سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
ضد ایرانی
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 2:11 عصر
شنیده‌ها حاکی از ارائه برنامه توسط محمد آفریده برای مدیریت سینمایی است
آیا تهیه‌کننده فیلم ضدایرانی مدیر سینمایی می‌شود؟

محمد آفریده که آخرین افتخارش ساخت فیلم «یک خانواده محترم» با سرمایه ایرانی-فرانسوی بوده و در آن به امام، شهدا، دفاع مقدس و مردم ایران توهین شده و در فرانسه نیز توسط کمپانی فرانسوی پخش شده گویا قرار است دوباره به عرصه مدیریت سینمایی کشور بازگردد.

خبرگزاری فارس: آیا تهیه‌کننده فیلم ضدایرانی مدیر سینمایی می‌شود؟

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، زمزمه هایی مبنی بر دعوت از محمد آفریده برای ریاست انجمن سینمای جوانان ایران و یا بنیاد سینمایی فارابی شنیده می شود.

اگرچه بسیار بعید به نظر می رسد که از آفریده با کارنامه ای که از خود به جای گذاشته برای همکاری دعوت به عمل آمده باشد ولی حتی زمزمه هایی در این مورد نیز نگران کننده است چراکه شنیده های خبرنگار فارس حاکی از این است که از وی برنامه خواسته شده است.


محمد آفریده که سابق بر این رییس مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بود و تولیداتش در این مرکز نیز نشان دهنده نوع نگاه وی بود در آخرین فعالیت سینمایی اش با تولید فیلم ضد ایرانی یک خانواده محترم با سرمایه ایرانی-فرانسوی به شکل عریان تری نوع افکار خود را نشان داد.


آفریده در این فیلم که مورد اعتراض هنرمندان از طیف های مختلف قرار گرفت و برخی ها آن را فیلمی «کثیف» و «ضد دفاع مقدس» دانستند که بصورت مستقیم به مردم و انقلاب توهین می کند. در این فیلم، افراد مذهبی سو استفاده‌گر و بد ذات، مادر شهید پشیمان، و فرد مثبت فیلم که یک استاد دانشگاه که در خارج از کشور تدریس می کند مظلوم نمایش داده می شود که در انتها نیز برای رهایی از ظلم و تجاوز به راهپیمایی جنبش سبز به سمت میدان آزادی حرکت می کند.


این فیلم در سینماهای فرانسه نمایش داده شد و تحلیل های بسیاری از سوی نویسندگان و منتقدان خارجی روی آن نوشته شد که برآیند آن تمجید از فیلمی «جسورانه» بود که «استبداد دینی و مذهبی» را در ایران نشان می دهد.


جالب اینکه رادیو فردا وابسته به سازمان سیا از اینکه این فیلم چگونه در ایران مجوز ساخت گرفته ابراز تعجب کرده بود.


جالب اینکه اگرچه ناظر این پروژه نیز بعد از اعتراضات گسترده رسانه ای در جایی مجبور به برگزاری کنفرانس خبری شد و فیلم آفریده را فیلمی نامناسب و بد توصیف کرد و مسئولان صدا و سیما هم که عنوان کرده بودند برای حمایت از این فیلم فریب آفریده را خورده اند این فیلم را ضد مردم ایران خواندند اما آفریده تا پایان از این فیلم دفاع کرد.

منبع: فارس نیوز




کلمات کلیدی : سینما
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats