سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
دام کاخ سفید
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:24 صبح
حواس دیپلمات‌های ایران به دام کاخ سفید باشد؛
بازیابی آبروی ریخته آمریکا در سوریه با طعم سازمان ملل/ فرید زکریا: برنامه هسته‌ای ایران باید تعطیل شود

رجانیوز – گروه سیاسی: فرش قرمز مذاکره میان ایران و آمریکا بیشتر از آنکه از سوی رسانه‌های غربی پهن شده باشد، آب دهان برخی رسانه‌های منفعل داخلی را راه انداخته است؛ رسانه‌هایی که با افتخار از سر یک میز نشستن حسن روحانی و باراک اوباما سخن می‌گویند و در تلاشند تا این مساله را خواست همه مردم ایران جا بزنند. 

به گزارش رجانیوز، اما در طرف مقابل، رسانه‌های آمریکایی کاملا با احتیاط به این مساله نگاه می‌کنند و برخلاف برخی همکاران ایرانی خودف اصلا چهره مشتاق و هیجان‌زده‌ای ندارند. اتفاقا رسانه‌های غربی باز هم‌‌ همان پیش شرط قدیمی «تعطیلی برنامه هسته‌ای ایران» را لازمه برگزاری یک مذاکره مستقیم میان ایران و آمریکا عنوان می‌کنند. 
 
فرید زکریا، روزنامه‌نگار مطرح آمریکایی که به مواضع ضدایرانی‌اش مشهور است، در جدید‌ترین مقاله خود در مجله «تایم»، صراحتا خواستار کنار گذاشتن برنامه‌ هسته‌ای کشورمان توسط دولت در مقابل لغو تحریم‌ها شده است؛ خواسته‌ای که اساسا جایگاهی در مناسبات جهانی و جایگاه قدرتمند این روزهای ایران ندارد. 
 
زکریا در این مقاله نوشته است: «تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران خسارات زیادی به این کشور وارد کرده و حمایت تهران از بشار اسد نیز برای آن هزینه‌زا بوده است. در این شرایط خنثی کردن تنش‌ها، لغو تحریم‌ها و احیای اقتصاد می‌تواند برای نظام ایران بسیار سودمند باشد. دست‌کم دولت اوباما باید با یک پیشنهاد معقول و منطقی به سوی ایران برود تا به مردم این کشور نشان دهد در صورتی که نظام حاضر شود که برنامه هسته‌ای خود را کنار بگذارد آینده‌ای درخشان‌تر در انتظار مردم ایران خواهد بود. اما در حالی که بر طبل جنگ می‌کوبید سخت است که منطقی به نظر برسید.» 
 
مقاله فرید زکریا که از مشاوران ارشد کاخ سفید است، نشان می‌دهد این در همچنان بر روی‌‌ همان پاشنه می‌چرخد و با وجود لفاظی‌های گسترده مقامات ایالات متحده آمریکا، قرار نیست تغییری در رویکرد غیرمنطقی و غیرحقوقی آمریکا درباره برنامه هسته‌ای ایران و حق مسلم کشورمان در زمینه دستیابی و استفاده از فناوری صلح‌آمیز اتمی ایجاد شود. 
 
شاید این رویکرد را بتوان اینگونه تحلیل کرد که باراک اوباما پس از ناکامی در اجماع افکار عمومی جهان بر روی مساله سوریه و اقدام نظامی علیه این کشور که یک شکست بزرگ را در کارنامه او ثبت کرد و داغ این ناکامی را بر روی پیشانی‌اش باقی گذاشت، اکنون نیاز به قدرت‌نمایی برای بازیابی وجهه خود دارد؛ چرا که بسیاری از فعالان سیاسی و ناظران بین‌المللی، یکی از اصلیترین دلایل اوباما برای پا پس کشیدن از تهاجم نظامی به سوریه را واهمه از فعال شدن خط مقاومت در غرب آسیا به محوریت جمهوری اسلامی ایران عنوان کردند. 
 
به همین دلیل اکنون بهترین اقدام برای اوباما، اجرای یک نمایش در مقر سازمان ملل و انتقال این پیام به افکار عمومی جهان است که ایران به دنبال جلب نظر آمریکاست. حتی انتشار یک عکس از مصافحه حسن روحانی و باراک اوباما می‌تواند این پالس را برای مردم جهان داشته باشد که ایران قرار است از مواضع استقامت خود کوتاه بیاید و این مساله یعنی پیروزی دیپلماسی کاخ سفید. 
 
به نظر می‌رسد با توجه به سناریوی دقیق آمریکا در زمینه سوءاستفاده از حسن نیت ایران در پیگیری تعامل سازنده با همه کشورهای جهان، مسئولان ارشد دستگاه دیپلماسی کشور باید به طور دقیق و جدی شرایط را درنظر بگیرند و با برنامه، این پروژه را مدیریت کنند تا این مساله هم سرنوشت توئیتر بازی جناب وزیر امور خارجه با دختر یکی از نمایندگان کنگره آمریکا منجر نشود.
منبع: رجانیوز


کلمات کلیدی : آمریکا
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats