سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
رفتار قرون وسطایی
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 1:23 صبح
تکرار رفتار قرون وسطایی مدعیان اصلاحات با یک هم حزب
تفتیش عقاید یک عضو شورای شهر به جرم اختلاف سلیقه با رئیس شورا/ الهه راستگو: از سوی برخی چهره های اصلاح طلب تهدید شدم

رجانیوز- گروه سیاسی: پس از پایان رای گیری و انتخاب قالیباف به عنوان شهردار تهران ، رسانه ها و برخی شخصیت های سیاسی اصلاح طلب با تلاش برای یافتن مقصر شکست در مصاف شورای شهر، با انتقاد از الهه راستگو، رای ندادن وی به محسن هاشمی را دلیل شکست اصلاح طلبان در انتخابات شهرداری تهران عنوان کرده‎اند. این در حالی است با توجه به ترکیب آراء حتی اگر راستگو هم به محسن هاشمی رای می‏داد باز هم فزرند رئیس مجمع تشخیص به «بهشت»  نمی رسید.

به گزارش رجانیوز،الهه راستگو با لیست اصلاح طلبان وارد شورای شهر شده است اما در انتخابات روز یکشنبه شهرداری تهران به محمد باقر قالیباف رای داد. همین موضوع باعث شده که انتقام شکست در انتخاب شهردار، از سوی چهره های اصلاح طلب شورای شهر از او گرفته شود و در این انتقام جویی کار به تهدید نیز کشیده شده است.

راستگو در گفتگو با فارس در این باره گفته است: پس از اعلام نتیجه انتخاب شهردار تهران افرادی که اصلا سیاسی نیستند و با هدف کاسب‌کارانه در لیست اصلاح طلبان قرار گرفته بودند، طی تماس‌هایی نه تنها به بنده توهین کردند بلکه من را نیز تهدید کردند.

اما نکته جالب توجه برخورد رئیس شورای شهر تهران با یکی از اعضای این شورا است.

به گفته الهه راستگو احمد مسجد جامعی پس از قطعی شدن شکست محسن هاشمی در انتخابات ، وی را خائن خطاب کرده است.این در حالی است که رئیس شورای شهر یک جایگاه حقوقی دارد و باید از موضع گیری های جناحی بپرهیزد.

راستگو همچنین در بیان علت رای دادن به قالیباف گفته است: دو گزینه بیشتر نداشتیم. اگر گزینه‌های دیگری بود شاید می‌توانستیم وقت بیشتری بگذاریم اما به هر حال به نظر بنده تنها شخصی که می‌توانست به شهر تهران کمک کند آقای قالیباف بود.

البته جنجال مربوط به رای دادن راستگو به قالیباف محدود به شورای شهر نشده و تقریبا تمامی رسانه های دوم خردادی تلاش کردند ناکامی در انتخاب شهردار را نه به واسطه وزن کم در شورا که رای الهه راستگو بدانند.

در این بین روزنامه بهار ، وابسته به محمدرضا عارف حتی نوشت که قرار است راستگو از حزب اسلامی کار اخراج شود:«الهه راستگو با لیست اصلاح‌طلبان به چهارمین دوره انتخاب شوراهای شهر تهران راه یافته است، در حالی که بر اساس شائبه‌هایی که دیروز در جلسه انتخاب شهردار به وجود آمد، گفته شده او بر خلاف تصمیم اصلاح‌طلبان، به محمدباقر قالیباف رای داده است.

این شائبه در روز رای‌گیری برای رئیس شورای شهر تهران هم وجود داشت. اگر چه راستگو پس از جلسه انتخاب رئیس شورای شهر، رای خود به مهدی چمران را تکذیب کرد اما انتخاب دیروز قالیباف به عنوان شهردار، این شائبه را دوباره تقویت کرد. از این‌رو شورای حزب اسلامی کار اخراج الهه راستگو را با هماهنگی‌های تلفنی مورد بررسی قرار دادند و بر اساس این بررسی‌ها مقرر شد اخراج او از این حزب روز دوشنبه در جلسه اعضا به شکل رسمی اعلام شود. 

دیروز، یک منبع آگاه در حزب اسلامی کار به بهار گفت: خبر اخراج راستگو صحت دارد و قرار است روز دوشنبه در شورا پیگیری شود. به اتفاق آرایی که تلفنی و با هماهنگی دبیر کل و اعضای اصلی این حزب انجام شده، الهه راستگو رسما از حزب اخراج شده است.»

البته رفتار قرون وسطایی رسانه‌ها و شخصیت های اصلاح طلب ریشه تاریخی دارد. نمونه بارز از تفتیش عقاید اصلاح طلبان به موضوع اعتراف برخی از فتنه گران در جریان دادگاه های بررسی جرائم متهمان وقایع سال 88 باز می گردد که واکنش گسترده ای را نیز در پی داشت.

انتقاد از محمدرضا عارف برای حضور در انتخابات بدون توجه به تصمیم گیری سران اصلاحات در زمستان سال گذشته، حمله به مهدی کروبی به علت کناره گیری نکردن به نفع میرحسین موسوی پیش از انتخابات سال 88، حمله طیف افراطی مدعی اصلاحات به هاشمی رفسنجانی و کروبی در حمایت از کاندیداتوری مصطفی معین در جریان انتخابات سال 84، حمله افراطیون دوم خردادی به محمد خاتمی به بهانه منحرف کردن قطار اصلاحات در سال 83 ، توهین به هاشمی رفسنجانی پس از خرداد 76 تنها نمونه ای از رفتار این طیف در مواجهه با هم حزبی های مخالف رفتار خود است. رفتاری که نمونه های فراوان و مشابه آن را بارها در عرصه هنر خصوصا هنر سینما و موسیقی نیز شاهد بوده ایم.

منبع: رجانیوز



کلمات کلیدی : اصلاح طلبان
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats