سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
تغییر تاکتیک اصلاح طلبان
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 1:21 عصر
تغییر تاکتیک اصلاح‌طلبان تندرو
بر همین اساس اصلاح‌طلبان که تا چند ماه پیش برای آمدن یا نیامدن خود به عرصه انتخابات، دست به عشوه‌گری‌های سیاسی زده بودند، حال دیگر با اتخاذ تاکتیک جدید معتقدند که به هر طریق ممکن که شده و حتی بدون هرگونه پیش‌شرطی، باید در انتخابات وارد شوند...

گروه سیاسی ـبا نزدیک شدن به ایام انتخابات ریاست جمهوری، اصلاح‌طلبان که در ابتدا تصور می‌کردند نظام به شروط آنها چراغ سبز نشان خواهد داد، حال با مشاهده اقتدار نظام، تغییر تاکتیک داده‌اند.  

به گزارش بولتن نیوز، بر همین اساس اصلاح‌طلبان که تا چند ماه پیش برای آمدن یا نیامدن خود به عرصه انتخابات، دست به عشوه‌گری‌های سیاسی زده بودند، حال دیگر با اتخاذ تاکتیک جدید معتقدند که به هر طریق ممکن که شده و حتی بدون هرگونه پیش‌شرطی، باید در انتخابات وارد شوند.

بر این اساس، با اندک دقتی بر مواضع و سخنان تریبون‌های جناح اصلاحات این موضوع را می توان به وضوح ملاحظه کرد. برای مثال عباس عبدی در گفتگو با یک سایت نزدیک به اصلاح‌طلبان بیان کرد که "اگر اصلاح‌طلبان گمان می‌کنند که حضورشان در انتخابات ضروری و مفید به فایده است و می‌توانند به بهبود شرایط کنونی کشور در همه عرصه‌ها کمک کنند، در این صورت نمی‌توان این حضور را مشروط به شرط‌هایی غیرمرتبط با آن نمود".

عبدی معتقد است "اصلاح‌طلبان در صورتی که به ضرورت حضورشان در انتخابات و معرفی کاندیدا واقف شوند، دیگر نباید حضور یا عدم حضور یا دعوت از آنها برای شرکت در انتخابات منحصر به نظر کسی شود. اگر در گذشته امکان حضور نسبی داشته‌اند باید ببینند آیا اتفاقاتی که منجر به نبود شرایط لازم شده همه مربوط به رقیب است یا خودشان هم در آن مسئولیت دارند. درصورت اخیر باید به تناسب آن به بهبود شرایط نیز اقدام کنند."

وی معتقد است درگذشته هم برخی نابرابری‌ها وجود داشته ولی اصلاح‌طلبان باقدرت حضور می‌یافتند. عبدی گفت: "اصلاح‌طلبان باید کار خود را به عنوان یک سیاستمدار که پایبند به اصولی است انجام دهند که از جمله آنها سیاست ورزی عملگرایانه است و در دل آن شرکت در انتخابات نیز قرار دارد."  

از سویی دیگر عبدالله نوری که به‌عنوان یکی از اصلاح‌طلبان تندرو در افکار عمومی شناخته شده است نیز در اظهارنظرهایی افراطی‌تر از سایر اصلاح‌طلبان معتقد است که حتی مسأله حصر موسوی و کروبی نیز در مقایسه با حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات، از اولویت اولیه برخوردار نیست. 

نوری با اشاره به  وضعیت موسوی و کروبی گفت: "با وجود این تاکید بر این موضوع، به گونه ای نباشد که فرصت های موجود برای فعالیت سیاسی را از بین ببرد و به تعطیلی اصلاحات بیانجامد و آن را در بن بست قرار دهد." 

وی با پرداختن به دیدگاه های مختلف در مورد شرکت در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بر موضع واحد اصلاح‌طلبان تاکید کرد و گفت: "حال اگر جبهه اصلاحات و جنبش سبز به این نتیجه رسیدند که باید در فرایند انتخابات شرکت کرد، جامعه را باید براین تصمیم قانع کرد." 

نوری در خصوص انتخابات با تأکید چند باره بر کلیدواژه "انتخابات آزاد" بیان داشت که "برخورداری از انتخابات سالم، آزاد و رقابتی از حقوق مسلم و خدشه ناپذیر تمام مردم است و با تهدید و حتی وضع قانون این حق را نمی توان محدود و تضییع کرد." 

وی ادامه داد: "بخش هایی از جریان و تفکر حاکم با هرگونه فعالیت، عمل سیاسی و حضور موثر اصلاح طلبان و جنبش سبز در هر سطحی مخالف می باشند و فعالیت و حضور جدی اصلاح طلبان در عرصه هایی چون انتخابات را مخل برنامه و استراتژی خود می دانند و به همین دلیل از انفعال اصلاح طلبان استقبال می کنند و ممکن است برای آرامش سیاسی خود این تفکر را تشویق کنند و شرایط را برای هر تلاش و فعالیتی سخت و پر هزینه نمایند." 

در همین حال، سایر نیروهای مرتبط با اصلاح‌طلبان تندرو نیز اظهارنظرهای مشابهی نظیر آنچه گفته شد، بیان کرده‌اند. جالب آنکه رسانه‌های ضد انقلاب و اپوزیسیون نیز که تا پیش از این، تاکتیک تحریم انتخابات را در پیش گرفته بودند، حال به سیاست مشابهی نظیر اصلاح‌طلبان تندرو روی آورده‌اند.

از این منظر می توان به این موضوع پی برد که موسوی و کروبی، برای این افراد تنها ابزاری بودند برای رسیدن به خواسته‌ها و مطامع خود. برای همین هم بود که در ابتدای انتخابات سال 88 اصلاح‌طلبان تندرو و برانداز، حاضر به حمایت از موسوی و کروبی نبوده و آنها را انسان‌های ساده‌لوحی فرض می‌کردند که به درد ریاست‌جمهوری نمی‌خورند. اما آنگاه که دیدند زمینه‌ها برای پذیرش کاندیداتوری خاتمی و امثالهم برای رسیدن به مقاصد خود فراهم نیست، این دو نفر را وارد میدان کردند.

در طول سه سال گذشته نیز حصر موسوی و کروبی تنها بهانه‌ای بود برای اصلاح‌طلبان که به خیال خود به نظام فشار وارد کنند. و حالا معلوم شده است که همه‌ی اینها دروغی بیش نبوده است. آنها حاضرند برای آنکه بار دیگر وارد قدرت شوند، همه کس حتی موسوی و کروبی را قربانی مطامع خود کنند.

بیچاره آن کسانی که به حمایت این قدرت‌طلبان و سیاست‌بازان دل بسته و به تعبیر دیروز رهبر انقلاب، اسباب سرشکستگی و بدبختی خودشان را نیز در زمین و در ملاءاعلی فراهم کردند.

منبع: بولتن نیوز



کلمات کلیدی : فتنه گران
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats