سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
روزهای وحشیگری آل سعود
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 4:39 عصر

یورش نظامیان آل خلیفه و آل سعود به دانشگاه بحرین

سرویس خارجی-
نیروهای امنیتی بحرین با پشتیبانی نظامیان سعودی به دانشگاه بحرین یورش برده و دانشجویان و استادان را مورد ضرب و شتم قرار داده و شماری را بازداشت کردند.
نیروهای امنیتی بحرین با همکاری نظامیان آل سعود به دانشگاه بحرین حمله و شماری از دانشجویان دختر و پسر را که اعتصاب کرده بودند مورد ضرب و شتم قرار داده و بازداشت کردند.
مزدوران آل خلیفه همچنین با یورش به چندین روستا دهها نفر از شهروندان این روستاها را بازداشت کردند.
این در حالی است که حمله به بیمارستانها و ضرب و شتم و دستگیری پزشکان و پرستاران همچنان ادامه دارد و آنان را به جرم انجام وظیفه حرفه ای پزشکی دستگیر و به زندان منتقل می کنند.
اخراج کارگران و کارمندان دولت نیز از دیگر اقدامات سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه برای مقابله با مخالفان و انقلابیون است.
اتحادیه بین المللی اصناف بحرین خواستار دخالت فوری برای جلوگیری از نقض حقوق گروههای صنفی شد.
گروههای سیاسی و حقوقی بین المللی نیز اقدام مقامات بحرین در اخراج کارمندان، حمله به بیمارستانها و دانشگاه را محکوم کردند و خواستار اقدام فوری جامعه جهانی شدند.
از سوی دیگر، منابع خبری بحرین از اعزام بیش از 500 مزدور اردنی برای کمک به نیروهای آل خلیفه و سرکوب مردم بی دفاع بحرین خبر دادند.
پیش از این سخنگوی رسمی دولت اعلام کرده بود که نیروهای اردنی در بحرین حضور ندارند لیکن منابع آگاه اعلام کردند که در حمله به روستاهای «النوید رات» سه نیروی اردنی زخمی شدند.
یک فعال بحرینی در این باره گفت، آل سعود و آل خلیفه سربازان پیاده آمریکا در منطقه هستند که کورکورانه سیاستهای کاخ سفید را اجرا می کنند.
وی با بیان اینکه «کشتار و سرکوب مردم بحرین توسط نظامیان سعودی و بحرینی با چراغ سبز آمریکا» صورت گرفته است، تصریح کرد: هدف دیگر از اعزام این هیئت به منامه، حمایت از جنایتکاران بحرینی و سعودی است تا در اراده آنها برای ادامه سرکوب و کشتار مردم بی گناه بحرین تزلزلی ایجاد نشود.
این فعال سیاسی بحرینی، سیاست آمریکای مدعی دموکراسی در حمایت از جنایتکاران جنگی را محکوم کرد و گفت: واشنگتن تنها از دموکراسی هم جهت با منافع و سلطه جویی آن در منطقه و جهان حمایت می کند.
در همین رابطه دولت بحرین نیز در بیانیه ای از سخنان باراک اوباما درباره بحرین استقبال و اعلام کرد که دیدگاه رئیس جمهور آمریکا با پادشاه بحرین یکسان است.
در این بیانیه ادعا شده است که دولت بحرین به درستی اقدامات خود که براساس قانون اساسی و معیارهای بین المللی حقوق بشر است اطمینان دارد.
رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی خود بحرین را یک شریک دیرینه واشنگتن خواند و به منظور فریب افکار عمومی و برای اینکه خود را حامی مبارزات مردمی نشان دهد، از رژیم آل خلیفه خواست تا به منظور حل ناآرامی این کشورها، با مخالفان خود وارد گفت وگو شوند.
از سوی دیگر ولیعهد بحرین در راستای جلب حمایت انگلیس به لندن سفر کرد که با استقبال دولت این کشور و خشم و انزجار مردم انگلیس و فعالان حقوق بشر مواجه شد.
طرفداران حقوق بشری در لندن با برگزاری تظاهرات از دولت انگلیس انتقادکردند که چرا از کشوری که حقوق شهروندانش را رعایت نمی کند و با شدیدترین امکانات به سرکوب مردم می پردازد استقبال می کند.
تظاهرات و ابراز خشم و نارضایتی مردم انگلیس از سفر ولیعهد بحرین به این کشور باعث شد که دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس بیانیه ای صادر و در آن ادعا کند که دولت انگلیس مراتب نگرانی خود را از سرکوب مردم بحرین به اطلاع ولیعهد بحرین رسانده است.

کیهان

 



کلمات کلیدی :
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats