانه در روز دوشنبه ?? اردیبهشت ماه ????

تظاهرات روز نکبت، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهانی و محافل تحلیلی داشته است. البته تضعیف سیاست‌های آمریکا در منطقه و رو به زوال بودن رژیم صهیونیستی، امری نیست که تازه باشد اما غرب به هیچ‌گاه به این وسعت شاهد آن نبوده است. اکنون این کشورها در برزخی قرار دارند؛ آن‌ها از دموکراسی می‌گویند اما خواست اکثریت جهان عرب، امروز پایان دادن به حیات رژیم صهیونیستی و تشکیل دولت فلسطینی است. حتی عربستان سعودی هم به بی‌فایده بودن سیاست‌های واشنگتن پی برده است. خلاصه مقاله تحلیلی واشنگتن‌پست در این رابطه در نگاهی به اخبار روز گذشته خاورمیانه:

 بازتاب گسترده تظاهرات روز نکبت
یک نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی در مورد تظاهرات گسترده روز نکبت گفت: آن‌چه دیدیم، تنها پیش‌نمایشی بود از آن‌چه که در شهریور روی خواهد داد و با دولت فلسطینی با آن مواجه خواهیم بود. تحلیل این نماینده رژیم صهیونیستی، محتوای اصلی بیش‌تر گزارش رسانه‌ها و تحلیل‌گران در رابطه با تظاهرات روز نکبت بود که آن را نشانه شکست اسرائیل و سیاست‌های آمریکا و پیروزی نهایی فلسطینیان دانستند.

محمود عباس، رئیس دولت خودگران فلسطین با اشاره به تظاهرات گسترده روز نکبت، ضمن اعلام سه روز عزای عمومی گفت: خون آن‌ها هدر نخواهد رفت. وی افزود که این تظاهرات برای آزادی فلسطین بود. سید حسن نصرالله،‌ دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز گفت: باید به تظاهرکنندگان روز نکبت سر تعظیم فرود آورد؛ چراکه روز نکبت را به روز دیگری تبدیل کردند که نشان داد حقوق فلسطینیان غیرقابل مذاکره است. تظاهرات روز نکبت، روز گذشته نیز در برخی اردوگاه‌های نزدیک کرانه باختری نیز ادامه داشت. نیروهای رژیم صهیونیستی، هفت تن را در این تظاهرات دستگیر کردند. خبرگزاری ملی لبنان نیز اعلام کرد که تحرکات نظامی اسرائیل در شرق نیز افزایش پیدا کرده و نیروها در حال تجهیز شدن هستند.

 نگاهی به استراتژی جدید شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس
روزنامه «نشنال» امارات متحده عربی با اشاره به عضوگیری جدید شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس نوشت: پیوستن مراکش و اردن به این شورا، باعث تقویت این شورا نخواهد شد. به نوشته این روزنامه، این شورا به وقایع منطقه بی‌توجه بوده و بیش از حد ایران را متهم به دخالت در همه امور کرده است.‌ این امر این شورا را به یک اتئلاف امنیتی ضعیف به سرپرستی عربستان سعودی تبدیل کرده است. این روزنامه افزوده که عربستان سعودی به دنبال انقلاب امنیتی در منطقه است اما باید به‌خاطر داشته باشد که همیشه انقلاب‌ها، نتیجه دل‌خواه را ندارند. «نشنال» تأکید کرد که پیوستن مراکش و اردن به عنوان دو کشور دیکتاتور به این شورا، اوضاع را برای شورای همکاری کشورهای حاشیه خلیج فارس مشکل‌تر خواهد کرد.

 المصر‌الیوم: عربستان به دنبال ضد انقلاب
روزنامه المصر الیوم نوشت: عربستان سعودی شاید به دنبال این باشد که با تحریک و تحریف کردن انقلاب مصر، دست به یک ضد انقلاب بزند. این روزنامه، دلیل این احتمال را مسلط شدن گفتمان اسلامی در مصر و همچنین علاقه دولت مصر به عادی‌سازی روابط با ایران دانسته است. این روزنامه به طنز نوشت: «مشکل اول، دوم و سوم عربستان سعودی، ایران است.»

 در بهار اعراب،‌ میان عربستان و آمریکا اختلاف افتاده است
واشنگتن‌پست نوشت: عربستان سعودی و آمریکا شاهد افزایش قدرت گفتمان وابسته به جمهوری اسلامی ایران در منطقه هستند. این افزایش قدرت، عربستان را به واهمه واداشته و دست به هر کاری می‌زند. به نوشته واشنگتن‌پست، آمریکا نیز پشت عربستان را خالی کرده و به نظر می‌رسد که یک اختلاف جدی در رابطه میان این دو کشور «متحد» به وجود آمده است. این روزنامه ادامه داد که عربستان سعودی پی برده که با این اوضاع منطقه و بیداری اسلامی مردم،  دیگر سیاست‌هایی که واشنگتن دیکته می‌کند، فایده‌ای ندارد.

