سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
ویژگی جریانهای انحرافی
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 6:27 صبح

در خطبه های دیروز آیت الله خاتمی مطرح شد
 5 ویژگی جریان های انحرافی از نگاه خطیب جمعه تهران

آیت الله سیداحمد خاتمی با اشاره به وجود جریانات انحرافی از آغاز انقلاب تاکنون، کمرنگ کردن دین در جامعه، استفاده ابزاری از مقدسات، مقابله با ولایت فقیه و تخریب عالمان بابصیرت، طرح ایران گرایی افراطی و ترویج اباحه گری و ابتذال را به عنوان ویژگی های مشترک جریان های انحرافی در برهه های مختلف دانست.
به گزارش فارس، آیت الله سیداحمد خاتمی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه تهران اظهار داشت: از عامل جهنمی شدن فراموش کردن آخرت است.
وی با قرائت آیه ای از قرآن گفت: کسانی که از قیامت غفلت می کنند و دنیا را آخر خط می دانند، زمینه ساز گناه در زندگی شان می شوند.
خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به میلاد حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) افزود: الحمدلله در این روزها مباحث خوبی در خصوص شخصیت زن مطرح شد و به این واقعیت توجه شد که باید جایگاه بالای زن را از نگاه مترقی اسلام دید نه از نگاه غربی که زن را مانند کالا عرضه می کنند.
آیت الله خاتمی همچنین با اشاره به سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: عامل پیروزی فقط سلاح نیست، بلکه ایمان واعتماد از مهمترین دلایل پیروزی است.
وی در ادامه با اشاره به دستگیری جاسوسان آمریکا توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) تاکید کرد: وزارت اطلاعات توان بالای خود را به همگان نشان داد، که از آنها و از وزیر بسیجی اطلاعات نیز تشکر و تقدیر می کنیم.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان با اشاره به سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی گفت: به تایید امام(ره) مجلس شورای اسلامی در راس امور است، چرا که در چارچوب دین مردم در راس امورند و همه امور به دست مردم است. مردم سالاری به معنای واقعی جز در این پیدا نمی شود.
آیت الله خاتمی با بیان اینکه همه مسئولان نظام اسلامی توسط مردم انتخاب می شوند، بیان داشت: مجلس هشتم کارنامه درخشانی در عرصه ایفای وظایف خود داشت که تقویت گفتمان انقلاب اسلامی، حرکت در مسیر ولایت، حضور خوب در مسائل داخلی و بین المللی، تصویب قوانین مهم و کلیدی مانند هدفمندی یارانه ها و قانون مجازات اسلامی از جمله آنها است.
وی گفت: امسال که سال آخر مجلس هشتم است؛ لازم است با تعامل با دو قوه دیگر و با نظم و انضباط که مردم دیگر صندلی های آن را به دلیل تاخیر خالی نبینند. نمایندگان از بخشی نگری بپرهیزند و مسائل کلان نظام را ببینند و انتظار مردم این است که در عرصه فرهنگ مجلس بیشتر بدرخشد و در این سال آخر منشأ خدمات بیشتر باشد.
خطیب موقت نمازجمعه تهران با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) که فرمودند از کفار و دشمنان نشان دار هیچ نگرانی ندارم، بلکه از جریانهای انحرافی که ممکن است به صحنه بیایند نگران هستیم، گفت: ایشان فرمودند، من از جریان انحرافی که قلب شان نفاق دارد و به آنچه شما باور دارید باور ندارند، قشنگ حرف می زنند اما آنچه می گویند واقعیت ندارد، در ظاهر حرفهای همه پسند می زنند اما رفتارشان به گونه دیگر است، نگرانم.
آیت الله خاتمی گفت: ما از اول پیروزی انقلاب همواره شاهد جریانات عنود خارجی و هم شاهد جریان های انحرافی داخلی مثل منافقین، فرقان، بنی صدر، فتنه و جریان انحرافی اخیر بوده ایم که این جریانات انحرافی همگی ویژگی های مشترک داشتند. که اولین روش مشترکشان «کمرنگ کردن دین در جامعه» بوده است، در حالیکه اصل انقلاب ما دین است، اگر دین را از آن بگیریم همه چیزش از میان می رود.
وی با یادآوری اینکه در سال های قبل جریان فتنه با القای سکولاریزم، دین زدایی را در جامعه دنبال می کرد، گفت: آن جریان به گونه ای و این جریان بامطرح کردن و بها دادن به عناصر کهنه مثل مکتب ایرانی و ایرانیت آنرا دنبال می کنند، چیزی که اگر یکبار گفته شد و تمام شده بود ما وارد میدان نمی شدیم اما وقتی با لجاجت اصرار دارند مدام این حرف نادرستی که مراجع جلوی آن ایستادند را تکرار کنند، وظیفه ما روشنگری می شود.
خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: اگر سخن دفاع از اسلام و دفاع از میهن اسلامی است، متدینین همیشه در خط مقدم بودند و اینها بیشتر از همه جان فشانی کرده اند، بنابراین عشق به میهن و ایران اسلامی در خون، گوشت، پوست و جان همه ما است، اما بت کردن ایران و ایران منهای اسلام خیانت به انقلاب اسلامی است.
آیت الله خاتمی افزود: یکی از سفرای کشور مصر مصاحبه کرده و گفته 32 سال است که می گوییم ایران دنبال اسلام نیست بلکه به دنبال امپراطوری ایران هستند، این که مدام مکتب ایرانی می گویند هم نشانه آنست.
وی متذکر شد: آنچه که موجب شده کشورهای دیگر از ایران الگو بگیرند، ایران اسلامی بوده است، بنابراین بنده به صراحت می گویم کسانی که اینچنین سخن می گویند هیچ ربطی به این نظام اسلامی ندارند، بلکه سلیقه شخصی آنها است.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان دومین نکته مشترک جریانات منحرف را «استفاده ابزاری از مقدسات» عنوان کرد و گفت: همه دیدند عده ای در فتنه 88 در پشت نام امام(ره) ایستادند و از آن سو ءاستفاده کردند. اعتقاد به مهدویت، از محکم ترین اعتقادات ماست، 250 آیه قرآن، 500 حدیث از پیامبر درباره خصوصیات حضرت مهدی(عج)، 2500 حدیث از امام معصوم بالاترین و عمیق ترین اعتقادات است، لذا از این اعتقاد عمیق استفاده ابزاری و کاسب کارانه می کنند.
وی ادامه داد: امروز زمان تعیین می کنند و برخی حرف ها و برخی تطبیق های نادرست را به زبان می آورند که هیچ ربطی به مهدویت ندارد. خواهش می کنم اعتقاد به مهدویت را کالای تجاری و تبلیغی نکنید و نگذارید این اعتقاد مقدس اینچنین ملعبه دست عده ای شود.
آیت الله خاتمی سومین روش آنها را مقابله با عالمان با بصیرت دانست و افزود: کسانی که دزدگیر آنها قوی است و منحرفین را خوب می شناسند، جریانات انحرافی همواره آنها را تخریب می کنند.
وی ادامه داد: مقابله با ولایت فقیه دستور کار این جریان ها بوده است، از جریان منافقین تا به امروز همیشه شمشیر آشکار و پنهان علیه ولایت بسته اند.
خطیب موقت نمازجمعه تهران، ابتذال را دیگر ویژگی منحرفین عنوان کرد و گفت: نقشه دشمن ترویج ابتذال، بی حجابی و آندلسی کردن کشور است. جریانهای انحرافی از ابزار اباحه گری و ابتذال استفاده می کنند.
آیت الله خاتمی در بخش دیگر سخنان خود به حوادث منطقه اشاره کرد و گفت: منطقه همچنان در حال سوختن در زیاده طلبی های آمریکاست و هنوز روزهای خونباری در یمن و بحرین می گذرد، آمریکا، آل خلیفه و آل سعود زندان بزرگی با اعمال شاقه درست کرده اند. در زندان، شکنجه های قرون وسطایی می دهند، پای زندانی را با دریل سوراخ کردند، بدن آنها را می سوزانند و این اوضاع با مدیریت آمریکا در بحرین می گذرد و شکنجه ها را انگلیس و صهیونیست های مکار مدیریت می کنند.
وی افزود: رسوایی امروز آمریکا شاید در طول تاریخ این کشور بی سابقه باشد، امروز اوباما تحت فشار صهیونیست ها، همان حرفهای آبکی که زده بود را هم برگرداند.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به تکریم نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا، اظهار داشت: این تکریم میخی بر تابوت آمریکا در دنیا بود و نشان داد که چقدر آمریکایی ها نوکر صهیونیستها هستند.
سیداحمد خاتمی هم چنین در خطبه اول نمازجمعه تهران به تبیین شرایط استجابت دعا و رابطه آن با عفاف و حجاب پرداخت و گفت: از علل موانع استجابت دعا این است که این بندگان خود موانع را به وجود می آورند وگرنه اصل بر استجابت دعا است.
وی با اشاره به خطبه ای از نهج البلاغه گفت: علی(ع) علل عدم استجابت دعا را عدم روراست بودن با خدا، عدم پیروی عملی از پیامبر و عدم تبعیت عملی از قرآن کریم معرفی می کنند.
خطیب موقت نماز عبادی سیاسی جمعه تهران بیان داشت: می توان صدها خطبه در تبعیت از قرآن در عرصه فردی، اجتماعی و سیاسی بیان کرد، لذا با توجه به نیازهای روز به این قانون مسلم قرآن اشاره می کنم که برخی هنجارشکنان آن را زیر پا می گذارند آن قانون «عفاف و حجاب» است.
آیت الله خاتمی با اشاره به سخن امام علی(ع)، عفاف و حجاب را افضل عبادت دانست و گفت: پاک زبانی، پاکی لقمه، لباس پاک، نگاه پاک و پاکدامنی از ابعاد عفاف و از نشانه های افراد با شخصیت است و هرچه انسان شخصیتش بالاتر باشد این عنصرها بیشتر در او متبلور است.
وی ادامه داد: در این میان عفت اجتماعی و پاکدامنی و پاک پوششی مورد تاکید قرآن کریم، هم در میان آقایان و هم در میان بانوان است، اما در قرآن نسبت به رفتار عفیفانه زنان تاکید بیشتری شده است.
امام جمعه موقت تهران گفت: زنان باید نگاه خود را از نگاه آلوده حفظ کنند و از نگاه کردن به تصاویر آلوده خود را نگه دارند، زیرا این نگاه موجب غضب خداوند می شود.
آیت الله خاتمی افزود: پوشش چادر در قرآن نیز آمده است که در سوره احزاب آیه 54 به آن اشاره شده است که «جلباب» به معنای لباسی است که تمام بدن را می پوشاند.
وی با اشاره به آیه ای از قرآن ادامه داد: اگر قرار باشد خانم ها روسری را به معنای حجاب بگیرند، باید روسری آنها بلند باشد که سرو گردن را بپوشاند و هیچگونه جاذبه جنسی برای نامحرم نداشته باشد، لذا انداختن شال بر سر که موی سر را نمایان می کند، چیزی جز بازی با حجاب و شکستن حرمت حجاب نیست.
امام جمعه موقت تهران در ادامه تبیین موضوع «عفاف و حجاب» تاکید کرد: زنان نباید با نامحرمان با عشوه و آن طور که با شوهر خود سخن می گویند حرف بزنند، چرا که اینها زمینه گناه را فراهم می کند.
آیت الله خاتمی همچنین افزود: طریقه راه رفتن زنان نباید موجب تحریک نامشروع برای نامحرم شود، ضمن اینکه زیورآلات خود را نباید برای نامحرمان به نمایش بگذارند؛ گردنبند، لباس محرک، لباس آنچنانی زیور حساب می شود.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه از رازهای مستجاب نشدن دعاها همین هایی است که گفتم، خاطرنشان کرد: احتمالا بسیاری از بانوانی که رعایت حجاب نمی کنند، نمی دانند که حجاب لازم برای آنها کدام است. لذا این سخنان من حجت را برای آنان که سخنان من را شنیدند و خواهند دید تمام کرد، بنابراین عذر و بهانه ای در پیشگاه خداوند نخواهند داشت.

منبع: روزنامه کیهان

 



کلمات کلیدی :
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats