سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
9 دی چرا ؟
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 1:27 عصر
چرا 9 دی خلق شد؟
ای کاش کسانی که مدام دم از ادب و رعایت قانون میزدند و بیانیّه میدادند و مردم خداجو را به صحنه میخواندند، اندکی، تنها اندکی ادب را رعایت میکردند و حرمت محرّم و عاشورا را حفظ میکردند. البتّه حق هم داشتند چون اصلاً مشکل و مسأله بر سر انتخابات نبود.

سرویس سیاسی تعامل- روز عاشورا به سپاهش گفته بود: هرکس که بدهی دارد و یا دلی را شکسته و آن را ترمیم نکرده از اینجا خارج شود. 
مردّد بود، خودش را بین بهشت و جهنّم مخیّر میدید؛ نمیدانست که حسین او را میپذیرد یا نه؟ دل فرزندانش را شکسته بود وآنها را ترسانده بود ...
ماجرا از زمان انتخابات شروع شد. یعنی در واقع به بهان? انتخابات شروع شد. (بیچاره انتخابات!) ماجرا از آنجایی شروع شد که بعضیها در مناظره چیز! شدند و ژست جنتلمن بودن برداشتند و گفتند و نوشتند که :«ادبِ مرد به ز دولت اوست.» ... ...
به فرمانده سپاهیان دشمن گفت: اگر مردم کوفه قصد بیعت با من و قیام علیه یزید را ندارند و نظرشان عوض شده برمیگردم. فرمانده گفت: اجازه ندارم اجاز? برگشت بدهم! حسین گفت: مادرت به عزایت بنشیند. فرمانده دشمن تأمّلی کرد و گفت: اگر کسی جز فاطمه(سلام الله علیها) مادرت بود پاسخت را میدادم.
وقت اذان که شد حسین از حرّ پرسید نماز را خودتان میخوانید؟ حرّ گفت: به شما اقتدا میکنیم. نماز را اقتدا کرد به کسی که دلش را شکسته بود.
بهشت را انتخاب کرد، بر تردیدش غلبه کرد و به حسین پیوست. حسین هم او را پذیرفت. و حرّ اوّلین مبارزی بود که پا در میدانِ عاشورا گذاشت.
به میدان رفت و رجز خواند و مبارز طلبید و تعدادی را هم به هلاکت رساند و ... حسین رسید و سرش را در دست گرفت و بر زانویش گذاشت. شاید میخواست تلافی کند، شاید با خودش فکر میکرد که دل حرّ آزرده شده است؛ آنجا که گفت: «مادرت به عزایت بنشیند.»... گفت: «تو آزاده هستی، همانطور که «مادرت» این نام را بر تو نهاد.»
نمیدانم او هم مانند سایر سپاهیان حسین تشنه بود یا نه؟ ولی ادب را در مقابل امامش رعایت کرده بود. هم? اصحاب ادب را رعایت کردند تا حماسه ای بزرگ و ماندگار رقم بخورد که عالم و آدم را عزادارِ حسین(علیه السّلام) نگه دارد و اسلام را تا ابد حفظ نماید.
ای کاش کسانی که مدام دم از ادب و رعایت قانون میزدند و بیانیّه میدادند و مردم خداجو را به صحنه میخواندند، اندکی، تنها اندکی ادب را رعایت میکردند و حرمت محرّم و عاشورا را حفظ میکردند. البتّه حق هم داشتند چون اصلاً مشکل و مسأله بر سر انتخابات نبود. مشکل بر سر اسلام و انقلاب بود. مشکل بر سر این بود که این محرّم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است. آنها برای سرنگونی نظام تلاش میکردند. الآن که فکر میکنم میبینم که ماجرا از زمانی شروع شد که انقلاب پیروز شد. ماجرا از آنجایی شروع شد که عدّه ای احساس کردند دستشان از منافعشان کوتاه شده است... و مردم هم خوب پاسخشان را دادند. «نه دی» هم در تاریخ ثبت و ماندگار شد.
«9 دی» ثبت شد زیرا کسی برای حمایت از کاندیدادی مورد علاقه اش به خیابانها نیامده بود. «نه دی» ثبت شد زیرا پایانی شد بر هشت ماه جولان یزیدیان در خیابانها. «نه دی» ثبت شد زیرا این مردم به ولیّ امرشان ثابت کردند اگر برخی خواصّ بی بصیرت و نخبگان در امتحان 88 مردود شدند، مردم بابصیرت هنوز در صحنه حاضرند. شعارهایی که از سرِ شعور سر داده شد و ندای لبّیک یا حسینی که به گوش رسید پیش از آنکه «هل من ناصر»ی گفته شود. همه آمده بودند تا از نظام و از رهبرشان دفاع کنند و از منافقان برائت بجویند. شعارهایی مانند: «ولایت فقیه اصل دین است، محور اتّحاد مسلمین است»، «راه شهیدان ما طریق عزّت ماست، با رهبر انقلاب همیشه بیعت ماست»، «به دشمنان ایران پیام ما صریح است، ملّت ما حامی ولایت فقیه است»، «ما پیروان حیدریم، فدائیان رهبریم»، «جمهوری اسلامی شعار مسلمین است؛ جمهوری ایرانی حرف منافقین است»، «خامنه ای کیست علی زمان، مرگ بر این خوارج نهروان»، «به کوری منافق، بسیجی بیدار است، برای هر بسیجی شهادت افتخار است»، «برخیز که شهر را پر از شور کنیم، از اصل نظام فتنه را دور کنیم، ما منتظریم تا که علی اذن دهد، تا چشم سران فتنه را کور کنیم»، «موسوی ... خوردیم بهت رأی دادیم»، «لعن علی عدوّک یا حسین، خاتمی و کرّوبی و میرحسین»، «خامنه ای کوثر است، دشمن او ابتر است»، «شکوه عاشورا شکستنی نیست، پیوند عاشقان گسستنی نیست»، «جنبش سبز اموی، پیرو راه رجوی»، «موسوی ریاکار، نقاب سبز رو بردار» سر داده شد.
با شکافی که پس از انتخابات بین توده های مردمی به وجود آمده بود به نظر میرسید که هیچ چیزی حتی قانون هم نمیتواند جلوی این شکاف را بگیرد و کشور پس از انتخابات به سمت دوقطبی شدن در حرکت بود که مردم خود به این شکاف پایان دادند. مقام معظّم رهبری در این رابطه در بیانی جالب فرمودند: «این فتنه، صرفاً منحصر به حضور عدّه ای در خیابانها نبود، بلکه ناشی از یک بیماری بود که با اقدامات سیاسی و امنیّتی قابل دفع شدن نبود و به یک حضور عظیم مردمی نیاز داشت که چنین هم شد... در قضایای 9 دی هم عاشورا به کمک ملّت آمد و حماسه بزرگ و ماندگاری را خلق کرد.»
منبع: تعامل نیوز




کلمات کلیدی : فتنه گران
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats