سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
درسهائی از عاشورا
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 9:16 عصر

بسم الله الرحمن الرحیم

چرا آن جامعه اسلامی که پیامبر اسلام صل الله علیه و آله رهبری آن را به عهده داشت بعد از چند ده سال به آنجا رسید که فرزند دلبندش ، حسین بن علی علیه السلام را خارجی نامیدند و خود و اهل بیتش را تشنه نگه داشته و آخر کار هم سر از تن فرزند رسول خدا جدا کردند.

چرا مردمی که امیرالمؤمنین علیه السلام بر آنها خلافت کرده بود بعد کمی فرزندش را کشتند و اهل حرم اش را اسیر کرده و در کوچه ها چرخاندند؟

 آن مردم به چه دردی گرفتار شدند که دست به بزرگ ترین جنایت همه تاریخ زدند؟

مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای در تاریخ 22 تیرماه 1371 در قسمتی از بیانات عرشی شان فرمودند:

«قرآن جواب ما را داده است. قرآن، آن درد را به مسلمین معرفی می کند. آن آیه این است که می فرماید: « فخلف من بعدهم خلف اضاعوا الصلاة و اتبعوا الشهوات فسوف یلقون غیا.»

دو عامل، عامل اصل این گمراهی و انحراف عمومی است: یکی دور شدن از ذکر خدا که مظهر آن نماز است. فراموش کردن خدا و معنویت؛ حساب معنویت را از زندگی جدا کردن و توجه و ذکر و دعا و توسل و طلب از خدای متعال و توکل به خدا و محاسبات خدایی را از زندگی کنار گذاشتند.  دوم «واتبعوا الشهوات»؛ دنبال شهوت رانیها رفتن؛ دنبال هوسها رفتن و در یک جمله: دنیا طلبی. به فکر جمع آوری ثروت، جمع آوری مال و التذاذ به شهوات دنیا افتادن. اینها را اصل دانستن و آرمانها را فراموش کردن. این، درد اساسی و بزرگ است. ما هم ممکن است به این درد دچار شویم.»

آری اگر جامعه اسلامی ما و هر جامعه اسلامی دیگر دچار این بیماری شود باید منتظر عاشورائی دیگر و کربلائی دیگر شد.

اگر مردم و مسئولین گرفتار غفلت از یاد خدا و دنیا طلبی و شهوت رانی به هر شکل اش شوند ، بیماری مردم روزگار امام حسین علیه السلام در کمین ما نیز خواهد بود. همان مردمی که حرف ولیّ خدا فرزند پیامبر عظیم الشأن شان را نمی فهمیدند و اصلا نمی خواستند بشنوند تا چه برسد که بفهمند،  همان مردم که بواسطه شهوات و دنیا طلبی شان ، شکمهایشان از حرام پر شده بود و امام حسین علیه السلام را با یزید بن معاویة عوض کردند.

امروز هم عده ای گرفتار خواهشهای نفسانی خود شده اند و حرف ولـــیّ خود را نمی فهمند و بدنبال چند درهم ابن زیاد ها می دوند! وقت است از خود سئوال کنند چرا حرف بی دینان و دشمنان معنویت و اسلام را بهتر می فهمند تا حرف عاشق خدا و ولایت را .

اما شکر خدا را که اکثریت مردم بزرگ ایران عاشق خدا و ولیّ خدا هستند و با جان و مال خود در این راه جهاد میکنند و خواهند کرد.همچنانکه در این روزها دیدیم مردم عاشق ما چگونه ضریح حرم مطهر امام شهید شان را با اشک و عشق بدرقه کردند. و به همین دلیل دشمنان ایران اسلامی با تمام قوا به جنگ با ملت شریف ایران برخاسته اند.

عاشقان حسین بن علی علیه السلام ، خدا خواهی را بیش از دنیا طلبی آموخته اند.



کلمات کلیدی : ولایت
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats