سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
ائتلاف اسرائیل و عربستان
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 11:35 عصر

غالب قندیل مطرح کرد؛

جنایت بیروت نتیجه ائتلاف اسرائیل و عربستان است

یک تحلیلگر مسایل راهبردی، انفجار دیروز بیروت را نتیجه از ائتلاف امنیتی رژیم صهیونیستی و عربستان خواند و گفت که اقدامات اینچنینی نمی‌تواند این دو را از باتلاق شکست منطقه ای نجات دهد.
گروه بین‌الملل مشرق - غالب قندیل تحلیلگر مسایل راهبردی منطقه در مقاله‌ای با اشاره به اقدامات تروریستی دیروز در منطقه بئر حسن و مقابل سفارت ایران در بیروت که به کشته و زخمی شدن صدها انسان بی‌گناه منجر شد، نوشت که این اقدام تروریستی از نتایج مستقیم ائتلاف امنیتی اسرائیل و عربستان سعودی است که این روزها گزارش‌های مطبوعاتی از برگزاری نشست‌های بندر بن سلطان رئیس دستگاه جاسوسی عربستان با رهبران موساد و تفاهم این دو طرف در مورد لیست عملیات تروریستی دو جانبه بر علیه محور مقاومت، بویژه در سوریه و لبنان منتشر کرده است.

وی در این زمینه به چند مورد اشاره کرده و نوشت: عاملان این جنایت بر اساس اطلاعات اولیه عوامل انتحاری از گروه های تکفیری هستند که عربستان و اسرائیل از آنها استفاده ابزاری می‌کنند و حمایت مالی و میزبانی از آنها را با مشارکت ائتلاف استعماری عرب به رهبری آمریکا در تجاوز به سوریه و محور مقاومت بر عهده دارند.

زمانی که عاملان انتحاری برای انجام این جنایت انتخاب کرده بودند؛ در سایه شکست های متوالی بود که این گروهک‌ها در سرزمین سوریه خورده بودند و ارتش سوریه در این راستا وارد مرحله فراگیر حمله به مواضع تکفیری ها و تروریست‌ها و بازپس گیری مناطقی شده که پیش از این در دست مزدوران و تروریست‌های وابسته به خارج بوده است.



این در حالی است که تروریست‌ها زندگی سوری‌ها و امنیت آنها را برای خود مباح دانسته و مردم این مناطق نیز از عملکرد این گروه مختلط از سارقان و جاسوس‌ها به ستوه آمده و در آرزوی زمانی بودند که ارتش سوریه بتواند بر این گروهک‌ها پیروز شده و بار دیگر ثبات را در این مناطق حکمفرما کند.

اسرائیل و عربستان سعودی با استفاده از تمام ابزارها و راههای جنایتکارانه به دنبال انتقام‌گیری از محور مقاومت و ملت لبنان هستند که از این ائتلاف حمایت می‌کنند، در همین راستا آنها عاملان انفجاری و انتحاری و گروهک‌های تکفیری را برای عملیات طراحی شده خود به خدمت گرفته‌اند.

مشکل خطرناک دیگری که وجود دارد، این است که کانون های استقرار جنایتکاران و قاتلان در اراضی لبنان که برای برنامه‌ریزی در جهت انجام این اقدامات وجود دارد، کاملا شناخته شده است و نیروهای امنیتی عناوین و اسامی تمامی لانه‌های جنایت و تکفیر را در اختیار دارند. بسیاری از مقامات مسئول در لبنان نیز از میزان دست داشتن برخی سران امنیتی این کشور در حمایت از جریانهای تکفیری اطلاع دارند، اما با این وجود باز هم از انجام مسئولیت و وظیفه خود شانه خالی می‌کنند و هیچ اقدام یا تصمیمی در مورد حمله سیاسی و امنیتی علیه کانون های تروریسم در لبنان و از بین بردن سران و برنامه ریزان این گروهک های تروریستی که مردم بی گناه را به خاک و خون می‌کشند، انجام نمی دهند.



پروژه های معاندان نفس های آخر خود را در سوریه و منطقه می‌کشد و تصمیم اسرائیل و عربستان سعودی برای اجرای جنایتی از این دست ناشی از بیچارگی و شکست آنها بعد از لغو تصمیم حمله به سوریه است، تصمیمی که تحول بی سابقه‌ای را در موازنه قدرت در منطقه ایجاد کرد و عربستان و اسرائیل هیچ یک راهی برای نجات طرح‌های خود از بحران تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای که به نفع محور مقاومت در جریان بود، در اختیار نداشتند. اوضاع میدانی در سوریه تغییر کرده و دوره خودکامگی‌ها و تجاوزطلبی‌های اسرائیل با موازنه بازدارندگی که محور مقاومت ایجاد کرده، به سر آمده است، محوری که آمریکا را به شکست و تسلیم کشانده و هیمنه یک جانبه این کشور را از بین برد.

با وجود تمام مطالبی که در مورد نتانیاهو و بندر بن سلطان نوشته شده، کشتار جمعی مردم نمی‌تواند این دو را نجات داده و آنها را از غرق شدن در ناامیدی و شکست بیرون آورد. روند کنونی حوادث نمی‌تواند موازنه های بدون بازگشت را تغییر دهد و لبنان را به چراگاه جنایت‌های سعودی، صهیونیستی تبدیل کند، چرا که نیروهای ملی در این کشور مستقر هستند که با آزادگی و شرافت و مقاومت، پایمردی را انتخاب کرده و از سی سال پیش تاکنون جنایت ها و کشتار و جنگ‌ها نتوانسته آنها را خوار کند و به تعهد آنها به گزینه مقاومت و دفاع از کشور آسیب بزند.

منبع: مشرق نیوز



کلمات کلیدی : صهیونیست
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats