سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
محکومیت اخلال در مراسم 22 بهمن قم
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 1:27 صبح

مراجع و علماء اخلال در مراسم 22 بهمن قم را محکوم کردند

مراجع عظام تقلید و علماء با محکوم کردن اخلال در مراسم 22 بهمن قم تأکید کردند که مسئولان با ریشه یابی این حادثه نتایج را اعلام کنند.
در همین ارتباط، آیت الله ناصر مکارم شیرازی پیش از ظهر دیروز در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با تقدیر از حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن اظهار کرد: روز یکشنبه راهپیمایی بسیار پرشکوهی برگزار شد و مردم نشان دادند که در صحنه حضور دارند.
وی ادامه داد: برخی ها در ضمن راهپیمایی که ما هم در آن شرکت کردیم گفتند «شما بیایید و ما هم آمدیم»؛ تعبیر آنها این بود بالاخره مردم به شرایط کشور توجه داشته و حساب مشکلات را از حساب خطراتی که اصل نظام را تهدید می کند جدا می کنند و بحمدالله عکس العمل مناسب را نشان می دهند.
این مرجع تقلید در ادامه گفت: متاسفانه حرکت بسیار زشتی در حرم حضرت معصومه(س) نسبت به آقای لاریجانی انجام شد که مسئولان مشغول مطالعه و بررسی هستند که ریشه های آن را پیدا کنند و بعدا در این باره صحبت مناسب خواهد شد.
وی تاکید کرد: باید جلوی کارهای خودسرانه گرفته شود و اگر افرادی فریب خورده اند باید توجیه شوند و اگر این حرکت ریشه های انتخاباتی دارد که باید به صورت عاقلانه مشکل را بررسی و حل کرد.
آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: همه آقایان نگران این مسئله بوده و منتظر هستند که مسئولان نتیجه مطالعه و ریشه یابی انجام شده را اعلام کنند.
وی با اشاره به اینکه در مواجهه با این مسئله باید پخته، عاقلانه و حساب شده کار کرد، گفت: در این جریان عده ای فریب خورده هستند و عده ای اغراض خاصی دارند.
آیت الله سبحانی نیز در تماس تلفنی با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که هم اکنون برای حضور در اجلاس مجمع مجالس کشورهای عضو اکو در پاکستان به سر می برد، اقدام روز یکشنبه 22 بهمن ماه عده ای خودسر در هتک حرمت حرم شریف حضرت فاطمه معصومه(س) و اهانت به رئیس مجلس را به شدت محکوم کرده و آن را اقدامی در جهت اهداف دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران خواند.
آیت الله سبحانی از اقدام این افراد در ساحت مقدس حوزه ابراز تاسف و تنفر کرده و گفت: حوزه علمیه صاحب دارد و این نوع اقدامات کار حوزه و طلاب حوزه علمیه قم نیست.
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید نیز در تماس تلفنی با رئیس مجلس، ضمن اظهار تألم و تأثر فراوان و فاجعه بار خواندن اتفاق 22 بهمن قم، اقدام افرادی را که حرمت آستان حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و سالروز جشن بزرگ انقلاب را رعایت نکردند، منزجرکننده خواند.
آیت الله نوری همدانی همچنین از حلم و بردباری رئیس مجلس تجلیل کرد و با بیان اینکه حضرتعالی از بیت مرجعیت و روحانیت و فرزند حوزه و نماینده اول مردم قم هستند، از حوادث تلخ 22 بهمن ابراز تاسف کردند.
آیت الله جواد فاضل لنکرانی نیز در پی هتک حرمت نسبت به حرم شریف حضرت فاطمه معصومه(س) در یوم الله 22 بهمن و اهانت به رئیس مجلس، طی تماس تلفنی با علی لاریجانی این اقدام «زشت» را به شدت محکوم کرد و آن را در راستای اهداف دشمنان خواند.
آیت الله جوادی آملی نیز در دیدار اساتید بسیجی دانشگاه های کشور که روز یکشنبه برگزار شد گفت: اغتشاش و اخلال در مراسم 22 بهمن حرام عینی است.
استاد حوزه علمیه، راهپیمایی 22 بهمن را بیعت مجدد با رهبر انقلاب دانست و تاکید کرد: «نعمت رهبری عادل و شجاع یکی از نعمت های بزرگ انقلاب اسلامی است».
حوادث قم در کمیسیون امنیت ملی بررسی می شود
از سوی دیگر؛ نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خبر داد هیئت رئیسه این کمیسیون بنا دارد حوادث 22 بهمن قم که منجر به قطع سخنرانی رئیس مجلس شد را بررسی کند.
منصور حقیقت پور در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از مسئولان سیاسی و امنیتی کشور دعوت کرده است تا ضمن حضور در جلسات کمیسیون، اتفاقات 22 بهمن در قم را مورد بررسی قرار دهند.
وی با بیان اینکه از نجار وزیر کشور، مصلحی وزیر اطلاعات، احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی و مسئولانی از سپاه برای حضور در کمیسیون دعوت شده است، گفت: این جلسه در هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بررسی می شود تا عواملی که اتفاقات 22 بهمن را در قم رقم زدند و به دنبال آن با اهانت به رئیس مجلس سخنرانی او را قطع کردند، شناسایی کنند تا برخوردهای لازم با آنها صورت گیرد.
نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: مسئولان سیاسی و امنیتی کشور باید به ما پاسخ دهند که چرا اجازه می دهند به سران کشور اهانت شود؛ باید حتما با مقصر برخورد شود. ما حتی اگر شواهدی دال بر احتمال سازماندهی در این کار ببینیم، به صورت جدی پیگیری می کنیم.   

منبع: روزنامه کیهان



کلمات کلیدی : سیاسی
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats