http://up.p30room.ir/uploads/13696855421.jpg
نخ نما شدیم
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 1:47 صبح

ما نخ نما شده ایم، او بی خاصیت (خبر ویژه)

«تا زمانی که قربان صدقه امثال موسوی برویم، هیچ امیدی به تغییر وضعیت نداشته باشید».
پایگاه ضدانقلابی خودنویس ضمن درج این مطلب، بیانیه ها و سخنرانی های بی خاصیت دست اندرکاران فتنه را مورد حمله قرار داد و نوشت: جامعه مجازی اپوزیسیون هنوز در موسوی گیر کرده است و واپس گرایی او را نادیده می گیرد. ما دیگر نیازی به رهبرانی چون او نداریم. اینکه او هر چی گفت، خیلی عالی است و فله ای به لینک بیانیه او در فضای مجازی رای بدهیم، دیگر نخ نما شده است.
سایت مذکور افزوده است: شاید زمان آن رسیده باشد که جامعه مجازی ما از موسوی عبور کند. او هرچه بود، تمام شد و رفت. به جز صدور بیانیه هم کاری از دستش ساخته نیست.
.............................................
ایران به هزینه واشنگتن امتیازات مهمی را در خاورمیانه می گیرد (خبر ویژه)

خبرگزاری های آمریکایی و انگلیسی معتقدند به موازات افزایش نفوذ و قدرت ایران در منطقه، نشانه های کاهش نفوذ آمریکا گسترش می یابد.
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: نفوذ خطرناک ایران در منطقه افزایش می یابد. نشانه های این نفوذ را می توان از اراضی سنگلاخی افغانستان گرفته تا مدیترانه به سهولت یافت؛ از دوستی با سران افغان تا میانجیگری قدرت در عراق و هم پیمانی های عمیق با سوریه و برادری با حزب الله و حماس. به عنوان مثال در پی حرکت حساب شده حزب الله لبنان در اسقاط دولت طرفدار غرب و قرار گرفتن در جایگاه انتخاب جایگزین، نفوذ تهران باز هم افزایش پیدا کرد.
آسوشیتدپرس اضافه کرد: از نگاه ناظران، ایران به هزینه واشنگتن و هم پیمانانش در حال کسب امتیازات مهمی در سراسر خاورمیانه است. به گفته سلمان شیخ مدیر موسسه بروکینگز در دوحه قطر، به طور حتم نفوذ ایران در سراسر منطقه مشهودتر شده است.
این خبرگزاری آمریکایی می نویسد: حزب الله به عنوان متحد ایران، به خاطر جنگ با اسرائیل در سال 2006 به قهرمان جهان اسلام بدل شد. ایران در کوتاه مدت نقش خود را در منطقه به ویژه لبنان خوب بازی کرده است.
در همین زمینه خبرگزاری انگلیسی رویتر وجه دیگری از واقعیت معادله قدرت در خاورمیانه را بازگفت. رویتر تاکید کرده است: ناآرامی های خاورمیانه از تونس و مصر تا لبنان که دولت آمریکا را غافلگیر کرد، نشانگر محدودیت قدرت و نفوذ اندک واشنگتن برای تاثیرگذاری بر حوادث خاورمیانه است. مجموعه حوادث در این کشورها نشان می دهد دولت آمریکا به رغم ارائه کمک ها و پیگیری سیاست های خاص خود در منطقه نتوانسته هیچ تاثیر واقعی بر تحولات منطقه و از جمله مصر داشته باشد. دیوید ماکوفسکی تحلیلگر موسسه تحقیقات خاورنزدیک واشنگتن معتقد است آمریکا در حال حاضر شرایط دشواری در خاورمیانه پیدا کرده است. نفوذ کاخ سفید بر مردم کوچه و بازار مصر و سایر کشورهای عربی همچنان کمرنگ و احساسات ضد آمریکایی هنوز پررنگ است.
..............................................
نواده یزید از براندازی جمهوری اسلامی قطع امید کرد (خبر ویژه)

«تا مردم ایران به خاطر حسین]ع[ بر سر و سینه شان می زنند، نمی شود جمهوری اسلامی را سرنگون کرد.»
سایت صهیونیستی بالاترین که یکی از تودهنی خورده های حماسه 9 دی 88 است، با درج مطلب فوق نوشت: «دوستان بیایید کمی منطقی فکر کنیم. رژیم اسلامی که با آن سروکار داریم، حکومتی نیست که با بیانیه و شعار و فریاد و این گونه تحرکات سقوط کند. در کشوری که مردمانش هنوز برای کشته شدن کسی که دو هزار سال پیش ]؟![ بر سر دعوای خلافت با پسرعمویش]؟![ کشته شد، بر سر و سینه می زنند، آیا می شود انقلاب راه انداخت و حکومت را سرنگون کرد؟ قطعا خیر! مردمان ایران قطعا انسان های خرافه پرست و اسلامگرایی هستند و متاسفانه تعصب بیش از حدی به دین و مسایل مذهبی دارند. نه همه اما اکثر مردم ایران این گونه هستند. حضور خیابانی در این شرایط در ایران، اصلا به صلاح نیست»!
لحن این نوشته کاملا نشان می دهد که نویسنده میراث خوار یزید است چرا که یزید هم پس از آن که جنایت عاشورا رقم خورد، با انکار علنی وحی شعری ارتدادآمیز خوانده و مدعی شد بنی هاشم با حکومت بازی کرده اند و هیچ وحی و خبری در کار نبوده است! البته امویان و یزیدیان و عباسیان هم در هنگام تنگنا با اهل بیت پسرعمو می شدند و همزمان به هر جنایتی که می توانستند دست می یازیدند.
یادآور می شود «بالاترین» هفته گذشته هم نسبت به ارادت عمیق ملت ایران نسبت به امام حسین علیه السلام ابراز ناراحتی کرده و نوشته بود «بسیاری از عزیزان ما از دنیا می روند و معمولا بعد از یک سال برایمان قضیه قابل قبول می شود ولی 1400 سال است که ایرانی ها برای حسین]علیه السلام[ عزاداری می کنند و تازه هر سال اربعین هم می گیرند و بر سر و صورت می کوبند؟ فکر نمی کنید 1400 سال عزاداری برای حسین بس باشد؟ مشکل این است که در خارج کشور هم عاشورا و اربعین یادشان هست و مثلا اینجا در لس آنجلس کسی از ایرانی ها نمی تواند بگوید من می خواهم موسیقی شاد بزنم.
...................................................

منبع: کیهان



کلمات کلیدی :
شهید پلارک
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 1:20 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

آخرین مسئولیت شهید پلارک ، فرمانده دسته بود.

در والفجر 8 از ناحیه دست و شکم مجروح شد ، اما کمتر کسی می دانست که او مجروح شده است.

اگر کسی درباره حضورش در جبهه از او سئوال میکرد ، طفره می رفت و چیزی نمی گفت.  یک دفعه در جبهه خواستیم از یک رودخانه رد شویم. زمستان بود و هوا به شدت سرد بود. شهید پلارک رو به بقیه کرد و گفت:

اگر یکنفر مریض بشه ، بهتر از اینه که همه مریض بشن.

یکی یکی بچه ها را به دوش کشید و به طرف دیگر رودخانه برد. آخر کار متوجه شلوار او شدیم که یخ زده بود و پاهایش خونی شده بود.

مجموعه خاطرات 13 ، ص 10



کلمات کلیدی :
خروج در آخر زمان
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 1:19 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

در کتاب « کمال الدین » از ابن موسی ، او از اسدی ، او از برمک ، او از اسماعیل بن مالک ، او از محمد بن سنان ، او از ابی الجارود ، او از ابی جعفر علیه السلام ، او از جدش روایت کرده ، آن حضرت گفت که :

« امیرالمؤمنین علیه السلام در منبر فرمود که : خروج می کند مردی از اولاد من در آخر زمان که رنگش سفید و به سرخی مایل ، و شکم و رانهای او پهن است ، و استخوان شانه های وی بزرگ است ، و در پشتش دو خال هست ، رنگ یکی مثل رنگ پوستش است و دیگری شبیه به خال پیامبر صل الله علیه و آله است.  او را دو نام است ، یکی مخفی و دیگری ظاهر ، آنکه مخفی است احمد است و آنکه ظاهر «م ح م د ».  زمانی که بیرق خود را جنبانید ، مابین مشرق و مغرب را منور می کند. دست خود را بر سر بندگان می گذارد، آن وقت دل مؤمن از آهن سخت تر می باشد و خدا او را قوت چهل مرد عطا می فرماید.  و مرده ای نمی ماند مگر اینکه شادی به دل او داخل می شود  در قبرش ، و ایشان به همدیگر با ظهور قائم علیه السلام مژده و بشارت می دهند.»

مهدی موعود (تألیف علامه مجلسی) ،‌ج 1 ، ص 70 -



کلمات کلیدی :
اظهار زینت و نعمت
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 1:18 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

از حضرت صادق علیه السلام منقول است که حقتعالى زینت و اظهار نعمت را دوست میدارد و ترک زینت و اظهار بدحالى را دشمن میدارد و دوست میدارد که اثر نعمت را در بنده خود ببیند باینکه جامه خود را پاکیزه کند و خودرا خوشبو دارد، وخانه را نیکو دارد و ساحتهاى خانه را بِروبَد حتى آنکه چراع پیش از فرو رفتن آفتاب روشن کردن فقر را زایل میکند و روزى را زیاد میکند.


منبع: حلیة المتقین



کلمات کلیدی :
عارف بزرگ
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 1:18 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

سـیـد عـلى قـاضـى در حـال طـى کردن دوران کودکى است ، اما زمان به سرعت مى گذرد و هنگام آموختن فرا مى رسد. کودکى را به مکتب خانه مى سپارند تا قرآن بیاموزد و نخستین گامهاى کسب دانش را بردارد. تیزهوشى سید على چنان است که در این راه گوى سبقت را از همسالان خود مى رباید و تعجب همگان را برمى انگیزد. پدر نیز هم زمان با آموزش در مکتب خـانـه ، او را بـا تـکـالیـف الهـى آشـنا مى کند و روح مستعد او را آماده فراگیرى تعالیم اخـلاقـى مـى سـازد و بـدین سان ، این نونهال بوستان طباطبایى از کودکى مى آموزد که حـرکـت در مـسـیـر کـمـال ، جـز بـا دو بـال دانـش و تقوى میسر نمى باشد و او نیز با همین سرمایه به سیر و بالندگى ادامه مى دهد.

مـرحـوم سید على قاضى پس از گذراندن مراحل اولیه در مکتب خانه ، به درسهاى حوزوى روى مـى آورد و در حـوزه عـلمـیـه تـبـریـز بـه خـوشـه چـیـنى مى پردازد و در محضر پدر بـزرگـوارش آقـا سـیـد حسین قاضى طباطبایى گامهاى نخست را برمى دارد. پس از آن در مـجـلس درس مـرحـوم مـیـرزا مـوسـى تـبـریـزى ، صـاحـب کـتـاب اوثـق الوسـائل کـه یـکـى از مـعـروف تـریـن حـواشـى کـتـاب رسائل شیخ انصارى (ره ) مى باشد و مرحوم میرزا محمد على قراجه داغى حاضر مى شود؛ امـا فـراگـیـرى ایـن علوم ، دریاى متلاطم روح او را آرام نمى کند و این جوان مستعد، دوباره بـه پدر روى مى آورد تا عرفان نظرى و عملى را از او فرا گیرد. این کام تشنه با این جـرعـه هـاى آب نیز سیراب نمى شود و سرانجام براى مهاجرت به نجف اشرف از محضر پـدر کـسـب اجـازه مـى کـند. پدر نیز خشنود از اینکه نونهالش را در ادامه راه استوارتر از پیش مى بیند، او را به همراه گروهى از اهالى تبریز که براى زیارت عتبات عالیات و پـرداخـت وجوه شرعى و پرسشهاى دینى راهى عراق بودند روانه مى کند. با این هجرت ، سید على قاضى طباطبایى پاى در مسیرى مى نهد که نقطه عطف بزرگى در زندگانى او محسوب مى شود.

منبع: دریای عرفان

 



کلمات کلیدی :
شناسانیدن مولا علی علیه السلام
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:54 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

شیخ سلیمان بلخی حنفی (از علمای اهل سنت )در باب 75 ینابیع المودة از ابوالمؤید موفق بن احمد اخطب خطباء خوارزم بسند خودش از عبدالرحمن بن ابی لیلی از پدرش نقل مینماید که گفت در روز خیبر رسول اکرم صل الله علیه و آله علم را بعلی بن ابیطالب داد و خداوند بدست آنحضرت فتح نصیب مسلمانان نمود و در غدیر خم بمردم شناسانید علی را باین عبارت که :

انه مولی کل مؤمن و مؤمنة وقال له أنت منی و انا منک و انت تقاتل علی التاویل کما قاتلت علی اتنزیل و انت منی بمنزلة هرون من موسی و انا سلم لمن سالمک و حرب لمن حاربک و أنت العروة الوثقی و أنت تبین ما اشتبه علیهم من بدی و أنت امام و ولی کل مؤمن و مؤمنة بعدی و انت الذی ازل الله فیه و اذان من الله و رسوله الی الناس یوم الحج الاکبر و انت لاخذ بسنتی و ذاب البدع .....

« بدرستیکه علی بن ابیطالب اولی بتصرف بر هر مؤمن و مؤمنه است آنگاه فرمود بعلی تو از منی و من از تو و تو جنگ میکنی بر تأویل (قرآن) هم چنانیکه من جنگ کردم بر تنزیل (قرآن) و تو از من بمنزله هارونی از موسی و من در سلم و سلامتم با کسیکه با تو از در سلم و سلامت باشد و در جنگم با کسیکه با تو در جنگ است و توئی عروةالوثقی و توئی بیان کننده هر چیزی که مشتبه میشود بر آنها بعد از من و توئی امام و ولی هر مؤمن و مؤمنه بعد از من ( این کلمه بعدی که در بسیاری از اخبار رسیده برای اهل بصیرت و انصاف واضح مینماید که کلمه مولی بمعنای اولی بتصرف است نه بمعنای محب و ناصر که اهل تسنن گمان نموده اند و اگر بمعنای محب و ناصر بود جمله بعدی معنی نداشت. زیرا دوستی علی و نصرت او در حیات و ممات پیغمبر بایستی عملی باشد نه فقط بعد از پیغمبر او را دوست بدارند و یاری بنمایند پس کلمه مولی بمعنای اولی بتصرف است که در زمان حیات رسول الله خود اولی بتصرف است و بعد از وفات آن حضرت این مقام مقدس را علی واجد است).  و در باره تو نازل گردیده (آیه 3 سوره 9توبه ) یعنی ندائیست از خدا و رسول بسوی مردم روز حج اکبر (اشاره است به بردن علی علیه السلام آیات اول سوره برائت را و قرائت نمودن بر اهل مکه) و توئی عمل کننده بسنت من و برطرف کننده بدعتها از امت من و من اول کسی بودم که بدعتها را برطرف نمودم و تو با منی در بهشت و اول کسی که وارد بهشت میشود من و تو و حسن و حسین و فاطمه هستیم و خداوند وحی نمود که فضیلت و مقام تو را خبر دهم پس برخواستم بین مردم (در روز غدیر) و رسانیدم بآنها آنچه را که خداوند بمن امر نموده بود تبلیغ او را اینست (معنی) فرموده حق تعالی که ای پیغمبر و رسول (مکرم ) برسان (بمردم) چیزی را که نازل گردیده بتو از جانب خدا تا آخر آیه شریفه.

آنگاه فرمود: یا علی اتق الضغائن التی هی فی صدور من لایظهر ها الا بعد موتی اولئک یلمنهم الله و یلعنهم الاعنون. ثم بکی صلی الله علیه و آله و سلم و قال أخبرنی جبرئیل أنهم یظلمونه بعدی و ان ذلک الظلم یبقی حتی اذاقام قائمهم - و علت کلمتهم و اجتمعت الامة علی محبتهم و کان الثانی ....

یا علی بپرهیز از کینه هائی که در سینه ها پنهان است و ظاهر نمیکنند آنرا مگر بعد از مردن من.

آنها کسانی هستند که لعنت میکند آنها را خدا و هر لعنت کنند پس گریه کرد پیغمبر و فرمود که جبرئیل مرا خبر داده است که آنها ظلم میکنند بعلی و اهل بیت من و این ظلم باقی میماند تا آنکه قیام نماید قائم  آل محمد و بلند شود سخن آنها و اجتماع نمایند امت من بر دوستی آنها و دشمن آنها کم باشند و کاره و بی میل بآنها ذلیل باشند و زیاد شود مدح کنندگان آنها و آن در زمانی خواهد بود که شهرها تغییر پیدا می نماید و مردم ضعیف گردند و از فرج ظهور مأیوس شوند.

پس در آنوقت ظاهر میگردد قائم مهدی از فرزندان من و قیام مینماید و ظاهر میکند خداوند بآل محمد حق را و بشمشیرهای آنهاباطل را از میان میبرد و مردم چه با کمال رغبت و میل و چه با خوف و ترس تبعیت مینمایند آنها پس از آن فرمود ای گروه مردم بشارت باد شما را بفرج پس درستیکه وعده خداوند حق است و رد نمیشود قضاء او و اوست حکیم و دانای آگاه بدرستی که فتح خداوند نزدیک است.

شبهای پیشاور ، ص 77-79



کلمات کلیدی :
شناخت خود تا خدا
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:52 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

بدان که کلید سعادت دو جهانى، شناختن نفس خویشتن است، زیرا که شناختن آدمى‏خویش را اعانت‏بر شناختن آفریدگار خود مى‏نماید.چنانکه حق - تعالى - مى‏فرماید: «سنریهم آیاتنا فى الافاق و فى انفسهم حتى یتبین لهم انه الحق‏» یعنى: «زود باشد که‏بنمائیم به ایشان آثار قدرت کامله خود را در عالم و در نفسهاى ایشان، تا معلوم شودایشان را که اوست پروردگار حق ثابت‏» . (1) و از حضرت رسول - صلى الله علیه و آله و سلم - منقول است که: «من عرف نفسه فقدعرف ربه‏» یعنى: «هر که بشناسد نفس خود را پس به تحقیق که بشناسد پروردگار خودرا» . (2) و خود این ظاهر و روشن است که: هر که خود را نتواند بشناسد به شناخت دیگرى چون تواند رسید، زیرا که هیچ چیز به تو نزدیک‏تر از تو نیست، چون خود را نشناسى دیگرى را چون شناسى؟ تو که در علم خود زبون (3) باشى عارف کردگار چون باشى

منبع: معراج السعادة - باب اول ، فصل اول



کلمات کلیدی :
آداب پوشیدن جامه
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:52 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

درفضیلت تجمل و زینت کردن 

بدانکه موافق احادیث معتبره بسیار زینت کردن و جامه هاى پاکیزه و فاخر پوشیدن هرگاه از حلال بهم رسد و مناسب حال او باشد سنت است و موجب خوشنودى پروردگار است و اگر ازحلال بهم نرسد بهر چه میسرشود باید قناعت نماید. وتحصیل زیادتیهاى لباس رامانع عبادت الهى نگرداند واگر حقتعالى روزى را براو فراخ گرداند، درخور آن بخورد و بپوشد وصرف نماید وبه برادران مؤ من بدهد.

و اگر روزى بر او تنگ شود قناعت نماید و بحرام و شبهه خود را آلوده نکند، چنانچه در حدیث معتبر از حضرت امام جعفر صادق علیه السلام منقول استکه هرگاه خدا نعمتى به بنده خود کرامت فرماید و اثر آن نعمت بر او ظاهر شود او را دوست خدامینامند ویاد کننده نعمت پروردگار خواهد بود. و اگر براو ظاهر نشود او را دشمن خدا مینامند و تکذیب کننده نعمت پرودگار خواهد بود.

منبع: حلیة المتقین



کلمات کلیدی :
عقل و حیاء
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:51 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

اصبغ بن نباته از على علیه السلام روایت مى‏کند که جبرئیل بر ادم نازل شد و گفت:

اى ادم من مامور شده‏ام که ترا در انتخاب یکى از سه چیز مخیر سازم پس یکى را بر گزین و دو تا را واگذار. ادم گفت چیست ان سه چیز؟ گفت: عقل و حیاء و دین ادم گفت عقل را برگزیدم، جبرئیل بحیاء و دین گفت شما باز گردید و او را واگذارید، ان دو گفتند اى جبرئیل ما ماموریم هر جا که عقل باشد با او باشیم. گفت خود دانید و بالا رفت.
 
شرح :
از مجموع این روایت چنین استفاده مى‏شود که عقل باحیاء و دین لازم و ملزومند و از یکدیگر جدا نشوند پس خداوند بهر کس عقل عنایت کند حیاء و دین هم عنایت کرده است و کسى را که باحیاء و متدین یافتم باید او را عاقل هم بدانیم.

اصول کافی ، کتاب عقل و جهل



کلمات کلیدی :
حکایتهای گلستان سعدی
نوشته شده توسط ســرباز در ساعت 12:12 صبح

بسم الله الرحمن الرحیم

یکى از فرمانروایان خراسان ، سلطان محمود غزنوى را در عالم خواب دید که همه بدنش در قبر، پوسیده و ریخته شده ، ولى چشمانش همچنان سالم و در گردش است و نظاره مى کند. خواب خود را براى حکما و دانشمندان بیان کرد تا تعبیر کنند، آنها از تعبیر آن خواب فروماندند، ولى یک نفر پارساى تهیدست ، تعبیر خواب او را دریافت و گفت : ((سلطان محمود هنوز نگران است که ملکش در دست دگران است !))

بس نامور به زیر زمین دفن کرده اند

 

کز هستیش به روى زمین یک نشان نماند

 

وان پیر لاشه را که نمودند زیر خاک

 

خاکش چنان بخورد کزو استخوان نماند

 

زنده است نام فرخ نوشیروان به خیر

 

گرچه بسى گذشت که نوشیروان نماند

 

خیرى کن اى فلان و غنیمت شمار عمر

 

زان پیشتر که بانگ بر آید فلان نماند



کلمات کلیدی :


 
 

شارژ ایرانسل

فال حافظ

Free counter and web stats