 واشنگتن‌پست: لیبرال‌ها نگران هستند
روزنامه واشنگتن‌پست نوشت: نیروهای سیاسی لیبرال مصر به شدت از قدرت‌گیری نیروهای مسلمان همچون اخوان‌المسلمین نگران هستند. به نوشته این روزنامه، عمده پیش‌بینی‌ها از احتمال پیروزی گسترده نیروهای سیاسی مسلمان در انتخابات آتی پارلمانی مصر سخن می‌گویند. به گزارش این روزنامه، یکی از سران احزاب لیبرال مصر گفت: این عادلانه نیست که ما باید با اخوان‌المسلمین رقابت کنیم؛ چراکه آن‌ها هم سابقه دارند و هم محبوب هستند!

 تجمع مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره
تجمع گسترده مردم قاهره در مقابل سفارت رژیم صهیونیستی، با واکنش پلیس این کشور مواجه شد. دست‌کم ???نفر در جریان این تظاهرات که به خشونت کشیده شد، دستگیر شدند. تظاهرکنندگان با آتش زدن پرچم اسرائیل و سر دادن شعارهای ضدصهیونیستی، خواهان اخراج سفیر رژیم صهیونیستی از مصر شدند.

 تعویق دادگاه مخالفین بحرینی
دادگاه ویژه نظامی بحرین، محاکمه ?? معترض این کشور را به هفته بعد موکول کرد. یکی از اتهامات این افراد، رابطه با سازمان‌های تروریستی است. این کشور میزبان ناوگان پنجم دریایی آمریکا مدعی است که مردم بحرین که دست به اعتراض زدند، تحریک‌شده و ناراضی نیستند؛. از این رو در دو ماه گذشته با همیاری نیروهای سعودی به شدت آن‌ها را سرکوب کرده و جنایاتی را مرتکب شده‌اند که به‌تازگی بخشی از آن‌ها افشا شده است.

 عراق: به دنبال همکاری با ایران هستیم
نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق گفت: افزایش همکاری‌های نظامی و امنیتی با ایران برای ما مهم است و این مهم را دنبال خواهیم کرد. این چندمین بار است که مقامات عراقی از تشکیل ائتلاف امنیتی با ایران و افزایش آمریکایی‌ها سخن می‌گویند. می‌توان گفت با نزدیک‌تر شدن موعد خروج نیروهای آمریکایی از عراق، دولت این کشور ایران را در برقراری امنیت متحد خود می‌داند.

 فارن‌افرز: ادعاهای عربستان و حاکمان بحرین خلاف واقع است
در حالی دولت‌های عربستان سعودی و بحرین،‌ یکی از دلایل سرکوب معترضان در بحرین را تندروی معترضان اعلام کرده‌اند که نشریه فارن‌افرز نوشته است: معترضان بحرینی (اکثریت شیعه بحرین و باقی معترضین) از خانواده حاکم بر بحرین، مدرن‌تر و روشن‌فکرتر هستند. فارن‌افرز افزود: حداقل معترضان به فضای بازتر و انتخابات مجلس تقید دارند. اما به عقیده حاکمان بحرین، «متحجر» آن افرادی هستند که پول حکومت بحرین را در قبال سکوت سیاسی، دریافت نمی‌کنند. فارن‌افرز در ادامه نوشت: دولت بحرین با بی‌توجهی کامل به خواسته اکثریت جمعیت خود، طبقه‌ای از جامعه را آماده کرده که مانند انقلابیون ایران در سال ???? می‌مانند. این مقاله تأکید کرد که دولت بحرین باید مشروعیت خواسته معترضان خود را بپذیرد.

 شلیک به کاروان حامل کمک‌های بشردوستانه
نیروهای دریایی رژیم اسرائیل به یک کشتی مالزیایی که در حال عزیمت به غزه بود، شلیک کرده و باعث بازگشت آن به مصر شدند. این کشتی، حامل کمک‌های بشردوستانه و پیام برای مردم در حصر غزه بود. پیش از این، نیروهای صهیونیستی از رسیدن کاروان آزادی به غزه نیز جلوگیری کرده و با حمله به این کشتی‌ها، چندین تن را کشته و یا زخمی کرده است.

منبع: khamenei.ir



کلمات کلیدی :
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats