سفارش تبلیغ
صبا ویژن
http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
بی بی سی 2
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 11:51 عصر
...
8.آرش غفوری

از وی که به عنوان عضو کمیته اطلاع‌رسانی حزب منحله مشارکت یاد می‌شود،  رئیس دفتر تبلیغات و برنامه‌ریزی ستادملی جوانان حامی خاتمی و بعدا موسوی در سال 88 بود.


غفوری و فاطمه حقیقت‌جو

غفوری از حلقه‌ها نزدیکان خانواده مزروعی‌هاست و با حلقه اصلی شاخه خارج از کشور حزب مشارکت رابطه تنگاتنگی دارد.


آرش غفوری و حنیف مزروعی قبل از فرار از ایران

غفوی مانند بسیاری از مشارکتی‌ها و اعضای سازمان مجاهدین که از کشور فرار کردند، در وب‌سایت‌هایی مانند روزآنلاین، رادیو فردا(ارگان سازمان سیا) و .. مطالبی خلاف واقع و جهت‌دار منتشر می‌کند.





غفوری پس از فتنه 88 از کشور گریخت و به آمریکا رفت و در نهایت به دوستان خود در اتاق‌های فرک بی‌بی‌سی فارسی و صدای آمریکا ملحق شد.





8.علی اکبر موسوی خوئینی ها


وی از نمایندگان متحصن مجلس ششم و عضو فراکسیون مشارکت این مجلس بود که با همکاری دوستان مشارکتی خود سعی در به آشوب کشیدن مجلس و فضای کشور داشت که توسط دستگاه قضایی دستگیر و به زندان محکوم شد.



موسوی خوئینی بعد از آزادی، به بهانه تحصیل قصد داشت به آمریکا پناهنده شود اما وقتی به فرودگاه رفت متوجه شد که به دلیل همان جرایمی که زندانی بوده، ممنوع الخروج شده است و چاره‌ایی نداشت تا به مجلس مراجعه کند.



"علی‌اکبر موسوی خوئینی ها"، یکی از نمایندگان مجلس ششم بود که در نطق خود در اعتراض به رد صلاحیت‌ها تعدادی از دوستان ضد انقلاب خود، نظام جمهوری اسلامی و عالی‌ترین مقام و نهادهای آن را با رژیم‌ها و شخصیت‌های مستبدی چون محمد علی شاه قاجار و رضاخان قزاق برابر دانست. این هتاکی در داخل و خارج مجلس با اعتراضات گسترده‌ای همراه بود.



9.شهاب الدین طباطبایی

طبابطایی رئیس ستاد جوانان حامی آمیرحسین موسوی در سال 88 بود که اخبار اغتشاشات و آشوب‌ها را لحظه به لحظه به بی‌بی‌سی فارسی از تهران مخابره می‌کرد.



وی در همان سال به همراه برخی دیگر از همفکران خود به اتهام اقدام علیه امنیت ملی دستگیر و محکوم شد.

10.محمدعلی توفیقی

توفیقی از اعضای سابق سازمان مجاهدین است که همانند دیگر همفکرانش مقاله‌های وی در روزآنلاین مشاهده می‌شود و تصویر او به عنوان کارشناس در تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی.


وی نیز یکی دیگر از اعضای سازمان مجاهدین است که به اتاق فکر بی‌بی‌سی و voa‌پیوسته است.




11.حسین نورانی‌نژاد

نورانی‌نژاد، رئیس کمیه تبلیغات و اطلاع رسانی حزب منحله مشارکت است که در سال 88 به جرم اقدام علیه امنیت ملی و تلیغ علیه نظام دستگیر و محکوم شد.

وی پس از پایان دوران محکومیت خود به بهانه ادامه تحصیل از کشور خارج شد و به استرالیا رفت.

نورانی‌نژاد زمانی که خارج از کشور به سر می‌برد، تبدیل به یکی از اعضای شاخه خارج از کشور حزب منحله مشارکت شد و مصاحبه‌های متناولی را با رسانه‌های معاند بویژه بی‌بی‌سی فارسی ترتیب داد.



12.حمزه غالبی
رئیس ستاد جوانان موسوی و از اعضای حزب منحله مشارکت است. غالبی در فتنه 88 نقش پررنگی در آشوب‌ها و اغتشاشات داشت و به نوعی هماهنگ کننده اغتشاشات خیابانی بود.

وی همراه تعدادی از همفکران خود مانند شهاب‌الدین طباطبایی دستگیر و به جرم اقدام علیه امنیت ملی روانه زندان می‌شود.

حمزه غالبی مانند دیگر اعضای شاخه خارج از کشور مشارکت به اتاق فکر بی‌بی‌سی فارسی رفت، اما نقش او با دیگران مقداری تفاوت داشت.



این عضو حزب منحله مشارکت در به اصطلاح مستندهای تلویزیون دولتی انگلیس نقش شاهد را بازی می‌کند.



13.ایلیا جزایری

ایلیا جزایری خبرنگار رادیو فردا (ارگان رسمی سیا) در بیروت است.



بدلیل آشنایی با زبان عربی، جزایری جذب برخی از رسانه‌های ضد ایرانی منطقه مانند شبکه سعودی العربیه نیز شده است.

جزایری در سال‌های 88 و 87 با روزنامه‌های اعتماد و فرهیختگان، هفته‌نامه شهروند، چلچراغ و نسیم هراز همکاری کرد.






جزایری عضو شاخه جوانان حزب منحله مشارکت بود و با افرادی مانند حنیف مزروعی، شهاب طباطبایی، سعید شریعتی و سجاد سالک در روزنامه‌های ارگان مشارکت همکاری داشت.

جزایری نیز مانند دیگر دوستان خود در اتاق فکر بی‌بی‌سی فارسی مشغول به کار است.



14.بزرگمهر شرف‌الدین

شرف‌الدین را در زمان حضورش در ایران با سردبیری مجله توقیفی چلچراغ می‌شناسند. وی که از نزدیکان شاخه جوانان حزب منحله مشارکت است در روزنامه‌های یاس نو ارگان رسمی حزب منحله مشارکت، وقایع اتفاقیه، همشهری و ایران کار کرده است.

بزرگمهر شرف‌الدین در سال 1386 با گرفتن ارتباط با رسانه‌های خارج از کشور، تحصیل خود را به یک‌باره رها می‌کند و به خارج از ایران می‌رود.



شرف‌الدین پس از خروج از ایران به لندن رفته و سپس وارد اتاق فکر بی‌بی‌سی فارسی می‌شود. عمده فعالیت شرف‌الدین در بی‌بی‌سی فارسی به ساخت مستندهای جهت‌دار منتهی می‌شود.



15.محمدرضد یزدان‌پناه

محمدرضا یزدان‌پناه، عضو جبهه جوانان حزب منحله مشارکت، فعالیت گسترده‌ای در حوادث انتخابات سال 88 داشت و در 18 تیر ماه همان سال دستگیر و به جرم همکاری با دول متخاصم خارجی از طریق گفت‌و‌گو و همکاری با رسانه‌های بیگانه وابسته به این دولت‌ها، اقدام علیه امنیت ملی از طریق شرکت در تجمعات اعتراضی پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری، فعالیت تبلیغی علیه نظام توسط انتشار مطالب خلاف واقع در روزنامه‌ها، سایت‌های خبری و وبلاگ شخصی و نیز تشویش اذهان عمومی محکوم شد.




یزدان پناه، عضو سرویس سیاسی روزنامه‌های یاس نو، کارگزاران، هم میهن، صدای عدالت، فرهیختگان، سایت های آفتاب و نوروز و سردبیر سایت خبری موج سبز (ارگان ستادهای مردمی حامی موسوی) بوده است. وی همچنین با روزنامه های شرق، اعتماد، اعتماد ملی و روزنامه نیویورک تایمز همکاری داشته است.




یزدان‌پناه پس از فرار از کشور، به پاریس می‌گریزد و از همانجا فعالیت‌های ضد انقلابی و ضد ایرانی خود را آغاز می‌کند، به‌طوری که مقالات گسترده‌ای در سایت‌هایی مانند رادیو فردا، روزآنلاین و ... منتشر می‌کند.



از ارتباط یزدان‌پناه با تلویزیون و وب‌سایت دولتی انگلیس، همین بس که وی هر از چندگاهی رپورتاژآگهی‌هایی به حمایت از بی‌بی‌سی فارسی می‌نویسد.



یزدان‌پناه در کنار تمجید و تعریف از شبکه سلطنتی بی‌بی‌سی، مقالاتی را نیز در وب‌سایت BBC‌ منتشر می‌کند.






در پایان، همان‌طور که مشاهده شد، این افراد دارای یک وجه تشبیه هستند و آن همان لانه روباه، یعنی، اتاق فکر بی‌بی‌سی فارسی است که شاخه خارجی خائنان وطن را دور هم جمع کرده است.



منبع: باشگاه خبرنگاران



کلمات کلیدی :
 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats