سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
تجارت مخفی در ایران - 1
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 11:43 عصر
هایپراستار؛ تجارت مخفی رژیم اسرائیل در ایران 
مارک کوربیون می گوید: در ابتدا مردم ایران در مورد کارفور صحبت می کردند اما اکنون در مورد هایپراستار. مردم در حال پذیرش نام هایپراستار هستند. می توان گفت بسیار موفق بوده ایم. فروشگاه ما بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. به طور متوسط 15.000مشتری در هر روز، و زمان اوج کاری 100،000 بازدید کننده.



گروه فرهنگی مشرق - یکی از برنامه‌ها و نقشه‌های دشمن در راستای براندازی نظام جمهوری اسلامی همین ترویج مصرف‌گرایی در میان مردم جامعه است. توسعه‌ اقتصادی بر مبنای سرمایه‌داری مصرفی، نسخه‌ای است که غرب برای اقتصاد خود پیچیده است و برای اینکه بتواند کشورهای در حال توسعه را نیز به صورت بازاری برای مازاد محصولات تولیدی خود درآورد و آنان را به خرید این کالاها تشویق کند، چاره‌ای نمی‌بیند جز آنکه مصرف‌گرایی را به صورت ارزش برای آنان درآورد و آنجایی که میل و هوس آدمی تحریک شود، دیگر جای مقاومت و ایستادگی نخواهد بود و بدین ترتیب این کشورها نیز دچار نوعی سرمایه‌داری مصرفی غیر از سرمایه‌داری تولیدی خواهند شد.

(بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در سفر به خراسان جنوبی)

هایپراستار تهران؛ تجارت مخفی رژیم اسرائیل در ایران

هایپراستار تهران (نخستین فروشگاه زنجیره‌ای خارجی) در مهرماه سال 1388 با حضور "بهروز علیشیری" رئیس سازمان سرمایه‌گذاری‌های خارجی افتتاح شد. (این فروشگاه با سرمایه گذاری واسطه‌ای توسط فرانسه صورت پذیرفته است به نحوی 75 که درصد سهام آن متعلق به فرانسه و 25 درصد آن متعلق به یک اماراتی است که در این بین فرانسه نیز فردی کره‌ای را واسطه قرار داده است. البته در این میان اخبار دیگری نیز حاکی از آن دارد که سهم شرکت "کارفور" 25 درصد بوده وشریک قدیمی این شرکت "مجید الفُطیم" با آورده 75 درصدی متولی فروشگاه هایپراستار است. مجید الفطیم صاحب یک شرکت خصوصی خانوادگی مستقر در دبی است که این شرکت از طریق یک شرکت سرمایه‌گذاری مشترک اداره کلیه فروشگاه‌های کارفور فرانسه در منطقه را بر عهده دارد.)



در حال حاضر "مارک کوربیون" فرانسوی، مدیر عامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای هایپراستار ایران است. بنیانگذار شرکت‌های مذکور، کشور آمریکاست که بیش از سه هزار و 500 شعبه در سراسر جهان با نام‌های‌ "هایپر بلک" تأسیس کرده است. سهامدار اصلی این شرکت‌ها درکشورهای حاشیه خلیج‌فارس، کشور انگلیس بوده و با نام‌هایی چون "سیتی سنتر" و "دی تو دی" راه‌اندازی شده است. فعالیت این شرکت‌ها بر اصل «سود کمتر، مشتری بیشتر» قرار گرفته که در حقیقت تقلیدی از همان مدل قدیمی ‌فعالیت شرکت‌های امریکایی و اروپایی است.

مارک کوربیون، همچنین در صفحه فیس‌بوکش، در معرفی خود، وابستگی‌ کاری‌اش به کمپانی کارفور را رسماً اعلام کرده و محل زندگی فعلی خود را نیز تفلیس، پایتخت گرجستان و محل کار خود را در شهری در مرکز فرانسه معرفی کرده است.


اما واقعیت چیست؟
اینها اطلاعاتی بود که از ظواهر امر به دست می‌آید ولی حقیقت فروشگاه‌های زنجیره‌ای "کارفور" چیز دیگری است. شرکتی که گرچه با نام اماراتی یا فرانسوی مشغول فعالیت است، اما اطلاعات به دست آمده، حکایت از "صهیونیستی"بودن این شرکت دارد.


چندی پیش "آسوشیتدپرس " اعلام کرد: آرم‌"هایپراستار" آدم را یاد آرم "کارفور" می‌اندازد. در آرم‌ هایپراستار علامت H در داخل الماسی قرار داده شده است، در حالی که در آرم کارفور به جای H حرف C قرار داده شده است. طراحی حروف نام فروشگاه نیز شبیه کارفور است. این فروشگاه، که آرم، فضای گسترده انتخاب‌ و پارکینگ دو طبقه آن برای مشتریان کارفور در همه جا آشناست با نام‌هایپراستار افتتاح شده و شرکت کارفور مدعی است دیگر ارتباطی با این فروشگاه ندارد. مارک کوربیون، مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای‌هایپر استار، در رابطه با فعالیت این فروشگاه در ایران چندی پیش گفته بودکه به دلیل "مشکلات سیاسی بین ایران و فرانسه "، کارفور از‌ هایپراستار خواسته است "فعلا " نام کارفور را در ایران مطرح نکند.



این فروشگاه‌ها در ایران هایپر استار نام گرفتند؛ اما سؤال این جاست که اگر سرمایه‌گذاری از سوی معاونت سرمایه‌گذاری وزارت اقتصاد مشکل نداشته چرا اسم آن عوض شده است و چه طور جلب سرمایه‌گذاری با برند کارفور مشکل ساز نبوده اما نام آن مشکل‌زاست؟


علت استفاده از نام "هایپراستار" به جای Carrefour”" چه بود؟

با اینکه ایده ساخت این فروشگاه متعلق به کارفور بود اما با برند ماف (هایپر استار) در ایران کار شد و این حرکت بسیار هوشمندانه بود. در جریان ساخت‌ هایپراستار از قول مقامات ایران گفته شد که این فروشگاه تحت ‌برند کارفور مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد اما پس از مدتی نام کارفور از روی این فروشگاه برداشته شد. علت این امر، سردی روابط ایران و فرانسه و تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران به دلیل فعالیت هسته‌ای عنوان شد اما دلایل زیر به واقعیت نزدیک‌تر است:


This image has been resized. Click this bar to view the full image. The original image is sized 850x650.


اینجا هایپراستار در پایتخت جمهوری اسلامی ایران است!


1- فروشگاه زنجیره‌ای "کارفور" یکی از بزرگترین توزیع‌کنندگان کالاهای اسرائیلی در جهان است. به همین خاطر، شعب اصلی آن در فرانسه، بارها با مخالفت‌های شدید از سوی مسلمانان همراه شد. در زمان جنگ غزه بارها مسلمانان و همچنین مسیحیان مخالف دولت نامشروع اسرائیل، شعب این فروشگاه را در فرانسه اشغال کرده و شعارهایی در این زمینه دادند که در نتیجه کارفور به دلیل بایکوت از سوی مردم، با ضرر بی‌سابقه‌ای مواجه شد.


2- حضور این برند در ایران ممکن بود با واکنش مراجع دینی مواجه شود و این امر، برای مدیران این فروشگاه بسیار خطرناک بود.
3- نکته جالب اینجاست که برای اجتناب از فشارهای سیاسی در لاهور پاکستان نیز از اسم هایپراستار استفاده شده است. این در حالی است که هیچ شعبه دیگری از این مارک در سایر کشورها، با نامی غیر از کارفور فعالیت نمی‌کند.




"کارفور" از بزرگترین توزیع‌کنندگان کالاهای اسرائیل در جهان است که با برند "هایپراستار" در ایران فعالیت دارد




در زمان جنگ غزه، "کارفور" به دلیل بایکوت مسلمانان، و همراهی مسیحیان مقیم فرانسه،با ضرر بی‌سابقه‌ای مواجه شد

پایان قسمت اول...



کلمات کلیدی : رژیم صهیونیستی
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats